Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:33

Amburtjoz schreef:
wel een draakje :=

Zo, understatement van het jaar! :')

Abracadabra9

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:34

Hij is niet zo groot he :')

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:51

Amburtjoz schreef:
Hij is niet zo groot he :')

Oh, op die manier. :)* :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:03

Ik vind Pongo erg grappig om naar te kijken, maar ben blij dat ik er niet op hoef. Maar ja, als er ook iemand geen held is met bokkende en draaiende paarden dan ben ik dat wel. :o

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:09

Ja ik moest toch op de een of andere manier onder draak'je' uitkomen haha _O-
Ik vind pongo ontzettend lelijk en lomp eigenlijk, maar toen ik nog reed was het altijd wel leuk om op te rijden :))

Pff mis het wel een beetje trouwens hoor :o

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:13

Rij je helemaal niet meer of ergens anders?

Ik snap nu niet meer zo goed hoe ik zo'n tijd zonder de paardjes heb gekund, was voor ik begon op Castellum zo'n 2 jaar daarvoor gestopt op de manege en reed nog af en toe op paarden van vrienden. Maar dat was niet regelmatig ofzo.
Nu mis ik het echte rijden ook wel heel erg, maar heb ik tenminste nog wel afleiding en gezelligheid als ik op de manege kom. :o

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:15

Ik vind pongo niet echt bokken, het is meer gewoon zijn achterhand iets op tillen. :+
Bokken vind ik meer heel hoog en hard. :')

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:17

Pongo verbrijzelt liever benen tegen bakranden. >;) En hij luistert niet. ^)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:18

Nee rijd eigenlijk helemaal niet meer, af en toe op de pony's van een vriendin maar dat is echt zelden.
En dan voel ik gewoon hoe fijn het dan weer is om te rijden! Lekker met de paarden bezig zijn enzo :j

Manege is gewoon gezellig, echt een huiskamersfeer gewoon waar iedereen door elkaar loopt :j Soms zou ik wel gewoon weer een lesje mee willen doen,
maar ben destijds niet normaal weggegaan daar geloof ik; meningsverschil over ofdat ik mijn rittenkaart wel of niet betaaald had, want ik had die 2e kaart weggegooid.

Maarja, wie weet in de toekomst misschien :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:24

Amburtjoz schreef:
Manege is gewoon gezellig, echt een huiskamersfeer gewoon waar iedereen door elkaar loopt :j Soms zou ik wel gewoon weer een lesje mee willen doen,
maar ben destijds niet normaal weggegaan daar geloof ik; meningsverschil over ofdat ik mijn rittenkaart wel of niet betaaald had, want ik had die 2e kaart weggegooid.

Maarja, wie weet in de toekomst misschien :)

Zou er gewoon weer eens heengaan! Zijn genoeg mensen die daar ook met nogal wat gezeur weggegaan zijn en er nu weer regelmatig rijden. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:26

Hmz, da's lastiger dan. Nu zetten ze het er wel goed op vind ik, was eerst niet zo..
Op mijn laatste manege (bij Nijmegen) was het gewoon heel belangrijk om je paard in de krul te hebben lopen. En ik wil ook wel echt dressuurmatig beter worden, maar dat kun je eigenlijk gewoon niet verwachten van 1 keer per week telkens een ander paard. Zodoende was ik mijn plezier er ook gewoon in kwijt. Nu heb ik de lol met de knol tenminste weer te pakken, leer ik die kop met rust te laten en zowaar, ze gaan dan zakken. ;)

Wat betreft bokken, ik vind pony's meestal minder eng bokken dan paarden. Mijn eerste paardenliefde was een Fjord die ook wel flink kon bokken, maar het liefst ineens de andere kant op rende. Gebeurde dus dikwijls dat ik dan dus rechts ging en hij links.. Maar ja, nu heb ik ernstig de voorkeur voor braaf en betrouwbaar. Vinden mijn artsen en therapeuten op zich ook wel fijn. :P

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:31

Voor jezelf ook wel fijn toch rustige paarden :j Merk wel dat ik als manegeruiter hier op bokt toch best veel geleerd heb eigenlijk, ben nooit een topruiter geweest maar toch!
Misschien ga ik na mijn examens wel weer eens langs, moet eerst die maar eens halen en zit voorlopig ook nog met acrotrainingen dus hoe en wat weet ik allemaal nog niet precies.
De eerste pony die ik zou willen rijden is de nieuwe Mogli haha (Nathan toch?), gewoon omdat het Moog zn naamgenootje is haha

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:37

Ja dat is Nathan :)
Rijden zat mensen hier, die eerst weg waren.
Zelfs Lara komt deze maand stage lopen hier.
En Rick (de broer van Tessa) komt ook weer terug, dus word weer de gezellige oude sfeer

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:26

Op de donderdagavond komt hij weer rijden ja... En ik ben jaloers! Stiekem mis ik die les enorm, maar aan de andere kant ben ik ook heel dankbaar voor m'n dispuut... Waarom bestaan er geen 2 donderdagavonden in 1 week?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 15:27

Of gewoon dat Merce meer avonden zou geven :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:33

Het gaat natuurlijk ook om ons. :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 16:02

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:05

Mooi paard ook! Hoog ook, of lijkt dat zo??

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 16:09

Ja hij is zeker boven de 1.72 ... Morgen krijgt ze er nog 1 bij en die is 1.72 komen net de benen niet onderuit .. aangezien ze best lang is.
Maandag dus allemaal rtl5 kijken om 20.00 uur want dan komt ze erin voor ;)

Hij deed elke x als die naar mij toe kwam rijden ze oren naar voren en daarna gelijk weer naar achteren .. tja model als eigenaar, ga je als paard ook mee werken ...

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:52

Dat jullie het zolang volhouden om niet te rijden. Heb het een maand volgehouden toen van Dorsten wegging en ik niet meer wilde rijden. :D

Waren net blijkbaar geen lessen. Dus toch even gereden, wel alleen op de hoefslag. Er stonden hindernisjes op het midden en ik was bang dat Harry eroverheen wilde.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:56

Ik houd het nu al niet meer vol. Maar Merce was maandag zo streng in dat ik beter voor mezelf moest zorgen en dus niet op de manege hoorde te zijn na zondag dat ik niet durfde te zeggen dat ik volgende week graag weer even mee wilde doen in de half-gevorderde les. :o

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:19

Hahaha. Lijkt me eigenlijk juist goed om er even uit te zijn.
Gewoon donderdagavond bellen, dat geeft ze les en kan ze geen nee zeggen ;p

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 21:22

Toen ik niet elke week in staat was om te rijden en zelf een paar maanden niet heb gereden (en na mei is dat weer even zo, omdat ik de zomerperiode toch nooit leuk vind) miste ik het ook niet echt. Nu zo af en toe kriebelt het om nog een extra lesje mee te pikken, maar als ik dan weer even bezig ben geweest met een pacourtje bouwen, heb ik de voldoening ook al wel weer gehad.

zeker als een stalgenoot vraagt, als ze les heeft gehad van mij en ze heel serieus ja zegt :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:22

Ik probeer zondagmiddag naar de carrousel te komen kijken, moet sowieso zien hoe het gaat na de behandeling van vrijdag..

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:06

Haha, het zou idd schelen als Merce meerdere avonden les zou geven, maar ik mis inderdaad ook gewoon de groep. Heb het altijd super naar m´n zin gehad in deze groep en dat mis ik gewoon. Maar van de zomer kom ik jullie gewoon weer stalken :p. Alleen ben ik bang dat Dorus dan is ingepikt door m'n broer....

Rian, let op jezelf oke?
Laatst bijgewerkt door Tessiej op 14-03-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt