Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Re: Manege Castellum [ de Meern ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:20

Oh, beetje lang toch wel.

Over witte paarden die vies zijn. Harry flikt het ook altijd om alleen vies te zijn op zijn benen :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:32

We kunnen je anders wel in Vleuten oppikken, denk ik, Kayleigh? Maar met een Koe die echt geen nacht schoon blijft wil ik er wel op tijd al zijn.

Carrousel kan je wel filmen, toch? Parade vind ik foto's ook wel goed, maar carrousel is op film natuurlijk het mooist. :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 03:46

Maarten filmt de caroussel toch? Wil best filmen iig :)
Heel lief, je aanbod. Ga volgende week wel met de fiets, hoeven jullie nergens rekening mee te houden. Was meer voor vandaag, bus uit Oudewater komt langs het ac. Maar het is wel aardig lang lopen, dus ga eerst thuis de fiets halen :P

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:48

Samy schreef:
Is een half zusje van Dorus ;) Dus Tessa ...

Jaaa, ben erg benieuwd naar Marleen! Ziet er op de foto's echt uit als een heel mooi beestje!
Hopelijk is ze onder het zadel ook leuk en heb ik een klik met haar... Even afwachten :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:47

Qua stalgedrag kon ze Dora zijn, aldus Ralf. Die gaat woensdag kijken of ze ook kan springen. :)

Hopelijk gaat mijn lijf het volgende week beter doen dan vandaag, mèn, ik trok de galop slecht vandaag en na de eerste galop trok ik dus eigenlijk alles slecht. Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen. En veel pillen, dan komt het vast goed. :')
Net vast mijn laarzen eens grondig in het vet gezet, gebruik nu mijn ouder laarzen weer en die hebben zo'n 1,5 jaar in de schuur gestaan, dus die konden het wel gebruiken. Meteen mijn goede laarzen (die nu dus flink te wijd zijn) ook gedaan. Ga over 2 weken langs bij Lipicia om uit te vinden om ze ze smaller kunnen maken, kan dat niet, dan ga ik ze toch maar op Marktplaats gooien, denk ik. En dan laat ik nieuwe hakken onder mijn oudjes slaan, hoewel ik die dus nu ook zonder trekkers en knecht aan en uit kan krijgen. Geld voor helemaal nieuwe is er even niet.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 15:52

Ik denk het wel....

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:53

Dreamybol schreef:
Qua stalgedrag kon ze Dora zijn, aldus Ralf. Die gaat woensdag kijken of ze ook kan springen. :)

Hopelijk gaat mijn lijf het volgende week beter doen dan vandaag, mèn, ik trok de galop slecht vandaag en na de eerste galop trok ik dus eigenlijk alles slecht. Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen. En veel pillen, dan komt het vast goed. :')
Net vast mijn laarzen eens grondig in het vet gezet, gebruik nu mijn ouder laarzen weer en die hebben zo'n 1,5 jaar in de schuur gestaan, dus die konden het wel gebruiken. Meteen mijn goede laarzen (die nu dus flink te wijd zijn) ook gedaan. Ga over 2 weken langs bij Lipicia om uit te vinden om ze ze smaller kunnen maken, kan dat niet, dan ga ik ze toch maar op Marktplaats gooien, denk ik. En dan laat ik nieuwe hakken onder mijn oudjes slaan, hoewel ik die dus nu ook zonder trekkers en knecht aan en uit kan krijgen. Geld voor helemaal nieuwe is er even niet.

Aiii, jammer dat je lijf niet mee wilde werken vandaag.. Was er weer carrousel? Hoe ging het :D? Ben erg benieuwd hoe het er volgende week uit zal zien!
Heeft Ralf al een lesje meegereden met Dora (ik hou die naam erin ;) )? Hoe is ze onder het zadel?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:01

Ralf heeft nog niet gereden, ze is schijnbaar ook onder het zadel een beetje Dorus, verwachting was dat de mensen die wat met hem hadden dat ook wel met haar zouden kunnen hebben. Dus ik ben benieuwd wat hij en jij ervan vinden. Ik vind d'r vooral erg lief, en dat vond ik Dorus ook. Zit gewoon geen kwaad in, zeg maar.
En ze kan vast wel springen, anders zou Ralf het niet moeten proberen, lijkt me.

Voor een generale repetitie ging het eigenlijk te goed vandaag.. Dus hopelijk is iedereen volgende week ook weer scherp. Ik wil heel graag zelf een filmpje omdat ik het dan meteen terug kan zien, da's het grote nadeel van meerijden, het is leuk om te doen, maar of het echt zo gaaf uitziet als het voelt, weet je niet hè?

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:08

Net aan Merce gevraagd of er morgenavond nog een plaatsje in een les voor me vrij is. Ga de les van 7u meepakken. Hopelijk is Marleen dan nog vrij :). Ben benieuwd!!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:12

Als je op tijd bent moet dat toch lukken, lijkt me.. Veel plezier!

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:07

Morgen heb ik tot 14.30 verplicht onderwijs, dus dat zou in theorie moeten lukken :).

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:14

Veel plezier, Marleen lijkt mij wel wat voor jou!
Harry heeft haar ook al goedgekeurd. Het is soms net een jonge hengst ,haha :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:28

Koei vond haar en Sandra gisteren ook al zo interessant, ik liep via de achterkant de stal in, dus kwamen we er langs. Hij was heel lief, oortjes erop, maar echt nader kennismaken vond ik toch meer iets voor op de wei. :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:29

Als je er voor Lotte bent wel, want die zal er ook wel op willen, aangezien ze ook altijd op Dorus reedt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:47

Hey Ralf zit zondag op Marleen met de parade ipv Maarten, die hebben gewisseld!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:07

Weet iemand hier iemand op de manege die nog een wit dekje zoekt? Ik heb een wit dekje over en die mag weg voor 12,50

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:22

Vindt hij vast niet erg. :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:15

Zo ik ben klaar voor zondag!

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:08

Rian, hoe ging het springen woensdag?
Vind Marleen echt een heel leuk paardje :D!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:08

Sweetgirl1 schreef:
Weet iemand hier iemand op de manege die nog een wit dekje zoekt? Ik heb een wit dekje over en die mag weg voor 12,50

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:33

Tessiej schreef:
Rian, hoe ging het springen woensdag?
Vind Marleen echt een heel leuk paardje :D!

Hoe is ze? :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:55

Ze vindt springen leuk. :j En was er erg goed in ook. Ralf is helemaal weg van d'r, net als hij van Dorus was inderdaad. Dus wat hem betreft klopt wat ze zeiden dat de Dorus-kenners haar ook leuk zouden vinden. Hij heeft gisteravond om 21.00 ook met haar gereden, was natuurlijk wel wennen, juist omdat ze zo op Dorus lijkt, maar natuurlijk toch anders is, maar hij heeft genoten.
Ik trouwens ook, lekker na een half uurtje bak het weiland in gegaan, heerlijk om 21.30 en prachtig om de mist om je heen uit het land te zien trekken. En zo mooi om Koetje te zien en voelen genieten, hij vindt het echt machtig mooi om in het weiland te lopen. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:11

Wauw, dat klinkt ten eerste al als een goed paard voor de dorus fans. Maar is ze even actief *rennen* ect?
Dat lijkt me echt heerlijk, zo in het weiland, lekker hard haha. Heb je er foto's van?

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:27

Wat fijn dat Ralf zo heeft genoten!
Ze is inderdaad erg actief, maar kan van voren erg fijn ontspannen. Moet nog wel op zoek naar de knopjes ;). Maar echt.. Ik vind het zo'n leuk paard!!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:41

Saaams, hoezo hard in het weiland? Was gewoon les hoor. Maar Koe vindt dat blijkbaar mooi, waardoor hij als vanzelf veel groter en actiever gaat lopen. En doordat het half 10 was, was het buiten ook goed toeven. {:}

Ralf moest ook de knopjes nog wel vinden, vooral het doseren. Als Dorus ging lopen was het lastig om hem terug te rijden, waardoor op Marleen de hulpen soms te groot waren. Wat ze nog erg lastig vond, was echt los laten en strekken, ze bleef met een lange teugel in haar houding lopen, terwijl ze gewoon lekker mocht halsstrekken. Maar dat komt wel goed. :)
De nieuwe Friesjes zijn trouwens ook plaatjes én braaf. Sowieso bijzonder hoe snel de nieuwe paardjes op hun gemak lijken te zijn. Heel relaxt op stal enzo. Zo mooi om te zien!