Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:57

Ik heb Adamootje een pb gestuurd met mijn mening en van mij had ze best mijn naam mogen zeggen.. Van mij mogen jullie gewoon mijn meinig weten. :)

Ik heb verteld dat toen ik er 3 jaar geleden stond dat ik de lessen van Judith altijd erg leuk en leerzaam vond, maar dat het wel jammer was dat de les altijd zo vol zat. En dat als ze L2 reed en het niveau van de voornruiters clublessen was gewend dat er voor haar waarschijnlijk niet heel veel aan was..

Ik heb echt niet de hele manege afgezeken, ik heb er 2 jaar met heel veel plezier gestaan en vind het er nog altijd even gezellig als ik er eens kom.
Ellen is echt een schat van een mens, heeft veel voor haar dieren over alleen het is jammer dat er soms mensen in de lessen mee rijden die het niveau eigenlijk niet aankunnen waardoor de gene die wel kunnen rijden de moeilijkere oefeningen niet aan kunnen.

Sorry Rianne als er spelfouten in zitten. :o :+

Kayleigh__

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:27

Dat eerste kan ik zeker wel begrijpen.
Laatste ben ik niet zo met je eens.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:33

minouesmee schreef:
Ik heb Adamootje een pb gestuurd met mijn mening en van mij had ze best mijn naam mogen zeggen.. Van mij mogen jullie gewoon mijn meinig weten. :)

Ik heb verteld dat toen ik er 3 jaar geleden stond dat ik de lessen van Judith altijd erg leuk en leerzaam vond, maar dat het wel jammer was dat de les altijd zo vol zat. En dat als ze L2 reed en het niveau van de voornruiters clublessen was gewend dat er voor haar waarschijnlijk niet heel veel aan was..

Ik heb echt niet de hele manege afgezeken, ik heb er 2 jaar met heel veel plezier gestaan en vind het er nog altijd even gezellig als ik er eens kom.
Ellen is echt een schat van een mens, heeft veel voor haar dieren over alleen het is jammer dat er soms mensen in de lessen mee rijden die het niveau eigenlijk niet aankunnen waardoor de gene die wel kunnen rijden de moeilijkere oefeningen niet aan kunnen.

Ik heb een nette pb van je gekregen met daarin jouw eerlijke antwoord. Ik wilde je eigenlijk niet bekendmaken, omdat het er eigenlijk niet toe doet wie mij die tip gegeven had. :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:42

Adamootje schreef:
minouesmee schreef:

Ik heb een nette pb van je gekregen met daarin jouw eerlijke antwoord. Ik wilde je eigenlijk niet bekendmaken, omdat het er eigenlijk niet toe doet wie mij die tip gegeven had. :D

Wij zijn alleen altijd erg nieuwsgierig :D
Vind het trouwens wel heel netjes hoor, dat je dat voor je houd.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:41

Rian, volgens Judith moest ik het trekken. Dus ik ga even zo'n dingetje halen. En een schaar heb ik sowieso al.

En Samy, de hoefsmid was er vandaag niet. El vond het slordig, dus die ging bellen. Zei al dat het volgende week ook wel kon, maar morgen komt ze.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:04

Dan wordt het trekken, al klinkt dat best ranzig. :P (of is dit mijn puberale brein? :o )

Adamootje, omdat je hier zo 'geschrokken' over kwam vroeg ik me wel af wat of misschien meer op welke manier er iets tegen je gezegd was. Maar volgens mij hebben wij ook een prima PB wisseling gehad. ;)
Wat betreft het niveau, tsja, ik dacht ook nooit meer te kunnen wennen na privélessen en minstens 4 keer per week hetzelfde paard rijden. Maar dat is maar net welk doel je jezelf stelt. En er zijn maar weinig L ruiters die al perfect zitten en daarnaast kom je er misschien wel juist op een manege achter dat het nog lang niet meevalt om op ieder paard netjes te zitten en te rijden.
Ken uit mijn studentenruitertijd mensen die M2 startten met hun eigen paard, maar op een vreemd paard nog geen L1 proef fatsoenlijk konden rijden. Wat dat betreft lijkt het er voor mij op dat er 2 disciplines zijn; je eigen paard trainen door hem door en door te kennen en jouw manieren en gewoontes aan te leren, zodat je echt met z'n tweetjes een team bent en de andere discipline waarin je doet wat je doet om jezelf en je paard te verbeteren in de richting van lossigheid en afwerking, maar waar je altijd een zekere mate van hinder zult ondervinden van het feit dat het paard door meerdere mensen op verschillende niveau's wordt gereden.
Als je je dat van te voren bewust bent, kan je het als voormalige wedstrijdruiter op een manege erg naar je zin krijgen. Maar dan wel een manege die bij je past en dat zul je toch zelf moeten beoordelen.
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 29-08-12 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:33

Nee, hoor, Rian :D Zat net enthousiast te vertellen dat we Harry gaan trekken...

Echt waar Rian. Je moet schrijfster worden. Elke keer beschrijf je weer perfect wat ik wil zeggen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:40

Jahoor, heb ik weer.
Eerst in de ruitershop heel veel dekens heel goedkoop. Geen maat 185. Zie ik op internet een roodwitblauwe deken. Moet ik natuurlijk hebben. Geen maat 185... Zo jammer weer.

En Starlight gaat toch verhuizen naar de stal van Karlijn. Baasje van Starlight en ik waren alletwee blij dat ze wel aardig met elkaar op konden schieten. Kom ik na het mesten terug met stro, krijgt Starlight toch een aanval van Harry. Harry stond op een kale stal, dus die had zn straf wel gehad toen ie bijna op zn plaat ging :=

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:04

Gaat lekker, Kayleigh! :\ Wel jammer dat Harry nu weer een buurvrouw kwijt is. Krijgt ie weer een nieuwe?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:06

Ja he. Eigenlijk is het goed, kost het me geen geld, maar die roodwitblauwe vind ik zo tof.

Weet ik niet. Hoop het wel weer zo snel mogelijk. In een jaar tijd heeft Harry Silke, Quinchy en Starlight naast zich gehad. En een tijdje niemand.
Komt wel weer een nieuwe pensionpony, maar ze moeten er eerst een vinden. Voor die nichtjes van die van Starlight.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:09

Nog lekker geshopt Rian?
Was echt druuuuuk.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:22

Nee, na jou zijn we naar huis gegaan. Waren al bij Trends en de appie geweest en mijn rug en benen wilden vandaag niet echt. En het was idd druk, zelfs geen ijsje gehaald, rij stond tot op straat! :oo
Ben wel echt heel blij met mijn nieuwe tas. :j Beneden ruikt het nu helemaal naar leer. :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:35

Ja, kan me voorstellen. Die gasten doen goeie zaken met dat ijs.
Die tas is echt leuk !

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:41

Ja, vond het wel jammer, want ze hebben lekker ijs, maar wilde ook weer niet in zo'n lange rij. :P

Verliefd op mijn nieuwe tas. <3

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:49

Ja, haal daar weleens als ik op mn werk eet en het warm is. Heerlijk ijs.

Had je nog nagellakjes gekocht trouwens?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:50

Geen nagellak. Heb bijna alles al. :o Maar wel die leuke lila lipbalsem van Essence meegenomen. :) Moet toch iets hebben om in mijn nieuwe tas te stoppen. 8-)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:07

Haha, goeie smoes om weer geld uit te geven.

Heb iemand gevonden met die deken te koop. Nu hopen dat ie is wat ik wil.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:13

Hopelijk lukt het, Kayleigh!

Even spammen, dat mag in een HK topic, toch? :o

Het volgende filmpje is van een vriendin van mij en ik gun haar de hoofdprijs, namelijk een sponsorcontract bij Bruysend, enorm dus klik even op het filmpje zodat je in Youtube komt en klik dan op de duim van 'leuk'.
http://www.youtube.com/watch?v=Uo6HRVfl ... ture=share

Ik doe dit soort dingen nooit, maar zij is gewoon leuk en lief en een heel fijne amazone met heel veel respect voor haar paarden. Ik vind haar heel fijn rijden in elk geval. Ze startte in het Z gewoon met een trensje en cap op haar kop. Geen gedoe, gewoon rijden. +:)+

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:17

Ik ga het doen zodra ik op de computer zit!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:03

Yaaay! Harry heeft toch een nieuwe buur. Joyce staat nu naast m.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:08

Gaan er nog mensen van hier naar de Maarssense Paardendag? :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:26

Nee, ik ga de stad in.

Harry is ook errrug blij met Joyce. Met zn wijvenhinnik.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:07

Nope, net gereden, wat wat mij en Dennis betreft lekker ging, maar nu toch weer verplicht rust. Al is dat niet zo erg na zo'n uurtje. :D
Heel die stal staat trouwens te hinniken nu Joyce daar staat. :+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 12:26

Stoot Joyce haar hoofd niet dan?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:35

Valt mee. Naja, 2/3 keer is het au, maar daarna ook niet meer.
Harry had dat ook in het begin.
Joyce past er beter in dan ik had verwacht. En nu heeft ze leukere buren dan Angela, want die 2 hadden soms wel fokke ruzie.