Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:09

bij deze dan een kleine reportage van vanmiddag ;) *-:)

1.Ernie lekker grasjes eten
Afbeelding
2. Tussendoor even energie bijtanken..T is ook veel te warm om ook maar Iets te doen hihi
Afbeelding
3. Mooie Ernie
Afbeelding
4. Dit was een schud-je-hoofd-zo-goed-als-je-kan- moment :D
Afbeelding
5. Wat een knap köpke
Afbeelding
6. Deze foto zegt meer dan 1000 woorden! <3
Afbeelding
7. Moment-opname :)
Afbeelding
8. te krap gekaderd, maar vind Ernie hier toch zo mooi opstaan. Die lieve uitstraling van 'm :D
Afbeelding
9. Spelen met de borstel!
Afbeelding
10. Ernie appel eten, jumjum! :D
Afbeelding
11. Last but not least, de 2 criminelen samen hihi
Afbeelding

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:18

Wat een prachtige foto's!!!
En als je Ernie al vies vindt.........heb je Paddy vandaag gezien??
Mag je ook best een foto van maken hoor :P :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:39

Zeg, waar zijn Ernies manen heen???

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:12

Ywa schreef:
Wat een prachtige foto's!!!
En als je Ernie al vies vindt.........heb je Paddy vandaag gezien??
Mag je ook best een foto van maken hoor :P :D

ja paddy had ik gezien vandaag, sjonge jonge die kan er ook wat van muhahahah...
binnenkort eens een middagje ofso inplannen voor wat foto´s dan :)?

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:17

jaaaaaaaaaa, foto's

PS Ernie heeft geen manen meer hihihi :P :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:19

Ywa schreef:
PS Ernie heeft geen manen meer hihihi :P :D

Had Helmer zo'n honger???

Melis, voer dat dier eens! :P

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:35

Leuke foto's!

Maare, volgens mij heb ik toch écht het grootste varken van de stal :=
Ben minimaal 1,5uur per dag wel bezig om haar iets toonbaar te krijgen. En dat elke keer als ik naar stal kom...

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:46

Wat een leuke fotos van Ernie! Was er ook wel prachtig weer voor :) Helaas wordt het weer minder dit weekend.. balen :P

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:26

MariekeA schreef:
Zeg, waar zijn Ernies manen heen???

Tja dat krijg je als je anderen aan je paard laat.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:00

Mooie foto's!!!
En die Ernie is inderdaad een grappenmaker :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:07

Winddancer schreef:
Mooie foto's!!!
En die Ernie is inderdaad een grappenmaker :D

Thanx
Hoe wil je nou een paard met zo een blik nou serieus kunnen nemen das toch niet te doen BOEF dat het is en Helmer dito.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:55

Het is een mooi duo die 2 :j

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 20:23

Zo heerlijk mijn vent verzorgd vanmiddag. Beentjes gewassen en eens lekker gepoetst. Was ook wel nodig stofmonster. Morgen voor de allereerste keer uitstappen ik ben benieuwd wat ie ervan vindt. Verheug me er iig wel enorm op al is het maar een rondje veld. Daarna snel snel door naar Nonke Buusjke en ff wat eten op de weg erheen en dan lekker aant werk met de krachtpatsers 1 ste x dit jaar. Start van het seizoen hopelijk zit het weer een beetje mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:52

zo ik kom even mezelf uitk*tsen hier.. heftig weekendje tot nu toe voor mij, emotioneel gezien :(..
Gisteravond achter de ambulance aan naar 't ziekenhuis voor oma..
Was sinds dinsdag al niet in orde, at en dronk ook nauwelijks nog (en ze was de afgelopen maanden al wat afgevallen, eet wel goed maar komt gewoon niet meer bij; is 86 geworden dit jaar) dus donderdag HA geweest, volgens de HA linker-longontsteking dus aan de ABkuur. Vrijdag nog geen verbetering, ging juist slechter! Dus weer HA laten komen en beslissing gemaakt om naar t ziekenhuis te gaan, want hartslag was ook niet in orde en ze had het heel benauwd (heeft overdag zuurstof, heeft COPD)
op de SEH eerst een dik uur op de gang kunnen wachten met d'r voordat we uberhaupt een kamer in konden. Oma was helemaal euforisch, sloeg wartaal uit en was gewoon heel druk.. (maar zo doet ze altijd als ze in t ziekenhuis is, natuurlijk helemaal van de kaart :( ). Daarna hebben ze longfoto's gemaakt, bloed afgenomen en hartfilmpje gemaakt. De arts constateerde geen longkontsteking, wel infectie aan de luchtwegen. zuurstof in t bloed was niet wat t moest zijn en haar bloed was zuur en ze was uitgedroogd. dus weer opnieuw bloed prikken om een beter beeld te krijgen.. (we waren om kwart voor 6 in t ziekenhuis, 9uur kreeg ze eindelijk een kamer op de longafdeling) alles aangesloten, ABkuur, prednison en 1000slangetjes overal en nergens pff.. masker op voor de zuurstof.. kwart voor 10 kwam de arts eindelijk goed verslag uitbrengen.. (wij gingen er vanuit dat het net zoals vorige keer een maskertje werd om de zuurstof in t bloed op peil te brengen, antibiotica , aansterken en weer over 2 weekjes naar huis).. uitslag;
een heel 'voorzichtige' arts die het allemaal mooi verwoorde.. hartspier te weinig zuurstof, hartslag te hoog en ritmestoornis (heeft ze prik voor gehad).. nja de infectie dan nog natuurlijk.. de bloeddruk Veel te laag (waardoor ze weer geen extra medicijnen voor het hart durven te geven).. en de bloedwaarden van de nieren waren niet goed. conclusie;. NIET GOED.. hij maakte voorzichtig duidelijk dat ze er alles aan deden (als ze zo gaan praten is het niet goed volgens mij? ) en dat als het hart het opgeeft, ze niet meer reanimeren (begrijpelijk, maar ook dit maken ze niet kenbaar normaal als het niet aan de orde is).. tja dit was wel even heftig hoor, want deze uitslag verwachtten we niet.. Even de info snel opgeslagen, oma dikke kus gegeven ( we kregen een pluimpje van dr omdat we de hele tijd bij haar zijn gebleven, zelfs terwijl ze er zo lamlendig bij lag bedankt ze ons, brok in m'n keel en tranen in m'n ogen) en we gingen naar buiten.. in de auto paps gebeld en toen kwam de klap pas bij me aan en drong de realiteit tot me door.. hoe overleeft ze in godsnaam deze nacht??.. maargoed, ze was natuurlijk heel druk op de eerste hulp wat niet meehielp voor de hartslag. toen ze eenmaal rustig op bed lag ging die GELUKKIG wel al Iets omlaag..
Jullie kunnen je dus wel voorstellen dat ik echt zo'n verschrikkelijk slechte nacht heb gehad.. ik heb zelfs gedroomd dat mijn telefoon rinkelde die me slecht nieuws zou bezorgen.. zo schrok ik een paar keer wakker met de telefoon in m'n handen. en maar kijken of ik niet gebeld geworden was pff.. en vanmorgen om 5u weer opstaan en richting werk..
mn ouders zijn niet gebeld geworden, dus ik ga er vanuit dat ze de nacht goed doorgekomen is, wat dus wel positief is in mijn ogen! Ze zijn nu in t ziekenhuis en ik krijg dalijk een update.. dit kan dus beide kanten uit nu.. of ze krabbelt weer op, of niet.......
bidden jullie voor me mee? :( ik wil mijn lieve oma nog niet kwijt!!

kreeg echt een flinke klap toen ik bij m'n oma de kamer opliep gister (bij mn ouders thuis nog).. heel erg mager, zag er echt verschrikkelijk uit.. naast haar gaan zitten, pakte ze m'n hand kreeg ik een knuffel en zei ze . de bis toch auch mien maedje.. allebei Janken!

Sorry voor m'n hele verhaal.. en als het onduidelijk is.. moest mezelf echt even uitk*tsen.. heb het er zwaar mee. ook al is ze over 2 weken misschien wel beter.. gisteren was heftig! en het einde was heel kortbij. Ik hoop dat ze hier doorheen komt :(.. Mijn lieve oma |(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:03

net pap aan de telefoon gehad. ze was nu buiten levensgevaar dus dat is goed! ze was tov gister alweer een stuk beter, thank god! hoe snel dat kan omdraaien met oudere mensen.. ene moment staan ze op punt van... andere moment is het weer de goede kant aant opgaan..

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:05

Lieve Melis,

Verschrikkelijk om allemaal mee te maken...alleen maken we het helaas allemaal een paar keer mee.
Ik weet niet hoe jong :P jouw oma is en je wilt NOOIT iemand verliezen, maar het hoort bij het leven.
Het is moeilijk, het doet pijn, maar misschien is je oma sterk en komt ze er door heen.
Het hangt er natuurlijk van af hoe haar conditie is en of ze nog kan vechten.
Hiermee wil ik alleen maar zeggen, dat het voor jou verstandig is om in je achterhoofd te houden,
dat het ook de verkeerde kant op zou kunnen gaan.
Ik wens jou en je familie veel sterkte en beterschap voor je oma.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:49

Oh bah Melis.....is nooit leuk dit soort dingen :n
Gelukkig is ze dus weer aan de beterende hand!!!
Heel veel sterkte voor jou en je familie :(:)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 16:06

Ah Melis het zit je ook niet mee he. Komt goed die oudjes zijn meestal sterker als je denkt hoor. Gelukkig is ze aan de betere hand nou maar hopen dat ze zich snel helemaal beter voelt. Sterkte iig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:21

iedereen bedankt :)! Had natuurlijk wel al het topic gelezen, maar had gisteren even geen 'energie' meer om nog veel te doen, waaronder reageren. maar dat snappen jullie wel denk k hihi
Het ging gisteren Gelukkig alweer een stuk beter met haar! ze was buiten levensgevaar !!
Da's het belangrijkste :). Het had vrijdagnacht beide kanten op kunnen gaan (de kans was groter dat het de verkeerde kant op zou gaan), maar gelukkig is het de goede kant op gegaan :). Hart was alweer beter, en de ABkuur en prednison slaan aan, en de zuurstof in t bloed trekt ook weer bij. Dus da's allemaal goed dan :). Ze zal alleen nog flink moeten aansterken want ze is echt extreem mager nu :( Vanmiddag gaan we weer op bezoek. dan weet ik weer iets meer :)

Ywa Ja toen we vrijdagavond weggingen was ik me ook al op het ergste aan ’t voorbereiden :(
We moesten realistisch blijven en op dat moment was het realistisch dat de kans groot was dat ze de
nacht niet door zou komen. De Dokter maakte dat toch wel goed duidelijk..
Wat betreft haar conditie, naast alles wat er vrijdag natuurlijk mis was, is ze extreem mager.. Ze is maar een klein vrouwtje hihi.. enne ze heeft een half jaar geleden al een flinke klap gehad en 2 weken in t ziekenhuis gelegen vanwege de longen. En sindsdien is ze nooit meer echt helemaal er bovenop gekomen. Ze eet wel goed , heel goed zelfs de laatste tijd voor zo’n oude vrouw, maar ze komt gewoon niet meer bij. Daar kun je helaas niks meer aan doen. ’t Lichaam is op een gegeven moment op. Daarom was het nu echt schrikken, toen ik vrijdag bij haar de slaapkamer opliep schrok ik me echt dood :(.. ze was natuurlijk al niet meer geweldig qua gewicht en nadat ze natuurlijk paar dagen nauwelijks nog gegeten en gedronken had, is het snel gegaan.. Was dus wel echt geschrokken. En dat maakt het voor het lichaam alleen maar moeilijker om te blijven vechten als je natuurlijk geen reserves hebt. Maar oma is sterk!! Ze slaat zich hier wel weer doorheen :). Blijven dagjesmensen, daar zijn we ons ook van bewust. Maar moeilijk blijft het natuurlijk wel. Ik heb sowieso een speciale band met haar, ze woont al 15 jaar bij mijn ouders (en ook bij mij dus) in. Oma is overigens afgelopen februari 86 jaar geworden, dus ze heeft wel al een hele mooie leeftijd bereikt :). Maar ze wil nog niet weg, dus we zullen zien wat het gaat doen de komende maanden.. Langzaam gaan we toch die kant uit, als je ziet dat ze de afgelopen jaren steeds vaker in t ziekenhuis ligt en het dan ook steeds slechter met haar gaat.. Maargoed, we mogen vandaag in ieder geval positief zijn, dus dan denken we nog niet aan wat morgen kan gebeuren :)

iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, die doen goed!
Heb vanmorgen beetje kunnen bijslapen gelukkig. Heb ja vrijdagnacht geen oog dicht gedaan
en als ik dat wel had, droomde ik alleen maar slecht.. en moest ook nog werken om 06.00u :(..
Dus was zelf ook even helemaal op.. Vandaag dus ook even rustig aan, dalijk naar mijn ouders toe daar eten we mee.. Daarna even de stal van Helmer doen en de paardjes binnenpakken en heeft Helmer even paar rustige daagjes gehad, want ik wil daarna naar het ziekenhuis. Vind het verschrikkelijk voor d’r om daar 24u te moeten liggen. Minste wat we kunnen doen is dus zorgen dat op de momenten dat het mag, om bij haar te zijn :).. Ik hoop natuurlijk in ieder geval mocht het ooit gebeuren, dat ze geen pijn heeft!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:35

moeten we trouwens niet eens op de beginpagina van die topic een voorstelronde doen van iedereen met n fototje? :) zie je in andere topics wel heel veel, is misschien wel leuk :)

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:38

dan moet jij de foto's maken, hahaha :P:P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:46

Ywa schreef:
dan moet jij de foto's maken, hahaha :P:P

Hihi komt helemaal in orde :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 09:15

Hmmm hoe wil krijgen we die dan op de begin pagina of moet er dan een geheel nieuw topic geopent worden.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:08

Nieuw topic :j

Melissa, wel fijn dat je oma de goede kant op gaat!
Ikzelf ben ook weinig op stal op het moment. Mam haar linker-voet is sinds vorige week vrijdag verlamd. En als dokters zeggen dat ze zich grote zorgen maken ben ik er niet geruster op.
Dadelijk bellen ze wanneer ze de MRI-scan en een EMG (Spiersterkte-onderzoek) krijgt. Alles is met spoed dus zal deze week ook wel gebeuren.
2012 is nog niet ons jaar. Althans die van mam. Januarie trombosebeen, februari longembolie en maart de voet verlamd... April wordt ze een jaartje ouder. Hopelijk gaat dat wél goed zonder gekigheden. :+

Ik was Shaya net goed op aan het pakken. Maar door dit alles staat ze ook op een laag pitje. Vindt ze niet erg ;) Ze is toch gewend om niks te doen. Hihi. Baal er wel van. Maar mam gaat voor. En op zo een momenten woon je gewoon te ver van stal af. Het is toch 23 km enkele reis rijden helaas.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 10:39

Na schiet op zo iig iedereen beterschap en ja dat verrre reizen naar stal hier nog eentje 33 km dus ja dat weet ik heel goed.
Iig allemaal veel sterkte.

P.S nieuw topic openen vind ik wel jammer ze kunnen toch ook in je profil kijken voor wie je bent.