Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:20

Stress is de laatste tijd minder, alleen in het begin en hij kan wel af en toe bokken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:22

Gooi maar bij El in de groep, zou ik zeggen. Als er iemand is die zeker het hele uur kan, moet ze die nemen. Is er anders helemaal niemand wil ik het wel proberen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:24

Ik zie er niet meer ;) Te laat aan gedacht, want het is voor jou wel ideaal om een uurtje op te hobbelen.
Denk dat Laura ook wel staat te springen, maar als er nog een afzegging is heb je kans dat ze het ook anders doet ... Ik weet niet, ben wel benieuwd.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:30

Maar je moet toch bellen om af te zeggen? Of had je al wel afgezegd? Anders ga ik gewoon maandagavond weer hoor. :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:58

Ja had vanmiddag afgezegd :) vrijdag's ben ik er altijd, naja volgende week niet ...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:02

Dan zien we het zondag anders wel. Trek voor de zekerheid wel een rijbroek aan. ;)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:08

Echt, ik moet echt een bordje op gaan hangen met Niet Voeren.
Beest kreeg gewoon een zal met 10 witte bollen gevoerd. Gelukkig had de moeder van Romy gezegd dat dat niet helemaal de bedoeling was.
Weet ook wie het is. Heb vaker tegen der gezegd dat Harry geen brood mag, als ik er ben doet ze het niet.
Kan daar dan zo kwaad van worden. :(

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:11

Das klote Kayleigh.. :(:)
Ben ik even blij dat ''vreemde'' bij ons het terein niet opmogen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:12

Dat ie soms wat krijgt is niet erg, maar dit is echt teveel.
Overigens vind ik het sowieso eigenlijk niet kunnen als je pensionpaarden voert. Maargoed, das meestal een klein worteltje, das niet erg.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:16

Misschien eens overleggen met Ellen?
Dat je merkt dat ie te veel brood krijgt op vrijdag?
Gelukkig dat op de nieuwe locatie de pensionpaarden bij de paarden staan en niet meer bij de ponys.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:19

Manegepaard krijgt na het rijden 'iets', tenzij het beest voer heeft. Geloof niet dat ze mijn snoepje oid dan als extra beloning snappen. :P
Penionpaarden krijgen eigenlijk nooit, tenzij ik weet dat de eigenaar het niet erg vind. Maar ben sowieso niet van de kilo's snoep ofzo. Paardjes komen niets tekort bij ons. :)

Hier achter zitten ze weer met z'n allen in de tuin, brrrrr. Vraag me soms echt af of dat huis verhuurd is aan studenten ofzo. Hoop dat het wel stil gaat worden als we straks willen gaan slapen. :\

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:21

Ja, ga gewoon vragen of ik een bordje oid op mag hangen. Als je ziet hoeveel dat beest soms krijgt is ook niet normaal. Vind het echt niet erg dat ie soms een snoepje krijgt, maar heb al een paar keer gehad dat mensen hele broden geven. Hou sowieso al niet van brood..
Had ook een keer bijna ruzie met een turk die mij probeerde te overtuigen dat Harry wel een turks brood mocht.
Het is ook niet nodig dat ie zoveel eten krijgt, hij is dik genoeg en krijgt genoeg te eten.
Moet zeggen dat ik soms ook wel een beetje een controlfreak ben als het om Harry gaat hoor :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:22

Ik geef eigenlijk nooit meer wat, maar dat komt ook omdat ie nog een uur mee loopt.
Toen die maand, kreeg die wel lekker muslie, beesten worden genoeg gevoerd. Enigste die nu nog wat krijgen zijn de springpaarden ;) Of toen die jarig was :+:

Nu in de tuin?
Hier zaten ze ook op balkon toen het wel lekkerder weer was, maar rond deze tijd, dat is KOUWD!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:35

Jup, ze zijn gek.. Toen we hier net woonden gingen ze ijsballen tegen onze ramen gooien. Dan heb je toch ook wel een steekje los. Gelukkig luisterden ze toen wel goed naar de buurman. Ik was echt witheet. Voor je het weet gaat er zo'n bal dwars door je raam. 8)7
Maar volgens mij zijn ze nu aan het opruimen, dus hopelijk vertrekken ze naar binnen. En hopelijk is dit geen voorbode voor als het straks wel mooi weer is.

Hm, misschien te vroeg gehoopt dat ze naar binnen gingen. Nu is er ruzie, geloof ik. >;)

En wat snoepjes en brood betreft. Van mij mogen ze best iets na het werk, maar niet te gek. Na mijn les hebben ze eigenlijk altijd voer, dus dan hoeven ze niets meer hoor. Maar soms wel handig om van je oude brood af te komen. Laat ik het in de middag al mooi droog worden. :Y)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:53

Klinkt niet echt als leuke buren, Rian.
Levensgevaarlijk, die ijsballen.

Weet dat Harry altijd een wortel krijgt van Paul en wat eten wat Romy meeneemt en eigenlijk vind ik dat wel weer genoeg. Als kinderen vragen of ie een snoepje mag zeg ik ook altijd wel ja, maar dan weet ik ook wat erin gaat. Zoals nu 10 bollen vind ik niet normaal meer. Toen ik Harry net had waren het er ook 10 en nog een heel brood. Heb toen gezegd dat ik niet wilde dat ie gevoerd werd. Ben ook blij dat Romy's moeder der wat van zegt, die weet ook dat ik dat te ver vind gaan. Pension voer je gewoon niet tenzij je toestemming hebt, vind ik.
Vind brood ook nooit zo fijn. Hoewel de manege het zelf soms ook voert, hoor ik toch teveel slecht verhalen. Helemaal over wit brood en vers brood. En ik ben altijd lichtelijk overbezorgd als het om Harry gaat. :D

Bordje is misschien een beetje streng enzo, maar ga toch vragen of het mag. Wilde het al eens eerder doen, maar toen toch niet gedaan. Nu ik weer zie dat er weer zoveel gevoerd word, wil ik dat toch gaan doen.
Beest zal er echt niet slechter op worden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:17

10 Bollen vind ik echt gek.. Geef dan 20 paarden een halve bol. Ik ken die slechte verhalen over vers brood, daarom laat ik ook oud brood altijd eerst een beetje verder uitdrogen voor ik het meeneem. Al heb ik ooit ook een paard bijna zien stikken in een wortel. Stomme beest beet het niet af en gapte zo de hele wortel uit een kinderhandje. Om die wortel vervolgens niet fatsoenlijk tussen zijn kiezen te krijgen. Naar was dat! Weet inmiddels wel dat dat gewoon een heel dom paard was. :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:22

Risico met voer is er altijd wel. Maar brood vind ik toch niet fijn. Tenzij het inderdaad oud en gedroogd is, maar dat zie je niet als iemand het voert. Veel brood vind ik te ver gaan. Helemaal als je niet weet of het paard eten mag.

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:37

Sam, Rick valt zondag voor jou in op Dennis ;). Ben heeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe dat eruit zal zien :p.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:37

Helemaal met je eens. :j

Ik ga maar eens slapen, morgen de wekker gezet om mijn telefoon niet te missen. :+

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:29

Als ik wat als beloning gaf was het wortel of een appeltje of gewoon een snoepje,, en als een pensionpaard t mag dan vraag ik het altijd eerst netjes zoals ook wordt gezegd je weet nooit of die wel mag ja nee,,

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:47

Tessiej schreef:
Sam, Rick valt zondag voor jou in op Dennis ;). Ben heeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe dat eruit zal zien :p.

haha Grappig ;)
Ben benieuwd wat ie er van vind, dat is wel iemand die het ook wel aankan, zo'n stuiterbal ...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:46

Mooi, kan ik gewoon maandagavond relaxed op Benz. ;)
En morgen mijn spijkerbroek aan, zit toch fijner. Alhoewel... Bij mijn rijbroeken valt het minder op dat ik ben afgevallen. Mijn (spijker)broeken kan ik zonder open te maken uittrekken. :\

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:56

Goedemiddag! :)
Leuk dat je op Benz mag Rianne! Heb er ook een paar keer opgereden en vond het een erg leuk beest!

Ik ben net met de hond even naar Haarrijn geweest (filmpje staat op facebook). Alleen me mobiel is in het water gevallen..... dus het geluid doet het niet meer. :\

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:05

Benz is cool. En nu met rug vooral comfortabel. :) Al had ie de laatste keer op maandagavond echt geen zin, had echt mijn handen vol. Maar ja, hij wilde gewoon meer dan hij mocht, het is nou eenmaal een beginnersles. :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:27

Had het even aan El gevraagd, die vond het ook verstandig dat ie dan een bordje met Niet voeren krijgt.
Dus morgen even knutselen.