Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 09:43

Ja hoor
Kayleigh weer lekker gereden zag ik, was het een beetje te doen ??

Kayleigh__

Re: Manege Castellum [ de Meern ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:40

Was goed te doen qua stappen. An leek het glad, maar heb met hooguit twee rondjes draf niet goed kunnen testen. Ga iig binnenkort groot deel van mn kast leeghalen. Alles word aangevreten en ik gebruik veel niet meer vaak. Als ik binnenkort eens mn rijbewijs heb kan ik alles meenemen als het nodig is.
Zou sowieso fijn zijn, mis het wel. Kan niet meer even snel langs Harry omdat ik zolang moet fietsen. Ben er deze wweek ook maar 3 keer vanwege werk, eerst kon ik dan daarvoor nog even. Nog even doorbijten en dan weer vaker :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:46

Kayleigh heb je de dierenarts al eens langs laten komen? Minou had dit ook en die kreeg medicijnen van de DA. En anders toch eens met Ellen overleggen of hij niet de hele dag op het land mag want een paard met slechte luchtwegen op stal laten staan is niet goed. Het beste is om hem op vlas te zetten maar ik weet dat dat niet mag van El en Merce.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:37

Fijn dat je meedenkt Esmee!
Heb zelf de Da er nooit bijgehad, maar weet van zijn oude baasje dat Harry een stofallergie heeft. Sinds de verhuizing staat ie meer op het land volgens mij en zijn stal isoleert veel beter. De stress van de verhuizing is voor hem echt funest geweest. Heeft toen regelmatig op de Ventipulmin gestaan. Nu gaat het qua ademhaling weer goed, maar hij heeft na 3 maanden medicijnen, benauwdheid en stilstaan totaal geen conditie meer. Affentoe een halfuurtje stappen met een rondje draf is al genoeg. Dan is ie moe, maar prachtig dat ie het vind!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:40

als je zo nog lekker van je oudje kan genieten,, hij ziet er nog steeds top uit

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:43

Arme Har, het is altijd zo spijtig dat de meeste paarden op een oudere leeftijd nog écht willen, geestelijk. Maar lichamelijk houd het vaak n beetje op.
Rijd je nu wel in de lessen op manege paarden?

Patricia op wie heb je dinsdag gereden?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:51

Hij zag er nog wel goed uit hoor Kayleigh! Als je Jeroen ziet staan.. arm paardje. :(:)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:52

Heel affentoe rijd ik in de les op een manegepaard. Elke week word gewoon te duur.
Aan de ene kant mis ik het rijden dan wel, maar op een ander is zo frustrerend soms. Met Harry heb je gewoon automatisme en je voelt elkaar aan. Dat mis ik dan op een anderr paard. Maar wel weer een uitdaging!
Geniet nog zeker volop van Harry. Dat zeker!
Dankjewel, Patricia!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:21

En zoals Esmee zegt vergeleken met jeroen die volgens mij jonger? is dan Harry ziet harry er echt lekker glimmend uit in zn vacht

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:04

Wat fijn dat je nog zo kan genieten van/met Harry. Erg mooi ook om te lezen wat je had getypt, dat Harry het prachtig vindt om een halfuurtje te stappen met een stukje draf. Daar doe je het dan voor :j Zolang Harry er nog plezier in heeft.. :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:07

jeroen is een jaartje ouder, is nu 26. overigens vind ik hem er de laatste tijd goed uitzien!

daar doe ik het idd voor ***. lekker genieten :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:36

Lekker gereden?
Geeft Ellen tegenwoordig vaker les?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:40

Ja Ellen geeft de dinsdag een uur pony en een uur paarden, op woensdag de laatste pony's, springen en friezen en op vrijdag dan de eigen les en 7-8.

Maar heb wel lekker gereden, weer genoeg dingen die ik van de week weer zelf op kan pakken.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:30

Leukleukleuk! Vreselijk confronterend, leerzaam en fijne lessen van Ellen! Vroeger veel les van gehad als ukkie.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:14

Ellen toch even naar Harry's been laten kijken, zag er niet uit als mok bij nader inzien. Is iets van schimmel/mijten. Dus maandag even wassen met een of andere zooi.
Meteen een 300gr deken gekocht. Heb nu 150/200 en die was vorig jaar al net goed en die stal was warmer. Was bij de ruitershop, hadden meer dekens in de aactie!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 17:25

Altijd handig, die van mij (300) komt als het goed is deze week terug.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:47

Ja, wilde eigenlijk 100gram kopen omdat die ik nu heb officieel een onderdeken is. Maar kwam deze tegen. Ook goed, is dat ook maar weer binnen. Altijd fijn om nu al in huis te hebben. Moet alleen nog even passen, maar ga er eigenlijk wel vanuit dat ie goed zit.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:06

Ik heb je halster zien staan kayleigh, onwijs gaaf. Ben ook wel benieuwd naar je deken.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:14

Foto's!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:44

Kayleigh, als het schimmel is moet je het even wassen met imaverol. Als ik het goed heb moet je volgens mij elke dag wassen. Dan is het binnen 1 of 2 weken weg.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:59

***; https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 0015_n.jpg
deken is saai bruin geruit. vandeweek maak ik wel even een foto :)

dank esmee! heb vanmiddag die imaverol gehaald. maandag even wassen. en de bijsluiten lezen :p jeff had het ook over hooguit 2 weken dat het weg zou zijn.
stiekem wel blij mee. die mok vorige keer heeft vreselijk lang geduurd, dan liever dit.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:01

kayleigh__ schreef:
***; https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 0015_n.jpg
deken is saai bruin geruit. vandeweek maak ik wel even een foto :)

dank esmee! heb vanmiddag die imaverol gehaald. maandag even wassen. en de bijsluiten lezen :p jeff had het ook over hooguit 2 weken dat het weg zou zijn.
stiekem wel blij mee. die mok vorige keer heeft vreselijk lang geduurd, dan liever dit.

zijn de dekens er n beetje goedkoop? meestal is het 'actie' en betaal je nog de volle prijs :+

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:07

Gaaf Kayleigh! Een bruine deken staat mooi op een vos!
Ben een paar weken geleden met de eigenaresse van Dutchman ook nog bij de Ruitershop geweest voor een nieuwe zomerdeken en een winterdeken. Toen was er een mooie actie met flinke kortingen op bepaalde merken! Dus nu een mooie BR winterdeken voor zo'n 70 euro (ipv 100) en een Amigo zomerdeken. Allebei ook bruin :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:07

Lagen een aantal goedkopere. Heb nu 300 grams voor 40 euro. Niet eens echt een aanbieding. Maar voor die keren dat Harry 'm draagt, vind ik het wel een mooie prijs. Wel staldeken, meestal iets minder stevig dan outdoor, maar tot nu toe heeft Harry niks gesloopt bij z'n dekens.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:08

RiannaB schreef:
Gaaf Kayleigh! Een bruine deken staat mooi op een vos!
Ben een paar weken geleden met de eigenaresse van Dutchman ook nog bij de Ruitershop geweest voor een nieuwe zomerdeken en een winterdeken. Toen was er een mooie actie met flinke kortingen op bepaalde merken! Dus nu een mooie BR winterdeken voor zo'n 70 euro (ipv 100) en een Amigo zomerdeken. Allebei ook bruin :D

Deze hadden ze ook in het blauw, maar niet meer Harry's maat. Ben ook fan van bruin, maar blauw blijft mijn favoriete kleur, haha.
Klinkt goed!