Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:17

Ah ik ben begin dit jaar ook bij de Amalia kliniek geweest en ook onder algehele narcose. Is me super bevallen!
Heb ook daarna helemaal geen pijn gehad, wel doodmoe van de narcose. Schijnt 24 uur te duren voordat die uit je lichaam is.
Maar echt super goed gegaan allemaal, zou het zo weer doen. Maar let wel heel goed op de facturen van FaMed, die kloppen meestal nooit.
Brengen een hoop dubbel in rekening. Ik zit er nu ook nog mee. Echt heel goed nakijken en niet zo maar betalen.

De nijnen zijn inderdaad heel erg leuk :D Die blauwe (donkerste) is net een klein hondje, zit uren op je schoot, vind het heerlijk om geaaid te worden, likt je helemaal af etc. <3 Die andere vind zichzelf te stoer volgens mij, maar ja die is ook pas 1 jaar oud, dus die heeft het geduld ook nog niet. Die wil alleen maar rennen en springen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:31

Ja bij mij is dat toen via de verzekering nog gegaan. Ik was toen nog net verzekerd.. (gelukkig maar, want de behandelingen, verdeeld over 2x, waren iets van €2500 totaal..) hebben me helaas een flink aantal kiezen moeten trekken vanwege ontstekingen.. En nadeel voor mij was, dat ik telkens na de behandeling dag erna weer om 06.00 moest werken hahaha.. en dan ben je nog Doodmoe van die narcose inderdaad en ellendig van die gaten in je mond waar je niet mee kunt eten.. Maar qua behandeling zelf benk zeer tevreden over de kliniek ja. uit voorzorg paracetamols geslikt en heb ook nagenoeg geen pijn gehad, behalve keelpijn..O en ook niet geheel onbelangrijk, ik ben zelfs na de 2e behandeling in 1x gestopt met roken! whoeii hahha.. 1e keer niet gelukt helaas en wask alweer veels te vroeg aant roken terwijl dat niet mag met open wonden in je mond }> :o

Ik heb die 2 nijntjes van mij in het tuinhuisje in een groot buitenhok zitten, t mannetje die wat ouder is is niet zo aanhankelijk. maar komt ook door mijzelf, hebk qua tam maken niet genoeg tijd in gestoken jammer genoeg.. (mja is achteraf gezien allemaal he :P). en het vrouwtje heb ik pas sinds kort (vorige vrouwtje is helaas overleden) en die laat zich wel lekker op schoot pakken enzo :D. T vrouwtje van mij is ook n blauwe, alleen met wat minder lang haar als de jouwe hihi ;).. zijn er mooi om te zien he :D. mannetje is een 'gothic' nijn, zoals ik hem noem miuhahaha.. wit met zwart rondom de ogen en zwarte plekjes op t lichaam

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:50

Ja keelpijn inderdaad wel een beetje gehad :j Maar stelde niet veel voor, ik denk doordat je 1,5 uur daar ligt dat het door uitdroging ofzo komt. Ik had het geluk dat ik niet hoefde te werken de dag erna, had er niet aan moeten denken :=
Eten ging inderdaad helemaal niet, heb een paar dagen op bouillon en yoghurt geleefd :D

Wel super dat je daardoor gestopt bent met roken, knap hoor +:)+

Bij ons is het mannetje ook niet zo aanhankelijk, maar vrouwtje wel. Terwijl het mannetje bij ons is sinds hij uit het nest is en binnen geweest in eerste instantie. Hij liep overal achter je aan (als ik thuis was liep hij los in huis, hij is ook zindelijk) sprong bij je op de bank en kwam bij je liggen, maar toch anders dan de voedster. Zijn beiden van dezelfde fokker. Terwijl de voedster gebruikt was om mee te fokken en buiten zat. Toch is zij stukken aanhankelijker.

cursebreaker

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:54

ja zo zie je indd heel goed wat voor'n verschillende karakters die beestjes hebben he :)..
Die van mij kank niet binnen houden door de hond. De hond laat het wel toe als ik ze bij me op schoot heb, en is dan Reuze niewsgierig!! En het is ook een kwestie van wennen, maar ik vertrouw m er niet 100% in dat hij niks zou doen op het moment dat de nijntjes los zouden lopen en gaan springen enzo. Dan kan hij zich volgens mij niet inhouden, en dan zou ik al elke seconde van de dag moeten opletten en da's niet te doen.. Maar ze krijgen gewoon elke dag aandacht en kunnen lekker rondhupsen en zitten niet alleen dus hebben toch gezelschap aan elkaar daar in 't huisje, dus is ook prima haha :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:02

Oh nee dat zou ik ook niet vertrouwen met een hond. Kans is groot dat het jachtinstinct opeens opspeelt.
Daarbij zijn konijnen graag samen en laten we eerlijk zijn, zo'n grote kooi in huis......mwah...... :D
Ook kunnen ze slecht tegen de warmte en nu zitten ze lekker in de frisse lucht.

Ik merk gewoon dat hij heel blij is met een soortgenootje. Ze liggen vaak zo lief samen <3
Koppelen ging ook eigenlijk heel goed.

En nu heeft hij een groter hok dan binnen. Binnen kon hij wel door de woonkamer en keuken rennen, maar ja op parketvloer is het ook een grote glijbaan :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:06

jaah je ziet het ook aan Rex (de hond) tis zo interessant, Te interessant, waardoor hij zichzelf echt bijna niet kan bedwingen om korterbij te komen. dus dat gaat gegarandeerd fout op een gegeven moment. Dat risico wil ik indd echt niet nemen. Toen mijn eerste voedster was overleden was Pepper (t mannetje) echt eenzaam, op zich redde ie zich wel in zn uppie, maar ging op een gegeven moment echt het hele hok kapot knagen.. Echt zielig. En het koppelen met Bailey (t nieuwe vrouwtje) ging hier ook wel heel goed gelukkig!
hihi ja die parketvloer zal indd wel een grote glijbaan zijn geweest :D. Ze passen zich buiten indd qua temperaturen ook veel beter aan dan binnen volgens mij. Die van mij zitten al goed in de wintervacht nu, bij jou ook al? K hang wel in de winter een fleecedeken over het hok, natuurlijk ook genoeg stro, maar vorige winter vondk t erg koud brr.. hebk n fleecedeken ervoor gehangen (geen id oft uberhaupt wel effect heeft gehad:P)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:13

Ja ik merk wel dat ze nu wat meer vacht al hebben, maar ze voelen zich prima. Zo koud is het natuurlijk ook nog niet geweest.
Ik weet wel dat konijnen beter tegen de kou kunnen dan tegen warmte.

Nah, ik zou Rex ook maar niet alleen laten met de nijnen zo te horen :D

Wij hebben binnen twee sluierstaartjes, dus die kunnen geen kwaad :+

Wat de winter betreft, moet ik even afwachten. Ze zitten eigenlijk hoog en droog, maar even kijken hoe de winter verloopt en dan eventueel inderdaad een bescherming om het hok doen.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 07:59

Winddancer schreef:
Nou ja zeg |( ........... ;)

Nee hoor anders kan jij niet blijven.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 10:16

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:10

Zyrina_MF schreef:
Winddancer schreef:
Nou ja zeg |( ........... ;)

Nee hoor anders kan jij niet blijven.

Lief :D !

Ik hoorde inderdaad al zo links en rechts dat het de strengste winter ooit zou gaan worden. Er werden zelfs temperaturen van -25 genoemd. Nou ik mag hopen van niet :brr: . Vond afgelopen winter al te veel van het goede!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 11:12

Tja ik weet het niet. Ik heb me toch een hekel aan natte sneeuw maar fijn droog heb ik dus echt geen probleem mee als het niet glad is vind ik het wel rima hoor. Niet zoals vorig jaar dat je de parkeerplaats nog niet eens meer afkwam en de berg omhoog omdat er mensen waren die meenden te moeten strooien (zonder toestemming van AW)met als gevolg dat je helemaal niks meer kon.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:18

Als sneeuw net gevallen is, heb ik er ook geen moeite mee, vind ik het zelfs leuk, zeker om er doorheen te lopen, maar als het op een gegeven moment begint te dooien, dan wordt het een grote puinzooi. En als je dan met de auto ergens naar toe moet ook een grote ramp.

De paarden buiten zetten was ook een ramp. Was op de weg vaak spiegelglad, waardoor de paarden alle kanten op gleden. En dat is helemaal niet leuk als je er zelf tussen loopt :n

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 12:35

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:54

Schaam je :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:56

Winddancer schreef:
Schaam je :D

Weet ik veel was toevallig het adres aant opzoeken omdat ik het formulier voor de verzekering al ietwat wilde invullen en toen kwam ik hem tegen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:56

Iemand interesse in een schattig (ahum) piepklein muisje?
Dat beest zit gewoon bij mijn nijnen in het hok >;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 08:51

Winddancer schreef:
Iemand interesse in een schattig (ahum) piepklein muisje?
Dat beest zit gewoon bij mijn nijnen in het hok >;)

Uhhmm neuh niet zo mijn ding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:16

hihi ook niet de mijne nee..
denk ook niet dat manlief er blij mee is, als ik weer iets meeneem :D
Die vindt 1 paard, hond en 2 nijnen genoeg :p

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:20

Mijne ook niet.......moet ze zo meteen gaan voeren, maar ben bang dat straks dat beest er nog zit :=

Ik heb een keer op een stal gehad dat ik stro wilde pakken (lag op dat moment los op een hoop bij elkaar) ik met beide handen erin graaide en er opeens een muis de mouw van mijn jas in rende. Volgens mij heb ik daar een trauma aan over gehouden }:0

Gaat trouwens iemand van jullie morgen naar de paardenmarkt?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 09:31

Winddancer schreef:
Mijne ook niet.......moet ze zo meteen gaan voeren, maar ben bang dat straks dat beest er nog zit :=

Ik heb een keer op een stal gehad dat ik stro wilde pakken (lag op dat moment los op een hoop bij elkaar) ik met beide handen erin graaide en er opeens een muis de mouw van mijn jas in rende. Volgens mij heb ik daar een trauma aan over gehouden }:0

Gaat trouwens iemand van jullie morgen naar de paardenmarkt?

Ja ga wel ff wil graag nog een rijbroek en een jas scoren en misschien nog iets van kleine dingen (borstels en snoepjes)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 09:31

Ben zo extreem afgevallen dat als ik niest achterste voren in mijn broek sta hihi.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:37

Afgevallen???? En je was al net niks....... Zal wel door de stress van afgelopen tijd zijn of niet :(:) ?

Ik twijfel nog of ik ga of niet. Heb eigenlijk niks nodig, maar mij kennende kom ik straks met nog een paard naar huis en dat is nou net niet de bedoeling :D

Heb trouwens nog een rijbroek hier thuis liggen van Harry's Horse. Een zwarte met kunstlederen zitvlak. Ik heb normaal gesproken maat 38, maar deze is dacht ik 40, aangezien die klein uitviel. Ik heb hem nauwelijks gedragen. Als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel. Mag gratis weg, ik doe er toch niks meer mee.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:38

Zyrina_MF schreef:
Ben zo extreem afgevallen dat als ik niest achterste voren in mijn broek sta hihi.

Klinkt eigenlijk wel grappig zo :')

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 09:51

Winddancer schreef:
Afgevallen???? En je was al net niks....... Zal wel door de stress van afgelopen tijd zijn of niet :(:) ?

Ik twijfel nog of ik ga of niet. Heb eigenlijk niks nodig, maar mij kennende kom ik straks met nog een paard naar huis en dat is nou net niet de bedoeling :D

Heb trouwens nog een rijbroek hier thuis liggen van Harry's Horse. Een zwarte met kunstlederen zitvlak. Ik heb normaal gesproken maat 38, maar deze is dacht ik 40, aangezien die klein uitviel. Ik heb hem nauwelijks gedragen. Als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel. Mag gratis weg, ik doe er toch niks meer mee.

Jip heeft met alle stress te maken en die is helaas nog niet voorbij maar goed das een ander verhaal. Vertel ik nog wel eens.

Ik loop nu in een broek maat 164 en die is me te groot weeg nog maar 54 kg dus wordt tijd voor een abbo bij de frituur hihi. Achja hoop over dik 10 dagen een nieuwe start te maken en dan komt alles wel goed. Arm nieuw paard hihi

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:56

Jeetje dat is wel heel erg weinig :oo . Hup hup iedere dag vette hap uit de frituur halen jij ~~}> !!!!

Ik hoop inderdaad voor je dat je straks met je nieuw paard weer een nieuwe start kunt gaan maken en alle ellende achter je kunt laten.