Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spaikey

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:30

het paard van vanmiddag was leuk. Goed gereden dus makkelijk na te rijden. het is een kanshebber. Morgen nog ergens anders heen en dinsdag avond voor de 2de keer naar deze.
Alleen hij is ouder dan ik eigenlijk zoek. Maar ja eerst morgen maar eens afwachten.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:51

o0melis0o schreef:
Judith1601 schreef:
Melis, vond jij het ook al zo lastig om op zoveel tegenlijk te letten? Ik concentreerde me zoveel op die touwen dat ik steeds weer naast de kont liep i.p.v. naast zijn voorhand.. xD Handig! Gelukkig let De op me :o .

Trouwens De, wanneer heb je nog een keer tijd voor mij?:) ik sta te stuiteren om nog eens te oefenen (ik vond het echt helemaal geweldig). Maar wel als het ook gaat voor Helmer natuurlijk. Want als ik en Melis allebei lessen :P wordt het nog druk hihi.

Ja ik moest er ook herhaaldelijk aan herinnerd worden dat ik bij de voorhand moest lopen hihi..
zeker toen we in de draf bezig waren, had ik het er wel even moeilijk mee om met zoveel dingen tegelijk bezig te zijn.
Maar vond het wel erg leuk om te doen!
O, we moeten binnenkort als we samen op stal zijn eens kijken om de kast nog eens op te ruimen?
De rotzooi wat gemaakt wordt , wordt volgens mij vooral door mij gemaakt maar dan ben ik niet zo alleen bezig zeg maar hahah..
heb overigens vandaag beugel binnengekregen voor deken op te hangen, even aan A. vragen deze week of hij me die aan de stal wil bevestigen :).
En een himalaya-liksteen voor Helmer in de stal. Maar die kunnen we zelf wel bevestigen met touw :) Kunnen we meteen ook eens de hooizak ophangen hihi

Over rommel gesproken! Ik heb zo'n hele mooie witte (uhum) handdoek in de kast gelegd, die ik heb gebruikt om Helmers benen te drogen (ik zag geen donkere! Sorry!) Moet ik die meenemen naar huis om te wassen? (ofja, naar mam)
En rommel in de kast, ik probeer 't netjes te houden hoor :o Al lukt dat volgensmij niet altijd hihi. Zal kijken dat ik weer eens een beetje opruim.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:41

MariekeA schreef:
Melis, ze zijn regelmatig in de aanbieding bij die Aldi voor 20 euro. Zijn geloof ik 65cm..
Ik heb er ook nog 3 liggen :D

ooeeh dat moet ik eens in de gaten gaan houden dan :D.
vond die grote van 100cm wel vet, maar 50euries is momenteel even te veel.
Maar dit is niet iets wat Helmer nu direct nodig zou hebben, dus dat scheelt haha..
Mag die nog even wachten, misschien als verjaardagscadeautje.
Al had ik ook een site gezien waar ze mooie stalbordjes maken, waar ze foto naschilderen op t bord en zag er echt prachtig uit.
Die zie ik in gedachte ook al aan z'n stal hangen.. :D
*zucht* ik wil teveel hahaha..
Denk overigens dat hij in eerste instantie niks aan die bal vindt, Helmer kennende is dat maar een 'eng' ding..
Zeker als hij het zelf aanraakt en het gaat bewegen.. Hij gaat ook altijd herhaaldelijk naar de stoelen in de hoek vd bak of de springbalken in de buitenbak
en als hij eraan gaat snuffelen en het beweegt.. ooh dan moet je wat zien; snuif snuif, dribbel dribbel.. whahaha hilarisch :D

Judith1601 schreef:
Over rommel gesproken! Ik heb zo'n hele mooie witte (uhum) handdoek in de kast gelegd, die ik heb gebruikt om Helmers benen te drogen (ik zag geen donkere! Sorry!) Moet ik die meenemen naar huis om te wassen? (ofja, naar mam)
En rommel in de kast, ik probeer 't netjes te houden hoor :o Al lukt dat volgensmij niet altijd hihi. Zal kijken dat ik weer eens een beetje opruim.

ooh ja ik ben er ook vast van overtuigd dat ik degene ben wat zo'n rommel maakt hihi :D.
Da's thuis niet anders.. :P
Maar als we toch een dezer dagen rondom kerst en oud&nieuw wat vaker samen op stal zijn, kunnen we ons er samen aan begeven,
zijn we wat sneller klaar haha :D. Wat betreft die handdoek, die was ik zelf wel hoor ;).. Die had ik ook op stal liggen voor zo'n gelegenheden dus kun je gewoon pakken als je m nodig hebt.
Als ze vies zijn zal ik wel even thuis wassen en nieuwe meenemen :D.

Spaikey schreef:
het paard van vanmiddag was leuk. Goed gereden dus makkelijk na te rijden. het is een kanshebber. Morgen nog ergens anders heen en dinsdag avond voor de 2de keer naar deze.
Alleen hij is ouder dan ik eigenlijk zoek. Maar ja eerst morgen maar eens afwachten.

Ooh wat leuk dat je een eventuele kanshebber hebt! Ben erg benieuwd hoe het komende dinsdag dan gaat :)
Hoe oud is hij :)?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:04

Ik ben benieuwd Spaikey!!!

Het ziet er hier al behoorlijk winters uit nu buiten :brr:

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:09

Ik blijf duimen voor je Spaikey!

Hier gelukkig alleen wat (half)witte auto's. Nu durf ik nog wel de weg op te gaan :+
Straks even bij mijn tante mijn nieuwe winterbandjes maar ophalen. Wie weet overleef ik dan deze winter door zelf te rijden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:15

Hier waren de straten vrij, maar de auto's en grasveldjes waren toch al lekker wit, al was het wel van die vieze natte sneeuw als je dat bij elkaar pakte. Maar als het zo doorgaat, hebben we misschien met Kerst toch nog sneeuw. Wij hebben ook sinds 2 weken winterbanden op 1 auto, echt blij mee ook. Is een vrij lichte auto en zonder winterbanden komen we volgens mij echt Nergens als er sneeuw zou vallen hihi.. Op mijn auto doen we volgend jaar winterbanden, 2 auto's in 1x werd wat duur :). K heb het nadeel dat ik zo vroeg begin s morgens, dan zijn ze vaak nog niet overal geweest met strooien, en vind maar eens iemand om 05.30 smorgens die je helpt duwen als je vast zit hihi. van mij mag die sneeuw wegblijven wat betreft autorijden, brr..

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:50

Van mij mag de sneeuw overal vallen, behalve op de straten/wegen :+

Ben maar blij met de winterbanden als je naar Vijlen moet. Dan ga je ze hard nodig hebben.
Hier ook vaak vroeg de weg op (6.30u). Dan zijn ze meestal wel al aan het strooien. Al rijden ze meestal achter me ipv voor me :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:55

Silke_ schreef:
Van mij mag de sneeuw overal vallen, behalve op de straten/wegen :+

Ben maar blij met de winterbanden als je naar Vijlen moet. Dan ga je ze hard nodig hebben.
Hier ook vaak vroeg de weg op (6.30u). Dan zijn ze meestal wel al aan het strooien. Al rijden ze meestal achter me ipv voor me :=

hihi dan heb je er ook nog niet veel aan als ze achter je rijden ipv voor je :P.
Ja als ik die winterbanden niet zou hebben , zou ik volgens mij echt niet tot Vijlen kunnen komen als er sneeuw valt hihi

Bah begin nu langzaam beetje chaggie te worden, heb echt zwaar Geen zin om dalijk nog te gaan werken :(..
Welke idioot heeft nu bedacht om op zondag de winkels open te gooien grr..

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:02

Ach jij, ik moet om de week het hele weeken werken :+ Maar zo midden op de dag lijkt me wel tegen vallen ja. Dan loop je al de hele tijd er tegen aan te hikken. Werkse dan maar!

In Vijlen kom je nog wel. Ik had vorig jaar meer moeite om uit Vijlen te komen. Hahaha!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 14:48

Zo ik heb weer ff bij gelezen. Na @spaiky succes met de bezichtiging of het gaan kijken hoe je het ook wil noemen.

Sneeuwbrigade hihi die zijn allemaal voor mij hiih muwhahaa sorry kon het niet laten.

We zijn vrijdag niet geweest afspraak is verzet naar vandaag maar heb nog niks gehoord of 19 uur nou goed was. Vannacht om half 1 laatste keer gesproken dus antwoord zal wel nog volgen denk ik. En anders ga ik dus echt helemaal niet meer he ga me niet netjes aankleden voor de nop he. Ben wel ietwat aant stuiteren omdat ik hem toch wel wil leren kennen maar ben al misselijk bij de gedachte dat ik moet gaan erg handig niet dus.

Voor het hangertje (sieraad) bern ik idd geweest heb wat cools uitgezocht kan het alleen ff moeilijk beschrijven heb er wel een foto van gemaakt maar das ook heel moeilijk uit te leggen wat nou precies de bedoeling is. Hij zou het iig af hebben voor februari whoehoe helemaal blij natuurlijk.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 15:09

Oke bevestiging staat om 19 uur ben ik in Aken en heb ik stress puur hihihi

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:59

Het paard van gisteren begint met de T volgens mij dus momenteel 11.
Wilde eigenlijk 1tje van max. 8-9 jaar :+

Vandaag ook nog twee paarden gereden 1 4 jarige en 1 10 jarige. De 4 jarige valt sowieso af poeh was bekaf toen ik hem had gereden, was dus aan de luie kant. De 10 jarige was lekker te rijden. Verder dus even goed gaan nadenken.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 06:57

En hoe was het gegaan Dé :D ???

Haha dat komt me bekend voor Spaikey. Van tevoren heb je altijd een paar eisen/wensen waar een paard aan moet voldoen en uiteindelijk kom je met heel iets anders naar huis :+ . Gewoon rustig over nadenken en geen overhaaste beslissingen nemen, dan komt het wel goed :j

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 09:49

@Spaiky het beste is om je duidelijk een doel te zetten wat je wil en niet naar 00 paarden te gaan kijken iedere keer als het niks is is het ook weer een teleurstelling voor jou en dat maakt de zoektocht er echt niet leuker op (spreek uit ervaring) Dus rustig aan het beste of te wel de crema dela creme uitzoeken en dan gaat dat al een stuk beter.

@WD ja was behoorlijk gezellig hihi heb mega gelachen wat een lolbroek is dat zeg hihi. Deed wel ff goed na al die tijd om de tranen lkangs de wangen hebben rollen van het lachen hihi.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:31

Achja, zo ga je opzoek naar een leuk recreatiepaardje en kom je thuis met 2 jonkies van 11 maanden oud die echt nog niks kennen. :Y)

Dé, gelukkig is het alsnog goed gekomen en heb je je goed geamuseerd!

Spaikey, spannend en moeilijke keuze. Is het wel al zeker dat het een van de 2 wordt?

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:43

Moest even bijlezen :)

Melis, we kunnen dat zeker samen doen! Geen probleem. Gezellig als we weer wat vaker samen op stal zijn ! :)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 11:52

Haha als jullie je vervelen ik heb ook nog een kast die opgeruimd moet worden en tuig dat gepoetst moet worden hihi

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:31

En ik denk dat velen zullen volgen :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:03

Whahaa stoer he

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:03

Boh wat een gezellig avondje toch niet allemaal kan doen heb me toch een melige bui

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:45

Zyrina_MF schreef:
@WD ja was behoorlijk gezellig hihi heb mega gelachen wat een lolbroek is dat zeg hihi. Deed wel ff goed na al die tijd om de tranen lkangs de wangen hebben rollen van het lachen hihi.

ooh wat fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben! Vind het erg jammer dat ik het verslag mis vandaag,
maar dat haal ik woensdag wel in. Mag je me woensdag even helemaal 'up to speed' brengen :D.
Kreeg 't vandaag even niet meer geregeld allemaal.
Gister kl*tezondag gehad op t werk, was al paniek om 5over4 :(, was de winkel net open.. en toen k thuis kwam met barstende hoofdpijn zowat meteen door naar bed
om vervolgens vanmorgen weer om 06.00 te beginnen met hoofdpijn(die overigens nog steeds niet weg is :() en vanmiddag pas laat thuis
en moest nog wat boodschappen doen en koken.. was eerst van plan om later naar stal te komen, maar moet morgen ook nog van 06.00-17.00 werken,
dus had even wat rust nodig.. zal wat geven voor mij deze week, de drukste dagen moeten nog komen en zit er nu al doorheen.
En dan moet k tussendoor ook nog ergens een gedeelte van de kerstcadeaus nog gaan halen..
1 voordeel, manlief heeft 2 weekjes vakantie dus die houdt t huishouden grotendeels voor me bij, da's wel heel lief *\o/* <3

en wat betreft kast opruimen en tuig poetsen, daar meld ik me niet vrijwillig voor aan whahah..
jak, wat heb ik een hekel aan dat tuig invetten enzo.. smerige troep elke keer :p.
en de kast ben ik hopelijk vrij snel mee klaar. :')

Blij als het vrijdagmiddag 17.00u is!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:00

@Silke: De kans erg groot dat die van Zaterdag het gaat worden. Maar er staat nog helemaal niks vast.

Wat betreft de teleurstellingen als een paard niet voldoet, ik heb een duidelijk beeld wat ik wil en als een paard daar niet aan voldoet heb ik dat heel snel in de gaten. Is alleen jammer van de diesel en tijd die je erin steekt. Ik heb wel zoiets van ik beter wat meer paarden geprobeerd hebben zodat ik ook het juiste gevoel krijg bij een nieuw paard. Ik heb de laatste 10 jaar geen paard gekocht dat voor mij was bestemd, van de drie waren de eerste twee eigenlijk voor mijn zusje maar omdat ze te moelijk waren heb ik ze maar overgenomen, de laatste heb ik zelf gefokt en daar had ik geen klik mee en ze vond het dressuur werk ook niet leuk.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 06:10

Jeetje Melis dat zijn wel behoorlijke dagen zo van 6.00 - 17.00 uur :oo
Ik zou niet met je willen ruilen hoor! Gelukkig heb je een goede hulp thuis ;)

Bij Winddancer en Ricky waren het de eerste paarden die ik daadwerkelijk bezocht heb. Bij Giorgio ben ik toen naar één ander paard gaan kijken, was een ontzettend leuk paard, maar net niet helemaal wat ik zocht. Ik doe altijd heel veel research vooraf voordat ik daadwerkelijk ga kijken. Als ik er niet helemaal zeker van ben, zie ik er al vanaf. Ik weet van mezelf dat het dan toch niks word en dan vind ik het zonde van mijn tijd en van de tijd van de verkoper.

Zelf had ik daar ook een gruwelijke hekel aan als potentiële kopers kwamen en het werd niks. Iedere keer weer de zenuwen, paard helemaal netjes maken etc. En al helemaal erg was als ze gewoonweg niet kwamen opdagen >;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:42

Hhhmm gelukkig heb ik nooit iets verkocht. Ben mijn dames helaas iedere keer te vroeg verloren. Wilde nu toch ff dat allemaal niet meer meemaken vindt goed geweest voor voorlopig iig. Poeh ben moe slecht geslapen schiet niet op maar goed nog ff doorbijten en dan hoop ik dat eindelijk eens alles geregeld is. En laat dan 2012 maar komen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 06:37

Ik heb nog nooit een paard moeten laten gaan/verloren. Wat dat betreft heb ik altijd "geluk" gehad.
Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken. Daarom hoop ik ook dat Ricky gewoon opeens van ouderdom sterft en niet dat hij zienderogen achteruit gaat en je op een gegeven moment de beslissing moet maken inslapen of niet. Maar ja, dat kun je van tevoren natuurlijk nooit zeggen.