Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:54

Plezier heb ik zeker. Alleen al in het voorwerk van vlechten en de gezelligheid op stal. Ben er al om 9.45 om de inschrijvingen voor de spingwedstrijd te doen. Tot kwart voor 12 ongeveer, want dan moet ik Benz mooi gaan maken. :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:00

Saaams schreef:
Ik ken beide paarden niet. Maar Samy zei dat ze best leuk zijn en makkelijk. Al maakt dat laatste niet uit. Verder heb ik een zwak voor schimmels dus de keuze was snel gemaakt en die fotos op de site die hoofdjes zijn toch niet te weerstaan? :o

Een zwak voor schimmels en dan niet Saartje noemen? :D Misschien niet heel geschikt voor zo'n eerste proefles, maar als je op de manege blijft rijden moet je die echt eens proberen. Heerlijke merrie! <3

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:02

Appelflapje, ssssst, die moet niet teveel fans krijgen natuurlijk. Dan is ze nooit meer vrij voor mij als ik er ooit weer op kan. :+

Oh en ze loopt inmiddels ook in de beginnersles en heeft laatst een half gevorderde behoorlijk over haar galop-angst heen geholpen, dus Saar wordt ook steeds meer allround. <3

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:04

Oeps. O:)
Maar geef toe, het is wel de waarheid. :)) Eigenlijk zou ik er ook wel heel graag nog eens op rijden.. Is alweer zo lang geleden!

Trouwens, zat net even op de site te kijken, maar wat een gaaf paard is de nieuwe Maarten zeg! Mooie kop zit erop! :9

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:08

Maarten is echt heeeel leuk ja! :))

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:15

Ik ga even op de site kijken naar Saartje. Haha. Ik zal er is aan denken bij de (die zal er vast wel komen) volgende lessen! :D

Oh damn! Nu kan ik niet meer kiezen! D;

Ik wil ook eens op goofy, die spreekt me ook wel aan.

Joelle is zeker ook een fan? :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:20

Joëlle moet je van houden, mijn vriend heeft niets met Friezen, dus niet wat met haar. Wel pas de deux met haar gedaan en toen was ze ontzettend aan het draken. Net als haar partner.. Twee jonkies bij elkaar, haha.

Goofy is gek, vriendin gaat zondag met hem proefje proberen. We zijn allemaal benieuwd wat daaruit gaat komen. :=

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:25

Wat ik me van Joelle kan was het een lieverd maar wel een boefje. Ik heb er als eerst op mogen rijden in de manegelessen nadat Jeffrey haar helemaal had ingereden, was erg leuk toen! :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:25

Ik heb 1 keer op een fries gereden, goddelijk zitten ze. Wel even anders dan een huistuinkeuken paard. :+

Hoe zit het met de springlessen? Ik zie in de agenda dat ze die ook geven. Na verloop van tijd lijkt dat me ook leuk, ben echt fan van springen :D Moet je je daar voor opgeven/aparte lessen? Heb er niks over gevonden, of ik kijk er overheen. Ik vraag echt teveel volgens mij, maar ik wil een beetje voorbereid zijn. :=

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:29

Springlessen zijn aparte lessen, naast je eigen les (dus niet in plaats van). Je moet je daarvoor van te voren opgeven en dan ook meteen een paard kiezen. Maar je moet wel eerst voor vast bij ons rijden. :)

Ik vind Joëlle wel grappig, boefje, merrie, liever lui dan moe. Maar als je d'r hebt, dan is het fantastisch!!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:31

Goofy doet het met proeven ook wel goed, heb het een paar keer op hem gedaan en hij kan t echt wel, Ellen was verrast dat ie toen ook goed in galop wou enz, Zelfde voor Joelle, heb k het ook op gedaan een proef, wel drakerig inderdaad maar met achteruit deed ze erg dr best, Mercedes las toen voor en die vond het voor Joelle erg netjes

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:32

Toen mijn tante nog op Castellum reed, reed ze altijd op Judith of David. Dat waren volgens haar ook erg fijne paarden, alleen David was wel sterk in de mond toen. Dus misschien ook een keer die uitproberen Saams? Ik denk trouwens dat je ze allemaal een keer moet uitproberen, dan weet je zeker wie je wel en niet leuk vind.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:32

Dreamybol, dat snap ik. In verloop van tijd natuurlijk allemaal.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:34

Ik wil sowieso zo veel mogelijk uitproberen, gewoon elke keer een ander. Je merkt dan vanzelf wel met welk paard je een klik hebt en met welke absoluut niet. Dat wil ik zeker gaan doen :+

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:34

Dat lijkt mijn ook het beste ja.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:35

Mijn vriend wilde graag eerst een keer springles meedoen, voor ie besloot te komen rijden, maar dat mocht toen niet. Op zich wel logisch, maar daarom zeg ik het er nog even bij. :)

En idd, eerst alle paarden proberen. En dan krijg je vanzelf je favorieten. En ook al heb je, dan nog ook eens op anderen rijden. Alleen maar goed voor jezelf. Het blijft natuurlijk wel een manege. ;)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:36

Ik vond Mark ook een fijn paard toen hij er net was, maar die ging wel snel achteruit (werd stijver/langzamer), dus weet niet hoe hij nu is.. Van de friezen vond ik Susanne altijd leuk. Heel braaf, maar wel een leuke uitdaging om haar uit haar eigen houding te rijden. :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:39

We gaan het zien, kan al niet wachten. :D

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:40

Saaams schreef:
We gaan het zien, kan al niet wachten. :D

Veel plezier vanavond! :)

Ik ga even douche, ga vanavond naar Lady gaga!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:40

Dankje!

Jij ook veel plezier vanavond. :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:46

Veel plezier, Esmee, vast een spektakel!!

Suus is hartstikke lief, maar heb er niet echt wat mee. Heb ik ook met Maarten. Die idd wel zeer fotogeniek is. :j Mark is in stap wat traag, maar als je hem actief weet te rijden is het echt een leuk paard. Heb hem 1,5 jaar in de carrousel gereden.
Op zich vind ik elk paard gewoon prima, maar er zijn er altijd een paar waar je een bijzonder gevoel bij hebt. En dat heb ik bij Saar, Benz en Dennis. Maar als ik op een ander rijd, heb ik ook een prima uur. :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:46

Leuk Esmee! Veel plezier! En Saaams ook veel plezier met rijden vanavond, het gaat vast goed bevallen. :j

Kissmex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:50

Dennis en Benz lijken me ontzettend leuk! Binnenkort maar is een kijkje nemen *D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:52

Kissmex Kom vanavond anders langs! :=

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:43

Dank jullie wel, jullie ook allemaal veel plezier!