Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:48

Was ik al bang voor Jenny.. :(
Hier is t water ook constant bevroren de laatste dagen, ben zovaak mogelijk aant verversen
en een berg groenvoer hihii.. dalijk nog even snel nieuw stro,hooi en brokken halen. Alles is OP!!
en nog even snel paar vergeten boodschapjes doen en dan flink aan de poets, vanavond verjaardag van Luus voor de familie. Yak echt geen zin in..O:)
Zwaar hoofdpijn, want heb net nog moeten werken van 6tot12, en op zaterdag werken = standaard hoofdpijn.. :( :(

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:26

Vergeten boodschapjes moet ik vandaag ook nog doen. Poetsen niet, wel de was, maar dat vind ik niet zo erg ;)
Ik poets ook altijd extra goed als we een verjaardag hebben :D Vooral mijn moeder heeft echt een poetsfiemel, die controleert dan ook "onopvallend" alles :roll: .

Is het op zaterdag dan zo druk bij jullie of krijg je ergens anders hoofdpijn van?

Ernie061111

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 11:07

Whoehoe en het is alweer maandag. Vandaag komt Angela terug van vakantie dus ben enorm aant hopen op een telefoontje dat mijn zadelke eindelijk is gearriveerd en ik deze kan uitproberen. Heerlijk weer een eigen zadel dat wat nog ontbreekt.

Gisteren was het me toch een potje koud zeg pff. Soms toch wel heel erg blij zijn met de buren. Krijg je op zondag morgen gewoon ff lekker een tosti gemaakt haha. Tja hij zag ons zo zielig zitten in de zon bij de roundpen en had zoiets van dames (San en ik) als jullie nou eens ff lekker komen opwarmen bij de houtkachel met chocomolletje en tosti wat vinden jullie daarvan. Natuurlijk zeg je met deze kou daar geen nee tegen he. Dus dat ging er wel ff in.

We hadden ja al met de menige emmers water gesleept en ijs verwijdert en noem maar op. Stallen mesten is momenteel toch echt een grote hobby van me hoor daar krijg je het toch zo lekker warm van hihi. Tevens ziet het er altijd zo heerlijk uit dat lekkere verse stro en dan wat hooi en vooral een tevreden koppie van mijn ventje wat wil ik nog meer hihi.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:10

Zo je maar weer.......een goede buur is beter dan een verre vriend :D

Al wat van Angela gehoord?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 08:47

Nee helaas nog niks van Angela gehoord. Weet wel dat nog meer mensen op stal op haar aant w88 zijn dus misschien dat ze vandaag of morgen contact opneemt. Ik hoop het nou toch wel want begin er nou wel genoeg van te krijgen zeg.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:52

Dat kan ik me voorstellen :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:38

pff.. niet voor Helmer, maar heb totaal geen zin om vandaag naar stal te gaan zeg..
Kom net thuis van t werk, heb vanaf 06.00 gewerkt, en moet ik dan nog naar Vijlen karren om water en stal te doen en paardlief eff te laten lopen.. schijtwinter ook, heb r genoeg van hihi.. normaal zou k zeggen sla n dagje over, dat gaat helaas vandaag even niet.. balen :(.. en morgenvroeg weer om 6 beginnen, normaal vrij op woensdag, deze week helaas niet.. 5 dagen om 06.00 beginnen :(..

Sorry heb een zeikdag vandaag hahaha.. ben een beetje aant zeuren volgens mij :o :D

Jenny, hoeist met de nijnen bij jou?
Qua kou komen die van mij goed door, maar dat water.. wat een drama zeg :(.. kan maar zo'n 2x per dag verversen, maar t bevriest echt snel.
en dan gooi ik extra groenvoer erin, bevriest dat ook!! grrr.. ma goed, ze staan nog rechtop en hupsen nog rond, dus krijgen toch nog genoeg water binnen voor zover ik dat dan kan beoordelen, anders waren ze al omgekiept

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:19

Oké dit weer is idd geen pretje maar helaas kunnen we onze dieren niet 24 uur in huis of op de box laten staan. Tevens is het een beetje moeilijk om alles aan anderen over te laten want dat gaat bij ons op stal helaas niet. Momenteel is het ook ff niet zo gezellig op stal die kou maakt veel mensen geïrriteerd schijnt. Ik heb daar nog niet zoveel van gemerkt maar anderen duidelijk wel. Helaas moet de bak en roundpen eerlijk gedeeld worden en schijnt dat toch ietwat problemen op te leven. Moet wel erbij zeggen kan er ook aan liggen dat ik er meestal rond 16.30 uur ben en het dan vrij rustig is dat ik er geen last van heb.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:50

hihi tsja iedereen is denk k blij als ze hun eigen dingen klaar hebben op stal met dit weer. kan me voorstellen dat de meeste geen zin hebben in poespas van anderen.. maar ben eerlijk, had er gister gewoon ook even geen zin in na zon lange k*tdag opt werk :( (die dagen heb je wel es :P).. daarbij was paardlief Errug fris gisteren, sodejuuu.. maar even aan de longe gezet hihi.. moest toch even wat energie kwijt. ben blij voor hem als hij weer naar buiten kan hoor. volgens mij heeft Helmer het echt gehad met dat op stal staan (Nu zal hij gerust niet de enige zijn denk k zo :D). Ik heb overigens ook nog niet zoveel gemerkt van die irritatie bij mensen, al kan ik me wel voorstellen dat het soms botst. maar gewoon even fatsoenlijke afspraken maken en dan zou dat goed moeten komen. maa goed, sommige mensen menen meteen achterlijk te moeten doen en dan gaat het direct fout ja.. en vind het voor de nijnen ook erg sneu :(. maar die hebk nu verplicht int hok, die kank niet rond laten hupsen nu want die krijg ik niet zo 123 gevangen savonds als ze weer naar binnen moeten, dus dan maar even int hok. zo kan ik tenminste zelf nog Iets controleren van warmte mbh extra stro en fleecedeken enzo..
van mij mag het weer gaan dooien hoor en wat warmer worden, heb het gehad met dat vriezen, bahhh..
ben ook nog es ziek naar huis gekomen vandaag vanuit t werk :(.. voel me echt bagger! Nog 2 daagjes werken en dan lekker weekend! Judith doet vandaag t paardje, kan ik m morgen weer doen :)

wat betreft bak en round-penn eerlijk verdelen.. vind t wel erg toevallig dat elke keer alsk op stal ben, telkens dezelfde paarden in de roundpenn staan.. toeval ?? :P
ooh, heb je al wat van Angela gehoord?..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:10

Hoe dan ook ben je met zoveel mensen samen.....mag je wel wat samenwerking verwachten. Met zoveel mensen is het nooit makkelijk, maar je kunt wel fatsoenlijk reageren. Samen overleggen over wie, waar, wanneer etc. Met zoveel mensen zul je gewoon een compromis moeten maken, Zeker nu ze binnen staan. niet elkaar tegenwerken, maar samenwerken!

We hebben nu bij de nijnen een buitenbad bijna gezet met een verwarmingselement. Ceasar meerdere keren zien drinken en bevriest niet. Wel afgezet met een dakpan zeg maar om omkiepen et voorkomen. Empress geen idee... Groenvoer bevriest hier ook en dan laten ze het liggen....

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:53

Dat wat betreft de bak was vandaag ook al zo fijn :+ heb daarom maar rondjes over het erf met Helmer gestapt. Lekker in het zonnetje. Hij leek het zonnetje wel fijn te vinden :) Echt fris leek ie me niet, lekker relaxt was hij. Heb hem trouwens maandag gereden. Toen was hij ook wel wat frisser, maar niet zo heel erg. Liep gewoon lekker vlot door (heerlijk).

(Jeej , ik leef ook weer een keer op bokt, na weet ik hoe lang.. heb ook flink moeten bijlezen :p hihi)
Goed nieuws: we gaan misschien verhuizen dat betekend GOED INTERNET! :D (kan niet wachten!!) lekker elke avond bokt checken :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 05:29

Waar gaan/willen jullie heen verhuizen Judith?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:51

Ahum........water bevriest met verwarmingselement dus toch ook >;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:02

Winddancer schreef:
Ahum........water bevriest met verwarmingselement dus toch ook >;)

jezus, da's toch ook niet meer normaal ?? dan zijn er toch haast geen opties meer als zelfs dat niet werkt?
Was er net zelf aan't denken om volgend jaar ook voor zoiets te kijken, maar dat heeft dus ook weinig tot geen effect haha..
anders misschien een warmtelamp in t hok ? Dan blijven de nijnen warm en t water hopelijk ook?,.. al betwijfel ik of t water dan ook warm blijft,
als dat element ook niet werkt. Ben nu topic na aant lezen van mensen die even vertellen wat ze allemaal bevroren aantreffen op stal, wat je daar tussenuit leest is af en toe ook niet normaal haha..
T is heftig overal zo te horen! Nog even doorbijten en dan zal t wel weer gaan dooien hopelijk

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:05

Judith1601 schreef:
Dat wat betreft de bak was vandaag ook al zo fijn :+ heb daarom maar rondjes over het erf met Helmer gestapt. Lekker in het zonnetje. Hij leek het zonnetje wel fijn te vinden :) Echt fris leek ie me niet, lekker relaxt was hij. Heb hem trouwens maandag gereden. Toen was hij ook wel wat frisser, maar niet zo heel erg. Liep gewoon lekker vlot door (heerlijk).

(Jeej , ik leef ook weer een keer op bokt, na weet ik hoe lang.. heb ook flink moeten bijlezen :p hihi)
Goed nieuws: we gaan misschien verhuizen dat betekend GOED INTERNET! :D (kan niet wachten!!) lekker elke avond bokt checken :)

Di. avond was t rustig op stal toen we kwamen :).. 2 man in de bak, maar waren rustig bezig dus kon er makkelijk bij. en op stal zelf was verder nauwelijks nog iemand te bekennen.
Fijn dat ie gister wel relaxed was, dat wassie dinsdag dus echt niett, en zeker niet voor Helmers doen haha.. Heb Helmer nog nooit zo druk/fris gezien(maar ik ben er rustig onder kunnen blijven, goed he :D? hihih).. nja toen ie eenmaal even aan de longe gelopen had wel weer :) Ben blij voor de paardjes als ze weer naar buiten kunnen
en hun energie fatsoenlijk kwijt kunnen. die 1x per dag wat ze nu eruit komen is ook niet 't 'je van het'.. maargoed, daar moeten we t maar even mee doen :).
Hebben jullie je al ingeschreven judith? ben benieuwd waar jullie dalijk terechtkomen :). Wordt indd tijd dat je goed internet krijgt :P hihi.. Schandalig hoe weinig je je hier meldt ;)
jij gaat morgen he? Ik ga straks als Luus komt en dan zondagmiddag weer ns proberen te rijden

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:57

Ja gistermiddag was de bak toch echt wel overduidelijk bezet. Maargoed. Ik vind helmer echt ontzettend kalm voor zo veel op stal staan hoor. Maar kan natuurlijk dat toen jij er dinsdag was er natuurlijk net zo'n dag was dat ie nerveus en fris is hhihi. Wel knap dat je rustig bent gebleven :) dat komt allemaal wel, steeds een beetje meer.

We hebben ons ingeschreven bij woonpunt en woning stichting Gulpen :). WS Gulpen had al iets wat we best interessant vonden. Woonpunt had een appartement in wijlre... zag er goed uit, tot ik de straatnaam zag... Ik wil echt geen buren worden van mn ex. :+ Mja, ik ga me maar eens omkleden. Appie tijd, jippiee! Weer vervelen tot 22.00 :)

trouwens Melissa, wat kan ik morgen met m doen? Rijden, longeren? (weet namelijk niet wat jij met m doet vandaag). Sms me maar fftjes :)

Oh trouwens: we willen gewoon weg uit ons huidig krot :+ Liefst omgeving gulpen/wijlre/schin op geul Wilddancer. Want nu is het echt gewoon afschuwelijk. Geen fatsoenlijke douche (die lekt) geen centrale verwarming enz.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:08

hmm nou zo kalm is Helmer niet meer hoor :') .. misschien dat dat momentopname is geweest met jou dan :P want s avonds stond ie rechtop in z'n box. en gisteren was het ook weer een bommetje(schrok zich helemaal kapot omdat iemand met de deur naar de buitenbak aant schuiven was, gelukkig issie nog zo dat ie mij niet overhoop loopt maar de andere kant opspringt, maar hij vloog toch weg met mij eraan, al heb ik m wel weer snel kunnen corrigeren) maar hij schrikt echt megasnel op t moment en is heel erg 'gevoelig'.. heeft zelfs nog aantal keren gebokt en gesprongen toen ie los in de bak was, en zonder te vragen ging ie snel in galop links- en rechtsom. Helmer moet echt zn energie kwijt, net zoals de andere paardjes trouwens.. maarre helmer is op t moment echt helmer niet.. kreeg gister wel n mega kroelbeurt van m /3 <3 <3. Al is dat volgens mij alleen maar omdat ie Ernie mist, want toen Ernie op stal aankwam en bij helmer op de wei stond, was t over met t kroelen bij mij(op 'af en toe een keer' na hahahah.. nja we moeten in ieder geval maar hopen dat ze weer snel de wei op kunnen :).. en in de tussentijd maar zoveel mogelijk beweging proberen te geven als ene van ons daar is.

Aah jammer dat het in dezelfde straat is als je ex, zeker als het appartement leuk was! maargoed, als je nu al 2 appartementen voor de voeten hebt gekregen, dan zullen jullie vast en zeker nog iets kunnen vinden wat Niet in dezelfde straat als je ex ligt hihihi ;)..
Kan me voorstellen dat jullie daar snel weg willen, zeker als je dan geen fatsoenlijke verwarming enzo hebt in deze tijd. ben benieuwd wel hoor naar jullie nieuwe appartementje dalijk :)... wel leuk, zo'n 'nieuwe' periode, niet dan :D ?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 06:07

Judith1601 schreef:
Oh trouwens: we willen gewoon weg uit ons huidig krot :+ Liefst omgeving gulpen/wijlre/schin op geul Wilddancer.

Nou, zo wild ben ik nou ook weer niet :P :D

Ik zag deze week nog in een krantje een advertentie van de woningvereniging met een paar appartementjes. Maar dat zullen wel dezelfde zijn geweest. Ik hoop dat je snel wat anders vind!

Helmer is dus behoorlijk stuiter stuiter en dat voor een Fries ;) :D
Maar ja, zullen wel meerdere paarden nu last van hebben, vanwege het binnen staan.
Ze zullen wel knettergek zijn als ze straks weer de wei op mogen :=

Vandaag even hooi scoren. Heb wel nog 19 pakken op een ander adres liggen, maar die zijn geseald en zijn behoorlijk zwaar (weet niet precies hoeveel ze wegen, maar dacht 30 kg.) Aangezien ik nu niet met de auto de wei in kan rijden zou ik ze dus lopend moeten brengen naar de opslag en dat red ik echt niet! Dus even een paar kleine balen hooi halen, ik heb al twee adressen in Vijlen gevonden, dus dat is wel ideaal.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:27

*komt om het hoekje spieken.

Momenteel weinig tot niet naar stal kunnen gaan. Mam is woensdag opgenomen met meerdere longembolie-en in het ziekenhuis... En dan is de afstand naar stal toch wel erg lastig hoor... Krijg het niet geregeld om te werken, naar het ziekenhuis te gaan, de honden te verzorgen en eigenlijk ook Shaya.
Lag Arno nu maar in de achtertuin :=

Lastige is ook dat Jimmy me niet (meer) zo leuk vindt. Hij gromt flink naar me en dan loop je toch niet meer met een fijn gevoel het erf op. Geen idee waar het aan ligt. Maar lastig is het wel!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:55

Oh jeetje........sterkte en beterschap voor je moeder!

Jimmy is dus niet meer zo al te vriendelijk tegen je := .........kan het zijn dat hij je niet meer "herkent"?
Tja ik weet verder niks van honden, maar dat heb ik me wel vaker afgevraagd tot hoe ver het geheugen van een hond reikt.....
En of dat bv. ook van het ras af hangt, dus dat het ene ras een beter geheugen heeft dan een ander enzo.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:36

Heel veel beterschap gewenst !! Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is
wat betreft Jimmy denk ik inderdaad dat hij je niet meer herkent?
er lopen ook zoveel mensen bij ons rond op stal, dus zou me goed kunnen voorstellen dat hij weer even opnieuw aan je moet wennen als hij je alweer even niet meer heeft gezien. Maar is wel erg lastig zo zeg! als je eenmaal op t terrein bent, is t dan goed? of gaat hij door?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 07:04

@ allemaal Jimmy mist nu zijn eieren dus die zal nu wel gaan veranderen en niet meer zo dominant zijn.

Beterschap voor je moeder.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 07:51

Eieren...... _O- .....haha dat klinkt zo grappig......ik ben gewend dat dat gewoon zijn ballen zijn dan :')

Maar de dominantie zal dan hoogstwaarschijnlijk wel afnemen :j . Bij een hengst is dat normaal gesproken ook en Jimmy is nog jong.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 08:06

@Melis, op het erf ging hij door. Ik moet echt stil staan als hij komt en dan stond hij heel vals voor me. Ik heb zelf veel met honden en ben normaal nooit bang, maar voor Jimmy wel := Dat zal hij ook merken.
Hij heeft mijn moeder al eens gebeten (niet door ofzo, maar hij had wel haar jas)

Hopelijk dat hij zonder eieren wat liever tegen me gaat doen := Is idd erg vervelend. Ga daarom beetje met tegenzin naar stal. Omdat ik me gewoon niet vrij kan bewegen. Want ook als ik met Shaya loop doet hij het.
En zelfs als ik van het erf af ga :=

Hopelijk knapt mam snel op zodat ik weer met normale regelmaat naar stal kan. Hopelijk neemt het dan af.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 08:13

Zou hij misschien iets ruiken van je eigen honden of doet hij dat toch bij meerdere mensen?

Kan me voorstellen dat je dan met een minder gevoel naar stal gaat....