Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:39

Je gaat toch niet zijn snor er af halen he??? Dat is zonde!!!

Vond Helmer trouwens al beter op zijn voeten staan nu. Kan nietz eggen dat ik het zo verkeerd vind.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:00

Snor?? In de zin van op zijn bovenlip??
Ziennnnnnnn :D !!!!!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 09:14

Haha ja hij heeft echt een snor. Das leuk zitten laten. Die leuke sprieten uit zijn oren die gingen er bij mij radicaal af hihi. Is jou paard dus doen wat jij wil.
Poeh was wel ff blij met Helmer gisteren hoor Ernie vond het echt niet leuk en dan schiet ik in de stress (ja standaard) als er wat benen rondvliegen hihi. Zie dan al weer de DA op de stoep staan voor vanalles noem maar op kan ik niet zo goed tegen hihi.
Helmer de reddende engel ernaast en Ernie vond het prima met kappen. Was voor echt vervelend en achteren helemaal niks. Jean zei is een kwaaltje van hengst zijn nog en omdat het meeste gewicht op voren ligt. Zal wel zo zijn denk ik dan. Poeh heb wel helaas 1 voetje met een zacht plekje dus daar moet ik dan wel goed op letten.
OMG wtf heb ik een spierpijn heb gisteren 20 min op Mylo gezeten man is die sterk en kan die onnodig boos worden zeg. Ik heb er echt respect voor dat die kleine meid daar iedere keer weer opstapt. Als ik die leeftijd had gehad had ik dus allang gezegd neuh hoeft niet hihi. Ging ik alleen nog maar uitrijden omdat ie dat wel zo lief doet. Als je ernaast staat is dat echt een schaap maar zodra je erop zit hihi. Ik moest eigenlijk aansingelen omdat het zadel in de bochten al iets aan de loop ging. Voor mijn eigen vijligheid maar niet gedaan hihi.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:36

Haha heel herkenbaar! Bij Sven komen nu ook de sprietjes uit de oren en standaard knip ik ze dan weg.....vind ik verschrikkelijk :D

Winddancer was in het begin inderdaad voren ook een stuk lastiger als achteren. Achterbenen geen probleem, bij de voorbenen ging hij telkens op zijn achterbenen staan, maar dat stopt op een gegeven moment vanzelf wel :j

Jean heeft het dus ook overleeft :D ?

Mylo was goed bezig gnagna }> ;)
Reageert hij bij haar hetzelfde?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:24

JA, hij is braaf zo lang ze niks moeilijks vraagt en hij het nog leuk vindt. Na 20 minuten is hij het zat en draait dan ineens om 180 graden. De laatste keer was D hem voor en kon hem corrigeren. Daar werd hij zo boos om, dat hij haar gewoon lanceerde tegen de bakrand. Had ze een hele zere heup. Tis echt een rotzak.
Op M haar facebook staat een filmpje van de buurman A op Mylo. Moet je eens kijken hoe woest hij wordt. Paard dan he! Vind dat A dat erg goed doet.

Het moeilijke is, dat hij ook weet wie hij op zijn rug heeft. Bij A is hij nu braaf. Hij weet gewoon bij wie hij het kan doen. Dus D zal het zelf op moeten lossen en dara is eigenlijk nog net iets te jong en te weinig mans voor. Maar niemand kan zeggen dat ze geen doorzettingvermogen heeft!! Petje af.

Schuift het zadel nog steeds?? Zadelmaker is toch weer langs geweest??

Alleen buitenrijden is ook riskant als ze hem niet de baas is. Ze moet maar een keer wat tegenkomen waar hij het niet mee eens is.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:28

Ja zadel schuift nof wel wat maar dat komt meer omdat ik GVD de kans niet kreeg om aan te sningelen. Hij werd toch op een gegeven moment zo boos toen ik wilde dat ie buigde dat hij zowat de handstand deed hihi. Ik heb GVD echt spierpijn van hem samen knijpen en hem door de bochten duwen want met je handen moet je er echt afblijven ook al vraagt ie dat iedere keer meteen. Das moeilijk maar voel het wel hoor pppfff. Als ie het niet leuk vindt gaat ie echt vol tegen je in en als ie dan merk van o da gaat niet probeert ie het anders en dan is het alsof ie de bus wil halen hihi.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:28

Zijn de stickers er al. Wordt gek waar blijven die dingen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:56

Ik vraag me ook af waarom hij zo gevoelig is in zijn mond. Ik heb hem wel eens aan de dubbele longe gehad en dat doet hij netjes als je maar heuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul zachtjes met je hand bent.

Buigen heeft sowieso geen zin. Hij moet eerst recht op twee teugels, anders buigt hij toch niet correct. Is ook 1 van de redenen dat hij zo boos doet. Hij is zo mega stijf... En een paard snapt nou eenmaal niet dat je moet bewegen om daar vanaf te komen.
De kunst bij deze pony gaat zijn om hem te rijden zonder hem pissig te maken. Doe je dat niet, zal hij alleen maar bozer en moeilijker worden voor D.

Ik zou dus ook niet zomaar iedereen op deze pony laten rijden. Niet persoonlijk bedoeld hoor Zyr, maar ik denk dat de pony onderschat wordt door zijn maat. D heeft vorige keer ook een behoorlijke smakker gemaakt en dat is dan slechts een waarschuwing van hem.. Het echte werk moet dan nog komen.

Zo ik heb net eens gefitnesst (lees tassen vol boodschappen gesjouwd)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:01

Zyrina_MF schreef:
Zijn de stickers er al. Wordt gek waar blijven die dingen

Ze zijn er :)) !

Kan me wel vinden in jouw reactie Marieke :j
Ken Mylo verder niet onder het zadel, maar een pony vertoond dit soort gedrag niet zo maar.
Persoonlijk zou ik eerst proberen te achterhalen waarom hij zo reageert.
En een goed passend zadel schuift niet, ook niet als het niet goed "aangesingelt" is.....

Ik ga ook even fitnessen (hoort zich veel leuker aan dan boodschappen doen :D )!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:11

jullie hoeven niet bang te zijn, zijn snorrie blijft zitten hihi.. :D
@ Wd, zal eens kijken of ik er een duidelijke foto van gemaakt krijg.
erg lastig te zien op foto denk ik met al dat zwart hihi
Oorhaartjes mogen wel weg, zal vd week eens kijken hoe ik daaraan ga beginnen!

Dees wat betreft de smid, 't was wat dat betreft ook niet erg slim van ons om met die kar hooi aan te komen..mja op zo'n moment denk je niet al te lang na over dingen:P.. T idee van eten geven was goed, alleen onze uitvoering misschien wat minder..
Maar is toch allemaal goed gekomen gelukkig:D, zetten gewoon Helmer er in't vervolg naast zolang t nodig is :D
Ik had het filmpje gezien op Fb van Maylo, t kleine witte monster hihi..
Kvind t indd erg dapper van D dat ze er elke keer opstapt.
De angsthaas in mij, was al 6x huilend weggerend denk ik:P.. Ze had een flinke smakkerd gemaakt de laatste keer ja. Had ze m zo lekker bezig en ze corrigeerde hem lekker en toen werd ie inderdaad boos en toen was 't over met t spelletje.

@ Dees, ben zo benieuwd naar de sticker straks hihi :D

@ Marieke, Judith had het net over die bareback-pad, lijkt me eigenlijk ook wel erg leuk om eens te proberen. Zou ik 'm misschien eens mogen testen? Aangezien kerstmis zo dichtbij komt, en ik nog geen cadeau had uitgezocht, leek me dat wel een passend cadeau totdat ik kan kijken voor een nieuw zadel :D. Ben al op internet aan 't rondneuzen wat zoiets kost. Zit daar qua kwaliteit/comfort e.d. veel verschil in of zeg je van hmz kijk wat je tegenkomt en kan eigenlijk
allemaal niet zo'n kwaad? of zit daar net zoveel verschil in als boomzadels e.d. qua pasvorm, ja sorry ben echt n leek in die dingen hihi :P Hebben we voor ons en voor Helmer ook weer wat meer afwisseling in 't werk, en daarnaast kan 't geen kwaad voor mijn zit, misschien leer ik dan eens wat beter rijden muhahha :P.. Volgens mij wordt het echt flink zandhappen voor mijals ik harder ga dan een rustige stap met bareback hihi..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:13

Winddancer schreef:
Ik ga ook even fitnessen (hoort zich veel leuker aan dan boodschappen doen :D )!

Vind je fitnessen leuker aanhoren dan boodschappen doen? in welke wereld leef jij hiihih :D...
Zet mij maar in een supermarkt neer, ik amuseer me wel..
Zet me in een fitnessruimte en ben na een kwartier gek :D
Of een boekenwinkel, heeeeeerlijk.. kan ik ook uren rondlopen :D.. is ook zowat de enige winkel, op een ruitershop na, waar ik dat kan doen..
Houd normaal niet van winkelen hiih.. met kleren ga ik na de desbetreffende winkel, pak het kledingstuk van het rek, ga betalen en ga weer naar huis :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:14

Naja leuker is misschien niet het juiste woord, maar dan lijkt het net alsof ik gezond en sportief leef _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:18

Winddancer schreef:
Naja leuker is misschien niet het juiste woord, maar dan lijkt het net alsof ik gezond en sportief leef _O-

hihi *D
Nee wat dat betreft ben ik helaas geen doorzetter..
Had de fitness al heel snel weer achter me gelaten, paar weekjes volgehouden, that's it.. :')

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:22

Haha jij hebt het tenminste nog geprobeerd.....zo ver ben ik nog nooit gekomen :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:30

Ik vind fitnessen heerlijk, maar dan vooral die krachtapparaten, niet de cardio (die eigenlijk zou moeten doen...:( )

Melis, tuurlijk mag je hem lenen. Kwa pasvorm loopt het verschil wel los, maar in kwaliteit wel.
Ik heb de schapenwolle versie van Voest. Die vind ik lekker dik en zacht aan mijn kont :D
En toch voel ik de beweging goed.
De duurdere versie vind ik persoonlijk te zacht. Die absorbeert de beweging bijna. Dan voel ik het paard niet goed meer. Vind ik niet fijn. Maar een ander misschien juist wel.

De goedkopere moet je goed opletten of het geen nepbont is. Ow en NOOIT met beugels er aan kopen. Dat geeft echt piekbelasting op de rug omdat er geen boom in zit om de druk te verdelen.

Je hebt ze ook heeeeeeel goedkoop, maar dat zijn vaak sjabrakstoffen met een singel. Dat vind ik dan weer te dun.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:47

MariekeA schreef:
Ik vind fitnessen heerlijk, maar dan vooral die krachtapparaten, niet de cardio (die eigenlijk zou moeten doen...:( )

Melis, tuurlijk mag je hem lenen. Kwa pasvorm loopt het verschil wel los, maar in kwaliteit wel.
Ik heb de schapenwolle versie van Voest. Die vind ik lekker dik en zacht aan mijn kont :D
En toch voel ik de beweging goed.
De duurdere versie vind ik persoonlijk te zacht. Die absorbeert de beweging bijna. Dan voel ik het paard niet goed meer. Vind ik niet fijn. Maar een ander misschien juist wel.

De goedkopere moet je goed opletten of het geen nepbont is. Ow en NOOIT met beugels er aan kopen. Dat geeft echt piekbelasting op de rug omdat er geen boom in zit om de druk te verdelen.

Je hebt ze ook heeeeeeel goedkoop, maar dat zijn vaak sjabrakstoffen met een singel. Dat vind ik dan weer te dun.

super,thanks!!
Dan ga ik van de week internet eens overuren laten maken hihi..
Zag ze inderdaad al met beugels, maar dat leek me ook niet erg prettig..
In ieder geval alvast bedankt! ben benieuwd of ik ermee weg kom hihih.. nja zal wel loslopen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:50

http://equiplay.eu/barebackpad-standaar ... 64c71121ca

heb deze zojuist gezien, m'n voorkeur gaat ook wel uit na bont, maar helaas heb ik een limiet wat betreft budget. Weet je of zoiets als dit ook zou werken? :P Is met schuimvulling, dus dat zal dan zeker niet zolang meegaan, maar zal nadat ik eenmaal n zadeltje heb denk ik ook niet veel meer gebruikt worden..

Hij is er ook in deze versie, die ziet er vind ik persoonlijk iets fijner uit naar mijn idee
http://equiplay.eu/barebackpad-trail-br ... ews_id=147

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:10

Beide zijn erg dun. Als je hem wat vaker/langer wil gebruiken, zou ik dat niet doen.

Deze zijn trouwens ook heel vaak tweedehands goedkoop te krijgen..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:57

MariekeA schreef:
Beide zijn erg dun. Als je hem wat vaker/langer wil gebruiken, zou ik dat niet doen.

Deze zijn trouwens ook heel vaak tweedehands goedkoop te krijgen..

ja is eigenlijk de bedoeling dat ik hier vooral mee ga werken totdat ik nieuw zadeltje heb. zal over zo'n 4 maanden zijn zoiets.
maar ben niet van plan om het dagelijks te gebruiken. misschien een keer per week.. zou het denk ik toch wel moeten redden ofniet?
Maar zal nog es verder neuzen. de echte bont bareback pads liggen gemiddeld iets boven budget helaas..

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 06:35

@Melis had Judith het je ook nog gezegd van Tanja van het boomloos zadel. Daar hoorde ik je laatst iets over zeggen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:21

Melis, je mag die van mij ook gebruiken, je moet maar kijken. Ik gebruik hem voorlopig toch niet.
Jorina is te onervaren voor zoiets en Esprit uberhaupt niet zadelmak, dus..

Boomloos zadel moet je wel ook eerst passen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:44

Ja ik was laatst eens wat aant rondlezen over boomloos, maar weet niet of dat wel zo goed past bij mij en m'n rijstijl hihi.. ik denk dat voor mij een dressuurzadeltje toch wat beter is. Daarbij is het qua financien pas echt mogelijk om in 't voorjaar rond maart zoiets te gaan kijken, dus zou op dit moment sowies niet kunnen kijken voor n zadel helaas. Wat betreft die bbp marieke zou ik graag wel eens willen gebruiken ja :) ben er heel erg nieuwsgierig na :).. Zal wel even wennen zijn voor me, heb wel ns wat rondjes door de bak rondgehobbeld zonder zadel, maar that's it hihi.. Helmer zal daar niet moeilijk mee zijn, denk dat ik er moeite mee ga krijgen in t begin hihihi..

bleegghhh werkdag van 06.00-17.00 zit erop, nu morgen nog van 06.00-12.00 en dan weekend.. *moezijn!*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 07:20

Ah zo te zien is Melis nu weer aan het werk :(:)

Ben ziek ;( .........een paar dagen geleden was ik nog heel trots aan het verkondigen dat ik al zo lang niet meer ziek was geweest......misschien maar beter niet kunnen doen >;)

Dé is Ernie ook blij met zijn gepimpte stalbordje :D ?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:46

Jeej het werk zit weer erop!!
morgen lekker een dagje uitslapen en dan mogen we maandag weer van 06.00-17.00
Wd, balen dat je ziek bent zeg :(.. Heel veel beterschap gewenst!!
In 't vervolg maar niet meer verkondigen 'dat je al zolang niet meer ziek geweest was' hihi *D
Ik ben ook erg benieuwd naar ernie's gepimpte stalbordje!

Had vandaag eigenlijk n lekkere luieravond gepland, krijg ik net te horen dat we straks bezoek krijgen van schoonzus en broer en kind. wil het rapport komen laten zien.. maar dan is mn zaterdagavond al om :(..

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:19

Winddancer schreef:
Ah zo te zien is Melis nu weer aan het werk :(:)

Ben ziek ;( .........een paar dagen geleden was ik nog heel trots aan het verkondigen dat ik al zo lang niet meer ziek was geweest......misschien maar beter niet kunnen doen >;)

Dé is Ernie ook blij met zijn gepimpte stalbordje :D ?

Ja helemaal Ik ben er toch zo blij mee. Poeh ben nog steeds misselijk en pijn in mijn rug van die stomme knol hopelijk gaat het snel over. Vanmorgen eerste lading bieten gehaald. Als jij er nog wil moet je het ff zeggen hij heeft me vanmorgen gezegd dat ie er wel nog wat kon missen. Wilde ie eerst niet maar nu gelukkig wel. Als je wil stuur ff PB dan geef ik je zijn nr en adres.