Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:18

Zyrina_MF schreef:
MariekeA schreef:
Ennuh Zyr??
Ikke is nieuwsgierig.

heb je van WD gehad

Nee hoor :D
Vroeg je vandaag ook al.....muts :P
Ook Alzheimer }> ?

Ernie061111

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 13:22

Oeps sorry dan toch maar ff iedereen PB sturen ofniet

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 13:23

Pas op he lezen is een kunst hihi

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:46

Alles is kunst bij jou :D

Stuur maar PB hoor :j

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 13:50

Hihi stoer he. Tja als mijn hoofd niet vast zat was ik da gegarandeerd ook kwijt.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:51

Ach die van mij moet ik ook regelmatig zoeken....ben ik weer vergeten dat die hoe dan ook toch altijd vast op dezelfde plaats zit :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 13:56

Whahaa ik stuur ff de PB van jou gewoon door dan . Hebben we allemaal dezelfde

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:04

Ook ik ben erg nieuwsgierg wat betreft Pb, ??
O en wat Helmer&Ernie betreft, ik ga er vanuit dat het niks ernstigs is geweest onderling, maar dat Helmer m ongelukkig geraakt heeft. misschien dat ze gespeeld hebben of dat Helmer indd even zoiets heeft gehad van nee nu even niet, ik wil grasjes eten.. maar ga er niet vanuit dat ze dit dalijk blijven doen. Kan ik me eigenlijk haast niet voorstellen nadat het zo'n 'kloek-groepje van twee' geworden was hihi..

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:06

Denk het ook niet. Vond wel vreemd Helmer zijn halster lag in wei 14 ?????

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:09

Zyrina_MF schreef:
Denk het ook niet. Vond wel vreemd Helmer zijn halster lag in wei 14 ?????

what the H.ll?
Daar snap ik nu dus niks van.. hier moet ik toch echt heel hard over nadenken , hoe dat gebeurd kan zijn??
Halster zit ook niet erg los, dus dat je zegt van dat zakt m zo van t hoofd af... :P

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:13

Nou heb het gisteren 2 gaatjes kleiner gemaakt zodat het zeker goed zit. Ik ben 2x de wei nagelopen ik dacht echt ben ik nou gek kon het niet vinden en ineens zag ik het liggen bij die 3 in de wei heel raar. Helmer was trouwens best wel druk voor zijn doen gisteren?????

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:17

Zyrina_MF schreef:
Nou heb het gisteren 2 gaatjes kleiner gemaakt zodat het zeker goed zit. Ik ben 2x de wei nagelopen ik dacht echt ben ik nou gek kon het niet vinden en ineens zag ik het liggen bij die 3 in de wei heel raar. Helmer was trouwens best wel druk voor zijn doen gisteren?????

Hm, misschien heeft ie aan de stroom gehangen ofso?
Heb zondag nog gewandeld met m, dat rondje wat we ook met Ernie woensdag gelopen hebben en toen had ie wel weer wat energie ja.
Liep toen ook wel in een flink tempo door, maar eenmaal daar bij de bocht bij de weides was die alweer kapotmoe hihiih..
Jaa ben gister niet geweest dus heb geen id hoe die gister was, maar misschien omdat ie toch alweer n dikke week niets meer aan de longe enz heeft gedaan,
misschien dat ie wat energie te veel heeft? Al heb ik t hier over Helmer , kan k me dat ook bijna niet voorstellen whahaha..

en wat betreft t halster, snap dr echt niks van hahaha.. vraag me af wat die malloot gedaan heeft

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:22

Ik zou het echt niet weten wat ze allemaal uitgespookt hebben. Blijf het raar vinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:25

Zyrina_MF schreef:
Ik zou het echt niet weten wat ze allemaal uitgespookt hebben. Blijf het raar vinden.

Me 2, hadden we maar n camera gehad op n paaltje ergens hihi..

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:37

@Melis
Alles was goed vandaag ze stonden weer te kroelen. Hoorde wel van John dat Ernie graag speelt. Kan best zijn dat dat gisteren Helmer een beetje de kont uithing hihi god straft meteen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 07:44

Hij is jong....zou niet goed zijn als hij niet zou willen spelen ;)
Is ook goed voor hem :j Dat vind ik dan bv. bij Favory wel jammer....arme dier kan zich zo niet ontwikkelen.

Jonge paarden horen te spelen en tijdens dit spel leren ze ook de grenzen door het andere paard.

Sven wordt ook regelmatig door Ricky terecht gewezen (nou is Ricky ook niet echt zo sociaal :roll: ....maar hij is niet gemeen dus dat scheelt al :D ).

Winddancer deed dat trouwens ook.....maar werd ook door de anderen op z'n plek gezet. Leren ze alleen maar van ;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 09:44

Ocherm vandaag de eerste keer regen voor hem ben eens benieuwd hoe dat varken er straks uitziet. Die kan er toch wat van dat zeg ik je toch poeh poeh modderbad en juh. Als me dat echt te erg wordt krijgt hij regendeken op hoor. Al wilde ik daar absoluut mee w88 tot het echt heel erg vies en koud gaat worden. Als niet anders gaat zal dat wel moeten. Ik krap liever modder als dat ie het koud heeft. Arme Jean vanmiddag mag die dat varken voor de eerste keer kappen ben eens benieuwd hoe dat gaat.
Zijn de stickers er trouwens al?????????????

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:53

Jean Erens? Doe hem maar de groetjes van mij :D ! Ik bel hem binnenkort nog wel, maar beiden lopen zonder ijzers en de hoeven blijven gewoon goed :?

Heel eerlijk gezegd zou ik Ernie deze winter geen regendeken om doen. Hij heeft het echt niet koud, hij is gewend om het zelf te regelen en aangezien je toch niet aan het werk met hem bent nu, kun je het beter zo laten. Is voor Ernie ook een stuk beter/gezonder.

Maar ja, ik ben dan weer het type dat jonge paarden geen deken gaat opleggen. Kunnen ze makkelijk zelf ;)
Maar ieder zijn ding hoor :D

Oh ja, en Jean is gelukkig wel heel geduldig met jonge paarden. Winddancer deed hij binnen de kortste keren alleen, alleen bij Ricky vond hij het wel fijn als ik er bij was....hij noemde hem altijd zenuwpees hihi....maar was ook wel zo, als ik er niet bij was was het bijna niet te doen. Jean kwam een keer wat vroeger en toen waren wij nog de paarden buiten aan het zetten. Ricky stond vastgezet bij de binnenbak (de rand) en op een gegeven moment vloog hij er bijna overheen :roll: . Ik was er op dat moment zelf niet bij, maar Jean vertelde dat daarna. Ricky is gewoon een schijthuis af en toe :+

Post is nog niet geweest, maar ze stuurde gisteravond een mail dat ze ze op de post had gedaan, maar de brievenbus was al geleegd, dus waarschijnlijk komen ze morgen :=

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 10:09

Na hij krijgt ook echt pas een deken op als het vriest en gaat stormen zodat die rug niet zo veel afkrijgt. Eigenlijk is hij dat namelijk juist niet gewent stond van november t/m maart altijd binnen in een loopstal en kwam dan alleen ff buiten op de bak om wat uit te rennen. Hij krijgt nou bij mij dus de vuurdoop straks met sneeuw buiten hihi. Regendeken krijgt ie alleen op als het gaat sneeuwen, vriezen -10 en stormen zodat hij niet extreem nat op die knoken en spieren wordt.
Poeh dat mens heeft wel echt op zich laten w88 he ben eens benieuwd.(stickers)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:21

Zyrina_MF schreef:
@Melis
Alles was goed vandaag ze stonden weer te kroelen. Hoorde wel van John dat Ernie graag speelt. Kan best zijn dat dat gisteren Helmer een beetje de kont uithing hihi god straft meteen.

Voor t zelfde geldt waren die in wei 14 wel lastig geweest?? aangezien ook Helmers halster daar lag :P
Maar denk indd dat Helmer dan geen heeft gehad in spelen, t is wat dat betreft n droge klo*t volgens mij, niet in voor n lolletje hihi..
Nja als ze alweer stonden te kroelen is toch niks aan de hand, hoop alleen dat ze zich EEN BEETJ inhouden met spelen int vervolg.. vooral Helmer dan hihi..:P
Ben trouwens ook erg benieuwd naar de sticker, zal heel mooi staan op Ernie's nieuwe naambordje :D

Iemand n idee hoe het zou komen dat Helmer zo slecht wintervacht aanmaakt? Heeft een 0-grams regendeken opliggen, dan zou ie toch gewoon wintervacht moetne aanmaken ofniet?.. of zou dat komen doordat ie door t jaar heen die eczeemdeken 24/7 op heeft liggen? weet jij of dat bij die andere friezels op stal ook zo is Dees..?
Of misschien komt t wel omdat ie dit jaar geen al te goede weerstand had, hoop in ieder geval dat t bijtrekt , want is niks zo :P..
Heeft vorige jaren altijd lekker dikke wintervacht gehad. Maar als k dan t verschil zie met de meeste paarden op 't moment en Helmer heeft ie echt niks

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:32

Esprit krijgt alleen een regendeken als het erg nat wordt. Koud en wind kan ze wel hebben. Vorig jaar heeft ze ook bloot gelopen.

Zo zie je maar weer wat een verschillende ervaringen je met een persoon kan hebben. Ik heb Jean juist heel ongeduldig meegemaakt met jonge paarden. Hadden binnen de kortse keren de achterkant van de vijl tussen hun ribben.
Gelukkig wil niet iedereen de zelfde smid, DA etc. Wordt toch problematisch dan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:44

Ja ik vind t moeilijk wat betreft dekens, de een zegt dit de ander dat.. en helmer heeft nooit eerder dekens op gehad, en had altijd zo'n lekker dikke wintervacht maar die begin ik nog steeds niet te zien nu. zou dat misschien komen doordat ie tot laat okt. de eczeemdeken op gehad heeft? heb geen flauw id.. of misschien toch door de regendeken, al ist een 0-grams? nja kheb voor t geval dat in ieder geval een 200-grams in de kast liggen, mocht het echt niet te doen zijn voor m in de winter.. we shall see..

wat betreft hoefsmeden enz, zou t indd niet goed zijn als we allemaal dezelfde zouden willen hihi :)..Al ga ik wel even rustig rondzoeken naar een ander. Afgelopen keer toen Smid was geweest en Da was er savonds vanwege t kreupelen liet ie me al meteen zien dat Helmer achter op de zool liep.. dus was niet erg goed bekapt.. en zal dan ook niet de eerste keer zijn geweest.. begin toch steeds meer mn twijfels te krijgen bij mijn hoefsmid..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:43

Het is ook nog niet echt koud geweest Melis....kan ook daardoor komen hoor :j
Normaal gesproken had je tegen deze tijd van het jaar wel ander weer! Nu is het nog heerlijk...ik loop ook met mijn shirtje rond nu.
Ricky heeft slechts 150 gram op liggen terwijl hij normaal al de 400 op had.

Ik heb altijd hele goede ervaringen met Jean gehad. Maar is ook maar goed als niet iedereen dezelfde smid wilt hebben....hetzelfde als iedere vrouw achter dezelfde man aan zou zitten :D

Sterker nog...toen Finn voor de eerste keer bekapt moest worden bij mij, was hij strontvervelend.
Jean bleef heel rustig (ik ergerde me dood), op een gegeven moment zei hij: als hij weer zo begint geef hem maar eentje.....naja meneer begon weer en ja als dan doe ik het in 1 keer goed :D . Dus ik gaf hem een optater, zowel Jean als Finn schrokken zich lamlendig _O-
Maar daarna was Finn wel opeens heel braaf :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:56

Zo grappig trouwens....iedere keer dat ik kom hoor je eerst Sven hinniken (klein, hoog gehinnik).....dan heeft Ricky zoiets van.....wat?????.....dan ziet hij mij en komt een zwaarder, luid gehinnik en komen ze heel vrolijk aan rennen :D

Sven is heel oplettend en heeft alles meteen door, Ricky is een stuk gemoedelijker :7

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:40

Winddancer schreef:
Zo grappig trouwens....iedere keer dat ik kom hoor je eerst Sven hinniken (klein, hoog gehinnik).....dan heeft Ricky zoiets van.....wat?????.....dan ziet hij mij en komt een zwaarder, luid gehinnik en komen ze heel vrolijk aan rennen :D

Sven is heel oplettend en heeft alles meteen door, Ricky is een stuk gemoedelijker :7

hihi wel lekker toch als ze hinikkend naar je toe komen :d.
Helmer kwam zowaar vandaag ook meteen naar me toe gelopen in de wei,
normaal gesproken wacht ie altijd totdat ik bij 'm ben.. Misschien jaloers op Ernie,
hoop het. van mij mag hij dit wel overnemen van Ernie. Die komt je altijd lekker begroeten als je de wei in komt :D
Helmer liep weer lekker aan de longe vandaag, jeej. morgen lekker wandelen met Dees en Ernie
Dalijk eerst even boodschapjes doen, is dat ook weer gebeurd.. En heb nog steeds m'n bestelde boek niet binnen grrr...

T zal indd ook wel met het nu erg 'warme' weer voor deze tijd vh jaar te maken hebben, al heeft ie wel flinke haren uit zn oren steken en n snorretje hihi..
nja goed, zal indd wel komen. komt het niet en wordt het te koud dan heb ik gelukkig nog die 200grams deken liggen.
Die zou voor n Friezel zeker wel voldoende moeten zijn in een koude winter.