Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:16

esiebessie schreef:
Woehoeee morgen lekker uitslapen tot 10 uur. :):) Hoef pas 10 over 11 op school te zijn. :D

mwahaha volgende week dinsdag weer vrij {:)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:17

jiskaringo schreef:
ik vind zelf dat het ook geen oplossing is, een scherper bit! vooral niet op een manege..
op lies beuker wordt het ook veel gedaan, een haf wordt altijd met stang gereden, en rijd ook regelmatig mee in de beginners lessen. arm beest.

is een stang eigenlijk scherper dan een dubbel gebroken/ enkel gebroken trens en is er een verschil tussen ongebroken en stang??

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:23

Elja schreef:
Kan het me bijna niet voorstellen dat er een wachtlijst zou zijn :=

Melanie, dat snap ik :p Gringo staat altijd buiten en wordt niet geschoren. Wilma bekapt hem ook zelf. Lekker natuurlijk allemaal :)
Geen idee hoe het verder met de nieuwe gaat! Zie hem vrijdag weer :D

Kirsten, ik had nog aan Wilma gevraagd over springles bij jou op stal en volgens mij vond ze het wel leuk! Mijn auto kan alleen geen trailer trekken :p

Ohh maar had sjoerd geen andere auto? Kan je geen auto lenen, zou wel heeeel leuk zijn als je kon namelijk :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:26

Romana01 schreef:
jiskaringo schreef:
ik vind zelf dat het ook geen oplossing is, een scherper bit! vooral niet op een manege..
op lies beuker wordt het ook veel gedaan, een haf wordt altijd met stang gereden, en rijd ook regelmatig mee in de beginners lessen. arm beest.

is een stang eigenlijk scherper dan een dubbel gebroken/ enkel gebroken trens en is er een verschil tussen ongebroken en stang??

Stang is zowieso sterker, dat is een recht dik stuk. Pessoa valt wel mee, het ligt eraan op welke ring die staat. Maar een stang is toch ongebroken of bedoel je een heel ander bit??

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:29

Broccoli schreef:
Ja precies. Hele mond naar de klote straks. Kan me de mondhoeken van Twingo en Ushi nog wel herinneren met een normaal bitje... :n

Jaaa dat is wel zo, als je er niet voorzichtig mee omgaat wordt het niks nee en is die indd veel te streng..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:33

Astor schreef:
Ja ik baal der ook wel van... Het is echt niet nodig bij hem als je de juiste ruiters er op zet...
Maja.. Jammer genoeg zullen veel manegeleerlingen niet weten hoe scherp dat bit werkt.
Arme Cler, want denk dat er nu al menig mensen in zijn mond hangen omdat hij zo sterk en vlug is..
Hoop dat San of iemand anders wel even er op wijst dat het een scherp bit is met een strenge inwerking.

Het is juist de kunst om niet terug te trekken en hem tegen te houden in dat gehuppel, hij is alleen maar begrenst en teruggereden. En door tegen te houden wordt het gehuppel alleen maar erger. Maar het is makkelijk zeggen want ringo heb der ook een handje van en dan is je reactie juist trekken en terugrijden. Het is indd geen paard voor beginners, veel te heftig.

jiskaringo

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:33

het ligt er ook een beetje wat voor paard je hebt.
sommige paarden vinden een gebroken bit te onrustig, en werkt een ongebroken bit beter, maar stang heeft weer een andere werking, en kan je vaak ook strenger zetten. weet niet of ik het goed heb, maar dit is wat mij altijd is verteld :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:38

jiskaringo schreef:
het ligt er ook een beetje wat voor paard je hebt.
sommige paarden vinden een gebroken bit te onrustig, en werkt een ongebroken bit beter, maar stang heeft weer een andere werking, en kan je vaak ook strenger zetten. weet niet of ik het goed heb, maar dit is wat mij altijd is verteld :P

Bij sommige kan het ook niet anders, zeker met springen dan willen ze zo graag en dan wordt het gewoon gevaarlijk. Het is aftasten wat wel en niet werkt. Ze kunnen beter tips geven hoe ze ermee op kunnen gaan dan te snel naar extreme te zoeken.

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:44

klopt. heb er ook geen problemen mee zolang iemand er netjes mee rijd :) maar dat is eigenlijk met alles zo, slof enz... :P

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:40

Nou, meiden.. Ik dacht mijn avond niet meer stuk kon.. Dus wel. Paard is kreupel :(. Hij was in het begin heel lastig, alles was eng maar uiteindelijk kwam ie losser! En ik was aan het galopperen, niks aaan de hand, ik wil een volte maken en hij zakt door zijn lijf..heeeel raar voelde dat. Daarna struikelde hij ook nog over zijn voorbenen.. Dus ik dacht okee, even stappen en weer verder. Ik wil aandraven en hij liep mij toch raaar, dus ik gelijk weer stappen en ik riep Frans hij is kreupel. Frans wilde het natuurlijk ook even zien en ja hoor. Op de linkerhand was het nog veel erger dus uiteindelijk na rustig en veel stappen afgespoten.. Hopen dat ie morgen beter is..ik ben alleen bang van niet...

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:57

Kirsten_S schreef:
Pessoa valt wel mee, het ligt eraan op welke ring die staat.

Laten we inderdaad niet hopen dat hij op de onderste ring was ingesteld..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 07:47

Aaah balen liset, hopen dat het morgen indd beter is!

Morgen!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:02

Jeetje liset wat eng!! Hopen. Dat het meevalt en dat ie er gauw weer boven op is!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:32

Dat meen je niet, Liset. Mooi klote voor jullie! Je zal wel geschrokken zijn zeg!

Noortje, ik denk dat het jasje te groot is als ik het zo zie.

En een pessoabit op de bovenste ring werkt een beetje hetzelfde als een gewone trens. Dus ik neem aan dat ie op het gaatje eronder zit? Hopelijk wel met een verbindingsriempje naar de eerste.. Maar dan nog. Vind het echt geen oplossing voor een manegepaard...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 11:46

Nee das waar, zat ook al een thiedeman omheen. Moeten gewoon ruiters op die wat verder zijn en meer begeleiding geven..

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:03

Elja schreef:
Zo, heb weer eventjes gereageerd :) Lees wel altijd bij maar heb zo weinig tijd dat het er soms bij inschiet om te reageren.

Heb wel leuk nieuws!! We hebben een nieuwe pony :D
Het is een shetlander ruin (pas laat geruind waardoor het nog steeds een losbol is), vosje genaamd Rein. Het is zo'n droppie om te zien <3

Ik was Gringo aan het opzadelen toen Corinne & Wilma terugkwamen met de trailer. Had wel een groter ding verwacht aangezien we al twee shetlanders hebben en die kinderen op een gegeven moment te groot zijn voor die pony's. Maar goed, het is een heel leuk ding!

Het kennismaken was echt hilarisch om te zien :')
Romy ging rennen, bokken en heel hard draven met der staart omhoog en die andere shetlanders konden de spanning ook niet aan haha. Flip (van Jane) ging ook keihard rondjes rennen in de bak, evenals Phil en de paarden van de stallen tegenover ons.

Nieuwe pony stond gewoon stil, vond het allemaal wel best en staat nu rustig samen met shetlander Loes in een grote stal :)

Ben benieuwd wat er allemaal met de nieuwe pony gaat gebeuren, het schijnt nogal een hittepetit te zijn dus er kunnen nog geen kinderen op. Denk dat het voorlopig alleen voor de kar wordt :)

Whaha, dat klinkt echt schattig! Gebruiken ze alle pony's voor de kar of rijden ze er ook op?

Tjaah het is +- uur rijden, dus valt opzich wel mee, maar het is wel een opgave.
Ik mis der zeker wel, maar gelukkig kan ik der zo wel zovaak zin als ik wil.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:05

Mmh een pessoabit bij een manegepaard.. Dubbel gevoel over..
Is het wel een goed manegepaard dan, vraag ik mij af.
Hoop dat goed gaat, want zoals ik Melis hoor is het een leuk beestje!

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:07

Liisette_ schreef:
Nou, meiden.. Ik dacht mijn avond niet meer stuk kon.. Dus wel. Paard is kreupel :(. Hij was in het begin heel lastig, alles was eng maar uiteindelijk kwam ie losser! En ik was aan het galopperen, niks aaan de hand, ik wil een volte maken en hij zakt door zijn lijf..heeeel raar voelde dat. Daarna struikelde hij ook nog over zijn voorbenen.. Dus ik dacht okee, even stappen en weer verder. Ik wil aandraven en hij liep mij toch raaar, dus ik gelijk weer stappen en ik riep Frans hij is kreupel. Frans wilde het natuurlijk ook even zien en ja hoor. Op de linkerhand was het nog veel erger dus uiteindelijk na rustig en veel stappen afgespoten.. Hopen dat ie morgen beter is..ik ben alleen bang van niet...

Dat is zeker niet fijn.. :(:) hopen dat het vandaag beter is.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:41

Ik denk dat het een top paard is voor de ruiters die meer willen. Maar bij frans heb ik altijd het idee gehad dat elk paard geschikt moet zijn voor elke ruiter. Er zijn nauwelijks niveau verschillen of moeilijkheids graden bij de huidige manege paarden. Na een tijdje valt er voor de gevorderde ruiters niks meer te leren, en paarden zoals clearens zijn een super initiatief om ruiters meer te bieden. Maar ik heb echt het gevoel dat alle paarden helemaal mak moeten zijn, zo niet hulpteugels of bitten.. Zo staat het leerproces van ruter en paard wel stil..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:02

Dat klopt ook, Sabine. Ze willen een paard die overal mee kan lopen. Moet zeggen dat het mij ook altijd verbaasd heeft dat Wendy gebleven is.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:11

Romana01 schreef:
jiskaringo schreef:

Een ongebroken bitje is minder scherp dan een gebroken omdat de gebroken een soort ''notenkraker'' effect heeft en ook inwerkt op het gehemelte. Ongebroken is dus heel vriendelijk.
En een stang heeft altijd scharen en daarom een hefboomwerking, dus die is onvriendelijker dat zijn van die menbitten of stang en trens dus. Als je een stang dan nog eens gebroken hebt dan is dat heeeeeel onvriendelijk schijnt =P daarom zijn die vaak ongebroken.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:29

Noortje is geen goeie combinatie om een paard te wassen.. paard word fantastisch schoon maar ikzelf zeiknat :D

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:33

Kirsten_D schreef:
Whaha, dat klinkt echt schattig! Gebruiken ze alle pony's voor de kar of rijden ze er ook op?

Tjaah het is +- uur rijden, dus valt opzich wel mee, maar het is wel een opgave.
Ik mis der zeker wel, maar gelukkig kan ik der zo wel zovaak zin als ik wil.

Ow dat valt wel mee! Maar je moet natuurlijk wel de tijd ervoor vinden..

Karel, een van onze shetlanders is al een jaar kreupels dus er werd niets meer gedaan met beide pony's want ze stonden samen voor de kar. Loes (shet) wordt wel 1x in de week bereden :j

Lisette, wat naar :(:) Lijkt me een heel vervelend gevoel om op een kreupel paard te zitten, alsof je hem nog meer pijn aandoet :(:) Beterschap voor je boefje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:40

:wave: Liset wat vervelend zeg :( :(:) Hopen dat hij snel beter is!

Een passoabit bij een manegepaard.. Vind het niet kunnen. Zo veel ruiters die daar misbruik van kunnen maken

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:37

Emmm lekker vintage in je profiel <3