Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:50

Nou, nog even 20 minuten uitzitten en dan vertrekken. :=

Kissmex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:24

Ik kom andere keer, zit momenteel ziek thuis maar wil er zeker snel een kijke nemen. Succes vanavond Saaams en ben benieuwd na jou ervaring.... :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:35

Ik heb net gereden!
Ik vond het echt heel leuk, iedereen was heel aardig. Je krijgt goede tips.
Ik had alleen een paard dat een beetje dood voor mn been was.. kan ook aan mij liggen hoor sorry als ik het fout heb. Ik had geen zweep, ik wist niet dat het moest. Dat paard (Otto) wist wss ook van voor niet dat hij van achter leeft dus hij struikelde regelmatig..omdat ik hem niet goed voorwaarts kreeg. Ik heb gevraagd voor volgende week een snelle :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:45

Otto struikelt idd wel, maar is doorgaans ook zonder zweepje wel te rijden. Met zweep wordt ie gauw heet zelfs. :P Kwestie van consequent zijn. ;)

Leuk dat het in elk geval zo goed bevallen is dat je volgende week weer komt.

Oh, en tip voor de volgende keer: vraag dan even om een zweepje, er is altijd wel iemand die er eentje kan halen als er bij de bak niets ligt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:47

Ik had hem liever iets heet dan te langzaam. Ik ergerde me er zelf aan dat ik hem niet vooruit kreeg en dat andere dus zo achter me moesten plakken.. want ik kreeg mn knol niet actief :+
Verder moet ik 'm eerder door hebben wanneer hij wilt afslaan, hij volgt graag andere en staat ook niet eerder stil dan een ander dat doet. Moet ik inderdaad iets duidelijker en strenger in worden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:50

Alle paarden proberen achter de ander aan te lopen, maar als jij duidelijk bent blijft het dan bij één keer proberen.

Vind je nogal respectloos praten over het paard, terwijl je zelf ook aangeeft dat je zelf niet alles handig deed. Dier kan er ook niets aan doen dat jij geen zweep mee hebt en er niet om vraagt. Otto is zeker niet dood, hij gebruikt wel de inactiviteit van de ruiter om onder het werk uit te komen. Zou ik ook doen als ik een paard was.

En anderen die achter je plakken moeten dan zelf maar afwenden, daar hoef jij je niet rot over te voelen. ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:51

Dat snap ik. Ik geef toch ook aan dat ik zelf meer moet door hebben wanneer hij afslaan wilt en de tempo's. Het zijn allemaal leer punten voor mezelf.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:55

Saaams schreef:
Dat snap ik. Ik geef toch ook aan dat ik zelf meer moet door hebben wanneer hij afslaan wilt en de tempo's. Het zijn allemaal leer punten voor mezelf.

Klopt, dat zeg ik ook. Ik vind je alleen erg respectloos over het paard, terwijl je zelf al zegt dat je het misschien anders had kunnen proberen:

Saaams schreef:
Ik had alleen een paard dat een beetje dood voor mn been was.. kan ook aan mij liggen hoor sorry als ik het fout heb. Ik had geen zweep, ik wist niet dat het moest. Dat paard (Otto) wist wss ook van voor niet dat hij van achter leeft dus hij struikelde regelmatig

want ik kreeg mn knol niet actief

Niets op tegen om knol te zeggen of dat ie een kop en poten heeft, maar dan ligt het wel aan de toon...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:57

Klopt ik weet het.
Ik blijf de ruiter en het paard doet niks anders dan wat ik van hem vraag. Blijkbaar was ik dan niet duidelijk genoeg in mn hulpen.

Knol is nogal aangeleerd, als je dat vaak gehoord krijgt dan ga je het vaak zeggen. :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:02

Heb ook niets tegen op het woordje knol, ligt aan de context. :o Het klonk nu allemaal een beetje alsof het allemaal Otto's schuld was. En als er 1 paard is die jou niet zal lopen pesten is het Otto. Hij maakt alleen, net als eigenlijk alle paarden, gebruik of misbruik van onze eigen onvolkomenheden.
Een vlugge is niet per se wel aan het been. De meeste voorwaartse paarden gebruiken hun snelheid juist weer om onder de hulpen, en dus het werk, uit te komen. Maarten bijvoorbeeld, die gaat snel lopen, kropt zich op en wordt vreselijk kort. Maar omdat ie zijn kop naar beneden doet denken mensen dat ie goed loopt. Friezen hebben vaak die neiging ook, kop in de krul en sjouwen maar. Dat ze dan verder niets doen en de verkeerde spieren kweken maakt hen niet uit. :P

Verrekt moeilijke hobby hebben we... :')

Tip wat betreft zweep: gewoon meenemen, behalve bij Saartje, Dorus en David. Bij anderen kun je hem altijd nog weggooien. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:07

Super, bedankt. Ik ben er tenslotte om te leren. Het was niet mijn bedoeling om het zo over te laten komen dat het allemaal Otto's schuld was. Het is een hartstikke eerlijk paard dat zeker, ik kan er alleen maar van leren puur omdat ik meer moet dan alleen rond hobbelen maar ook echt mezelf aan het werk zetten en houden, het is de moeite waard om ergens verder in de lessen het nog is te proberen met otto, wellicht gaat het dan wél een stuk beter en snappen we elkaar. :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:10

Mijn eerste les op Dennis was rampzalig, vond het een hopeloze pony waar ik niets van snapte en hij dacht waarschijnlijk hetzelfde over mij. Inmiddels weet ik wel beter, hopelijk hij ook. :D
En het was je eerste keer, dan ben je ook altijd zenuwachtig enzo (tenminste, ik wel). Sorry dat ik er zo invloog, kwam even op voor Otje. Y;(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:14

Geeft niks. Ik snap je reactie wel, vind het ook fijn dat je het gewoon rustig weer met me wilt oplossen :D

Zenuwachtig was ik sowieso, nieuwe groep en hele nieuwe pony's. Geen idee van de manier van lesgeven. Ik ben gewoon een verwende ruiter :+ Ik heb een verzorgpaard dat zonder been al enorm hard loopt (draver) en de minst kleine hulpjes snapt. Nu moet ik zelf ook is iets doen en zorgen dat andere paarden me snappen :D Gelukkig krijg ik les.

Ik vraag me alleen af hoe het struikelen van Otto komt? Omdat ik hem soms niet actief kreeg of heeft hij het vaker?

Ik vond Otto wel erg fijn in de hand, hij loopt heel snel ontspannen en met z'n hoofd lekker laag, dus geen sterren kijker.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:21

Hij struikelt sowieso wel wat vaker, en begreep laatst dat het wel wat erger werd nu hij ouder wordt. :( En als hij goed actief is, is het wel minder. Tegen de half gevorderden grap ik altijd dat hij gewoon even checkt hoe je balans is. :+
Als hij ontspant doe jij het goed! Als je namelijk zelf strak in je schouders/armen/handen bent wil hij daar weleens op gaan hangen. Niet fijn. :n

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:24

Hij struikelde regelmatig voor en 1 keer achter, ik vroeg me toch af wat het nou was. :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:28

Meestal is het voor.. Maar sommige paarden lijken soms te vergeten dat ze 4 benen hebben. Goofy wil ook weleens doorlopen met 3 van de 4. Krijg je leuke effecten mee soms. :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:30

Haha. Het waren echt van die onverwachte momenten, ineens poef.. daar gingen we weer. :+ en daarna huppelde die dus vrolijk weer verder.

@Samy, als je dit leest. Ik vind je trouwens een leuke combinatie met Dennis. :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:35

Vaak doet ie het idd als ie niet zo actief is van achter, dat tilt ie zn voorbenen ook niet op.
Fijn dat je het wel leuk vond!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:40

Saaams schreef:
Haha. Het waren echt van die onverwachte momenten, ineens poef.. daar gingen we weer. :+ en daarna huppelde die dus vrolijk weer verder.

@Samy, als je dit leest. Ik vind je trouwens een leuke combinatie met Dennis. :D

Aah dat vind ik leuk om te horen ... Was ook het eerste wat toen de man van Ellen zei .. stoppen met zoeken ;)
2 oktober kan je hem uitproberen, dan zijn Else, Esmee en ik naar een cursus.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:42

Trouwens David kan wel met zweep en vandaag zat er iemand op Saar ook met zweep.
Ik heb geen last van je gehad Saaams, maar probeerde uit je buurt te blijven, omdat Melanie toch de namen verwisselde ;)

Otto is en blijft een geweldige goedzak, ideaal voor je eerste les, maar je had ook gewoon kunnen zeggen dat Lies je leuk leekt :)
Wel leuk dat je volgende week weer komt, nu reden Tessa en Leslie mee, die normaal niet vast in deze les zitten, vond het wel heel veel gezelliger...

Door Otto zijn Tessa en ik elkaar (beter) leren kennen, ons oude paardje :+:

Oh en Tessa en ik gaan naar PARIJS :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:44

Saar met zweep? Why? :=
Op David idd weleens eerder gezien, maar wist niet of dat iemand was die hem al vaker reed. En aangezien hij soms ook zo zijn momenten nog wel heeft. :)

En wanneer gaan jullie en ter ere van wat?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:45

Ja geen idee, misschien dat ze het niet wist :) Mel vroeg als ze hem nodig had ... anders kon Leslie hem op Ans overnemen ;)
Uuh waarom we gaan, we hebben goedkoop retourtje gevonden ... ook voor Londen :+:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:46

Gelukkig dat ik jou niet in de weg reed, kreeg toch vaak commentaar dat hun niet konden doorrijden omdat ik (de voorganger) zo sloom was. Ik deed mn best :+

Wie is Tessa op bokt? Dat ben ik vergeten volgens mij. Ik ga voor volgende week vragen of ik op Lies mag. :D

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:46

Ik heb Otto in de carroussel gereden en in springwedstrijden en het is een superpaardje, beide zonder zweep en hij was bij mij wel goed aan me been. Klopt dat ie wel eens struikelt maar gezien ook hoe groot ie is? het is verder echt een enorm lief paard net als de rest

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:47

Goede reden om naar Parijs én Londen te gaan dus. :D

Ik vind het fijner om zonder zweepje te rijden en doe dat dus het liefst als het kan, maar heb ook niet zulke grote handen, hihi.