Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Manege Castellum [ de Meern ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:08

Moet je wel even bellen of er woensdag nog plek is op een leuke springerd. ;) Maarten springt ook niet altijd even makkelijk, ik zou dan eerder Otto of Benz kiezen, volgens mij. :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:10

Ik sprong altijd mee in de paarden laag. Saartje is zeker wel te doen, snelheid valt goed onder controle te houden lukt jou wel.Bertus is ook een hele goede, springt alles en met zekerheid voor degene die erop zit. Mark stopt nog wel eens, wat ook gezien heb is er twee keer iemand af gevallen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:15

Mark en stoppen? Da's nieuw voor mij. Ralf won juist de springwedstrijden met Mark omdat die altijd zo vreselijk zijn best doet om de hindernis hoe dan ook te nemen. En door zijn grote passen was ie ook nog onverwachts snel. :)
De valpartijen kwamen doordat de ruiter niet voldoende in balans was, dat heb ik wel eens zien gebeuren. Wat dat betreft geeft Otto hetzelfde, die paarden zijn zo groot, dat ze ook een behoorlijke sprong maken. En dan niet met de beste techniek, dus dat zit wat lastiger uit.

Maar goed, ik ben bevooroordeeld. Als ik zou springen, zou ik dat natuurlijk met Koe doen. Al sjouwt hij er met mij waarschijnlijk ook eerst 4 keer langs.. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:39

kan hoor rian, maar omdat *** "begint" met springen, weet niet of ze ervaring heeft. raad ik mark niet aan, gewoon op basis van wat ik zag in de lessen, geen ervaring mee. ik geloof zeker en ook wel eens gezien (springwedstrijd) dat hij een goede springer is, als je hem kent.

met willem kan je ook springen. ben zelf ook geen springheld maar met hem ging het goed.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:41

Tsja, ik zou Mark dus juist wel aanraden omdat ie gewoon altijd zijn best doet te springen en een hartje van goud heeft. Het is een gewoon liefie. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:44

als *** al eens heeft gereden op mark en ze er een goed gevoel bij heeft. zou ik hem ook zeker kiezen. :j
zit verder echt geen kwaad in.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 21:14

Je kan beter gewoon eerst even bellen om te vragen wie er nog over zijn, want er zullen er al best wel wat bezet zijn. Dan kan je altijd nog vragen welke er mogelijk zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:27

Dat sowieso idd. :j

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:42

Haha, dat is denk ik ook het beste idee Sam! :P Ik ga morgen even bellen!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:44

Nouja, daar begon ik al meteen mee op je vraag. Hahaahah. Ik ging er eigenlijk van uit dat je het na de vakantie wilde gaan proberen, maar misschien heb je geluk en is het nog rustig. Kan maar zo met het oog op de vakantie. Maar kan ook goed andersom zijn, omdat het nu weer langer duurt voor de volgende springles..
Ralf rijdt in elk geval mee woensdag. Op zijn nieuwe liefde natuurlijk. :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:30

Haha, oke. Wat een goed idee Rian!! *\o/*
:=

Ik weet zelf eigenlijk niet eens echt wanneer ik het eigenlijk wilde proberen, maar ik zag het voor a.s. woensdag toevallig op de lijst staan en dan heb ik een dagdienst en donderdag kan ik niet rijden dus moest de les sowieso nog 'inhalen'.
Als het al erg vol is en er zijn alleen nog moeilijke paarden over, dan ga ik het gewoon een andere keer proberen :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:32

Je 'moet' niet inhalen hè? Je leskaart is gewoon 13 weken geldig (en in de zomerperiode ook langer, volgens mij). Ik raad je voor de inhaal (als je toch niet gaat springen of omdat je anders zo lang zonder moet, haha) de les van dinsdagavond 21.00 aan. Niet zo druk en les van An, zeer leuk en leerzaam ook!

Oh en officieel is springles en carrousel extra en niet 'in plaats van', maar ik weet nooit zo goed hoe dat gecontroleerd wordt. Iedereen kan ik 10 weken natuurlijk weleens niet op zijn eigen avond..

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:40

Ja, alleen doe ik er al 2 weken langer over door m'n vakantie, maar buiten dat wil ik natuurlijk ook wel gewoon iedere week rijden :D Helaas wordt dinsdag 21.00 te laat, omdat ik daarna weer een dagdienst heb.. Ik dacht meer aan maandag 19.00 of dinsdag 20.00.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:43

Kan ook vast allebei, ik vind zelf dinsdag 20.00 vaak wel een grote groep, daarom kies ik dan 21.00. Want ik wil ook liefst elke week wel rijden. :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:52

Oke :)
Ik ben stiekem trouwens ook voorzichtig aan het kijken naar een bijrijdpaard O:) Voorzichtig omdat m'n jaarcontract van m'n werk in september zeer waarschijnlijk niet verlengd wordt.... :( Dus ik moet nog even kijken hoe het allemaal gaat lopen en ondertussen ben ik druk op zoek naar een nieuwe baan..
Maar nadat ik verhuisde wilde ik het liefst een bijrijdpaard alleen kon dat eerder nog niet. Binnenkort wel, hoop ik. Al wordt het nu dus weer ingewikkelder omdat ik nog niet weet hoe het met werk gaat lopen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:53

als wat werk je eigenlijk, ***? zal het wel jammer vinden als je weer stopt bij ons, maar da's wel raar te zeggen omdat ik straks zelf een half jaar niet op donderdag kan lessen. :o

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:13

Ik werk nu nog als woonbegeleider in een vrouwenopvang :)
Heb vanochtend en begin van de middag trouwens naar de manege gebeld, maar er werd steeds niet opgenomen.. Straks nog maar weer even proberen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:17

Hm, daar zullen de banen niet heel dik gezaaid zijn. Wel interessant werk en ook goed om te doen, lijkt me.

Er is vandaag ook niets te doen op de manege, misschien dat er daarom ook niet zo op de telefoon wordt gelet? Ik heb eens soort van afkickverschijnselen in elk geval. We zijn nu 5 zondagen op rij op de manege geweest, heel gek als dat ineens niet meer hoeft dan. :+

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:25

Haha, ga je je al vervelen? :P

Ik ben niet specifiek op zoek naar eenzelfde soort baan. Iets heel anders lijkt me ook wel weer leuk, alleen is het probleem dat je voor veel dingen al een paar jaar ervaring moet hebben of zijn er vacatures voor erg weinig uren.. Het is dus nog wel opgave om iets leuks/geschiktst te vinden.
En anders kan ik altijd nog fulltime bij de Verhage gaan werken, daar hebben ze nu ook een vacature _O- (als iets me vreselijk lijkt... :P)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:49

Wat is Verhage? :o
Wat is je opleiding? Lijkt me dat je daar ook wel iets mee wilt?

Nouja, vervelen doe ik wel vaker door dat stomme lijf van mij, maar buiten de zomervakantie om zitten we 3 zondagen per maand op de manege (carrousel en wedstrijden) en na alle drukte van de generale repetitie, het 9 jarig bestaan en 2 wedstrijden achter elkaar is het nu wel gek ja. :D

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 13:01

Wat Rian zegt, ze hebben vandaag de eerste dag vrij na een half jaar dus die zijn met andere dingen bezig ...

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:44

Ah, oke.
Rian, de Verhage is een soort snackbar/broodjeszaak bij ons in winkelcentrum Vleuterweide. Qua reisafstand zou dat wel ideaal zijn wat het is zo'n 2 min. lopen vanaf ons appartement :P
Ik heb trouwens de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) gedaan. Is hbo niveau (wordt vaak verward met SPW, mbo).

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:53

Ik weet wat SPH is, heeft mijn zus ook gedaan. Nogal brede opleiding, zij is nu manager op een kinderdagverblijf, maar dat is ook lastig in de huidige markt. :\

Ik zou dan liever in een gewoon restaurant gaan werken. Was ook mijn doel voor naast mijn studie, heb ik naast mijn Havo en VWO ook gedaan, maar helaas trok de studie zoveel tijd dat ik geen structurele uren in een bijbaan kon steken. Dus tijdens mijn studie heb ik van alles gedaan, onder andere auto's tellen voor verkeersonderzoek enzo. Verdiende goed, was meestal gezellig en je kreeg dan gewoon een lijst met data waarvoor je je kon opgeven. Was goed in te passen tijdens rustigere momenten tijdens studie.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:38

Wat voor opleiding heb jij dan gedaan, Rian?
Ja, het is nog best lastig om nu iets te vinden dat bij m'n diploma aansluit. Er worden wel veel vacatures aangeboden in de kinderopvang, maar dat is alleen invalwerk, zonder urengarantie. Ook zullen we het denk ik niet redden met dat salaris. Dus ik blijf verder zoeken..!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:22

Ik heb Nederlands gestudeerd, afgestudeerd op het gebied van moderne taalkunde. Als je het hebt over aansluiten bij een baan, weet ik dus precies waar je het over hebt. :+
Maar ben na mijn afstuderen aan de slag gegaan als trainee bij een adviesbureau en uiteindelijk adviseur dienstverlening geworden, voor ik in de ziektewet belande. Mocht ik weer kunnen werken, wil ik ook graag verder met dienstverlening.

Bedacht me net dat mijn nichtje ook SPH heeft gedaan, die heeft na heel lang zoeken en tussentijds bij de thuiszorg werken nu een oproepcontract bij een grotere stichting, maar dat is dus ook erg wisselvallig in uren. Het is op het moment gewoon prut, helaas in heel veel sectoren.