Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:04

Qua afstand is het volgens mij inderdaad wel hetzelfde. Zal dan wel een andere reden hebben....
Maar zoals je al zei...iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Een paard kost veel geld en veel tijd en dan zoek je toch voor jezelf waar jij je het prettigst bij voelt.

Naja, dat denk ik dan :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:11

Ernie061111 schreef:
Ik verhuis vanaf 1 mei naar de andere stal.A heeft mij dat vanmorgen aangeboden. Daar ben ik zeer blij mee.

Idd is de afstand groter maar ze hoeven dan niet meer te mesten en dat spaart ook tijd. Tevens voor 125 pmpp is wel een verschil. Kan ik heel goed begrijpen.

Wat wordt het nieuwe huisje van Ernie?

Ja daar zit wel wat in...zeker met meerdere paarden!
Mesten kost tijd en het prijsverschil is wel heel groot.....

Je merkt momenteel met alles dat veel mensen financieel niet zo heel lekker zitten en dan zijn ze eigenlijk (noodgedwongen) bereid om in te leveren op luxe zoals een binnenbak bijvoorbeeld.

En eerlijk is eerlijk....het is ook zeker als je fulltime werkt heerlijk als iedere dag je stal gedaan wordt enzo, tenminste dat vind ik :o

Shaya_

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:21

Afstand Hoensbroek en die stal scheeld wel veel hoor :)
Ik rijd nu 23km en dat is maar 11,5 km. (Mijn tante en oma woner er om de hoek)

Ik begrijp hun keuze wel. Nicole heeft mij ook mee gevraagd maar ik blijf fijn in mijn stalletje staan. :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:30

Hoensbroek - Meerssen is toch bijna gelijk aan Hoensbroek - Vijlen of ging het daar niet om?

Bij beiden zit je net over de 20 km. Afhankelijk van waar je exact moet zijn natuurlijk.

Maar ja, zoals mesten en stalprijs zijn ook veel waard, gaat natuurlijk niet alleen om de afstand vaak....
Vaak toch een combinatie van factoren.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:34

Meerssen is een stuk korter bij :j

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:37

Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat ik al veel eerder ooit voorgesteld had om voor mensen die dat wilden met hun paard een kudde te vormen. Alleen hebben toen Elleke en Ques daar op ingeschreven. Nu gaan deze paarden wel in één kudde. Maar ja niets zo verandelijk als een mens.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:39

Volgens de Routeplanner van de ANWB scheelt het globaal net 3 km >;)
Ik zou het niet zeker durven zeggen hoor.... :o

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:45

Ywa schreef:
Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat ik al veel eerder ooit voorgesteld had om voor mensen die dat wilden met hun paard een kudde te vormen. Alleen hebben toen Elleke en Ques daar op ingeschreven. Nu gaan deze paarden wel in één kudde. Maar ja niets zo verandelijk als een mens.

Oh ja, dat weet ik inderdaad nog!
Ik heb het niet gedaan toen, omdat Ricky daar gewoon niet geschikt voor is. Zeker na het incident met Washkoo (Bink) niet. En daar sta ik nu ook nog achter. Hij is ten eerste niet gewend om met paarden samen te staan en nu blijkt ook dat hij met Sven niet blij is. Hij was liever alleen geweest, moet er niks van weten, maar houd hem wel nog heel. Maar ja komt ook omdat Sven weet waar de grenzen liggen.

Hij is altijd de dominante geweest en met een rustig paard gaat het wel goed, maar hij moet geen paarden om zich heen. Ook op stal kon je hem heel makkelijk alleen laten....de rest ging naar buiten en hij had volgens mij zo iets van...pffff.....rust.....

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:00

125 euro scheelt idd behoorlijk wat.
En ik denk dat het ook gewoon meer in hun visie over paarden past. Dat is natuurlijk ook prima.

Tsja, ik heb ook graag een grote groep. De mijne liepen op de vorige stal in een groep van 25 tot 30. Jorina zelfs met veulen. Ging super. Toch is het moeilijk om mensen er bij te krijgen.

Maar zoals gezegd. Iedereen moet zijn paard daar en zo stallen waar hij/zij wil.
Het is wel ook een boodschap als mensen vertrekken ivm kosten.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:11

MariekeA schreef:
125 euro scheelt idd behoorlijk wat.
En ik denk dat het ook gewoon meer in hun visie over paarden past. Dat is natuurlijk ook prima.

Tsja, ik heb ook graag een grote groep. De mijne liepen op de vorige stal in een groep van 25 tot 30. Jorina zelfs met veulen. Ging super. Toch is het moeilijk om mensen er bij te krijgen.

Maar zoals gezegd. Iedereen moet zijn paard daar en zo stallen waar hij/zij wil.
Het is wel ook een boodschap als mensen vertrekken ivm kosten.

Mensen veranderen inderdaad heel snel van mening,
heb je enig idee hoe vaak Robin en Onyx binnen staan en gestaan hebben, vanwege het slechte weer?
Ook als alle andere paarden buiten stonden? Ook in de lente, zomer en herfst?
En over de laatste zin kan ik zeker een discussie aangaan, maar absoluut niet via internet :P :P

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:03

Ik vindt het gewoon jammer dat er nu weer meer stallen leeg komen te liggen. De rest tja alles wordt nu eenmaal duurder (alleen mijn salaris stijgt niet grrrrr) Wie weet komen er weer leuke nieuwe mensen voor in de plaats.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:14

Zo ik moet het gewoon ff ergens kwijt wat een stront week en de week die gaat komen is ook al helemaal niet beter.

A.s dinsdag avonddienst van Shana en Hessel
A.s woensdag OP
A.s woensdag begrafenis van Shana en Hessel waar ik niet naartoe kan vanwege de Op ik heb het gevoel dat ik dus mijn besye vriend Hub in de steek laat (Hessel is zijn broer en Shana de dochter van Hessel en het petekind van Hub)
A.s woensdag verjaardag van Pap enorm met gemengde gevoelens natuurlijk
A.s donderdag is Zyntje er een jaar niet meer.

Nee sorry ik vindt het niet meer leuk

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:47

Dat is inderdaad erg veel voor je Dé. Sterkte meis!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:33

Tis sowieso een "lekker" weekje voor veel mensen..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:20

Is het trouwens niet een idee om op FB een geheime groep aan te maken i.p.v. hier in de MHK?

Een HK waar ik ook al een paar jaar bij ben, heeft dat ook gedaan en we zitten nu meer daar dan hier (hier nauwelijks nog).
Hier kan iedereen meelezen en daar niet...... ;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:23

Is idd een beter idee ik zou zeggen maak maar aan dan zie ik het wel voorbij komen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:36

ja is mij ook prima. wist niet eens dat er zoveel 'meelezers' waren hihi.. blijft het daar wel overzichtelijk als je heen en weer chat met elkaar ?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:14

Naja....laten we het voorlopig maar hier bij houden en dan zien we het in de toekomst wel ;)

Meelezers genoeg hoor.....wist ik ook niet in eerste instantie :D
Ach ja, de privé dingen zet je eigenlijk toch niet openbaar online.....doen we zo wel :7

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 14:16

Ja da klopt dan ook wel weer.

Ich bin nur verantwortlich für das was ich sage NICHT aber für das was du verstehst!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:17

ja precies, de dingen wat je niet openbaar wilt maken, die zul je hier toch niet zo 123 neerzetten dus vind het prima om het bij het topic te laten :) Vond het wel gezellig hier :D.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:23

Genau :D !!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:54

Ik heb een update van mijn kant, ik ben afgelopen zondag eindelijk over mijn
persoonlijke drempel heengestapt en met Helmer een stuk naar buiten geweest!!!
ooh ik ben echt zo blij he.. voel me net zo'n klein kind hahaha.. hoe blij je kunt zijn
met zo'n kleine dingen he. Heb een superbraaf paard, maar hij reageert wel op de ruiter,
waardoor het buitenrijden voor mij een fiasco was.. vorig jaar een buitenrit gemaakt
en dat ging heel goed :D. Daarna ging t opeens bergafwaarts en durfde ik niet meer..
En zondag had ik eerst zoiets van nee ik ga niet, want Helmer was in de bak zondag erg
'irritant' haha.. (had vrijdagavond en zaterdagmorgen wel intensief in de les gelopen) en
toen was ik wat onzeker.. Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en zoiets van
en nu ga je gewoon! Luus ernaast met een touw mocht het nodig zijn. En daar gingen we dan..
was wel wat zenuwachtig in het begin, maar naar mate we verder gingen, trok dat ook
al steeds verder weg.. We zijn wel alleen op een veldpad geweest, zonder verkeer enzo..
Was lekker rustig, dus was wel fijn. Op de terugweg ook al enkele lange stukken gedraafd
en dat ging ook echt super. Hij reageerde zo fijn en was lekker fijn terug te pakken.
ik ben dus helemaal blij!! en ik hoop dat ik dat zo kan volhouden. want het kan bij mij net zo goed
zijn dat ik de volgende keer weer omdraai omdat ik weer te onzeker ben..
Sorry voor m'n hele verhaal, wilde even mijn blijdschap hier uiten haha :D.
En in de tussentijd ga ik proberen zoveel mogelijk alleen met hem te gaan met Luus of Judith erbij
en dan komt dat hopelijk helemaal goed :D.
even foto-spam, dat kan ik natuurlijk niet laten :D : sorry voor de hoeveelheid hihihi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oo en ik ben toch afgelopen maand met het sporten 1,5kg afgevallen jeej hahahah..
terwijl ik niet bepaald op de voeding heb gelet :P.. lees; helemaal niet zelfs.. :o en ook geen krachttraining heb gedaan terwijl dat eigenlijk wel moest hihi :P
vetpercentage was afgenomen en spiermassa gelijk gebleven, dus da's ook wel goed. dat betekent dat ik in ieder geval vet verloren ben hihi..
buikomtrek was nauwelijks afgenomen, maargoed ik sta maar 2x per week ingepland terwijl je eigenlijk 3x moet en ben een aantal keren niet geweest.
dus toch wel beetje positief. deze maand gaan we er vol goede moed weer tegenaan en proberen we echt op het eten te letten,
krachttraining erbij doen en dan zien we wel hoe het gaat hihi.. qua gewicht zit ik nu wel goed, moet nu vooral m'n buikomtrek gaan proberen te verminderen, ben benieuwd

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:00

Nou, Nou Melis, wat een goede voornemens allemaal, goed zo houd vol!!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:02

Ywa schreef:
Nou, Nou Melis, wat een goede voornemens allemaal, goed zo houd vol!!!

dankje hihi..
wat betreft goede voornemens, ja het sporten en eten blijft echt moeilijk..
gisteren ook van 6-17 gewerkt en dan om 19u weer sporten, ik had het helemaal gehad.. bah
maar ik moet doorzetten voor Luus, want hij heeft motivatie nodig. als ik niet meer ga, gaat hij ook echt niet
en hij heeft het echt nodig. en daarnaast aten/eten we nog steeds niet goed genoeg. Vind het erg moeilijk om
'gezond' boodschappen te doen :P. maargoed, we zien wel hoe het loopt hihi..
Waren allebei iig toch iets vooruit gegaan tov vorige maand, da's altijd beter als niets doen :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:34

Leuke update Melis!
En zo is het maar net....alles is beter dan niets doen ;)

Kan me goed voorstellen dat hij motivatie nodig heeft.
Je hebt mensen die vinden sporten heerlijk en je hebt mensen die er een hekel aan hebben en onder die laatste categorie val ik ook helaas :D