Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:43

Goedemorgen :D

Ziet er uit als een geslaagd gourmet avondje!

Volgens mij wordt het best wel mooi weer vandaag......de zon komt nu zo mooi op :j
(Zul je zien......heb ik dit gezegd en dan regent het straks de hele dag :roll: ).

Ernie061111

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 08:55

Sorry ik moet ff klagen. Kan niet slapen zeik ben op van de zenuwen kan niet iemand het al zondag maken ofzo.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:25

Het wordt nu wel heel erg spannend he!
Zij hebben geen website ofzo toch? Je hebt dus geen enkel idee wat er aan paarden te wachten staat of wel?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 10:06

Winddancer schreef:
Het wordt nu wel heel erg spannend he!
Zij hebben geen website ofzo toch? Je hebt dus geen enkel idee wat er aan paarden te wachten staat of wel?

Neuh heb er 4 van de 50 gezien na een half uur zoeken op 12 hectare te voet (ja erg handig hihi) Nee hebben geen website ik geloof dat warm water al luxe was hihi. Heeft zelfs geen gsm das pas echt uit de oertijd maarja.

Voor mijn reeds zijnde slaap te kort doet dit geen goed aan nee. Slaap nu echt helemaal niet meer. Grr

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:37

12 hectare :wow: ........dat wordt de wandelschoenen aantrekken dit weekend :D
Of heeft hij een sjiek golfkarretje waar je mee rond kunt crossen om paardjes te bekijken?
Zoiets vind ik wel al geschikt voor je 8-) : Afbeelding

Heb je een voorkeur voor ruin, merrie of hengst of maakt dat niet veel uit?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 10:50

Whahaaa die is goed. Als het goed is gaan ze zaterdag allemaal naar binnen en staan ze gewoon zondag op stal allemaal (hoop ik dan)
Eigenlijk heb ik geen voorkeur.Ik heb 2 merries gehad en da beviel prima. Ze zeggen dat ruin veel prettiger is geen idee. Ik zie het wel. Al lijkt me hengst niet echt een optie en mocht da zo zijn krijgt ie thuis gewoon meteen zijn ballen eraf en klaar. Dat geeft anders problemen op stal en daar heb ik niet zoveel zin in eigenlijk. Ze piepen ja al als de meesten ietwat fris zijn in de hal wel niet te spreken over een hengst oei oei. Nee dat veroorzaakt bij enkele denk ik wel overduidelijk een drama of een hartstilstand neuh laat da maar hihi.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:56

Whahaha daar ben ik ook bang voor _O-
Ik houd wel van wat temperament eerlijk gezegd. Heb ik liever dan die "dooie knollen".

Alhoewel ik eerlijk gezegd ook niet vind dat een hengst op dat soort stalling thuis hoort.
En daarbij, als het niks qua fokkerij kan toevoegen en niet goedgekeurd is, vind ik dat je ze per direct moet castreren, is voor zowel het paard als voor de mens een stuk fijner :j .

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:05

Precies doe je het dier alleen maar een tekort mee. Tevens voor de goede vrede op stal lijkt me da wel verstandig om niet te doen.
Geen idee wat het gaat worden iig geen bonte hihihi

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:14

Bont vind ik eerlijk gezegd ook helemaal niks :n
In ieder geval niet mijn smaak......

Favory is ook een paar keer los gekomen bij andere paarden en dat gaat er dan toch een stuk heftiger aan toe dan wanneer gewoon ruinen en merries bij elkaar komen := En ze dan heel stoer uit elkaar halen om achteraf helemaal shaky jezelf voor gek te verklaren dat je er tussenin bent gegaan en ze uit elkaar hebt gehaald. Waren niet de meest slimme acties (terwijl hij niet eens bij mij was los gekomen), maar ja....puur instinctief handel je dan toch.

Is hij trouwens nog steeds hengst?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:23

Is hij trouwens nog steeds hengst?[/quote]

Das toch die van Fauve he. Ja hoor die is nog steeds hengst maar om eerlijk te zijn vraag ik me wel af of die weet dat ie hengst is. Is nu toch wel heel erg braaf geworden sinds ie onder het zadel is.
Ze zet hem wel standaard zelf binnen en buiten. Dat gaat eigenlijk super.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:31

Is eigenlijk een sulletje he :D Stonden 's ochtends wel eens hengstige merries los bij hem voor de wei (paarden waren wel eens wat sneller dan mij haha), maar hij keek niet op of om haha!
Maar hij had zich twee keer los getrokken bij hem en kwam dus bij paarden die los liepen op het pad terecht met binnenhalen.
En is dan geen pretje om ze weer uit elkaar te moeten halen :n . Dus toen moest ze het op een gegeven moment zelf gaan doen.

Meestal merk je inderdaad wel dat wanneer ze aan het werk kunnen dat ze dan opeens rustiger/volwassener worden :j

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:43

Het is ook echt een leukerd vindt het zo leuk hoe hij met Fauve speelt en onder het zadel vind ik het behoorlijk netjes.

Het geeft altijd mensen die daar een probleem mee hebben met die onwetende kruimel hengst hihi. Hij doet geen vlieg kwaad. Niet te vergeten hij is ook ja niet extreem groot he. Het is natuurlijk geen van 1.70 die als ie zich laat zien groeit tot 2m en probeer dat dan maar eens onder controle te houden neuh da heb ik eigenlijk niet zo heel veel zin in. Met een gewone jonge heb ik straks mijn handen waarschijnlijk al vol omdat die niks anders gezien heeft als gras en wat collegaatjes van zijn eigen leeftijd. Dus eerst maar eens de wereld ontdekken en dan zien we wel weer verder.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:53

Het is inderdaad maar een kleintje :D En Fauve gaat er ook heel leuk mee om vind ik :j

Winddancer was toen net twee jaar toen hij daar kwam. Ik had hem van de merrie af gekocht en er was raar genoeg nog niks mee gedaan. Nooit een halster om gehad, geen hoefsmid gezien, geen DA (entingen/ontwormen etc.). Hij stond gewoon bij die mensen thuis nog bij de merrie, hij was toen bijna 7 maanden al. Maar alles was vlekkeloos gelopen. De tweede dag dat hij bij me was stond hij al vast op depoetsplaats, was echt een heel nuchter paard!

Is toen 2,5 maand regelmatig in handen geweest en toen een half jaar 24/7 de wei op. Toen hij naar de opfok ging was het een kwestie van uit de wei plukken en aju, zo makkelijk :D De opfok had hem echter helemaal geen goed gedaan :n Dus maar laten castreren en naar Arno verhuisd en binnen een maand tijd had ik weer een heel ander paard!

Zal met de nieuwe van jou ook wel zijn denk ik. De meesten gaan er echt op vooruit en wennen zeer snel :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:47

Hey WD, ik zag dat je op mijn knappe meisje hebt gestemd in de Bokt-merrieveulen verkiezing :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:50

bah, om even met de deur in huis te vallen..
kom net kokhalzend thuis, hondjelief heeft zo erg diarree dat hij het niet kon ophouden, en over zn mand gepoept heeft (om t maar netjes te typen), over de vloer waar het ook nog uit elkaar gespetterd is over een halve meter breed en daardoor ook langs de dressoir omhoog gegaan is..
Vrouwtjelief zit er nog steeds kokhalzend naar te kijken, hoe gaan we dit oplossen? pfff..
Hondlief daarintegen stond vrolijk te kwispelen toen ik binnen kwam, die voelt zich weer top..
* Drama in huize Pötgens dus:D*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:02

MariekeA schreef:
Hey WD, ik zag dat je op mijn knappe meisje hebt gestemd in de Bokt-merrieveulen verkiezing :D

:))

Ieuwwwwww dat zou dus ook helemaal niks voor mij zijn Melis :n
Ik denk dat ik dan meteen over mijn nek ga :r

Is het ondertussen wel al gelukt om het op te ruimen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:15

Winddancer schreef:
MariekeA schreef:

:))

Ieuwwwwww dat zou dus ook helemaal niks voor mij zijn Melis :n
Ik denk dat ik dan meteen over mijn nek ga :r

Is het ondertussen wel al gelukt om het op te ruimen?

Mission Accomplished(Of hoe je het ook schrijft :D) *\o/*
krijg alleen die Geur maar niet weg, :r deuren flink opengezet, zo ongeveer een hele bus luchtverfrisser over de mand en grond heen gespoten en ruik het nog steeds bah..
Heeft me ook nog eens 2 badhanddoeken gekost, mja als ik dat allemaal met Keukenrol had moeten doen, oeioei :D..

en ik had me een honger toen ik thuis kwam (nog niks gegeten op t werk en was al vanaf 05.00op)
da's nu voorbij :(

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:33

Dat kan ik me voorstellen, dan zou mijn eetlust ook spontaan verdwenen zijn :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 16:24

Oo bah nee dat is voor mij dus ook echt niks dan loop ik dus ook meteen te kokhalzen. Ik kan er al niet tegen als ze zo'n halve braakneiging naast je staan uit te voeren dan is het voor mij al voorbij.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:44

hihi jaah ik kan normaal ook niet veel hebben, maar ben er verrassend goed doorheen gekomen..
Maar de lucht hangt er nog steeds helaas.. brrr..
wat betreft de hengst van Fauve, wat n lief dier is dat zeg! :D
Helmer snuffelt in ieder geval nogal graag door de tralies aan 'm hihih..
Prachtig ook om fauve samen met dr paardje bezig te zien, die 2 hebben echt n mooie band samen :)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 16:47

Ik wil een tijdmachine kan iemand het al zondag maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:49

Zyrina_MF schreef:
Ik wil een tijdmachine kan iemand het al zondag maken.

Oeioei, het is pas Net maandag :(
Sorry als ik het zou kunnen, hadk je graag al naar zondag geteleporteerd!
Maar gaat sneller dan je denkt hoor, nog even en dan is het al zondag! :D
Oeh zelfs ik krijg al zenuwen voor je hihi, vind het spannend zeg!
Wie weet kom je zondag wel Helmer's nieuwe weidemaatje tegen jeej! _/-\o_

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 16:56

Ik geloof dat ik hier het hele huis al gek heb := . Pa de rust zelf loopt ook al te miepen of ik alles heb en moest zelfs lachen toen ik thuis kwam en hij de reserveband van de trailer na aant kijken was. Ja die moet natuurlijk mee he voor de zekerheid.
Haha dan woensdag op stal nog ff mijn stalletje goed uitvegen en voerbak en drinkbak schoon schrobben voor het geval dat natuurlijk.
Morgen middag afgesproken met een goeie vriendin die me dan weer door morgen heen sleept en me ff weer bijschoolt met de dubbele lounge (ja die heeft er 10 staan dus kan ff wel wat oefenen al 1 jaar niet meer gedaan) dan weer ff opfris jonge paarden schema wat we toen samen gesteld hadden voor Zyrina oftewel stappenplan.
SPANNEND en dan kom ik straks nog met een lege trailer naar huis mij kennende ;(

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:58

POEF!!!!!! En huppa.....we hebben opeens zondag 6 november :D

Vanavond Halloweenfeest in Vijlen.....is voor het eerst, dus zal mij benieuwen :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:59

Winddancer schreef:
Vanavond Halloweenfeest in Vijlen.....is voor het eerst, dus zal mij benieuwen :+

Oeh leuk! :D
Wat gaat er gebeuren, tochtje lopen of.. ?