Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ernie061111

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 05:54

A heeft wel degelijk gezegd donderdag avond ook niet buitenrijden dat dat aangepast os weer vrijdag kan il niks aan doen. Allereerst ga ik me hier ook me niet meer uiten over de regels op stal want het blijkt wel weer dat we net zo goed tegen de muur kunnen praten en daar heb ik geen zin meer in. Wordt er moe van dat er veel zijn die maar gewoon doen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:54

Als staleigenaar zul je wel je maatregelen moeten nemen. Je kunt het je niet veroorloven dat het bij jou uitbreekt! Dan kun je meteen de hele handel opdoeken. Maar dit is dan zakelijk gezien.

Persoonlijk maak ik me er in mijn geval ook niet druk om. Ze hebben geen contact met andere paarden en er komen verder ook geen mensen bij.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:16

@W Waarom zou je als staleigenaar mee moeten doen met de onnodige hysterie,
die uitbreekt bij een aantal kippen/hanen zonder kop?
Die zichzelf niet eerst voorgelicht hebben over het hoe en wat?
Of die niet lezen wat er staat?
Die zonder na te denken achter de media aanrennen, alsof de media ineens altijd de waarheid verteld?
Bovendien loop je altijd het risico dat er zoiets op jouw stal uitbreekt en kan je er niets aan doen.

Ik begrijp dat hij nu wel iets moest doen, om de kippen/hanen tegemoet te komen,
al zijn die maatregelen hier niet echt nodig, ik kan ze begrijpen en heb er ook geen moeite mee,
daar ze in deze situatie redelijk zijn.
Maar er zijn bijv. ook mensen die geroepen hebben dat de paarden binnen moesten blijven!!
Als je wilt dat er een ziekte uitbreekt bij jou op stal, moet je ze vooral nu binnen houden!
A heeft zich terdege goed laten voorlichten door o.a. de sector paarden en laat zich tot nu toe, niet gek maken gelukkig!!
Hij heeft ook gelezen, dat er gezegd wordt, dat zodra de paarden weer allemaal naar buiten gaan het virus weer afgelopen zal zijn! M.a.w.: naar buiten met die hap!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 14:51

Nou wat ik niet netjes vindt is dat er toch lesgevers zijn geweest en mensen de regels die er nu tijdelijk zijn in de wind slaan. WORD IK MOE VAN. Het is A zijn goed recht om te zeggen spring 1 mtr hoog bij binnenkomst en klaar. Het is zijn hof en zijn wil wat er gebeurd. We gaan er echt niet dood aan om ons ff een paar weken aan die regels te houden. Verder zeg ik er ook niks meer over en wil IK er ook niks meer over horen. Afgelopen week is zwaar genoeg geweest om vrienden zo te moeten zien worstelen met een MEGA verlies en dan heb ik niet ook nog zin om me druk te maken over mensen die zich niet aan de regels houden of wat dan ook.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:04

Wat ik jammer vind is dat het respect naar elkaar in deze discussie erg ver te zoeken is.
DA worden voor onkundig uitgemaakt, mensen die angst hebben voor de gezondheid van hun paard als kippen/hanen.

Zoveel verzoeken om even een paar weken voorzichtig te zijn om de gezondheid van de paarden te waarborgen en gewoon geen risico te nemen.. Wat zijn nu 4 weken op een paarden- of mensenleven??
Maar nee, allemaal onmogelijk. Wat je met je eigen paard doet, moet je zelf weten. Al verf je hem paars en geef je hem bier. Maar in een gelegenheid waar het de paarden op de hele stal aangaat gewoon je eigen weg gaan, vind ik persoonlijk niet kunnen.

Desalniettemin is de Rhino hopelijk nu grotendeels voorbij en hoeven we het hier dus ook niet meer over te hebben.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:26

O ja, sorry ik heb mij verkeerd uitgedrukt..
Ik bedoelde: mensen die zich gedragen als een kip/haan zonder kop.
Dat is een uitdrukking, ik bedoelde niet dat iemand dat is/was.
nogmaals sorry, foutje!

Persoonlijk houd ik mij ook aan de voorschriften van A.
Het is aan A. de taak om diegene die dat niet doen aan te spreken!
(Zoals mestbrengers!)
Als het zo doorgaat, geen uitbraken meer, dan zijn we nog deze week van alles af.
Laten we maar duimen en hopen dat het zonnetje gaat schijnen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:52

g0edemorgen allemaal
iedereen 't weekend beetje g0ed doorgekomen :)?
Ik moet vandaag werken van 15.00u-20.15u , blehhh :(..
Manlief gaat de paardjes binnenpakken voor me, jeej :D
En dan mag ik morgen weer van 06.00-17.00. heb daarintegen dan wel dinsdag en woensdag even lekker vrij. Dinsdag eerst foto's maken van een communieklasje en daarna lekker paardje hobbelen, heb voor m'n gevoel Helmer alweer een eeuwigheid niet meer gezien pff..
Hoorde dat het volgende week al rond de 20graden zou worden overdag <3 , wordt volgens mij weer een warme lente (als het dan maar niet zo'n bagger zomer wordt als vorig jaar)

Had nog wat Helmer-spam liggen hihihi :D:

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:05

Ywa schreef:
O ja, sorry ik heb mij verkeerd uitgedrukt..
Ik bedoelde: mensen die zich gedragen als een kip/haan zonder kop.
Dat is een uitdrukking, ik bedoelde niet dat iemand dat is/was.
nogmaals sorry, foutje!

(Zoals mestbrengers!)

Fijn ;)

Dat tweede snap ik ook niet hoor, moet ik eerlijk bekennen. Misschien was hij die vergeten??

Mensen, het lijkt wel een supermooie dag te worden!!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:40

Ywa schreef:

Nou het is wel je hele leven, je inkomen....daar ben je afhankelijk van of je het leuk vind of niet.
Dan zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen. Net wat Marieke zegt, die paar weken kun je ook wel uitzingen.
En wat de paarden binnen laten klopt naar mijn mening ook wel! Als je al maatregelen treft moet je ze binnen laten en het terrein hermetisch afsluiten. Maar ja, dat is ook weer zo wat....

Het is inderdaad heerlijk weer :D

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:38

Winddancer schreef:
Ywa schreef:

Nou het is wel je hele leven, je inkomen....daar ben je afhankelijk van of je het leuk vind of niet.
Dan zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen. Net wat Marieke zegt, die paar weken kun je ook wel uitzingen.
En wat de paarden binnen laten klopt naar mijn mening ook wel! Als je al maatregelen treft moet je ze binnen laten en het terrein hermetisch afsluiten. Maar ja, dat is ook weer zo wat....

Het is inderdaad heerlijk weer :D

@W ik ga er nu verder ook niet meer over in discussie, maar het enige wat ik nog wil zeggen, is dat binnen laten het stomste is wat je nu kunt doen! Het is bewezen, dat als de paarden buiten komen, het virus snel verdwenen is.
Maar gelukkig weet A dat ook.

Citaat:
En als de paarden in de winter wat langer of wat meer op stal staan, is de infectiedruk groter dan wanneer ze veel buiten komen

sowieso is er geen nieuwe uitbraak tot nu toe en het zonnetje schijnt, het wordt warmer!
Jippie, waarschijnlijk volgende week weer alles normaal voor iedereen!

Nu inderdaad maar hopen, dat we niet weer zo'n droog warm voorjaar krijgen
en zo'n zeiknatte zomer, zodat het hooi en stro weer slecht wordt.
Maar ook daar kunnen we niets aan doen!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:04

Buiten is zeker beter, maar in het geval van Rhino is de kans met besmette paarden weer groter in dit geval dan binnen laten.
Komen ook vreemde paarden langs de weien.....dat wilde ik er alleen maar mee zeggen. Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een moeilijke situatie is en je het helaas niet in de hand hebt. Zeker met zoveel mensen op 1 stal probeer je het zoveel mensen naar de zin te maken, maar je kunt niet iedereen tevreden stellen.

Net als hooi, stro en silage inderdaad.....heb je ook niet in de hand helaas.... :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:07

Winddancer schreef:
Zeker met zoveel mensen op 1 stal probeer je het zoveel mensen naar de zin te maken, maar je kunt niet iedereen tevreden stellen.

En als je al denkt dat het gelukt is, is er altijd wel iemand die de discussie van vooraf aan opnieuw begint.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:12

MariekeA schreef:
Winddancer schreef:
Zeker met zoveel mensen op 1 stal probeer je het zoveel mensen naar de zin te maken, maar je kunt niet iedereen tevreden stellen.

En als je al denkt dat het gelukt is, is er altijd wel iemand die de discussie van vooraf aan opnieuw begint.

Precies :j

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:13

Zo zonnetje schijt paardjes lekker op de wei. Heerlijk ff met de hond wat wil je nog meer op zo'n lekker lente dag <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:14

bah ik ben gewoon chagrijnig he.. heb zo'n hekel aan het zondag-werken.. brr..
ben blij als het 20.30u is en ik weer in de auto richting huis zit!
Ben nu maar aan't aftellen totdat ik kan gaan, _-:(

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:24

Ernie061111 schreef:
Zo zonnetje schijt paardjes lekker op de wei. Heerlijk ff met de hond wat wil je nog meer op zo'n lekker lente dag <3

Jouw zonnetje schijt paardjes...... :=

Bah op zondag werken is ook niet leuk Melis :(:)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:31

Oei schijnt hihi ach het is zondag ja hihi

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:36

Dan mag dat :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:38

Ernie061111 schreef:

Niet-werken is wat k wel zou willen hihi.. :D
laten we hopen dat het vandaag beetje lekker loopt en we niet op al te veel problemen stuiten..
Geen zin om vandaag problemen op te lossen pff.. behoorlijk stressvol als je als enige leidinggevende rondrent op zo'n drukke zondag :(..

Wat hebben jullie nog gepland voor deze mooie zondag :)?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:41

Ernie061111 schreef:
Zo zonnetje schijt paardjes lekker op de wei.

Whahaha, ik heb al beeld.
Liever dat hij paardjes schijt dan wat anders....

En ja WD, ik ga NU aan de afwas beginnen ;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:43

Oh pap & mam hebben net Illy geclaimed dus dat kan ik vergeten. Die gaan met haar zwemmen vindt ze natuurlijk geweldig en dan ziet ze mij niet meer staan als die 2 met haar gaan pff. Als ze straks honger heeft dan moet je haar eens zien hihi (gemeen he)

Voor de rest niet veel ik wilde eens kijken wat ik allemaal op het verlanglijstje ga zetten voor het Equitana wat ik graag wil hebben (hebbedingetjes) Het enige wat ik echt nodig heb is een nieuwe cap en denk niet dat ik die daar goedkoper krijg dus nog ff sparen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:43

Geen plannen, behalve broodje Werrem Sjink bij Bufkes halen :9

Oh ja en de was draait volop......minder leuk >;)

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:15

Weet je dat ik vroeger ook altijd op zondag moest werken.
Ik heb een hekel aan zondag omdat het altijd overal zo druk is, bah.
Als je dan een andere dag vrij bent is dat veel fijner!
Het is ook een van de dagen, dat ik liever niet naar buiten ga.
Niet dat ik het mijd, maar die dag doe ik dan andere dingen met Paddy.
(Behalve oriëntatieritten, die zijn altijd op zondag)
Rijd je keurig op het ruiterpad, denk je even een galopje te doen,
moet je boven op je rem staan, omdat er kindertjes op het ruiterpad aan het spelen zijn!
Terwijl, zoals jullie op het kaartje op stal kunnen zien (die het niet weten),
vééééél meer wandelpaden zijn dan ruiterpaden.
Helaas is het niet mogelijk om op de ruiterpadbordjes te zetten: verboden voor ander verkeer/voetgangers.
Maar ja, in mijn ogen moet je toch ook hier gewoon je gezond verstand gebruiken?
De andere dagen kom ik bijna nooit iemand tegen, heeft ook niemand "last" van mij.

zo en nu ga ik me omkleden en naar stal.........

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:21

Oh ja, zo vervelend!
Heb een keer gehad dat ik op een gegeven moment bij de Zeven Wegen het normale pad in stap vervolgde in plaats van het ruiterpad. Betreffende paard was net onder het zadel en nog onstabiel. Ruiterpad naar beneden was echt heel beroerd. Dus wij stappen naar boven om aan de overkant het ruiterpad weer op te gaan, kreeg ik toch commentaar van die mensen (met kinderen). Naja, niet echt op gereageerd om ze vervolgens op de terugweg wel op het ruiterpad tegen te komen, waren ze kastanjes aan het zoeken! Nou ja, toen viel me niks meer in....blijf dan ook op de ruiterpaden weg!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 07:48

En dan krijg je gewoon ff de mogelijkheid om je cap die je zo ontzettend graag wil met korting te bestellen. Zat niet in de planning van mijn budget maar kon het echt niet laten liggen. Dus dan toch maar vanmorgen besteld niet via deze site maar zo ziet ie er uit.

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ctive.html