De BOKrit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

De BOKrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 19:48

Sjah wat zal ik er eens van zeggen: bij het begin beginnen dan maar...

Om 11 uur stond ik op het station en daar kwam Kimmy al naar me toegelopen, Honeybee was al onderweg en pikte ons daar op om naar Gasselte te gaan. Daar aangekomen een rondje stallen gedaan en toen kwam de vrouw van de manege naar ons toe met een lijstje van de paarden die meegingen. Zo goed en zo kwaad als het kon hebben we geprobeerd in te schatten wie op welk paard kwam te zitten. Dit was echt niet makkelijk, aangezien je alleen verhalen kent en de meeste nog nooit hebt zien rijden.
Vanaf een uur of 12 kwam iedereen binnendruppelen en hebben we met de meesten nog een kopje thee gedronken in de kantine. Toen de indeling bekend gemaakt en de paarden werden naar de bak gebracht.
Ik reed op Iris, een mooi paard van 1.70 die we de vorige keer al eens op de foto hadden gezet omdat ze ons opviel. In de bak een paar rondjes gestapt in de bak en daar gingen we, de natuur in.
Toen bleek dat een aantal paarden behoorlijk fris waren en in het bos ging het bij het eerste drafje mis: Kimmy's paard Jack gaf een ontzettend smerige bok met 4 benen in de lucht en werd er af gelanceerd. Ik was behoorlijk geschrokken want ze bleef nog even liggen. Haar paard liep ook nog als een idioot te rennen maar die heb ik na een tijdje kunnen pakken gelukkig. Kimmy had wat last van haar hoofd maar kon de rit wel verder rijden. Ze kwam op een ander paard te zitten, een van de begeleiders ging verder op Jack.
Ook Prisca's paard was een behoorlijk fel beest en daar was Prisca ook helemaal niet happy mee. Karin wilde nog ruilen maar dat wilde Prisca Karin niet aandoen. Ook Mayo had een behoorlijk vervelende Haf onder zich, die ook niet vies was van een bok. Na een tijdje heeft zij met Karin geruild en kwam op een brave bruine te zitten.
Bij iedereen zat de schrik er geloof ik wel in, we hebben toen een heel stuk gestapt en toen de paarden daar weer vervelend van werden zijn we gaan draven. Hierna was bij de meeste paarden de ergste frissigheid eruit en werden ze een stuk braver. Er was inmiddels denk ik een uur verstreken maar vanaf toen vond ik de rit een stuk beter gaan. Mijn paard heeft ook nog een paar keer gebokt en vloog er af en toe vandoor maar ik mocht niet klagen.
Onderweg is ook nog het paard van de begeleider gewisseld (Jack), die moest voor straf naar huis. Niet echt een paard wat je er graag bij wilt hebben voor een relaxte rit. Ook Prisca heeft geruild met Sjuimpje, dus Prisca ging op Zijtjefries verder.
Toch heb ik het tweede deel echt wel genoten van de rit, veel met iedereen gekletst en erg leuk om iedereen nou eens IRL te zien!!
Na de rit nog even in de kantine gezeten, boktcaps bewonderd en een glaasje fris gedronken en daarna splitste iedereen zich op. Een deel ging nog naar Maarten, waar straks een heerlijk maal op tafel komt, Honeybee en ik zijn even gaan snacken en nu is het wachten op de eerste foto's.

Nog even dit: als je het niet leuk vond of niet tevreden was over het paard waar je op zat, dan spijt me dit, Honeybee en ik hebben echt zo goed mogelijk geprobeerd alles te regelen, dat is altijd moeilijk, vooral met zo'n grote groep. Ik denk ook dat we met teveel waren tijdens de rit, daar hebben we dan weer van geleerd. Aan de andere kant vertelden ze de vorige keer dat we in Gasselte waren voor de voorbereidingen dat er ook wel ritten waren georganiseerd met 30 paarden, dus dat dat geen probleem was. Honeybee en ik voelen ons toch wel verantwoordelijk voor iedereen die aan een door ons georganiseerde boktrit deelneemt, maar wij kunnen ook niet weten hoe de paarden en omstandigheden zijn. Dit was de eerste rit dat mensen zich echt onveilig voelden op de paarden, midden in de winter hebben we een sneeuwrit gemaakt op westernpaarden die eigenlijk allemaal wel braaf waren dus op een nieuwe locatie weet je nooit precies wat je kunt verwachten.
Dus ik hoop dat iedereen er toch een goed gevoel aan overhoudt, Honeybee en ik hebben ons best gedaan Knipoog

Afbeelding
Iris, het superpaard waar ik op reed --> let op het fantastische circusdekje!
Laatst bijgewerkt door Cody op 24-03-02 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:27

Ik vond het weer hartstikke leuk om mee te mogen, jullie (jij Marije en jij Sandra) hebben het volgens mij zo goed mogelijk geregeld. Doe ik niet zomaar na...
en als ze bij zo'n manege zeggen dat je met makke paarden te maken hebt, dan mag je ze toch ook geloven...

Maar, slechts 1 zandruiter in ons midden, ach, achteraf valt het dan toch ook best wel weer mee....Hoop dat Mayo snel weer hersteld is van de hoofdpijn... Aan het begin van de rit zag het er eventje was donker uit, maar eh....inderdaad, de tweede helft was stukken beter.
Ik heb een hele leuke middag gehad. Super.... bedankt dat ik mee mocht!
Wanneer gaan we weer? Schijnheilig

Edit 26/3: paard-onvriendelijke opmerkingen verwijderd, bij nader inzien waren deze opmerkingen kwetsend, ook voor de paarden-eigenaar. Ik had niet zo mogen oordelen over andermans paarden. Bovendien, de meeste van de paarden gedroegen zich wel netjes en verdienen dus veel beter dan wat ik eerder schreef. ik heb mijn excuses aangeboden in een reactie op een bericht van Dick Verbrugge in zijn bericht over de rit.
Laatst bijgewerkt door Dees op 26-03-02 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 20:28

Van de zomer? Haha! Als er nog liefhebbers zijn tenminste Scheve mond

Trouwens, ik denk dat je Kimmy bedoelt hoor met de hoofdpijn. Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:31

Kleine vergipsing....heb ook zoveel takken tegen mijn hoofdje aan gehad...en opzwepende jonge aanplant Knipoog

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:33

Oh, best wel balen dat het niet zo leuk begonnen is.
Geen goede reclame voor die manege.
Wanneer komen de foto's ?? Haha! Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 20:41

Ik denk pas vanavond laat of morgen?

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:43

aaaaahhhhh.....
naja nog maar even wachten dan.... Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 20:44

We hebben geen actiefoto's als je dat soms bedoelt }>

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:54

Het was inderdaad een Bokrit! Normaal bokt Sarah niet zoveel meer, maar nu bokte ze bij elk wissewasje. Ze heeft zelfs weer eens een keertje gesteigerd. Maar ach, ik vond dat ze zich toch wel goed gedragen heeft.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:33

Het maakt verder niet uit maar je moet eigenlijk rekening houden dat we merendeel willen kletsen en dus moeten we eigenlijk 28 dode knollen hebben. Als ik al in de stal te horen krijg dat ik voorop moet rijden kan je begrijpen dat dat niet echt en leuk en gezellig is. Daar kunnen jullie ook niets aan doen wel iets om de volgende keer rekening mee te houden.

Ik heb helaas tijdens buitenritten geen fijne ervaringen met mijn eigen paard die precies hetzelfde doet. Daar werd ik niet echt blij van.

Volgende keer 28 dode knollen uitzoeken waar we lekker mee kunnen hobbelen en KLESTEN zonder dat er een afgezonderd hoeft te worden.

VERDER SUPER GEREGELD HOOR Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:40

Ik vond de bokrit ook geweldig. Mijn trouwe Wanda sjokte wel verder zonder ervandoor te gaan of te bokken. Zo ben ik dus toch nog in een galopje geweest doordat ze niet de snelste is, maar ze heeft een goed uithoudingsvermogen.

Ik verheug me al op de volgende rit misschien in Een in Drenthe? Bij het Fjordenpaard verhuren ze makkere paardjes ik ben er op ponykamp geweest.

HET WAS EEN SUPER GEZELLIGE RIT!!!!!!!!!!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:00

Ach, uiteindelijk was het wel lachen toch???!!! Ik vond het erg leuk om iedereen nou eens in het echt te bewonderen.
De paarden waren niet echt super, op Brian na natuurlijk, de deelnemers weten wel wat ik bedoel Haha! ,de rest moet maar op de fotos wachten...
Dan zien jullie dat ik het mooiste paard van de manege had!
Verder vond ik het erg gezellig, ik hoop dat ik volgende boktritten ook weer erbij kan zijn!

Oh ja, Marije en Sandra bedankt voor het regelen!!! Jullie hebben jullie best gedaan en uiteindelijk was het toch gezellig!!! En Suzanne(als ik het goed schrijf), hardstikke bedankt dat ik met jou en je superfries mee mocht rijden!!!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 00:47

Ik zal zo even ook een verhaaltje schrijven (nouja diegene die me kennen, zullen wel weten dat het een lang verhaal wordt maar goed).

Maar ik wou hier even zeggen Cody en Honeybee, hartstikke bedankt, jullie hebben de rit goed geregeld en er veel moeite voor gedaan!

Dat de manege wat minder was, daar konden jullie niks aan doen, jullie zijn eerst nog wel eens een keer wezen kijken hoe het er allemaal aan toe ging en uitzag.
Iedereen kan zien als ze jullie foto's van jullie vorige bezoek hebben bekeken, dat het er toen veel beter uitzag.
Dat is dus absoluut niet jullie fout, dat zal wel het wanbeleid van de manege zijn, want dit was idd geen reclame en denk ook niet dat ik er uit me zelf weer heen ga.
Ze hebben gewoon dingen gezegd die uiteindelijk niet helemaal klopten, aangezien ze een paard meestuurden die er eigenlijk niet bij had moeten lopen (die van Kimmy dus), de mannelijke begeleider (Dick ofzo) kon er zelf ook niet mee overweg, dus werd er een ander paard geregeld, deze was gelukkig wel heel lief, dit was dus echt een manegeknollie en Kimmy ging op dat paard verder, de begeleider weer op zijn eigen paard en dat andere paard ging weer mee terug naar de manege.[/b]

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 08:39

he jammer!
Pris volgende boktrit mag je vast wel op exje hij is niet echt dood maar wel zo mega braaf:)

komen jullei ook naar de apeldoorn rit?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 10:32

Cody en Honeybee: ook namens mij bedankt voor de goede organisatie! 't Was idd jammer dat niet alle paarden geschikt bleken te zijn voor zo'n grote groepsrit, maar daar konden jullie niets aan doen. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt en ik ga nu genieten van een heerlijk ontbijtje-op-Bokt dat Maarten net voor me heeft gemaakt! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 12:44

Het is mij weer prima bevallen hoor! Ook al had ik af en toe ook wel de handen vol aan Sammie (heb helaas maar 15 foto's kunnen maken, die overigens wel zijn gelukt!). Ik ga eerst even Sandra's foto's verder bekijken en dan plaats ik ze wel...

Hoe is het met de spierpijn van allemaal? Ik heb alleen wat zware armen... Mijn zadel zat overigens wel top!

De volgende keer ga ik zeker weer mee!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 12:59

Ik heb echt enorme spierpijn in mijn schouderbladen... en een beetje in mijn lies. Wat een hangerd was dat zeg.. pffff...

Ik heb overigens Kimmy nog net even gebeld. Ze had vanmorgen wel enorme hoofdpijn, maar asperientjes doen wonderen. Verder is ze wat stijf en heeft ze best wel last van haar spieren in buik, rug en nek.
Ik heb haar wel aangeraden als het zo blijft dat ze dan toch even naar dokter moet gaan.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 13:01

Ook namens mij een bedankje richting Marije en Sandra!! Jullie hebben je best gedaan, en zeker als ze daar zeggen dat een groep van 30 man moet kunnen dan ga je ervan uit dat het goed is. Het viel me op dat de 'eigen' manege paarden zelfs nog braver waren. Ironique heeft zich ook toppie gedragen, wel druk, maar ging goed.
Ennuh.. ik heb wel spierpijn Huilen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 16:16

Het was hardstikke gezellig en leuk om eens een keer in een andere omgeving door de bossen te touren met zoveel Bokkers,
en ach!,
wat hadden we dan moeten verwachten?
Het had waarschijnlijk al veel uitgemaakt als de Bokt-Vos thuis was gebleven.

Ik heb best ok gereden, alhoewel Pisca's bontje het niet kan halen bij het dressuurzadel van Aag. (die zich trouwens perfect heeft gedragen, su0per braaf maar met net een beetje extra Lovers )

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 19:50

ik beh ool enorme spierpijn in mijn schouders
Ik heb net ook nog een uur priveles gehad poeh!
En ook hierbij wil ik mMarije en Sandra bedankenn voor de organisatie Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:45

haha geen slecht woord meer over aagje de zijtjesfries. Super braaf en toch niet sloom hihi. Ze kan BTW SUPER Kwijl lopen complimenten hoor (waaar blijft de startkaart ?? Tong uitsteken ).

Bedankt voor het ruilen Sjuim Lovers .


Spierpijn even kijken Frusty oke bovenbenen zijn een beetje gevoelig vooral niet teveel stilzitten. Oke ik heb al 4 weken niet gereden Huilen . Gelukkig heb ik zondag nog genoten van EMMEN ZOOOO Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers