Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:42

Kirsten_S schreef:
Romana01 schreef:
heb al een paar keer meegedaan :D. De laatste keer zat ik op Dunja, was geen succes :') heb volgens mij 3x in die van half 8 meegereden en 1x in die van half 7

Ohhhhh goed toch :D! Nou dan moet het goed komen! Lekker op astor of onyx, die zijn wel betrouwbaar!

Dunja vind ik vreselijk. Daar kan ik gewoon niet mee springen. Dan ga ik nog liever op Jozele haha..... Ik heb echt springangst op Dunja. Ben ook bang dat als ik wekelijks ga springen ik regelmatig op haar zit en dat heeft me tot nu toe eigenlijk altijd tegen gehouden.

Maar wij hebben eigenlijk niet echt superveel springpaarden toch?
Worlino, Onyx, Roxanne, Astor, Chibra, Victor, Dunja, Berlingo, Ushi, Patty.
Lance en Wendy.
Oh dat zijn er toch nog twaalf. Paarden die ik echt niet leuk vind om op te springen zijn Dunja en Berlingo. Maar voor drie springlessen achter elkaar zijn dat er niet veel.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:44

Romana01 schreef:
skyline schreef:
Euhm Volgende week kan wel op vrijdag ben dan toch vrij :P

Is goed, dat komt errug mooi uit. Aangezien dat meisje waarmee ik elke keer naar Ram nu ga, met haar vriendin een fimpje gaat kijken <<)

Okee , dan ga ik gezellig met je mee :)) .
Ik zal wel vragen of mijn ouders me willen brengen maar anders moet ik wel met de bus :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:45

skyline schreef:
Ik zal wel vragen of mijn ouders me willen brengen maar anders moet ik wel met de bus :P

gezelli :D van waar moet je komen??

gina2003

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:45

Ik sprong vaak op Berlingo, die vond ik toen leuk, maar toen was hij nog jong, dat is al een aantal jaartjes geleden..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:46

Ik heb in mijn hele leven nog maar 2x op Berlingo gereden :')

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:46

Romana01 schreef:
skyline schreef:

Almere haven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:47

Ik vond springen op Jozele altijd wel leuk.. Of Astor natuurlijk :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:48

skyline schreef:
Romana01 schreef:

Almere haven :P

Kee :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:49

Ik en een vriendin hadden opstal heel heldhaftig een kalfje uit de sloot gered . Dat arme kleintje kon maar net zn hoofd boven water houden :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:50

Ik vind trouwens de laatste tijd Jozele helemaal niet meer leuk :') en vorig jaar was het nog m'n lievelings paard :') (Ik ben echt kieskeurig als het om paarden betreft :') )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:50

skyline schreef:
Ik en een vriendin hadden opstal heel heldhaftig een kalfje uit de sloot gered . Dat arme kleintje kon maar net zn hoofd boven water houden :=

super van je (jullie)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:52

Ja het je kan het toch niet laten verdrinken , En een van de gewone koeien stond ook nog in de sloot maja die doen dat wel vaker en die kunnen der zelf uitklimmen :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:55

Ik zou het zelfde hebben gedaan :j maar veel mensen niet

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:56

Afbeelding Koe in sloot ,
Van het kalfje had ik geen foto :P

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:58

Ik vind het altijd wel grappig, de meeste mensen vinden Astor altijd leuk, ik vond die juist helemaal niet leuk.
Het is al lang geleden dat ik daar reed, maar reed heel erg vaak op Berlingo, Aglona vond ik ook erg leuk, maar die is nu pensionpaard geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:58

Romana01 schreef:
Ik vind trouwens de laatste tijd Jozele helemaal niet meer leuk :') en vorig jaar was het nog m'n lievelings paard :') (Ik ben echt kieskeurig als het om paarden betreft :') )

Echt? Ik vind Jozele echt een enorm tof beest :D Als ze eenmaal loopt.. Echt heerlijk!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:01

Ik krijg Jozele ook niet (meer) aan het lopen. Krijg amper reactie van der op een hulp

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:04

Nou ik ben klaar om te gaan! Effies kijken of ik er rijk genoeg uit zie voor die golfluitjesss *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:04

Romana01 schreef:
Ik krijg Jozele ook niet (meer) aan het lopen. Krijg amper reactie van der op een hulp

Hmm ja het is altijd wel een probleempje geweest om haar actief te krijgen.. Mijn tip (als je er ooit op terecht komt) is om heel veel ophoudingen/verruimingen te rijden, daar reageert ze echt super op. Vooral in de galop. Ik begon altijd zo vroeg als kon zonder haar te overbelasten met galopperen, en dan altijd hetzelfde;
Aangalopperen en een rondje galopperen op normaal tempo (dus haar er ook niet uit laten vallen), dan een half rondje draf, nog een keer een heel rondje galop, en dan na dat rondje één zijde heel erg verruimen, dus haar echt even laten gaan, het helpt als je gaat staan in je beugels, dan gaat ze net even wat meer. Daar wordt ze meestal enthousiast genoeg van en dan kan je ook heerlijk met haar galopperen en overgangen rijden e.d

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:06

Emmaa_ schreef:
Romana01 schreef:

Hmm ja het is altijd wel een probleempje geweest om haar actief te krijgen.. Mijn tip (als je er ooit op terecht komt) is om heel veel ophoudingen/verruimingen te rijden, daar reageert ze echt super op. Vooral in de galop. Ik begon altijd zo vroeg als kon zonder haar te overbelasten met galopperen, en dan altijd hetzelfde;
Aangalopperen en een rondje galopperen op normaal tempo (dus haar er ook niet uit laten vallen), dan een half rondje draf, nog een keer een heel rondje galop, en dan na dat rondje één zijde heel erg verruimen, dus haar echt even laten gaan, het helpt als je gaat staan in je beugels, dan gaat ze net even wat meer. Daar wordt ze meestal enthousiast genoeg van en dan kan je ook heerlijk met haar galopperen en overgangen rijden e.d

Dat probeer ik ook altijd :D Kreeg haar toen idd veel meer aan het lopen.. Maar ik heb er altijd moeite mee, m'n paard te laten verruimen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:09

Romana01 schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat probeer ik ook altijd :D Kreeg haar toen idd veel meer aan het lopen.. Maar ik heb er altijd moeite mee, m'n paard te laten verruimen :o

Bij Jozele is het echt een kwestie van wat meer ruimte geven en duidelijk aandrijven... Meestal heeft ze het dan snel genoeg door haha. Ophoudingen zou ik bij haar mee oppassen, ze ziet het erg snel als 'ach ik mag langzamer lopen' en daar wilt ze dan ook niet meer uit komen :')
Maar als ze eenmaal warm is en ze wilt ook echt lopen kan Jozele echt meer dingen dan mensen verwachten hoor, ze kan een prima stukje wijken en de meeste oefeningen die vrij veel manegepaarden graag afraffelen doet ze dan met "gemak" :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:12

[quote="Emmaa:]Bij Jozele is het echt een kwestie van wat meer ruimte geven en duidelijk aandrijven... Meestal heeft ze het dan snel genoeg door haha. Ophoudingen zou ik bij haar mee oppassen, ze ziet het erg snel als 'ach ik mag langzamer lopen' en daar wilt ze dan ook niet meer uit komen :')
Maar als ze eenmaal warm is en ze wilt ook echt lopen kan Jozele echt meer dingen dan mensen verwachten hoor, ze kan een prima stukje wijken en de meeste oefeningen die vrij veel manegepaarden graag afraffelen doet ze dan met "gemak" :j[/quote]

Dank u voor de tips :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:13

@Channah, kan je trouwens bandageren O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:14

Romana01 schreef:
Emmaa schreef:
Bij Jozele is het echt een kwestie van wat meer ruimte geven en duidelijk aandrijven... Meestal heeft ze het dan snel genoeg door haha. Ophoudingen zou ik bij haar mee oppassen, ze ziet het erg snel als 'ach ik mag langzamer lopen' en daar wilt ze dan ook niet meer uit komen :')
Maar als ze eenmaal warm is en ze wilt ook echt lopen kan Jozele echt meer dingen dan mensen verwachten hoor, ze kan een prima stukje wijken en de meeste oefeningen die vrij veel manegepaarden graag afraffelen doet ze dan met "gemak" :j

Dank u voor de tips :D

Haha ik ben echt een mini expert geworden op het gebied van dat paard, ik heb menig lessen op haar gesleten := In het bos is ze geweldig :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:16

Emmaa_ schreef:
Haha ik ben echt een mini expert geworden op het gebied van dat paard, ik heb menig lessen op haar gesleten := In het bos is ze geweldig :j

Hihi. Ben nog nooit op Jozele het bos ingeweest :') en ik zit ook niet elke week vast op een paard :'). Heb wel een tijdje vaak op worlino gezeten :D Vind trouwens dat worlino veel beter loopt met Thiedeman :j