Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:53

Ik heb heerlijk gereden. Al vroeg 1 van de beginners wel of ik niet al vaker op een paard had gezeten. :+ Wel eens goed om weer eens met je neus op de feiten over houding en zit gedrukt te worden, al vond Benz al het gepraat over 'licht teugelcontact' maar onzin. Die wilde dwars door zijn voorliggers heen met vlagen. Door het kalme tempo kon ik de stukjes draf ook lichtrijden met gebruik van mijn buikspieren, waardoor ik weer eens echt kon lichtrijden.
Zeker voor herhaling vatbaar als het lijf dat morgen nog steeds vindt, tenminste. :P

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:33

Oioioi, wat ben ik stijf. En dat van een stapritje met misschien 6 hele rondjes draf. :o Maar het voelt niet verkeerd, voel me beroerder na een avond op een stoel zitten.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 11:06

Gelukkig ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:01

Jah!

Nu zin in zondag, zin om even te gaan knallen met Benz!! :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 12:06

Ik ook ... :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:26

Nu hoop ik alleen wel dat er iemand is om te filmen.. Ralf en ik moeten natuurlijk weer vlak op elkaar. Nouja, ik zie wel. Zal jou en Dennis ook wel weer op film zetten en Danique ook. :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 12:34

Graag!
Ik kan jullie ook net niet filmen, doen er te weinig mee ... en dan zit ik er zelf al weer op ...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:08

Ja precies, da's het beroerde aanstaande zondag. Meer deelnemers nodig!! :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:22

En de klok die een uur vooruit gaat :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:25

ohja.. :O

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:26

Is altijd met wedstrijd ...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:27

Ja, klopt, klok gaat altijd terug als ik dat liever niet heb.. Was vroegah toen ik nog studentenwedstrijden reed ook zo. Dan was het eind oktober niet zo erg, konden we een uur langer feesten. :Y)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:39

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:45

Waarom wil je er een dan? Voor de carrousel heb ik een martingaal van een tientje, doet het prima voor die paar keer. :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:49

Omdat ik het wel fijn vind om te hebben, met name voor buiten. Als Harry zn hoofd zo hoog en scheef houd heb ik niks te vertellen. In de bak niet erg, maar buiten niet heel handig. En met het 8 jarig bestaan moeten we waarschijnlijk ook een martingaal om.
Met borsttuig vind ik net iets handiger vanwege die halsring zegmaar. Maar die zijn duuuur, dus of deze goedkope of een losse martingaal.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 19:54

Ik vind die je aan het zadel moet bevestigen niet fijn ... dan kan je beter een clipje hebben.
Ellen wou wel mee bestellen met martingalen :) dus ze zijn iig 10,-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:56

Vorig jaar was de martingaal pas bij de carrousel, toch? Vond het nog zo'n gedoe, ding erom en sjabrak wisselen tussendoor. Sjabrak moest sowieso, manegepaarden liepen met castellumblauw in de parade en de privépaarden met wit. En in de carrousel moest alles wit.
Buiten idd wel een handig 'redmiddel', verder ben ik inmiddels zo'n muts geworden die het liefst met zo min mogelijk hulpteugels rijd, dus voor de mooi zou ik het niet aanraden. :o Al vind ik een Martingaal wel de minst erge. Werkt immers niet in als het paard gewoon normaal doet. :)
Voor het nut en onder goede begeleiding kan een hulpteugel natuurlijk best, maar wel eerst eens goed over nadenken enzo, dat mis ik nog weleens. Ook bij mezelf vroegah, ik deed maar braaf wat de instructeur zei zonder me af te vragen waarom eigenlijk. Daar pluk ik nu nog de zure vruchten van. :(

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 19:58

Ja ik wist dus niet meer als het met of zonder was, aangezien het voor mij 3 jaar geleden was en die van mij voor het handige wel een martingaal om zou moeten ;)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:02

Ik had niet eens gezien hoe die bevestigd moet worden. XD

Voor de mooi ben ik er ook geen fan van. Ben ook erg blij dat we hier geen hulpteugels mogen behalve dan martingaal. Dat is ook idd de enige die ik wel goedkeur. Vind die met borsttuig dan wel mooi en net iets veiliger.
Wil m dan ook echt alleen omdoen buiten. Met name voor die combinatie van een Harry die 7 jaar niet buiten is geweest en zijn spastische hoofd.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:12

Ik vind een Mexicaanse neusriem erg mooi, die wilde ik echt voor mijn eigen paard. Tot iemand me vertelde dat die sterker inwerken. Ow. Mijn 2e manege, paard liep niet in de krul, dan hing je er toch gewoon een slof aan?! Eerst paard in de krul trekken, dan de rest. Waardoor ik nu nog steeds bij stress en/of zenuwen ineens als een mongool ga zitten plukken. :\ Wordt gelukkig wel steeds minder, heb ook echt wel door dat loslaten beter is dan vasthouden, maar de uitvoering ervan...
Maar zo'n Martingaal kan net even de hele erge frisheid eraf halen, met Sinterklaas heeft Saar geen 1 sprintje getrokken, afgelopen keer had ik toch even spijt dat ik hem er niet aan had gehangen. Nooit bedacht dat het echt daaraan kon liggen, maar denk nu toch van wel. Ze gooide voor die linkergalop haar hoofd ook wel even echt heel erg richting plafond. :=

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:17

Ik vind Mexicaanse niet echt mooi ..
Toen ik op stal werkte hadden we er 1 die een mexicaanse om moest, toen liep die maximaal L en ging het niet lekker, maar nu loopt ie helemaal zonder neusriem ;)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:18

Soms weet je dat soort dingen idd niet, vooral niet als manegeruiter. Hier word gelukkig altijd gekeken naar het paard. Net als geen sporen of hulpteugels. Weet nog wel dat iemand hier peesjes had, die moesten eraf van Ellen, want dat was onzin en maakte blessures.
Die hulpteugels verneuken echt vaak je eigen rijden. Zonde is dat, moeilijk af te leren.
Vind ook die sperriempjes niks, maar toch loopt Harry niet fijn zonder. Dus heb m er wat losser aan en dan is ie rustiger met zn hoofd. Zal ook wel weer met mn handen te maken hebben.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 17:24

Ik vind het ook heel netjes hoor geen hulpteugels en sporen.
Alleen ik weet echt nooit meer hoe een gelpad op moet :+

Ik ben verliefd
Afbeelding

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:31

Haat die gelpads echt. Had ook gehoopt dat Harry m niet meer hoefde, maar dat viel tegen xD

Ik vind hem niet zo, dat paard ..

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:34

Was niet zo heel veel plek op het bord, maar het staat erop van de martingaal.