Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Manege Castellum [ de Meern ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:48

Ik bedoel hard in het weiland dat het me een keer leuk lijkt om te doen. Het weiland daar is zo te zien enorm en als je zo'n weiland hebt een keer crossen haha. Is natuurlijk geen optie met een manege paard.

Nieuwe friesjes? Ik dacht dat er maar één was :=

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:51

2 Nieuwe Friezen. Sandra en Viola. Prachtig binnenkomen op stal nu, eerst 7 zwarte parels, dan Koe, dan David. :)

Je moet wel weten wat je doet in een weiland, zie daar geen verschil in tussen eigen of manegepaard. Reed met mijn bijrijdpaard in de zomer ook in het weiland, maar wel alleen in de hoek waar het egaal genoeg was. Weitje waar gereden wordt is gewoon afgezet. ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:54

Er is ook geen verschil erin. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat ik niet helemaal zeker weet of je zoiets mag doen met een manege paard, even een 'sprintje' trekken.

Sandra had ik gelezen ja, Viola nog niet. Maar wel gaaf! :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:26

Stiekem lees ik vanuit Zuid-Frankrijk alles mee hier (haha, verslaafd) en ik kon het niet laten toch ook even een berichtje te plaatsen :P
Ben heel benieuwd naar de 2 nieuwe Friezen! Sinds ik op Suzanne en Ron gereden heb begin ik Friezen eigenlijk wel leuk te vinden :D Ghehe, dat gaat wel snel he, na er 2x op gereden te hebben..
Zondag komt steeds dichterbij he! Vind het nog steeds erg jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik zal aan jullie denken als ik zondag aan de rand van het zwembad lig ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:35

Oh, dat herken ik wel. Ik vond Friezen na eerdere ervaring hartstikke leuk, maar dan wel voor de kar en niet onder het zadel. Na een uurtje Teun stond ik echt versteld dat een Fries zo leuk kon zijn. Heb door mijn rug Ron nog nooit gereden, maar ik vind Joop en Joëlle ook echt heel leuk, maar Teun wel de gaafste van het stel. Suus is heel lief, maar ik heb er niet echt iets mee.
Toen ik net op Castellum reed hadden ze me verteld dat Koetje een halve Tinker was, gelukkig bleek ie barok pinto, want anders had ik ook nog van mijn principe af moeten stappen dat Tinkers alleen leuk voor de kar zijn. :P

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:48

Haha :) Ik ben benieuwd naar de andere Friezen! Ik ben vooral blij dat ik er achter kom hoe leuk Friezen kunnen zijn, aangezien we op m'n vorige manege alleen maar manege-Friezen hadden die bijna niet vooruit te branden waren.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:36

Daar hebben we er op Castellum sowieso niet echt veel van, van die sloompies. :) Sandra en Viola zijn braaf, maar wat ik er nu van zag ook absoluut niet sloom. Was wel in de Friezen en dat is met muziek enzo, maar ze liepen ook donderdag in de les en allebei zonder zweepje. Sandra heeft alleen nog erge moeite met galopperen onder het zadel, maar dat leert ze wel.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:35

Ik ga het morgen helaas toch niet redden om te komen. Laatste weekje studie kost nog wat tijd en energie. Vanaf woensdag vakantie, dan heb ik alle tijd om langs te komen en dat ga ik ook zéker snel doen. Ben zo benieuwd hoe alles er nu uitziet. Is toch altijd weer net anders dan je op de foto's denkt te zien. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 06:56

Heel veel succes en plezier vandaag! Ik kijk uit naar de fotos en filmpjes. :D

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:36

Ik ook! :D Wel jammer dat het weer zo slecht is. Jeetje, wat een buien!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:16

Dat was een goede dag, ondanks de plensbuien tussendoor. :)

Ben nog aan het klooien met de muziek onder het filmpje, want de proef was de lang om in 1 keer te kunnen filmen met hoge kwaliteit. Maar zodra het gelukt is, komt ie.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:32

Goed om te horen dat het een geslaagde dag was! Waren er veel mensen?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:57

Heb je het nog vol gehouden Rianne? :P

Ik vond het er erg mooi uitzien! De bak en de stallen zijn echt mooi geworden!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:08

Ik heb het vol gehouden. Dronken van de pijnstillers op een gegeven moment, moest echt overal om lachen. :o

Filmje van de carrousel kan nog wel even gaan duren. Het is 19 minuten (nouja, 18, maar ik krijg de laatste minuut er niet vanaf geknipt om de één of andere reden) en ik ben nu de bewerking aan het opslaan. Moet ie daarna nog naar YouTube...

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:54

Nog steeds bedankt voor het rijden Rian! Al een beetje aan het bijkomen?

Vond het echt een verschrikkelijk leuke dag! Stiekem wel weer gelachen om Harry die op zijn 25e niet meer normaal in een parade kan rijden en die bij elk persoon die langs zijn stal kwam even lelijk keek. Heerlijk beest <3

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:11

Fijn dat jullie zo genoten hebben! Heb al een paar foto's op Facebook gezien en wat ziet iedereen er netjes en mooi uit bij de parade!
Ik ben heel benieuwd naar het filmpje, Rian.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:27

Ik zit in de offline modus ... de computer kon ineens de bestanden niet meer lezen en heb dus gewoon er 2 uur over gedaan om de fotos op de (werk) computer te krijgen .... kan nu eindelijk aan de slag!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:34

Ben heel benieuwd Samy! Vond die foto van achteren van die Bas wel erg tof!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:38

Ja Bas had ook moeite om alles vandaag door te sturen, dus wou alleen parade en lint knippen van hem hebben ;) De rest komt in de loop van de week wel, die van mij zijn morgen klaar, nu nog hopen dat me filmpjes ook nog gaan werken

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:44

Zie nog meer foto's. :D
Ben mezelf steeds aan het taggen :o

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:23

Pfff, hier het filmpje. Kwaliteit is echt slecht geworden na uploaden, nog nooit zo erg geweest. Maar goed, het geeft een indruk.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:39

Wat leuk om het filmpje te zien! Ik vind het echt onwijs knap, wat een nette, ingewikkelde en lange proef! Als ik zie hoeveel moeite wij hadden met een simpele proef van 10 minuutjes, zonder galop, vind ik het echt gaaf om te zien hoe makkelijk het er bij jullie uitziet. Wat zijn de paarden ook allemaal braaf, ook in galop!
Wie is eigenlijk de vos die voor Shanti loopt als jullie in tweetallen rijden? Die valt me wel positief op, ziet er netjes uit. :j

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:40

Das Maarten volgens mij. Machtig mooi beest!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:44

Ziet er inderdaad uit als een leuk paard!

En was het de bedoeling dat jullie zouden doorzitten of lichtrijden? Het is ongeveer gelijk verdeeld. :D Ik zeg niets trouwens, want ik was bij ons ook degene die bij ons steeds smokkelde omdat ik mijn paard niet uit kon zitten. Die was een beetje heet geworden. O:) :')

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 00:24

Ik ga slapen, de rest van mijn lijstje komt morgen ... ;)