Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:46

Ben benieuwd ...

Ik had vandaag de laaste wedstrijd om op de foto te zetten.
Outdoor seizoen gaan we weer lekker verder, vind het veel te koud worden :+
Laatst bijgewerkt door Samy op 23-09-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

minouesmee

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:47

Ik ben benieuwd Rianne.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:39

Ben niet heel trots op het resultaat. :n :o Maar hier zijn we:

Tips en adviezen zijn welkom. Voor mijn gevoel liep hij vreselijk tegen mijn hand te duwen, maar dat is op het filmpje dan weer niet zo terug te zien..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:41

Even voor de helft gekeken, hij doet het super en loopt netjes!
Welk niveau reed je?
Iets waar ik ook aan moet werken is misschien je handen iets meer stil houden.. ?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:44

Handen is zeker aandachtspunt. :j Met les gaat het tegenwoordig redelijk, maar in de proef ben ik dat dan weer kwijt ofzo. :o
Dit was L2. Ik vind zelf dat ik een nette L1 proef neer kan zetten, maar helaas is het systeem op de manege zo dat je vrij snel door promoveert. En zolang je met mensen van jouw niveau in een groep zit is dat niet zo erg, maar soms wel jammer. :=

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:46

In een proef denk je vaak aan alles tegelijk. :+ Maar 9 van de 10 keer niet altijd aan het goede, helaas.
Maar toch vind ik je proef netjes gereden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:51

Dankjewel. :o Hij voelde gewoon wat drammerig, was wel actief, dat was fijn. Gewoon weer verder oefenen en dan in november het vriendje zo dik verslaan dat ik in het klassement toch boven hem eindig. :P

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:54

Ik vind het wel meevallen hoor! Ziet er toch helemaal niet slecht uit? :) Let op dat je met binnenkomen wel netjes over de AC-lijn rijdt en niet ernaast. Wijken voor het linkerbeen gaat jullie zo te zien makkelijker af dan voor het rechterbeen. Dat hij struikelt komt volgens mij doordat je een beetje activiteit mist. Dat is ook al te zien in je volte 15 meter, die op zich heel netjes gereden is, maar je ziet dat je elke pas been moet geven. Dat zie je ook weer met aanspringen in de rechtergalop, hij lijkt niet gelijk op je galophulp te reageren. Met halsstrekken mag hij iets meer je hand volgen en zakken, hij blijft nu wat in zijn eigen houding lopen. Vind hem verder wel netjes constant in de aanleuning, wat dat betreft is Benz ook wel een fijn paard. :j

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:54

Ik kan je misschien wel wat tips geven Rianne. :)

*Recht op de A-C lijn aankomen, het lijkt op de video nog al erg scheef.
*Goed stelling vragen als je bij C links afgaat, hij gaat nu al een vrachtschip door die bocht.
*Goed de hoeken doorrijden.
*Bij het wijken, eerst goed rechtstellen daarna pas paar pasjes opzij. (Doe je de tweede keer wel goed.)
*Volte 15 meter in galop mag wel iets kleiner, de eerste keer.
*Hij mag wel wat meer aan je been komen, je moet hem nu veel met je zweepje bijtikken zie ik.

Ik vind wel dat je netjes hebt gereden, sommige dingen zijn wat slordig maar het ziet er wel goed uit. Je hebt wel een hele mooie middenstap laten zien!
De punten zijn inderdaad wat hoog, maar dat zijn wel wel gewend. :=

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:59

Dank voor de tips, dat binnenkomen was echt om te janken. Zei Merce ook meteen. :P Voltes vind ik echt moeilijk om netjes rond en op de letter te rijden, ben er een tijdje druk mee geweest in de les, maar merk dat ik het dan weer vergeet. Ga er dus weer mee aan de gang.
En ik moest idd veel te hard werken. Buiten was ie juist weer te heet, draafde bij alles weg. En die hoeken? Wat een drama was dat vandaag, meestal laat ie zich er makkelijk induwen, maar nu? Heeft natuurlijk weer te maken met aan het been zijn en zijn aandacht bij mij houden.

Ik was wel trots op mijn door S van hand veranderen, da's meestal ook schots en scheef, maar nu eens gewoon recht en eerlijk verdeeld. :)

En ach, het is een schatje die Benz, altijd trots op zichzelf ook. Geweldig toch hoeveel zelfvertrouwen dat dier heeft, zou ik ook wel willen!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:02

Dreamybol schreef:
Ik was wel trots op mijn door S van hand veranderen, da's meestal ook schots en scheef, maar nu eens gewoon recht en eerlijk verdeeld. :)

Die zag er inderdaad netjes verdeeld uit. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:47

Brrr, wat wordt het ineens koud! Heb net op Zalando dus maar een paar fijne warme winterlaarzen besteld. Heb hier 3 paar mooie laarzen liggen, maar helaas allemaal met hak. Mijn 'platte' stampers waar ik het afgelopen 2 winters mee heb gered kunnen nog wel, maar niet voor de mooi. Dus hopelijk bevallen de nieuwe en kunnen die oude dan gewoon fijn voor naar stal. Heb ik daar ook warme voetjes. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:44

Klopt het dat je elke keer gewoon je eigen poetsspullen moet meenemen? Dat was handig zei iemand toen xd
Dan haal ik vanmiddag even nieuwe. :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:46

Nee hoor, er liggen gewoon in elke stal wel borstels. Soms even zoeken naar een hoevenkrabber, maar ook die zijn er altijd wel.
Maar als jij het handig vindt om je eigen borstels te hebben, dan is dat ook toegestaan. Op sommige maneges niet, maar hier wel.

Ik heb een hekel aan die keiharde plastic rosborstels, dus heb zelf een fijne rubberen. Denk dat paard dat ook vast fijner vindt. :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:55

Dan ga ik zo gewoon maar even wat halen. Weet ik iig dat mn paard altijd schoon is c;
Ik had ergrns met rijden vaak dat je een borstel zoekt die dan niet schoon is. Zoveel moeite is het toch niet hem even op iets wat schoon te vegen. Had ik ipv een bruin paard een witte.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:08

Nog nooit last van gehad. Maar ergerde me vaak wel aan het materiaal op maneges, en dan eigen borstels verbieden omdat die ziektes mee konden brengen. Zit echt een kern van waarheid in, maar zorg dan in elk geval voor borstels en hoevenkrabbers.
In Dronten was dat echt heel erg, paardenvoeten stonken ook echt als je de derrie eruit bikte. :r

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:13

Bah bah!
Ziektes snap ik. Daarom haal ik nieuwe, ik wil niet die van mn verzorgpaard meenemen. Als je een beetje een klik hebt met 1 of 2 ponys en de borstels niet buiten de manege gebruikt kan het niet veel kwaad denk ik.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:17

Op de manege lopen alle paarden ook met elkaar los, dus daar kun je de borstels overal op gebruiken. Ben na alle Rhino verhalen wel weer bedacht geworden op de risico's van bij meerdere plekken komen waar paarden zijn, maar sommige dingen kun je gewoon ook niet voorkomen. :\
Maar ik heb als ik een paard voor een ander doe altijd ook daar de spullen van kunnen gebruiken en tegenwoordig een kastje op stal. Erg jammer dat dat straks op de nieuwe locatie niet meer kan als manegeklant. Maar wel logisch, want ruimte kost natuurlijk geld en de ruimte kun je beter gebruiken voor de paarden. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:32

Enig idee wanneer de nieuwe locatie klaar is?

Ik ga morgen wel naar de ruitershop. c: Nu met dit weer val ik van mn scooter af denk ik xd

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:36

Als het goed gaat kunnen we half mei 2013 daar gaan rijden, fingers crossed dus. :)

Het weer is idd ineens flink omgeslagen, wat een wind! Lijkt me geen slecht idee om morgen weg te gaan als je nu niet per sé hoeft.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:38

Dat is al vlot. :D Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

Ik heb er geen haast mee :+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 15:40

Tekening hangt in de kantine, op het bord ;)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:41

Weeh, de uitslag staat al wel op de site. Maar het klassement nog niet. Ben wel benieuwd.

Wat een weer idd. Net als ik klaar ben met werken.
We hebben geen wc op het werk, die is verstopt. Dus wij wilden naar de brasserie voor de plee, maar die is sinds zaterdagavond failliet! Had het niet verwacht van hun.
Uiteindelijk wel naar de wc gekund bij de Appie.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:43

Hahaha, ik was ook al zo benieuwd naar het klassement. :=

Huh, brasserie failliet?! Daar wilde ik dinsdag met mijn moeder lunchen... :\ Wel fijn dat je bij de appie kon plassen, maar da's nog best een eindje weg, mocht het niet bij de andere 'buren'?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 15:43

Als je ziet hoeveel er nu op bison weg is ... verwacht ook nog wel wat winkels ... winkelcentrums worden steeds leger ...