Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Wat is je voorkeursdatum?

Zondag 22 juli
2 (14%)
Zondag 12 augustus
5 (35%)
Zondag 19 augustus
4 (28%)
Zondag 26 augustus
3 (21%)

Totaal aantal stemmen: 14


Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 21:22

Hallo muzikale Bokkers,

naar aanleiding van een vorige muziekmeeting die zeer geslaagd was, wil ik graag een nieuwe meeting organiseren voor iedereen die het leuk vindt om samen muziek te maken! Ik kan dan weer een grote oefenruimte reserveren bij dBstudios naast station Utrecht Zuilen. Ik werk bij het podium in dB's en repeteerde er zelf ook met mijn bandje. Instrumenten (gitaar, basgitaar, keyboard) kunnen eventueel gehuurd worden bij dB's. Backline (versterkers, zanginstalatie, drumstel) is aanwezig. De kosten van de ruimte zijn €45,-, dit bedrag zal gedeeld worden door alle aanwezige bokkers. De vorige keer waren we met 8 personen, dus de kosten per persoon zullen niet zo hoog worden. Wanneer we met een klein groepje zijn is het ook mogelijk om een goedkopere kleinere ruimte te huren.

Wie zouden het leuk vinden om lekker samen muziek te gaan maken? Het maakt niet uit of je pas net een instrument bespeelt (of zingt) of al erg ervaren bent. Ook maakt het niet uit welk instrument je bespeelt! Het gaat erom om gewoon lekker een paar uurtjes samen muziek te maken, plezier te hebben en ervaring op te doen! Zelf ben ik ook geen heel goede muzikant, maar samen muziek maken vindt ik erg leuk!

Zelf speel ik drums (en sinds kort een heel klein beetje lepels :') ), maar ook drummers/drumsters mogen zich aanmelden! Dan kunnen we tussendoor afwisselen. Mijn idee is om bij je aanmelding je instrument, en een nummer door te geven die je graag zou willen spelen. Dan kunnen we beslissen wat we willen gaan doen en deze nummers 'instuderen' (tussen haakjes, want heel nauwkeurig kennen is niet nodig) en deze lekker samen spelen zodat iedereen sowieso een nummer kan doen die hij/zij leuk vindt! Nogmaals, het gaat om het plezier, nummers hoeven niet tot in de puntjes ingestudeerd te worden, maar soms is het fijn om een richtlijn te hebben :) Songteksten kunnen we ook ter plekke opzoeken (is wifi beschikbaar) wanneer we spontaan iets anders willen doen.

Iedereen die mee zou willen spelen (of een poging tot zou willen doen) is van harte welkom om zich aan te melden! Ook mensen die willen komen kijken of foto's willen maken zijn welkom. Samen eten na afloop zou misschien leuk zijn en afhankelijk van de datum kunnen we ook nog samen bandjes kijken! (ik kan wel korting regelen ;) ) Ook mensen die alleen bij het eten/bandjes kijken willen aanhaken zijn welkom!

Even in het kort:
Wat: Muziekmeeting
Wie: Voor alle Bokkers die het leuk vinden!
Waar: dB's, CAB Rondom 100, Utrecht (makkelijk bereikbaar met het OV en veel gratis parkeerplaatsen)
Tijd: 15:00-18:00 uur

Ik heb 4 voorkeursdata geprikt. Deze staan ook hierboven in de poll.
- Zondag 22 juli - Er is dan geen show
- Zondag 12 augustus - Er is dan een hardcoreshow waar we eventueel gezamenlijk naartoe kunnen (voor wie het leuk vind). Bij deze optie moet ik wel wat eerder afhaken/tussendoor af en toe weg bij jammen omdat ik die avond de productie van het concert doe en de bands moet ontvangen. (https://www.facebook.com/events/799259403601855/)
- Zondag 19 augustus - Dan is er een rock&roll garageshow (https://www.facebook.com/events/1598506136870396/)
- Zondag 26 augustus- Er is een metalshow (https://www.facebook.com/events/1561578783964093/)

Op de andere dagen ben ik al bezet of al aan het werk in dB's en is de show te vroeg voor mij om mee te kunnen spelen.

Beat drums, not people!


Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:57

Jaaaa :D
Ik kom met mijn (elektrische) gitaar en waarschijnlijk met nog een basgitaar :)

Heb drie data gelecteerd wanneer het sowieso moet kunnen.
19 Augustus kan ik op zich ook wel maar dan kom ik uit een nachtdienst :')
Voorkeur kwa show gaat voor mij uit naar Metal :o
Maar sta voor alles open (dan ga ik gewoon mee om sociaal te doen :+).
Er is eerlijk gezegd nu pas één nummer wat ik aardig goed kan meespelen en dat is Rammvier van Rammstein..
Maar als er nummers bekend zijn kan ik ze desnoods even oefenen met mijn vriend samen :)

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:55

Ik doe ook graag mee. Ik bespeel geen instrument maar ik zing.
Ik kom uit Huizen. Carpoolen is mogelijk. Een beetje omrijden om iemand op te pikken is ook geen probleem.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 4986
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:56

Ik zou ook graag meedoen! Ik zing, voornamelijk classic rock maar iets buiten mijn comfort zone is ook leuk! Rammstein is vet, die wil ik best proberen.
Verder ga ik wel mee met degene die instrumenten spelen qua nummers, met teksten voor m'n neus kom ik wel een eind denk ik :(:)

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:49

Leuk Sica :D
Wat zijn nummers die jij meestal doet?

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 10:56

Ik speel zelf trouwens echt van alles :+
Van Rammstein tot latin, van bluesrock tot reggae..
Ik speel niet alle stijlen even goed, maar de basis van alle stijlen kan ik wel spelen.
Dit topic heb ik trouwens ook even gedeeld in het 'leren drummen' topic. Misschien dat daar ook nog mensen zijn die het tof vinden om een keertje samen met anderen muziek te maken. :)

Beat drums, not people!

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:06

Is er een nummer wat jij sowieso heel graag wilt spelen Animal?
Dan kan ik hem alvast wat doornemen, ik pak niet altijd alles even snel op :o

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 11:27

Mij maakt het niet zo heel veel uit eigenlijk.
Eventueel kan ik wel een lijstje maken met wat nummers die voor ons goed te doen zijn? Of misschien kunnen we het beste even afwachten wie er zich nog meer aanmeldt. Met bijvoorbeeld een saxofonist erbij is het het tofste om nummers te pakken waar diegene ook iets mee kan.

Wel tof trouwens! Nu al meerdere vocalisten! Vorige keer was dat ontzettend leuk! Werd er veel meerstemmig gezongen en dat was echt te gek! Toen hadden we trouwens ook een toetseniste en zelfs een violiste erbij!

Beat drums, not people!

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 13:13

19 augustus moet ik ook werken hoor ik net. Die datum kan wel, maar dan moet ik tussen 17u en 18u een paar keer even weg. Dat gaat wel een toffe show worden!

Beat drums, not people!

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 4986
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:07

Poeh, dat is een hele lijst Lieszje, ik zing met mijn band van alles van ACDC tot Van Halen tot Republica en Muse. Maar meerstemmig lijkt mij ook wel heel tof, heb ik minder ervaring mee.
Makkelijke jamliedjes in de rocksfeer zijn bijvoorbeeld knocking on heaven's door van Bob Dylan, Tush van ZZtop, Highway to hell van ACDC. Zijn ook voor minder ervaren muzikanten aardig weg te spelen denk ik.
Verder ligt het er inderdaad aan wat voor instrumenten er mee doen, een saxofoon zal met deze nummers misschien weinig kunnen...

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:46

Highway to hell heb ik volgens mij ook weleens (gedeeltelijk en op sloom tempo) gespeelt :)

Hoop dat er nog wat mensen aanmelden :D

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:05

Zo eindelijk even tijd om agenda erbij te pakken en te reageren.
Ik kan alleen op 22 juli niet. Wat betreft bandjes: Hardcore zie ik niet zo zitten, rock&roll + metal helemaal goed :D Maar vooral samen spelen lijkt me leuk. Een nummer wacht ik nog even mee totdat de datum, de instrumenten en het nivo een beetje bekend is. Ik speel zelf elektrisch gitaar.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:05

Bedankt voor het melden Elise (Animal)! Ik wil wel proberen iets mee te drummen. Ik kan het echt nog niet zo goed. Ik zal van tevoren echt het een en ander moeten instuderen. Nummers met een heel constant basistempo en weinig fills zijn voor mij het makkelijkst . Mijn muzieksmaak is redelijk breed maar ik ben in de regel niet zo van de hedendaagse top 40 muziek, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar misschien moeten we idd nog wat meer aanmeldingen afwachten en dan de datum vaststellen voordat we het gaan hebben over de muziek.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:28

Leuk Jessica :D
Ik speel ook nog niet zo goed gitaar hoor :')
Ben je met bepaalde nummers bezig? :)

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:49

De nummers (alleen de basisgrooves) die ik als laatste heb geoefend voor mijn drumles was van een nummer van The Strokes (Heart in a cage), een nummer van de Black Keys (Tighten up) en eentje van Nothing but Thieves (Sorry). Ligt allemaal wel in mij straatje qua muziek maar het hele nummer spelen...
En jij?

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:56

Tot nu toe kan ik ook alleen maar Rammvier van Rammstein aardig meespelen :o
Wel na ongeveer een halfjaar weer gitaarles gehad vandaag en het nummer nog wat perfectioneerd :)
Loop vaak in bepaalde nummers tegen moeilijke stukken aan waardoor ik dan vaak niet verder kom :+

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:21

Ik denk dat we ook niet vooral te ingewikkelde nummers moeten gaan doen, als het de helft dan niet lukt wordt niemand blij toch :P
Blue on black van kenny wayne shepherd is bijv een leuk nummer die denk ik iedereen wel kan. (gitaarsolo dan maar niet al wil ik daar best even naar kijken )

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:25

Ik heb dat ook. Ik kan volgens mij alleen Evil (en Summer Well een beetje) van Interpol een beetje meespelen en dan nog gaat het niet vlekkeloos. 1 van de simpelste rocknummers die ik ben tegen gekomen is Seven nation army van The White Stripes en ja, zelfs daar maak ik fouten maar als ik die een beetje dooroefen moet dat lukken voor augustus hoor... Haha

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 17:33

En het hoeft ook helemaal niet perfect natuurlijk. Als Liezsje een paar akkoorden speelt in rustig ritmisch tempo, kan Jessica daar ook echt wel wat op spelen en andersom. Dan zie je ineens dat samen muziek maken niet heel moeilijk hoeft te zijn. Dan kan Jessica zelfs gewoon kick-snare spelen en Lieszje 1 akkoord met alleen maar een slag op de tel. Ik kan helemaal geen gitaar spelen, maar dat lukt mij nog :D Als het dan een beetje comfortabel gaat voelen kun je uitbreiden en dan ben je zomaar bezig met het maken van een nummer :D Het gaat vooral heel leuk worden en daarvoor hoeft het natuurlijk niet per se heel moeilijk te zijn.

Eventueel kan ik dan met Lieszje haar voorkeursnummers spelen en Saskiakefie met Jessica als het anderen niet lukt. :D Zo valt er altijd wel wat leuks van te maken :)

Beat drums, not people!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:41

Hmm 1 akkoord spelen lijkt me ingewikkelder dan een simpel nummer uitkiezen met 3 open akkoorden ofzo. Anders moet je toch steeds tellen tot je weer aan de beurt bent. Maar idd het hoeft zeker niet perfect het is geen optreden :D Maar denk alsnog dat je beter simpele nummers kan kiezen dat iedereen lekker mee kan spelen, toch? Leuk dat we al van alles wat hebben: bas, gitaar, drums, zangeres... Nu nog een datum!

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 17:43

Dat is zo inderdaad! In ieder geval kunnen Jessica en ik niet tegelijkertijd drummen. Ik neem ook wel wat percussiespul mee. Daar ben ik onhandig mee (lees: ik kan het niet), maar dan kan ik daar mooi mee klooien als Jessica drumt :D Ritme houden moet wel lukken :)

Beat drums, not people!

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:34

Ik heb niet echt een goed ritme gevoel hoor :=
En ik ben nogal notenblind :')
Maar kan het altijd proberen toch? :P
Seven nation army heb ik ook weleens gedeeltelijk gespeeld, kan hem er weer eens bijpakken? :)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:56

Lezen van noten in de gitaarwereld is ook niet erg gebruikelijk toch :P Gelukkig zijn er van veel tabs/chords of instructiefilmpjes.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:59

Gelukkig wel ja :o

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Muziekmeeting in Utrecht (+evt. bandjes kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:40

Zullen we een datum prikken? :)

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers