Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:32

Weekend dus ook al volgeboekt :D
Gefeliciteerd met je moeder!!!!

Paardje is natuurlijk wel even leuk. Tenminste ik kan altijd echt alles achter me laten als ik bij de paarden ben. Is wel fijn :j

Zonnetje schijnt weer heerlijk! Zo straks maar weer eens kijken hoe het met de heren gaat. Heb al een hele tijd geen hoefsmid nodig gehad :?
Zou dat komen omdat ze 24/7 buiten kunnen lopen? Ik laat Jean toch binnenkort maar eens komen, kan hij zelf kijken.

Volgens mij is de bouw hier voorlopig stil gelegd, ze hebben alles weg gehaald (containers, keet en graafmachines).
En dat alleen vanwege hoogteverschillen (tenminste dat is wat ze openbaar maken).
Naja, liever op een bouwplaats uitkijken dan tegen huizen :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:34

Oh ja, ik was gisteren toch nog naar de AH in Vaals geweest. Op dat moment viel het wel mee met de drukte.
Calsey wilde per se gaan want ze had een kaartje vol dus wilde ze een Donald Duck halen :+
Ze is er helemaal weg van! Vind het wel een hele leuke actie :j
Beter dan die stomme voetbalplaatjes etc. En Calsey is lid van de Donald Duck en er helemaal weg van, dus mama moet maar naar de AH nu :D

MariekeA

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 02:25

Grrrrrrrrrrr, ik kan die muppet wel wat aan doen die de DB op onze stalgenoot heeft afgestuurd. Wat een muts. Zelf totaal geen verstand van paarden en dan zo'n actie. Echt waar! Dier is op 4 benen atactisch, kon je zo een spelt in prikken en reageerde niet eens. Had er inmiddels zoveel last van dat hij laatst met ruiter en al omkieperde en dan de DB bellen omdat er een gezond paard zou worden ingeslapen. Alsof de eigenaresse zoiets even over 1 nacht ijs zou doen zeg! Mens was finaal over de rooie van verdriet! Te gek voor woorden. Gelukkig was de DB daar ook al snel achter. De paarden in Elkenrade moet 20 keer voor gebeld worden, maar hier doen ze onderzoek na 1 telefoontje. Dan mogen ze ook wel eens kijken naar die honderden gezonde paarden die in worden geslapen omdat er gewoon geen markt voor is! En dat terwijl dat gekke mens die de melding heeft gemaakt haar eigen pony die al maanden zo hoefbevangen is dat hij amper lopen kan maar blijft voeren met wortels, appels, biks en hooi. En dan de stalbaas de schuld geven. Pfffffffffff
Ik zweer je: als die pony nog 1 keer kreupel loopt, bel ik hoogst persoonlijk de DB!

En on top off it al: ook nog even mijn vriendin beschuldigen van vervalsing van een DA-rapport.
De brutaliteit!

*te hyper om te slapen*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 07:16

Meen je nou echt serieus dat er iemand de DB heeft gestuurd op een andere stalgenoot??????

Dat vind ik dus echt niet kunnen!!! Als ik al "problemen" zou hebben met de manier waarop een stalgenoot met zijn/haar paard om gaat, spreek ik diegene er zelf over aan. Ga echt niet een DB bellen :n

Daarbij maak je ook nog eens de naam van de stal ten schande. Of het nu terecht of onterecht is, maar hij staat wel geregistreerd bij de DB.

Was het paard dan daadwerkelijk zo erg er aan toe?

Kan het me eigenlijk niet voorstellen.......

Heb je wel nog wat kunnen slapen?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:57

Wind, zo erg was het. Door problemen in zijn hals had hij een zeer slechte doorbloeding en slecht gevoel op zijn lijf. De DA heeft er letterlijk spelden in geprikt, maar hij reageerde niet eens.
Dat zie je niet aan de buitenkant, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Hij kon onder het zadel met een ruiter op de rug ook gewoon de balans niet houden, struikelde vaak, maakte gekke bewegingen met zijn voorbeek, of gekke sprongetjes om de balans weer te herstellen omdat hij anders gewoon omkukelde. De eigenaresse heeft een jaar lang geprobeerd om hem te trainen, zodat hij sterker zou worden, maar dat ging niet. Was ook nog eens levensgevaarlijk. Je hoeft maar 1 keer met paard te vallen (wat dan ook gebeurd is) en je nek te breken. Met dit paard was dat risico gewoon heel erg groot. En dan met twee kleine kinderen thuis. En ook nog wetende dat het dier er pijn aan krijgt/heeft. Heel moedig van haar, want ze was wildgek op dat dier!

Newton van mij was het zelfde. Ook Atactisch en geen gevoel op zijn lijf. Tijdens het spelen had een medepaard een keer een stuk vel van een cm dik en ongeveer een vierkant decimeter groot letterlijk los van zijn elleboog gescheurd. Ik kon het super schoon houden, want hij voelde het niet eens. Kon er in schrobben met handdoek etc. : geen reactie. Liep er geen pas kreupel op, niks. Alleen had die geen pijn, omdat hij ooit zijn nek gebroken had. Toen die sjachie werd en niet meer wilde spelen en geen energie meer had, heb ik hem ook laten inslapen. En ook die zag er fantastisch mooi uit aan de buitenkant. Op de rontgen was het echter een heeeeeeeeeeeeeeeeeel ander verhaal.
Ik had al tig DA-en versleten en jaren geprobeerd, voordat er eindelijk bij iemand een lichtje ging branden en een diagnose kon stellen die volledig paste bij wat ik ervaarde onder het zadel, wat klopte met de echo's en scans etc.

Daar komt ook nog bij dat ik vind dat je van je hobby een mate van lol moet beleven. Dat was hier echt ver te zoeken. In deze tijd waarin alles zo duur is, is het niet mogelijk voor veel mensen om je paard maar met pensioen te laten gaan en een andere te kopen (hoewel deze eigenaresse dat wel had gedaan als het lichamelijk en geestelijk enigszins verantwoord was geweest. Zelfde met Gideon).
Een paard leeft in het nu en is niet bezig met de dood zoals wij dat zijn.
Honderden paarden worden ingeslapen, gezond en wel, omdat er geen markt voor is en er zonder goed nadenken wordt gefokt.
De DB had uberhaupt helemaal geen reden om zijn neus hier in te steken. Er is geen paard mishandeld of verwaarsloosd.

En dan de leugens die ze verteld dat ze het een paar dagen uitgesteld zou hebben met haar melding: onzin. Dat het rapport niet door een DA gemaakt zou zijn: onzin. Dat het paard goed gekeurd zou zijn door de verzekering: onzin (Zagen wel degelijk dat het paard wat mankeerde en erg zwak was, maar wilden nog eens diagnose laten stellen in Someren, kliniek waar ze mee samenwerken.)

En dan heb je al zo'n moeilijke beslissing gemaakt en zo veel verdriet en dan krijg je dit ook nog over je heen: een grote zak oliebol. Sterke vrouw die daar ongeschonden uit komt.

Ik ben echter weer gekalmeerd. Vind ook dat het niet aan mij is om hier verder actie op te nemen. Ik heb het echter wel doorgegeven aan de stalbaas.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:17

Jeetje.....zo te horen wel de juiste beslissing!
Soms moet je paarden gewoon laten gaan....heeft geen zin als paarden pijn hebben en ongelukkig zijn om ze aan te houden....vind ik eerder dierenmishandeling en egoïstisch!

Maar dat dan iemand de DB gaat bellen!?!?!?! Sorry, maar daar heb ik geen begrip voor.
Is al moeilijk zat om die beslissing te maken en dan komt zo iemand met de DB aan zetten??? DB ben ik trouwens ook niet weg van...voor die onzinnige dingen komen ze, maar als het ECHT nodig is zie je ze niet.

Ook leuk tegenover de staleigenaar....zijn naam staat wel vermeld bij de DB....terecht of onterecht, dat boeit niet, maar je staat er wel....leuk (not!).

Eerlijk gezegd zou ik dat mens per direct het erf af sturen! Zo ga je niet met elkaar om!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 13:23

Ik ben iedere dag op stal geweest maar heb dit hele verhaal dus compleet gemist. Waarschijnlijk omdat ik te zeer met Ernie bezig was. Uhm dit doe je toch niet iemand aan. Ze heeft dat nu bij haar gedaan maar dan zou ze dat beslist toen ook bij mij hebben gedaan. Nou klaar weer eentje minder die we hallo en daag moeten zeggen. Dat ze eens kijk naar haar eigen dier de een valt bijna om van de pijn aan zijn voeten van de hoefbevangenheid (niks fatsoenlijks aan gedaan ik heb hem echt niet in de modder zien staan wat dan normaal is voor te koelen en te verzorgen) De ander is niet goed wat die heeft kan ik je ook niet zeggen ben namelijk geen DA maar iets klopt er niet.
Ppff erg vermoeiend zo'n mensen weten zelf net wat de voor en achterkant is en vertellen je dan wat je met een jong paard moet gaan doen. Blijf bloos bij mij uit de buurt broertje loopt te stuiteren over de hof mijn Ernie totaal van de wapp zeg ik er iets van ben ik degene die niet weet om te gaan met een paard PARDON. Een 2,5 jarige vindt het niet leuk als een bal langs hem afvliegt en een klein kind al schreeuwend achter een hond aan langs geschoten komt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:35

Ik heb heel wat gemist de afgelopen dagen merk ik! Ben nu wel erg nieuwsgierig wie dat is geweest? Schandalig hoe mensen zo snel oordelen over een ander.. en belachelijk dat de DB gebeld wordt! Ik ben ook geen fan de DB, indd op momenten dat ze moeten ingrijpen doen ze niks en voor zo'n onzinnige dingen staan ze meteen op de stoep :S:S..

nja even ander onderwerp; gisteravond verjaardag (50jaar) van m'n moeder gehad en was zeer geslaagd...:D Al wask zo zat datk m'n telefoon niet eens meer kon vinden whaha.. nja volgens mij was er bijna n hele fles apfelkorn doorheen en ik was de enige wat daarvan aan't drinken was.. we waren dus ook om kwart over 1 al thuis... (maargoed, k was dan wel al vanaf 05.00u smorgens op en nog gewerkt) thuis heeft het ook even geduurd voordat ik eindelijk rustig in bed kon liggen zonder het gevoel te hebben dat het hele huis alle kanten opdraaide.. vandaag dus echt helemaal Brak.. Miran pakt Helmer&Ernie vanmiddag van de wei voor me, dan kan ik me even op de bank leggen en even bijkomen pff.. Zo gaar heb ik me al een tijdje niet meer gevoeld, Bah..

@ Dees, was je nog gaan wandelen ? :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:27

Zijn meestal de degenen met de grootste mond met het minste verstand.....
Nee, dat soort mensen moet ik ook echt niet in mijn buurt hebben..... :n

Whahahaha Melis heeft een kater :D
Ik had ook wel vaker het idee alsof ik in het scheve huis van Phantasialand was terecht gekomen na een avondje stappen :')

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 15:44

Jow wandeling ging prima was ff wat druk maar das dan meer luidkeels oorverdovend hinniken als iets anders. Wel vraag ik me af of ie niet toevallig met jullie mee gefeest heeft gisteren. Hij was wat aant zwabberen met zijn benen als het spannend werd dat ik toch zwaar het vermoeden had dat ie ook van de Apfelkorn gesnoept had hoor. Kan me straks opnieuw laten inschrijven als van adel heb met toch een potje blauwenplekken hihi. Hij doet toch zo zijn best. Helemaal trots op hem.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 15:53

Zal A erg blij mee zijn dat ie nu geregistreerd is. Houdt trouwens ook in dat er nu regelmatig controles komen op stal heb ik op mijn vorige stal gezien was namelijk ook een melding gemaakt voor een belachelijk incident met als gevolg 3 maanden lang maandelijks controle maar dan ook iedereen he op stal. Dus als dat gaat gebeuren dan pratsch ik toch iemand echt wat voor de voeten he. Zo'n gedoe kost enorm veel tijd tevens ook nog eens onterecht paard in kwestie was al meer als 1 jaar hier aantoe. Alles mogelijk is gedaan. Tuurlijk laat je niet zomaar ff los in zo'n situatie maar vasthouden was veel erger. Hoop dat ze zich realiseren wat ze deze persoon hebben aangedaan die beslissing, dag en moment hakken er al vol in en dan krijg je ook nog eens dit aan de fiets. Neuh maakt dat uit de rugzak was ja nog niet vol genoeg. Probeer dat er ook nog maar eens bij een plaats te geven. Het gaat er bij mij dus absoluut niet in dat mensen zich steeds weer met anderen bemoeien. VEEG EERST VOOR JE EIGEN DEUR.
Zo ben het kwijt hoop niet dat dit allemaal nog een staartje krijgt voor onze stal zou ik heel erg vinden namelijk.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:01

Ik kan daar ook zo slecht tegen als anderen zich er mee gaan bemoeien.
Kijk naar je eigen paard!!! Mij hoeft echt niemand te gaan vertellen wat, hoe en wanneer ik mijn paard moet gaan verzorgen.

Zeker op een pensionstalling is dit uit den boze! Paarden gaan allemaal iedere dag naar buiten en die uren die ze binnen staan....nou ja...laten we eerlijk zijn....wat wil daar nou zo mis gaan dat je de DB nodig zou moeten hebben???

Wel fijn als 1 iemand zo de sfeer kan verzieken _-:(

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:12

De DB heeft naar de eigenaresse gebeld. Die heeft haar naar de behandelend DA en osteo verwezen. Na het telefoontje naar de DA hebben ze gebeld dat het allemala ok was en dat ze er verder niks mee zouden doen. Ik neem dus aan dat A er verder geen hinder van zal ondervinden.

Hoogstens van die hoefbevangen pony die ze weer op de wei hebben gezet, pfff.

Fijn dat Ernie alles zo braaf oppakt hoor! Hij is echt een paard naar zijn opa Ahoy.

Melis, sterkte :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:16

Ooh ben ik blij voor de eigenaresse dat de DB het dan uiteindelijk met rust laat, bah wordt je toch niet goed van. de beslissing nemen om je paard te laten inslapen is al moeilijk genoeg, staat dan ook nog de DB(figuurlijk gesproken:) voor je deur.. grrr..

@ Marieke, thanks.. het gaat alweer wat beter al gaat de hoofdpijn maar niet weg helaas.. nja zelf schuld hahaha.. ik drink bijna nooit meer en als ik dan drink, drink ik weer te veel met als gevolg dat ik zo'n in elkaar gezakte pudding ben met barstende hoofdpijn zoals vandaag :D..
O, heb niet meer op het bord gekeken, jij toevallig? of woensdag n plekje vrij is ? :)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 16:17

Weet A dit eigenlijk allemaal en vindt ie dat oke. Kan me niet voorstellen dat hij daar blij van wordt.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:17

Hoefbevangen en die gaat weer de volle wei op?
Is van dezelfde persoon als wat de DB gebeld heeft?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:18

Winddancer schreef:

haha jaaaaa je hebt toch Domme mensen he.. bah
ongelooflijk hoe krom alles is..

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 16:21

Winddancer schreef:

Nee staat nu op een apart stukje maar eerst stond daar dus wel veel gras. Tja weten alleen waar de voor en de achterkant zit

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:25

Belachelijk!
Dat soort mensen moeten ze verbieden om überhaupt dieren te houden......

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 16:43

@WD heb je trouwens nog iets van Ebay stickers gehoord of loopt da nog????????

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:44

Ze zou het vandaag op de post doen zei ze :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:25

@Melis, ja is van de zelfde persoon als die de DB heeft gebeld.

Die shetlander staat nu toch echt op de grote weides hoor. Wellis waar op een stuk dat vrij kort is, maar toch. ZOu gewoon geen gras moeten hebben. Oud hooi.

A weet het, want ik heb het heb gesmst. En hij had het ook al van anderen gehoord.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:32

Shetlanders zijn daar over het algemeen al heel gevoelig voor.
Moet degene ook zelf weten, is jammer voor de pony. Maar om dan de DB ten onrechte op een stalgenoot af te sturen.....jeetje dat slaat echt alles!
Die schopte ik per direct het erf af hoor!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:45

Winddancer schreef:
Moet degene ook zelf weten, is jammer voor de pony.

Klopt, maar als je pony dan bijna niet meer loopt en je voert hem ook nog zakken vol wortels en appels, kruiwagens kuil en scheppen vol biks, omdat hij anders "honger" heeft, dan snap je het dus niet. En dan ook nog anderen de schuld geven, omdat je beweert hem zelf niets te geven, dus dat moeten anderen het doen.
A heeft al zo vaak gezegd dat die pony niets moet hebben. Luisteren ho maar.
Al loopt hij nu wel redelijk geloof ik (voor zo lang het duurt). Vind het sneu voor haar dochter, want die staat echt wel open voor tips en is een hele aardige meid.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:51

Schandalig toch!
Gaat om een volwassen mens en dan niet eens weten waar ze mee bezig is (ten koste van de pony).
Zal voor de dochter ook een harde domper zijn als het arme dier het op een gegeven moment niet meer aan kan.

Onwetendheid..naja oké kan.....maar sta dan in godsnaam wel open voor tips en adviezen van anderen!
In plaats van de DB op een ander af te sturen.....hadden ze beter meteen ook naar de pony kunnen kijken....