Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:06

Veel plezier bij Twilight!! Zal denk ik inderdaad wel druk zijn :=

Ik hoop voor je dat Helmer al weer wat beter loopt zo meteen +:)+

cursebreaker

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:11

dankjewel! :D
We hebben kaartjes gereserveerd voor de film van half 7 in Heerlen, mochten we om een of andere reden te laat zijn hebk nog kaartjes gereserveerd voor de film van 8u in belgie. Dus hoe dan ook, ik zie Twilight vanaaf. jeej! :D
jaa hij liep gelukkig gisteravond alweer een heeel stuk beter en de verdikking rondom zn kogelgewricht was ook een heel stuk minder. Maandag ontlastte hij de voet echt, stond de hele tijd met zn teen op de grond zeg maar, daarom dacht de Da eerst aan een hoefzweer maar kon echt nergens wat vinden en de verdikking rondom t kogelgewricht was ook niet alarmerend. En hij had m toen n injectie gegeven tegen de pijn voor 24u en hij zei al mocht het een verstuiking of iets zijn zou t morgen al beter gaan. En dat was ook het geval, dus ik ga er hoopvol vanuit dat hij zich verstuikt heeft en het binnen nu en een paar dagen weer de goede kant op gaat. Heb m gisteravond nog pijnstiller gegeven en heb nog eentje die ik m vandaag moet geven. Tis alleen wat minder voor m dat ie nu een aantal dagen verplicht op stal moet staan. Maargoed, mocht het daarna zo goed als weg zijn, dan heb ik dat er natuurlijk graag voor over :).

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:38

Aha je bent dus goed voorbereid voor de film :D

En beter een paar dagen verplicht stalrust en dat hij daarna weer probleemloos naar buiten kan, dan dat je straks blijft sukkelen en het misschien alleen maar erger maakt. Maar zo te horen komt het allemaal wel goed ;)

Welke DA heb jij?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:21

Winddancer schreef:
Maar uh.....ik dacht altijd dat ze zo goed bevriend waren :?

Dat maakt het ook zo'n rotstreek.

Melis, idd die blonde met dat kleine, irritante ventje.
Fijn dat Helmer beter gaat! En veel plezier bij de film!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:26

Winddancer schreef:
Aha je bent dus goed voorbereid voor de film :D

En beter een paar dagen verplicht stalrust en dat hij daarna weer probleemloos naar buiten kan, dan dat je straks blijft sukkelen en het misschien alleen maar erger maakt. Maar zo te horen komt het allemaal wel goed ;)

Welke DA heb jij?

Helmer staat ingeschreven bij praktijk van patrick nicolai in Hunnecum, nuth.
Kim nog wat.. heet de Da die wat Helmer normaal behandelt.
Maar t was natuurlijk net na sluitingstijd toen de Da kwam dus heb de dienstdoende Da langsgehad op stal,
Bob van dr heijden geloof ik uit Schimmert.
ben je al €80 lichter terwijl hij t paard nog niet eens heeft gezien :P..
mja goed, als t maar weer goed komt, rest maakt me niet uit :D.

Onze hond timed trouwens ook zo geweldig, telkens als die wat heeft, tis altijd in de avond of int weekend... *Typisch haha*

@ Marieke, oke ja dan had ik de goede voor me.
Die stond dus maandag met judith te praten, moet ik dalijk eens vragen waar ze t over hebben gehad :P..
judith had op dat moment kreupele helmer in dr handne, en kdacht al ohneee... :P

en de film komt wel goed hihi.. ga k lekker van genieten :D
jammer dat ze t laatste boekdeel in 2 delen verfilmen, kan ik na vandaag weer een lange tijd gaan wachten..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:39

MariekeA schreef:
Dat maakt het ook zo'n rotstreek.

:oo
Nou dan ben je toch bedankt zeg :n
Zo leer je de mensen helaas weer eens kennen......

o0melis0o schreef:
Bob van dr heijden geloof ik uit Schimmert.
ben je al €80 lichter terwijl hij t paard nog niet eens heeft gezien :P..

Haha inderdaad :D
Ik heb ook altijd Bob en ach ja ik ben zeer tevreden met hem, dus dan betaal ik het maar netjes iedere keer :$

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:40

Ach Melis, niet bang voor zijn. Helmer gaat steeds beter. 1 inspecteur of het erf en wij bijten hem zijn kop af.

Ik heb meestal Wouter, soms Bob. Beide tevreden mee, maar Wouter is veeeeeeeeeeeeeel goedkoper.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:52

Ik denk dat die inspecteurs ook doodmoe worden van al die onterechte meldingen.
Laten we eerlijk zijn....zou het toch al heeeeeeel erg raar moeten lopen, willen ze jullie paarden als "verwaarloosd", "mishandeld" etc. willen bestempelen. Moeten ze toch heel erg goed hun best gaan doen :+

En een blessure kan ieder paard oplopen. Het gaat erom hoe je er mee omgaat....

Wat is ook al weer de achternaam van Wouter?
Ik heb hem toen wel eens vaker op stal gezien, maar ben het even kwijt :o

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:54

Winddancer schreef:
Wat is ook al weer de achternaam van Wouter?
Ik heb hem toen wel eens vaker op stal gezien, maar ben het even kwijt :o

Haha, dat is begrijpelijk. Hij heet namelijk Wathiong.

Helmer was nogal mager voordat hij op onze stal kwam, dus al had ze gewild, had ze toen wel gebeld.
En bellen om een blessure die behandeld wordt, is helemaal idioot.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:02

Ja dat is 'em!!! Het enige wat ik nog wist was dat het een hele aparte naam was :D

Tja, je weet het met sommige mensen maar nooit he...... :roll:
Zijn zij trouwens verplicht om bij iedere melding te gaan kijken?
Haar naam zal neem ik aan toch nu geregistreerd staan bij de DB.
Zullen ze wel eens hard zuchten als ze met de volgende melding aan komt ;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 09:41

@ allemaal ik ga voor HippoZorg die vind ik wel fijn (alleen deze meneer de verkeringsagent nog niet zo moet zich nog uitwijzen vrijdag) Houdt trouwens ook in dat we dus vrijdag een inspecteur op stal hebben van een verzekering haha.
Hoop dat Helmer zaterdag weer naar buiten mag. Ernie is braaf alleen op de wei tot noch toe maar vindt het zo sneu dat ie binnenstaat.

Oja en of het nog niet gek genoeg is op stal. Dat drama van het longeren ging gisteren nog voort T heeft U dus letterlijk tegen de schenen getrapt moet niet gekker worden. Wat me wel opvalt dat onder in de gang vaak ruzie is en bij ons in het oude gedeelte het zich meer beperkt tot het feit ff kibbelen en het uitpraten.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 09:41

Oja en als je zo'n vrienden hebt heb je geen vijanden meer nodig toch.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:19

Misschien valt meneer de verzekeringsagent irl wel mee :D

Was dat longeren dan in de binnenbak?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 10:22

Winddancer schreef:
Misschien valt meneer de verzekeringsagent irl wel mee :D

Was dat longeren dan in de binnenbak?

Ja dat was in de binnebak. Terwijl anderen parcour waren op aant bouwen dat daar geen lichaamsdelen in het rond vlogen verbaasd me nu nog was echt zo gevaarlijk opbouwer liep zowat tot 3 a 4x toe met balken en al in de lounge. STELLETJE MALLOTEN

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 10:24

Zou die muts het nou eindelijk opgestuurd hebben. Oja en wat moet ik van de benen meten zodat ik weet welke maat ik moet hebben eigenlijk. Of kan ik beter proberen of ik die reeds hebbende voor eens kan aandoen zonder door de stal gelanceerd te worden uhum.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:42

Longeren in de binnenbak heb ik geen moeite mee, mits er verder NIEMAND is.
Zodra een ander komt, moet je plaats maken. Daar is de roundpenn voor.
Buiten het feit dat het gevaarlijk is, neem je ook nog eens de halve bak in beslag.

Er zijn ook genoeg stallen waar je überhaupt niet mag longeren in de bak, maar is dit alleen toegestaan in de longeercirkel/roundpenn.

De post is hier nog niet geweest, zal mij benieuwen of het er bij zit.....

Hier kun je zien hoe je de beenbeschermers moet opmeten:
http://www.westernstore.nl/index.php?target=categories&category_id=289

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 10:55

Hier kun je zien hoe je de beenbeschermers moet opmeten:
http://www.westernstore.nl/index.php?target=categories&category_id=289[/quote]

Oke das voor mij duidelijk dat krijg ik denk ik wel geregeld met het naai lintje van mam hihi.

Dat met dat longeren is gewoon onderling etteren. Ik weet wel als je als eerste in de bak bent dat je af mag longeren en het recht heb om te blijven als er iemand komt mits het niet meer als 2 ruiters zijn en dat was ook het geval ze was eerst dus mocht ze eigenlijk ook ten einde longeren maar dat geklier is gewoon om uit te lokkken snap niet zo goed wat het doel ervan is maarja.

Oja ik stuur je ff PB met mijn nr is wel zo handig

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:20

Zyrina_MF schreef:
Dat met dat longeren is gewoon onderling etteren. Ik weet wel als je als eerste in de bak bent dat je af mag longeren en het recht heb om te blijven als er iemand komt mits het niet meer als 2 ruiters zijn en dat was ook het geval ze was eerst dus mocht ze eigenlijk ook ten einde longeren maar dat geklier is gewoon om uit te lokkken snap niet zo goed wat het doel ervan is maarja.

Gezellig :roll:

Alleen al voor de veiligheid zou ik het niet doen.
Heb een keer gezien dat het paard van degene die reed, schrok en zo de longeerlijn in vloog met alle gevolgen van dien....was niet zo prettig om te zien :n

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:34

@ Dees, ja ik bel morgenvroeg ffkes op naar de Da, hoop dat ze dan ook groen licht geeft en hij zaterdag weer de wei op kan :).. wat betreft zondag, k heb zondag alleen een probleem met binnenhalen. ik ga smiddags uit eten voor de verjaardag van mn schoonmoeder. moet dus om maximaal 3u op stal zijn geweest voor ze binnen te pakken, weetniet of je dat te vroeg is neem aan van niet? later dan 3 ga ik niet meer redden. Als (hoop van niet) Helmer nog binnen zou staan, pak ik je wel Ernie gewoon naar binnen zondag :).. Ga jij vandaag nog naar stal? Zo ja, zou je mn lieve zwarte parel wat kuil willen bijgeven? (A).. ik weet niet of ik het nog ga redden vandaag, baal als een stekker :(..
maar wij moeten echt straks boodschappen doen, want krijg t niet meer geregeld allemaal, wat een week..
Dalijk ook nog even de Huisarts bellen ivm die snee in mn vinger, er werd me al vanaf diverse kanten geadviseerd een tetanusspuit te halen, zeker omdat ik met rauw vlees werk.. wordt k niet zo vrolijk van, van spuiten.. nu moest ik die tetanus sowieso nog wel gaan halen omdatk straks toch stage moet lopen, maar toch.. wil niet?!

Maarre heeft ze dr dus echt Letterlijk tegen de schenen gestampt? dat meen je toch niet? jaaa waar zijn we mee bezig hey ....
was mijn eerste ervaring met de ruzies daar onder in de gang. ik sta gelukkig achteraan, dus heb vrijwel geen last van die mensen.. TOT NU TOE..

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:52

WD, ze hebben het zand dat hiervoor in de binnenbak lag nu in d eroundpen gegooid. Hierdoor is hij echt heeeeeeel zwaar. Peesblessures tot gevolg. IK was braaf en heb met Esprit er in gewerkt. Di eheeft accuut zich zelf aangetrapt.
Het paard van U heeft al peesblessures op beide voorbenen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat ze in de bakken wil longeren.

Als ik longeer kan iedereen nog ruimschoots om me heen.

Ik ben erg blij dat mijn paarden in de gang staan waar ze staan. Nooit gedoe. Heerlijk.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 13:12

@Melis geen probleem en zondag 3 uur is prima. Zal straks ook ff kijken hoe hij loopt ga wel ff 10 min met hem wandelen op de hof dan kan ie zijn benen wat strekken.

Ja heeft ze dus echt letterlijk gedaan is toch van de zotte ofniet. Tetanus hihi das wel zo handig ja maar da ga je niet dood aan hoor.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:19

Begrijp ik dat nu goed??? Een persoon heeft de ander tegen de schenen geschopt en niet het paard?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 13:25

Ja je begrijpt het goed. Apart he T bij U

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:27

Dat is nog erger :oo !
Ik dacht dat het paard per ongeluk de ander geraakt had.....

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 13:33

Neuh mens op mens. Paddy had er al een leuke naam voor Goede Stallen Slechte Stallen zo wordt A nog een keer stinkend rijk dat zeg ik je toch. Ik vind het echt van de ZOTTE
Heb je de postbode al getakkeld trouwens.