Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:36

Ow ja, Sven heeft de dure Kingsland deken van Ricky helemaal gesloopt en zelfs nog van hem af weten te halen _-:(
Ben ik er een nieuwe deken op aan het leggen....begint hij meteen er aan te trekken.....ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Is een Weatherbeeta, dus ook niet echt goedkoop. Die deken (Kingsland) heeft jarenlang alles overleefd en die "kruppel" vernield hem.......

Des te kleiner, des te brutaler ;) Mensen daar zijn zelfs wat bang voor hem. Hij schijnt uit te halen.....maar ik denk dat ze het dreigen bedoelen van hem, hij is niet gemeen aangelegd. Hij heeft in het begin 1x zijn kont naar me gedraaid en de lucht in gegooid een beetje onder het mom van trappen, maar hij sloeg niet uit. Heb ik meteen korte metten mee gemaakt en nooit meer voorgekomen. Zij zijn eigenlijk te lief voor hem en dan krijg je dat......

Ik kan er alles mee, zal het niet in zijn hoofd halen om flauwekul uit te halen om het zo maar te zeggen. Dat weet hij gewoon......

Ricky daarentegen vind ik echt veel te stil........volgens mij heeft hij er nu toch wel behoorlijk wat moeite mee ofzo met die kou......ik weet het niet.......zo ken ik hem niet...... :\

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:46

Wd echt balen zeg van die deken :(.. Hoelang heeft Ricky al n deken op dan? Omdat Sven m nu pas heeft gesloopt of heeft ie m ook pas sinds kort op?
Zal misschien uit verveling zijn geweest? of om aandacht te trekken van Ricky? Nja tis in ieder geval niet fijn, zeker niet als ie ook nog zo duur was :(..Daag hardverdiende centjes..
Je hebt kans dat ricky misschien inderdaad meer energie verbruikt om zichzelf warm te houden deze winter, en dat ie daarom wat 'stiller' is ?
Sinds wanneer vertoont hij dat 'rare' gedrag? want de koudste dagen hebben we ondertussen wel gehad denk ik, al kan dit natuurlijk toch een nasleep zijn geweest van de harde energie die hij heeft moeten leveren die koude dagen. Maar met een deken op zou je toch zeggen dat hij het niet al te koud zou hebben. Moeilijk.. Hoe oud is ricky? Denk dat t indd wat meer energie kost voor m om zich goed warm te houden, geen idee hoe je dat t beste kunt oplossen overigens? Aan mij heb je dus niet veel hihi..

Helmer was trouwens toch wel zielig vandaag hihihi..(jammer dat ik op zo'n momenten geen camera bij me heb) (Al heeft de helft van dit topic het al op Fb gelezen, wilde het op bokt ook nog even plaatsen hihihi..
Heb 'm in de buitenbak gezet met de stal mesten, ik ben begonnen met mesten en is luus in de bak gaan lopen met m aan't touw, en daarna hebben we geruild en heb ik 'm gewoon los laten lopen..
Nou, duurde niet lang voordat ie al ging 'graven' naar een plek om te rollen.. maar dat 'graven' was natuurlijk erg lastig met die keiharde grond.. ocherm hij vond maar geen plekje.. graaf,graaf, snuffel,snuffel.. hmm nee dat is t toch niet, en weer 2 meter verderop t zelfde tafereel.. en zo ging dat n kwartier door totdat ie het opgaf en zoiets had van prrrr dan maar toch gewoon hier rollen als er niks beters is.. nou, het was duidelijk aan m te zien dat hij beetje gepikeerd was zo van; tis dat k gewoon Moest rollen maar kom op hey, heb je nou geen lekker plekje voor me? hahah arm beest.. kon nog niet even lekker rollen. tsja sorry helmer, kan er niks aan doen dat t vriest..heeft zich ook maar aan één kant gerold, terwijl hij normaal beide kanten 2x overdoet hahaha. en daarna sjokte die weer lekker achter me aan door de bak. Tussendoor alle wandelaars in de verte in de gaten houden, want meneer is nieuwsgierig die Moet alles zien natuurlijk. En weer lekker verder met mij wandelen door de bak, tussendoor lekker snoepjes krijgen.. Hij vond me helemaal leuk vandaag hihihi..

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:05

Nou, zo wild ben ik nou ook weer niet :P :D

whahaha xD
dat moest n N zijn. Weet niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Sorry :P

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 07:52

Haha dat gebeurt wel eens vaker op Bokt, dus je bent niet de enige Judith :D

Oooooh arme Helmer :(:) Hij heeft het toch wel heel erg moeilijk zo te horen :P

Ricky heeft al maanden een deken op. Eerst regendeken, dan `tussendeken` en nu dan de winterdeken (400 gram).
Hij word deze maand 25 jaar en heeft altijd al moeite gehad met de winter. Inderdaad met het aanmaken van de vacht was hij ook altijd zo lusteloos en liet ik Bob van der Heijden altijd komen om een vitaminecocktail in te laten spuiten. Zo ook met het verliezen weer van de vacht. Hij stond op een gegeven moment zwetend op de wei in mei omdat hij nog volop wintervacht had. De laatste jaren liet ik hem gewoon scheren en bleef hij in de winter veel binnen. Ik heb hem vaak echt letterlijk de wei in moeten duwen :roll: Hij vind dat dus echt niks om met koud en zeker vies weer buiten te moeten staan.....

En Ricky is nu ook niet meer zo fel naar Sven toe, dus nu heeft hij natuurlijk meer kans gehad. Eerder beet en sloeg Ricky wel van zich af, maar volgens mij heeft hij daar gewoon te weinig energie meer voor....... Hij dreigt wel enzo, maar niet zo fel als hij normaal altijd is.

Ernie061111

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 16:20

Er komen weer enkele boxen vrij bij Paardenstalling Wiertz te Harles (Vijlen)

Paardenstalling Wiertz is een pensionstal gelegen in het idyllische gehucht Harles. Van hier uit is men zo in het Vijlenerbos, waar men oneindig buiten kan rijden, zelfs tot Duitsland en Belgie aan toe.

De paarden hebben bij ons het hele jaar door de beschikking over weidegang. Ze lopen per twee (indien gewenst ook met meerdere) paarden samen op één wei. Hierdoor wordt ook voldoende rust en veiligheid voor uw paard gecreëerd. Ze worden iedere dag, m.u.v. feestdagen en weekenden, voor u buiten en binnen gezet.

Bij ons kunt u zelf beslissen welk krachtvoer en hoeveel uw paard krijgt. Ze worden iedere ochtend en avond voor u gevoerd, inclusief voldoende ruwvoer. De reden waarom wij er voor hebben gekozen om de hoeveelheid en het soort krachtvoer aan de eigenaren zelf over te laten is simpel....ieder paard is verschillend en heeft weer andere behoeften. Ook voldoende ruwvoer vinden wij heel belangrijk en daarom zorgen wij er ook voor dat ze niks te kort komen.

Wij beschikken over een buiten- en binnenbak van 20 bij 40 m. Bij ons kunt u gewoon uw eigen instructeur hier op locatie laten komen. Dit geldt ook voor uw eigen dierenarts, hoefsmid, osteopaat etc.

Voor meer informatie 06-40912996 of www.paardenstallingwiertz.nl

(boxprijzen vanaf €180 t/m €280)

ff doorsturen aan eventuele belangstellenden

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:38

heeft A. geen advertentie op marktplaats? Is gratis volgens mij..
Heb in ieder geval ook op m'n Fb de status veranderd , hoeveel stallen komen eigenlijk vrij Dé of weet je niet?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 08:09

Ja hoor staat ook een advertentie op marktplaats. Ja dat weet ik ik stuur je ff een PB

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 09:38

Heerlijk vanavond komt dan eindelijk mijn zadel. Arme Helmer is wel ff de klos moet het zadel ff testen op een paard hihi. Daarna wordt ie meteen op Ernie volledig aangepast ben er helemaal hieper van. Ben eens benieuwd wat het nou precies is geworden. Heb ff op het zadel gezeten van Forest om het te testen ook al is het hetzelfde merk helaas heb ik dus weer iets heel anders besteld. Extra diepe zit en extra dikke wrongen en natuurlijk niet te vergeten de langere zweetbladen. Hopelijk lost dat ook allemaal het voet en been probleem op. We zullen het zien hihi.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:57

Ben benieuwd! Haha kan me voorstellen dat je helemaal hieper bent :):) :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:32

klinkt in ieder geval super hoor dat zadel, met extra diepe zit en dikke wrongen ! en de langere zweetbladen zullen bij jou mooi staan aangezien je wat langere benen hebt. ofja tov mij heb je langere benen hihi..
ben erg benieuwd straks ! en Helmer vindt dat helemaal niet erg :D:D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 01:15

Hoe is het allemaal gegaan?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 08:31

Zadel is helaas op nieuw besteld ivm fabrieksfout maar goed deze mag ik zolang gewoon gebruiken tot de nieuwe komt. Hij zit echt super lekker.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:40

Ah dat is balen :(:)
Maar wel fijn dat je dit zadel zo lang mag gebruiken :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:05

Mijn Espritje loopt weer goed *\o/* *\o/*

Mooi balen van je zadel De. Moet je nog langer wachten.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:06

Oh super van Sprietje!!!! Heb je haar wel gezegd dat ze dat niet meer mag doen???

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 10:45

Of dat balen is weet ik niet. Ik heb nu een volledig nieuw zadel aangepast en al op zijn rug liggen volledig op zijn maat gemaakt waar een foutje inzit wat je niet eens eraan ziet aan de buitenkant moet je het zweetblad al optillen. Mag dit zadel 4 tot 6 weken gebruiken tot het nieuwe er is wat ook weer volledig hetzelfde is aangemeten en passend gemaakt. Ik heb nog geen € betaald terwijl ik wel een nieuw zadel in de kast heb liggen (met een fabrieksfout dan maar oke) hoef ook echt pas te betalen als het nieuwe zadel komt en volledig naar mijn zin is. Tevens hebben we gisteren nog besloten om sowieso enkele dingen aan te passen aan de nieuwe bestelling. Ik vindt het super service.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:48

Service is zeker super! Maar het was wel fijn geweest als je je perfecte zadel al meteen gehad had, maar nu is het ook heel erg goed opgelost :j
Kun je toch weer vooruit!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 11:32

Daarom en dan komt ze bij de nieuwe nog eens na 6 weken kijken of ie goed ligt na super toch.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:31

@Ernie: Welk merk zadel heb je nu? Ik ga denk ik Angela ook maar eens bellen voor een afspraak. Het zadel wat ik nu op Toran heb liggen ligt niet echt 100% en ik zit er ook niet heel lekker in. Het klinkt wel prettig dat je wat aanpassingen hebt kunnen doen aan het zadel, Angela verkoopt mij om de een of andere reden graag een kieffer zadel, nu wil ik eigenlijk iets anders met een diepere gesloten zit.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 07:56

@Spaiky ik heb een Hastilow Dressage Competitian
Beetje vreemd wat ik nu zeg maar heb me laten verrassen door Angela ze wist wat ik graag wilde en toen heeft ze er dit van gemaakt. Mijn scheve gebroken enkel (valt nu niet meer zo op) en mijn been wat moeilijk kan zakken ziet er optisch ook iets beter uit en je zit erin als een huis zit super lekker.

Angela zal beslist een reden hebben waarom ze je dat zadel adviseert gewoon duidelijk vertellen wat je wilt en dan zorgt zij voor het passende zadel. Tenminste dat was bij mij zo en ik ben echt tot nog toe zeer tevreden

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:50

Petje weer uit bed gevallen?? Jeez...

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:11

@Ernie: De kieffer heb ik ook op mijn vorige paard gehad. Nu op mijn nieuwe zit die niet zo fijn mijn benen liggen bij de kieffer te ver naar achteren en ik heb meer moeite met de juiste houding. Vandaar dat er de rossner (ook van een vorig paard) op ligt, daar ligt mijn been beter en zit ik gemakkelijker recht op. Maar ze vroeg al meteen toen ze de rossner kwam aanpassen waarom ik niet de kieffer er op wilde, die ligt op mijn merrie die mijn zus rijdt daar past ie goed op. Ik ga als ik Angela bel voor een afspraak gewoon even goed doornemen wat ik wil en dan komt het vast goed. Twijfel nu nog een beetje wanneer. Toran staat nog een maandje op de pension stalling en daarna komt ie naar huis en moet eigenlijk nog wat spieren krijgen.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 19:28

@Spaiky misschien beter toch ff dat maandje afw88 omdat je zadel dan toch weer anders ligt ivm de spieren enzo. Ik moet zeggen ze heeft me enorm aangenaam verrast met dit zadel hoor. Ze heeft alles erin gestopt wat ik wilde en is hier op uitgekomen. Zadel zit heerlijk en ligt als een huis.

@Marieke uhm das nog laat ik had de strijk er al doorheen en al alles ingeruimd. Ben het gewoon gewend om of wakker te liggen s'nachts of al vroeg te beginnen met werken. Op een gegeven moment begint dat normaal te worden al moet ik zeggen dat ik de laatste weken weer wat minder slaap als voorheen ben terug gevallen naar 2,5 uur en zat al fijn op 4 maar goed dat zal hopelijk snel weer beter gaan als er wat rust in de ketel is en alle oliebol omtrent X geregeld is.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:30

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:28

;-) blij met dr knol hihi