Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:41

Winddancer schreef:
Leuke update Melis!
En zo is het maar net....alles is beter dan niets doen ;)

Kan me goed voorstellen dat hij motivatie nodig heeft.
Je hebt mensen die vinden sporten heerlijk en je hebt mensen die er een hekel aan hebben en onder die laatste categorie val ik ook helaas :D

Nou ik vind paardrijden anders toch iedere dag geweldig.
Maar inderdaad aan een sportschool heb ik een hekel, bah :(
Het zou wel moeten.....

MariekeA

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:50

Ik vind de sportschool heerlijk, maar de tijd om er heen te gaan vrijmaken... Daar gaat het mis...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:03

Oh ja....paardrijden is natuurlijk ook een sport }:0
Naja, dan kan ik wel zeggen dat ik op z'n minst één sport leuk vind 8-)

Sportschool is echt niks voor mij en inderdaad Marieke.....de tijd die daar weer in gaat zitten en je weer vrij moet zien te maken.....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:43

ja de tijd spendeer ik liever ook aan andere dingen hihi..
we zijn 3 kwartier aant fietsen dus we zijn n uurtje weg in totaal, dat valt op zich wel mee.
alleen dalijk met de krachttraining komt daar nog 20minuutjes zoiets bij..
maargoed, we hebben op zich wel een keus, maar het is gewoon niet gezond zoals we nu bezig zijn. mijn vetpercentage is bijna net zo hoog als dat van luus en luus zat aan het randje van suikerziekte en noem maar op, dus echt veel te slecht allemaal. vandaar dat we onszelf gewoon dwingen om te gaan.. t zit bij luus sowieso al in de familie dat er te hoge cholesterol is enzo, dus we willen er wel echt iets aan doen..
maar k kan wel leukere dingen bedenken om m'n tijd door te brengen ja hihi.
luus heeft binnenkort vanuit t werk een complete check-up met hartfilm, meting van cholesterol, echt alles zeg maar. ben benieuwd wat daaruit komt.. wel fijn dat ze dat toen via Dsm, zo weten we dalijk wel precies hoe hij er voor staat :)
maar ik ben echt geen fan van sportschool hoor, yak.. maar tis voor een goed doel zullen we maar zeggen haha :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:56

Als dat geen goed doel is dan weet ik het ook niet meer ;) :D
Wel fijn zo'n totale check-up! Ik ken mensen die doen dat op regelmatige basis....1x per jaar ofzo...

Ik had eigenlijk in maart terug gemoeten naar het ziekenhuis voor de halfjaarlijkse controle :o
Toch maar mezelf eens gaan dwingen om een afspraak te maken....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:49

Winddancer schreef:
Als dat geen goed doel is dan weet ik het ook niet meer ;) :D
Wel fijn zo'n totale check-up! Ik ken mensen die doen dat op regelmatige basis....1x per jaar ofzo...

Ik had eigenlijk in maart terug gemoeten naar het ziekenhuis voor de halfjaarlijkse controle :o
Toch maar mezelf eens gaan dwingen om een afspraak te maken....

ja bij Dsm,ofja in ieder geval t kantorenpark van dsm waar luus zit, zijn ze best wel veel bezig met gezondheid/gezonde voeding enzo.. en daar is dan 1x per jaar geloof ik zo'n complete check-up en ze hebben verschillende 'cursussen' waar je begeleidt kunt worden wat betreft beter eten en noem maar op. da's op zich wel heel fijn dat ze dat doen ja.
Ik ben ook erg benieuwd wat er dalijk bij Luus uit komt rollen hihi.. Is op zich niet verkeerd als je dat 1x per jaar krijgt.

Misschien wel verstandig om even een afspraak te maken ja als je een halfjaarlijkse controle nodig hebt ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:22

Zoeken ze daar niet nog mensen :D ?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:34

Winddancer schreef:
Zoeken ze daar niet nog mensen :D ?

ligt er denk ik aan in welke functie? En dan zou ik luus eens kunnen vragen.
Maar wat ik begrepen heb zijn ze bij DSM momenteel ook erg 'voorzichtig' met mensen aannemen.
Al zal dat misschien per 'afdeling' verschillen.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 09:37

Zo kom net thuis binnen gewaggeld. Alles oke en alles is nog lekker verdoofd dus voel geen reet en ja hoor wie gaat er nu lekker slapen juist ja IKKE

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:47

Sterkte en slaap ze :(:) Hopelijk valt de pijn straks mee!

o0melis0o schreef:
ligt er denk ik aan in welke functie? En dan zou ik luus eens kunnen vragen.
Maar wat ik begrepen heb zijn ze bij DSM momenteel ook erg 'voorzichtig' met mensen aannemen.
Al zal dat misschien per 'afdeling' verschillen.

Accountancy/Fiscaal.....
Volgens mij zijn de meesten heel erg voorzichtig met mensen aannemen. Een vast contract wordt sowieso nog maar nauwelijks gegeven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:27

heeft iemand van jullie ervaring met het product rainmaker?
schijnt het goed te doen als je paard droge hoeven/brokkelende of splijtende hoeven heeft.
schijnt goed vochtinbrengend te zijn, en aangezien helmer's hoeven ontzettend droog zijn wilde ik dit graag proberen icm de hoef dagelijks goed natspuiten

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:32

Het is moeilijk om de hoef nu goed te houden.
Het is gewoon veel te droog.
Eigenlijk moet je in de wei een modderpoeltje bijv. bij de waterbak maken,
zodat ze iedere dag even in het nat staan.
Ik betwijfel of al die middeltjes helpen, tenminste of je inderdaad niet net zo goed water kan gebruiken.
Hoeven invetten en olieën drogen de hoeven ook uit,
behalve als je ze van te voren goed nat maakt!
Paddy heeft nu ook veel te droge hoeven :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:34

Ywa schreef:
Het is moeilijk om de hoef nu goed te houden.
Het is gewoon veel te droog.
Eigenlijk moet je in de wei een modderpoeltje bijv. bij de waterbak maken,
zodat ze iedere dag even in het nat staan.
Ik betwijfel of al die middeltjes helpen, tenminste of je inderdaad niet net zo goed water kan gebruiken.
Hoeven invetten en olieën drogen de hoeven ook uit,
behalve als je ze van te voren goed nat maakt!
Paddy heeft nu ook veel te droge hoeven :(

O Helmer is dus niet de enige hihi..
ja vooral z'n stralen enzo zijn ontzettend droog.
De hoefsmid zei afgelopen keer al dat helmer sowieso al ontzettend droge hoeven heeft, maar dat er vrij weinig aan te doen was?
nu wil ik indd dagelijks gewoon de hoef natmaken, en ik las dat dat product juist geen vocht tegenhoudt zoals vet e.d. maar juist zorgde dat de hoef vocht goed opnam..
maar heb er dus geen ervaring mee vandaar dat ik even rondvraag :). anders wilde ik dat toch een kans geven, ook al wil ik liever niet naar 'onnodige' middelen grijpen.
maar toen ik hierover hoorde had ik zoiets van, niet geschoten is altijd mis..
maar krijg ook net voorgeschoteld dat het handig is om van binnenuit in te werken met biotine, iemand hier ervaring mee ?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:52

Rainmaker ken ik niet, biotine word inderdaad aanbevolen!
Heb het zelf nooit gebruikt, maar ik heb er altijd wel goede verhalen over gehoord.
En ze zeggen inderdaad dat je het beste van binnenuit kunt werken :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:55

Winddancer schreef:
Rainmaker ken ik niet, biotine word inderdaad aanbevolen!
Heb het zelf nooit gebruikt, maar ik heb er altijd wel goede verhalen over gehoord.
En ze zeggen inderdaad dat je het beste van binnenuit kunt werken :j

dan denk ik dat het indd beter is voor de biotine te gaan,
dat hoor ik nu van meer kanten :).
Zal sowieso de hoefsmid nog eens vragen, die moet toch weer langskomen.
Maar die biotine kan geloof ik geen kwaad als je die bijvoert zover ik gelezen/gehoord heb.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-04-12 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:57

Persoonlijk zou ik ook voor de Biotine gaan, maar dat is persoonlijk ;)
Rainmaker zal waarschijnlijk ook geen kwaad kunnen, maar wat niet nodig is, is niet nodig mocht de Biotine werken.

Welke hoefsmid heb je?

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:58

Ja, daar heb ik ook ervaring mee. Ik heb Paddy vanaf oktober 3 maanden biotine van Pavo gegeven.
Het is nl. een kuur, je mag dat soort dingen niet door blijven geven.
Tja, het hielp wel, maar niet dat ik nou zeg van Wauw.
Ik geef Paddy wel musli van Havens, waar ook veel biotine en essentiële olieën in zit,
Elleke krijgt die müsli ook, maar je moet met een Fries weer oppassen dat ie niet teveel krijgt.
Helaas is het zo dat het ene paard van nature goede hoeven heeft en de ander minder goede of slechte.
Je kan hoog en laag springen, allerlei middeltjes proberen, veel geld uitgeven, maar het helpt niet echt.
Wat ook goed zou zijn, wat ik ook eigenlijk moet doen is de hoeven af en toe in een emmer water zetten!

Gewoon iedere dag een regendans doen en hopen dat het gaat regenen!!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:58

ik had maurice haanraeds, maar ben overgestapt op Jean, weet achternaam even niet hahaha..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:01

wat betreft de muesli, Helmer kreeg altijd van mij de havens, maar ivm zijn eczeem ben ik op de muesli overgestapt die mariska verkoopt. pavo is dat geloof ik? ivm weinig suikers ed wat erin zitten.. zou ik eens moeten nakijken hoe dat bij die muesli zit met de biotine en olieën.
ja het is indd zo dat het ene paar betere hoeven heeft als het ander. Helmer heeft dus helaas geen al te beste hoeven en dat zal dan met zo'n weer als dit ook nooit overgaan.. laten we indd een regendansje doen hihi :D. maar dan ga ik sowieso eens dagelijks de hoeven natmaken en dan misschien toch die biotine eens proberen mocht dat niet in de muesli genoeg erin zitten. meer ben ik ook niet echt van plan, want dat is volgens mij net als met het Zomereczeem, daar kun je middeltjes voor blijven gebruiken en uiteindelijk ben je een hoop geld kwijt en de meeste van die producten helpen niet eens ..
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-04-12 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:01

Trouwens die biotine kost € 34,95 per zak en je doet er een maand mee. Mijn hoefsmid wist niet dat ik het gaf en ik vroeg op een gegeven moment of hij Paddy z'n hoeven veranderd vond, hij vond dus ook van niet. Je probeert gewoon van alles, maar ik ben bang dat het niet helpt.
Heb je nu Jean Erens? Die heb ik ook!
Laatst bijgewerkt door Ywa op 04-04-12 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:02

o0melis0o schreef:
ik had maurice haanraeds, maar ben overgestapt op Jean, weet achternaam even niet hahaha..

Jean Erens :D Die heb ik ook al jaaaaaaren....kom ik nu tegenwoordig op mijn werk regelmatig tegen :7 :9k

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:04

hahaha, wist ik wel

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:05

Ywa ja Jean zei me afgelopen keer al dat er eigenlijk niet echt iets aan te doen was.. Maar het nat houden kunnen we in ieder geval wel eens gaan proberen :). Al zou het volgens mij wel weer wat gaan regenen de komende periode, dus ben benieuwd. want het is vooral verslechterd ja sinds het zo droog en warm is geweest.. en als het niet echt zou helpen dan vind ik 35euro pm toch wel n hoop extra geld .. tsja weet niet zo goed wat ik moet eigenlijk :p..

ojaa erens was de achternaam hihi.. even vergeten :D
moet m bellen, helmer is weer aan de beurt.
was aant twijfelen om hem weer te laten beslaan, maar wil eigenlijk proberen zo lang mogelijk zonder ijzers..
als we al naar buiten gaan komende tijd, zal het niet ontzettend belastend zijn voor Helmer.
Zullen nog geen uitgebreide buitenritten worden, dus dan vind ik 90euro voor rondom beslaan wel een hoop geld als het niet nodig is.
kan alsnog bellen mocht het dan nodig zijn
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-04-12 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:05

Dat idee heb ik ook inderdaad.......veel geld voor prudukten uitgeven, maar daadwerkelijk helpen doen ze niet echt :n
Zal wel allemaal iets helpen en het één wat beter dan het ander, maar zoals Yvonne al zei heeft bv. het ene paard gewoon slechte hoeven en de ander niet. En wat bij de één helpt, helpt bij de ander weer niet of nauwelijks......

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:06

Ywa schreef:
hahaha, wist ik wel

:P :D