Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 10:44

Pfff was net wat door ons topic aant neuzen en natuurlijk kom je daar ook berichten tegen van Mariek hmm heel raar iig. Eigenlijk wel raar dat we ineens bijna niks meer geschreven hebben hier waarom weet ik ook eigenlijk niet. Blijkbaar dan toch te druk met ons eigen leventje en alle sorus eromheen.

Maar nou mijn vraag puur omdat het ook wel weer blijkt dat we te weinig tijd hebben voor alles hoe is het met iedereen en hoe gaat het met paarden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:22

Ja ook ik kom overal berichtjes tegen van Marieke.. totaal onwerkelijk en niet te bevatten.. hoe plotseling zo'n dingen gebeuren. Erg dat we pas op die momenten meestal zelf ook gaan nadenken en extra moeten genieten van alles wat we hebben.. Een aantal van stal zijn naar t mortuarium geweest gisteren, maar dat trekt mij momenteel niet. Niet voor Marieke, maar brrr.. heb zelf al de nodige portie stress gehad de laatste tijd wat betreft crematies, dat kan ik er even niet bij hebben allemaal. Ik denk er van hieruit aan, dat werkt voor mij ook :)..

wat betreft hoe 't verder gaat. Ik mag op zich niet klagen, gaat allemaal tot nu toe z'n gangetje.. Lange dagen werken vallen me wel heel zwaar, maar ik hoef officieel nog maar 5 weekjes, waarvan ik 2 weekjes niet ingepland sta. dus die heb ik nog extra dalijk, mocht er niks geks gebeuren op 't werk :)(Dus eigenlijk nog 3 weekjes hihi). Met beeb is ook alles goed voor zover hihi..afgelopen donderdag controle gehad;Mijn bloeddruk was wel wat hoog, maar nog niks alarmerends. Dat kan ook komen doordat ik gestressed was omdat ik bloed moest prikken, ben ik Geen Held in hihi.. en meteen de eerste groeiecho van de baby gehad en was alles ook voor zover zoals 't moest zijn rond deze tijd :)

paardlief gaat ook heel goed :-D
Judith is ontzettend goed vooruit gegaan met Helmer! en Helmer individueel gaat ook ontzettend lekker, Heike rijdt 'm ja nu ook wekelijks 1x en dat gaat echt super :-D.. Is ook wel aan 'm te zien moet ik zeggen, begint er goed afgetraind uit te zien tov hoe hij paar maanden terug was. Dekens worden 'm al wat krap, dus met een beetje pech kom ik volgend jaar maatje groter te gaan.. Laten we 't niet hopen, wordt een duur grapje met die eczeemdekens erbij...maargoed, dat zien we dan wel :).

Ik ben momenteel vrij weinig op stal, dus de band tussen mij en Helmer staat op een laag pitje. Daar baal ik ontzettend van, maar 't is gewoon nu even te veel allemaal om veel tijd in te steken. Werk nog 30u in de week, en t huishouden en alles eromheen wat gebeurd en waar we mee bezig zijn pff.. Babykamer is voor zover nu wel eindelijk af na 3 weken zwoegen haha.. Nu alleen nog 'aankleden'. We zijn al flink wezen shoppen de laatste tijd dus we hebben ook al veel spullen in huis, zodat we dat dalijk niet meer zo vlak van te voren moeten doen. Vervelend dat de kerst er nu tussen in valt, dan is het al zo druk altijd.
Helmer wordt verder super verzorgd en in de gaten gehouden, daar heb ik echt geluk mee :).
En 't contact/ de band tussen hem en mij haal ik straks wel weer allemaal in :). Ik hoop dat we niet al te veel sneeuw/gladheid krijgen, anders wordt het nog een hele uitdaging voor mij om op stal bezig te zijn hihi.. Gelukkig helpt Luus wel met alles, ofja helpt. Het meeste doet hij al in z'n up haha.. <3.. achja zal wel goedkomen allemaal :)

Hoeist verder hier met iedereen??
Sorry voor de hele verhalen, als ik eenmaal begin te typen..... whahhaa

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:16

Komt waarschijnlijk ook door fb dat we hier minder schrijven en de mensen van stal zie je natuurlijk regelmatig. Ik vond het op stal sowieso de laatste tijd al anders, vanwege de vele nieuwe mensen, waarvan een groot deel het nog steeds niet nodig vindt om zich voor te stellen. Voorheen kende ik alle paarden en alle mensen, nu dus niet meer. Een aantal van die nieuwe zijn ook weer snel weg en de rest, nou ja die zal ik dan in de loop der tijd misschien wel leren kennen. Na het afschuwelijke bericht van Marieke is de sfeer op stal nu natuurlijk erg bedrukt. Dat is logisch het is niet zo maar iets....De avond ervoor heb ik nog met Marieke gekletst, de dag erna krijg je het bericht. Ik zie haar nog steeds op stal lopen in haar "staltrui". Je wordt zelf met je neus op de feiten geduwd.
Met Paddy ben ik weer aan het sukkelen pfff. Eindelijk was hij helemaal goed, meer dan super eigenlijk. Dan kom ik 2x te vallen en zat in de lappen mand. Komt hij met een bult op z'n onderbeen de wei uit. Hij staat sinds kort met Boy, had al 2 beten in zijn nek. Het kan zijn dat hij zich verstapt heeft of dat Boy hem getrapt heeft, je bent er niet bij, dus dat weet je niet. Eerst 2 weken gestapt maar het was niet echt verbeterd. Opnieuw de DA erbij, nog 4 weken stappen. Paddy heeft er geen last van is niet kreupel, wil zelf graag lopen, maar de bult zit er nog. (check ligament) Balen natuurlijk, maar er zijn ergere dingen!!! Wat ik wel jammer vind is dat hij mooie spieren had, die nu natuurlijk minder worden. Maar het belangrijkste is dat hij weer helemaal beter wordt!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:24

Zoveel dingen gebeurd de laatste tijd bah, vooral als je hier het topic doorleest komt dat weer allemaal naar boven... wat is het leven toch oneerlijk..Zijn jullie nog een beetje actief op Bokt?
Wel jammer dat het topic zo stilgevallen is namelijk :)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:33

Ik zie dat het topic al wat langer stil ligt.. Maar helaas zijn er niet veel Zuid-Limburger topics!

Dus bij deze probeer ik me toch hier aan te melden!
Mijn naam is Steffanie en heb 25 jaar in Zuid-Limburg gewoond. Sinds 3 maanden hebben mijn vriend en ik een huisje in Duitsland gekocht, wat maar 5 minuten van de Zuid-Limburgse grens afligt. Neem aan dat dit geen probleem is voor dit topic :D
Verder ben ik dus 25 jaar oud en sinds 2,5 week in het bezit van mijn eerste eigen paardje. Hij heet History en is een bijna 2 jarige Fjord X Pinto hengst kruising.

Ywa

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:20

Welkom in dit topic Steffanie! Er is de laatste tijd zoveel gebeurt, dat we er stil van geworden zijn. Mensen overleden, paarden overleden. Maar aan de kant gaat het leven verder en is het goed dat er weer een nieuwe wind gaat waaien! Hoe bevalt het in Dtsl? Was het niet lastig qua papieren? Het is toch emigreren! Wat leuk dat je een paardje hebt, wel jong, dus nog wachten met rijden, neem ik aan. Ik ben momenteel paardloos, maar er komt in de toekomst zeker weer een paard.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:35

Dankje! Ik las inderdaad wat berichtjes over een overleden mede bokker..

Duitsland bevalt goed, ik werk gewoon in Nederland wat het verhuizen wel wat makkelijker maakt. Hypotheken zijn hier een stuk goedkoper en heb een geweldig boerenhuis met genoeg land gekocht waar straks ons paardje aan huis komt. Huis was voor een prikkie maar wel een flink opknap project. We zijn er voorlopig nog druk mee. Dat History dus nog een jaar in de opfok blijft is dan juist fijn. Ik rijd op mijn oude prive stalling wat nu nieuwe manege geworden is de manegepaarden en ponys bij overdag. Dus heb genoeg te rijden. Dus ik kan rustig wachten met mijn eigen knollie voor later meer plezier. En zelf nog meer rijervaring opdoen. Heb 7 jaar dezelfde pony onder de kont gehad en daar ga je ook naar rijden. Dus back to reality nu :p

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 01:54

Waar staat History nu dan?

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 02:42

Trouwens, oude privé stalling....Nieuwe manege. ?..Misschien Heihof?

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:24

Ywa schreef:
Trouwens, oude privé stalling....Nieuwe manege. ?..Misschien Heihof?

Yep , Heihof! History staat bij Guido Reumkens.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:24

De wereld is klein, ik heb jaren bij Heihof gereden en mijn vorig paard en pony komen daar vandaan!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 03:00

Ik ook 15 jaar geleden daar begonnen.. Toen de manege toen stopte hebben er flinke tranen gevloeid. Na een paar jaar kwam ik met mijn verzorgfjordje daar terug in pension. Toen Orsje verkocht werd ben ik gebleven om andere prive ponys te rijden. Heb toen een klein jaartje nog saar gewerkt en later met een verzorgpony naar de eigenaren thuis gegaan. Dit was te paard 10 minuten van Heihof vandaan en dus elke buitenrit even langs gegaan. Ilona,is nu met pensioen dus ben ik een les gaan volgen op Heihof, die net officeel geopend waren als nieuwe manege. Vrienden hadden een goed woordje voor me gedaan en na de les werd ik gevraagd om de ponys en paarden overdag bij te rijden na mijn eigen planning en tijd. History kwam toen ook op ons pad. Nu rij ik dus weer op Heihof wat me zoals altijd geweldig bevalt. Blijft mijn thuishaven eigenlijk :p Wn nu ik in Duitsland woon, ligt Heihof op 5 minuten met de auto en te paard een 25 minuten. Mijn paardenleven is compleet.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 03:02

Wie waren jou paarden? Misschien ken ik ze toevallig!

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 03:15

Ramon en Candy! Candy moet je zeker kennen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 03:40

Had stiekem al het vermoeden! Candy was de eerste pony waar ik op gereden heb op Heihof!
En Ramon heeft mijn moeder van haar paardenangst geholpen. Zij liep vroeger precies door het midden van de gang, om maar geen centimeter te kort bij de paarden en ponys te komen. Ramon stond dan altijd met zijn neus door de tralies te wachten tot ze hem eens een aai gaf. Het duurde weken, maar na een tijdje was Ramon de eerste die begroet werd als we op stal kwamen en uiteindelijk durfde ze het aan om te gaan rijden. Helaa s was ze nooit gevorderd genoeg om op haar geliefde Ramon te rijden. Mijn favo pony was Whiskey, zij stond geloof ik naast Candy toen. Tranen met tuiten toen mijn allereerste lievelingspony verkocht werd..

Heb nog een heel fotoalbum met alle ponys en paarden toen! Ken je toevallig Wallebie nog? Grote vos merrie, stond in de stallen naast de bak aan de vijverkant, naast Camber.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 11:33

Zie net de berichten voorbijkomen ben al een eeuwigheid niet meer hierop geweest. Puur vanwege geen tijd en vooral ff geen zin na alles wat er gebeurd is en omdat ik verhuis ben en de zaak veel tijd en energie opslokt.

Misschien leuk om weer eens wat actiever aanwezig te zijn

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:34

Ik kom ook uit Limburg, uit Landgraaf. Ben ook jaren geleden begonnen met rijden op manege Heihof. Samen met Ywa. Orsje, jou herken ik ook nog uit die tijd (en je moeder herinner is me ook nog ) Volgens mij heb ik toen het filmpje van het ruiterbewijs van of via jullie gekregen (toen ik van Jessy was afgevlogen := ) . Je ging ook nog altijd even bij Rakker knuffelen die in de buitenstal stond ;)

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:24

Hoi dé, alles goed met jullie en de paardjes?
Hoi Margreth , leuk je ook hier te "zien"!
En inderdaad Wallebie ken ik ook nog.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:27

Margreth: Oh dat moet ik eens navragen aan mijn moeder! Wij hebben toen inderdaad gekeken naar de Ruiterbewijzen dat weet ik wel nog zelf. En ja Rakker... Fjordenfan begon al vroeg!

Wallebie is afgelopen zondag ingeslapen met 33 jaar..

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:36

Het was gezellig vandaag Ywa, lekker bijgekletst :D
Volgens mij stond op dat filmpje dat ik heb ook nog een stuk waar jij Rakker aan het poetsen bent in de stal. Maar ik kan de film helaas niet meer bekijken, heb geen videorecorder meer en heb hem helaas niet op dvd ;(

Ja, had het gehoord van Wallebie. Heeft toch nog een mooie leeftijd weten te bereiken. Maar verdrietig blijft het altijd. Orsje, ben je er zondag ook bij het jachtbuffet?
Klikte je link aan (bij je onderschrift) maar hij werkt bij mij helaas niet. :(:)

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:51

Was zeker gezellig vandaag Margreth!! Hartstikke leuk dat je tijd (en zin) had. En nog kwamen we tijd tekort, hahaha. Met de paardentrailertaxi is alles gelukkig weer goed gegaan. Paarden en mensen veilig thuis.

Een hele respectabele leeftijd van Walibie, maar het blijft verdrietig......

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:33

Je bent altijd welkom Ywa. Volgende keer dus nog genoeg gesprekstof ;)
Iedereen weer veilig afgeleverd thuis +:)+ Had ook niet anders verwacht :D

Ja, het blijft verdrietig.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:41

Ik ben er zondag helaas niet bij.
De link van mijn website bedoel je?

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:43

Oohw ik zie het ja! Snel met mijn domein beheerder contact opnemen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:03

Jammer, dan hadden we ook live nog even bij kunnen kletsen ;)

Ja, van je website.