esiebessie schreef:Woehoeee morgen lekker uitslapen tot 10 uur.Hoef pas 10 over 11 op school te zijn.
mwahaha volgende week dinsdag weer vrij
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jiskaringo schreef:ik vind zelf dat het ook geen oplossing is, een scherper bit! vooral niet op een manege..
op lies beuker wordt het ook veel gedaan, een haf wordt altijd met stang gereden, en rijd ook regelmatig mee in de beginners lessen. arm beest.
Elja schreef:Kan het me bijna niet voorstellen dat er een wachtlijst zou zijn
Melanie, dat snap ik :p Gringo staat altijd buiten en wordt niet geschoren. Wilma bekapt hem ook zelf. Lekker natuurlijk allemaal
Geen idee hoe het verder met de nieuwe gaat! Zie hem vrijdag weer
Kirsten, ik had nog aan Wilma gevraagd over springles bij jou op stal en volgens mij vond ze het wel leuk! Mijn auto kan alleen geen trailer trekken :p
Romana01 schreef:jiskaringo schreef:ik vind zelf dat het ook geen oplossing is, een scherper bit! vooral niet op een manege..
op lies beuker wordt het ook veel gedaan, een haf wordt altijd met stang gereden, en rijd ook regelmatig mee in de beginners lessen. arm beest.
is een stang eigenlijk scherper dan een dubbel gebroken/ enkel gebroken trens en is er een verschil tussen ongebroken en stang??
Astor schreef:Ja ik baal der ook wel van... Het is echt niet nodig bij hem als je de juiste ruiters er op zet...
Maja.. Jammer genoeg zullen veel manegeleerlingen niet weten hoe scherp dat bit werkt.
Arme Cler, want denk dat er nu al menig mensen in zijn mond hangen omdat hij zo sterk en vlug is..
Hoop dat San of iemand anders wel even er op wijst dat het een scherp bit is met een strenge inwerking.
jiskaringo schreef:het ligt er ook een beetje wat voor paard je hebt.
sommige paarden vinden een gebroken bit te onrustig, en werkt een ongebroken bit beter, maar stang heeft weer een andere werking, en kan je vaak ook strenger zetten. weet niet of ik het goed heb, maar dit is wat mij altijd is verteld
maar dat is eigenlijk met alles zo, slof enz...
. Hij was in het begin heel lastig, alles was eng maar uiteindelijk kwam ie losser! En ik was aan het galopperen, niks aaan de hand, ik wil een volte maken en hij zakt door zijn lijf..heeeel raar voelde dat. Daarna struikelde hij ook nog over zijn voorbenen.. Dus ik dacht okee, even stappen en weer verder. Ik wil aandraven en hij liep mij toch raaar, dus ik gelijk weer stappen en ik riep Frans hij is kreupel. Frans wilde het natuurlijk ook even zien en ja hoor. Op de linkerhand was het nog veel erger dus uiteindelijk na rustig en veel stappen afgespoten.. Hopen dat ie morgen beter is..ik ben alleen bang van niet... Elja schreef:Zo, heb weer eventjes gereageerdLees wel altijd bij maar heb zo weinig tijd dat het er soms bij inschiet om te reageren.
Heb wel leuk nieuws!! We hebben een nieuwe pony
Het is een shetlander ruin (pas laat geruind waardoor het nog steeds een losbol is), vosje genaamd Rein. Het is zo'n droppie om te zien
Ik was Gringo aan het opzadelen toen Corinne & Wilma terugkwamen met de trailer. Had wel een groter ding verwacht aangezien we al twee shetlanders hebben en die kinderen op een gegeven moment te groot zijn voor die pony's. Maar goed, het is een heel leuk ding!
Het kennismaken was echt hilarisch om te zien![]()
Romy ging rennen, bokken en heel hard draven met der staart omhoog en die andere shetlanders konden de spanning ook niet aan haha. Flip (van Jane) ging ook keihard rondjes rennen in de bak, evenals Phil en de paarden van de stallen tegenover ons.
Nieuwe pony stond gewoon stil, vond het allemaal wel best en staat nu rustig samen met shetlander Loes in een grote stal
Ben benieuwd wat er allemaal met de nieuwe pony gaat gebeuren, het schijnt nogal een hittepetit te zijn dus er kunnen nog geen kinderen op. Denk dat het voorlopig alleen voor de kar wordt
Liisette_ schreef:Nou, meiden.. Ik dacht mijn avond niet meer stuk kon.. Dus wel. Paard is kreupel. Hij was in het begin heel lastig, alles was eng maar uiteindelijk kwam ie losser! En ik was aan het galopperen, niks aaan de hand, ik wil een volte maken en hij zakt door zijn lijf..heeeel raar voelde dat. Daarna struikelde hij ook nog over zijn voorbenen.. Dus ik dacht okee, even stappen en weer verder. Ik wil aandraven en hij liep mij toch raaar, dus ik gelijk weer stappen en ik riep Frans hij is kreupel. Frans wilde het natuurlijk ook even zien en ja hoor. Op de linkerhand was het nog veel erger dus uiteindelijk na rustig en veel stappen afgespoten.. Hopen dat ie morgen beter is..ik ben alleen bang van niet...
hopen dat het vandaag beter is. Romana01 schreef:jiskaringo schreef:ik vind zelf dat het ook geen oplossing is, een scherper bit! vooral niet op een manege..
is een stang eigenlijk scherper dan een dubbel gebroken/ enkel gebroken trens en is er een verschil tussen ongebroken en stang??

Kirsten_D schreef:Whaha, dat klinkt echt schattig! Gebruiken ze alle pony's voor de kar of rijden ze er ook op?
Tjaah het is +- uur rijden, dus valt opzich wel mee, maar het is wel een opgave.
Ik mis der zeker wel, maar gelukkig kan ik der zo wel zovaak zin als ik wil.

Lijkt me een heel vervelend gevoel om op een kreupel paard te zitten, alsof je hem nog meer pijn aandoet
Beterschap voor je boefje
Liset wat vervelend zeg
Hopen dat hij snel beter is!