Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 06:57

Hallo Allemaal!

Ik ben wel eens benieuwd wie er allemaal uit (de omgeving van) Oss komt..

Stel jezelf en je paardjes hier even voor en kom gezellig kletsen!

Ik zal beginnen.
Mijn naam is ilse, ben 27 jaar en woon vlak bij station Oss west samen met mijn vriend en 3 jarige dochter.
In het verleden altijd paard gereden en verschillende rijpaard gehad. Nu sinds een aantal jaar hebben we een hobbymatige minipaarden fokkerij en zijn we altijd te vinden op de keuringen en shows met onze mini's.
Hier onder een klein aantal van onze paardjes op de foto.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:09

Hoi!

Ik ben Lisa, 16 jaar en woon in Oss richting Ussen. Ik rij al sinds jongs af aan, maar heb sinds 2012 eigen paarden gehad. Helaas augustus vorig jaar mijn eerste pony Wanda laten inslapen, beide spronggewrichten volledig kapot :(
Afbeelding


Begin dit jaar opzoek gegaan naar een nieuw maatje, voorkeur naar een 4 jarige zwarte KWPN ruin. Kwam thuis met een
9 jarige bruine Engels Volbloed merrie :')

Is waarschijnlijk uitgegleden in de wei eind april, en zijn sinds dien aan het revalideren. ( volledig verhaal in topic onderschrift )

Maar een paard met een hart van goud en zou haar niet meer kwijt willen <3
Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:18

He Ilse, leuk!

Joanne, 30 en sinds 2 jaar bijrijder van een Friese Merrie, Lette.
Kom zelf uit Den Bosch en Lette staat in Vinkel

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 08:26

Lisa_WB schreef:
Hoi!

Ik ben Lisa, 16 jaar en woon in Oss richting Ussen. Ik rij al sinds jongs af aan, maar heb sinds 2012 eigen paarden gehad. Helaas augustus vorig jaar mijn eerste pony Wanda laten inslapen, beide spronggewrichten volledig kapot :(
[ [url=m/5OtZaO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Begin dit jaar opzoek gegaan naar een nieuw maatje, voorkeur naar een 4 jarige zwarte KWPN ruin. Kwam thuis met een
9 jarige bruine Engels Volbloed merrie :')

Is waarschijnlijk uitgegleden in de wei eind april, en zijn sinds dien aan het revalideren. ( volledig verhaal in topic onderschrift )

Maar een paard met een hart van goud en zou haar niet meer kwijt willen <3
[ [url=m/Vxcdas.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk Lisa, jij staat bij Dick en Bethy toch?

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 08:27

Joanne1987 schreef:
He Ilse, leuk!

Joanne, 30 en sinds 2 jaar bijrijder van een Friese Merrie, Lette.
Kom zelf uit Den Bosch en Lette staat in Vinkel

[ [url=m/9LK1eZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/QXTsMT.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/l6tVTP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey, leuk Joanne! Ik dacht echt dat Lette van jou zelf was

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:35

Ik ben Malou, 21 en woon ook in oss (richting Rusheuvel). Rij al zo'n anderhalf jaar een prachtige Fries x fjord bij genaamd dirkje <3
Afbeelding. Voorheen vooral op de manege gereden en een paar avontuurtjes met ritten begeleiden in oa Kreta en Portugal gehad.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:40

ilse_89 schreef:
Lisa_WB schreef:
Hoi!

Ik ben Lisa, 16 jaar en woon in Oss richting Ussen. Ik rij al sinds jongs af aan, maar heb sinds 2012 eigen paarden gehad. Helaas augustus vorig jaar mijn eerste pony Wanda laten inslapen, beide spronggewrichten volledig kapot :(
[ [url=m/5OtZaO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Begin dit jaar opzoek gegaan naar een nieuw maatje, voorkeur naar een 4 jarige zwarte KWPN ruin. Kwam thuis met een
9 jarige bruine Engels Volbloed merrie :')

Is waarschijnlijk uitgegleden in de wei eind april, en zijn sinds dien aan het revalideren. ( volledig verhaal in topic onderschrift )

Maar een paard met een hart van goud en zou haar niet meer kwijt willen <3
[ [url=m/Vxcdas.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk Lisa, jij staat bij Dick en Bethy toch?


Nog wel ;) verhuis per 1 okt naar een andere stalling.

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 08:49

Fijn Lisa! Heb een aantal jaar geleden ook bij Dick en Bethy gestaan, maar nu ik niet meer rij, heb ik alles bij mezelf staan.


Mooi paard Malou!.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:56

ilse_89 schreef:
Fijn Lisa! Heb een aantal jaar geleden ook bij Dick en Bethy gestaan, maar nu ik niet meer rij, heb ik alles bij mezelf staan.


Mooi paard Malou!.



Volgens mij was jij inderdaad net weg toen ik kwam. Dat lijkt me echt heerlijk, je eigen paardjes op je eigen plekje <3

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 09:01

Lisa_WB schreef:
ilse_89 schreef:
Fijn Lisa! Heb een aantal jaar geleden ook bij Dick en Bethy gestaan, maar nu ik niet meer rij, heb ik alles bij mezelf staan.


Mooi paard Malou!.



Volgens mij was jij inderdaad net weg toen ik kwam. Dat lijkt me echt heerlijk, je eigen paardjes op je eigen plekje <3



Ja, dat is ook echt fijn hoor. Eerst woonde ik in Den bosch en toen had ik mn paardjes op pension staan in Schijndel. Toch mis ik soms het gezellige wel van een pensionstal. Nu ben ik altijd alleen of samen met mijn vriend.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:04

Helaas Ilse... Lette is wel verkocht tijdje geleden maar is op Kaathoven blijven staan. Lette is mij wel als eerste aangeboden, maar ik red dat gewoon financieel en met tijd niet

Wat een mooi paard Malou!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 09:07

Joanne1987 schreef:
Helaas Ilse... Lette is wel verkocht tijdje geleden maar is op Kaathoven blijven staan. Lette is mij wel als eerste aangeboden, maar ik red dat gewoon financieel en met tijd niet

Wat een mooi paard Malou!


Begrijp ik! Wel super fijn dat ze is blijven staan en dat je haar kan blijven rijden :-)
Ik vind een Fries ook altijd zo mooi. Wij willen in de toekomst toch ook weer een Fries erbij

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:44

ilse_89 schreef:
Ja, dat is ook echt fijn hoor. Eerst woonde ik in Den bosch en toen had ik mn paardjes op pension staan in Schijndel. Toch mis ik soms het gezellige wel van een pensionstal. Nu ben ik altijd alleen of samen met mijn vriend.


Lijkt me vooral fijn dat je eigenlijk alles zelf kunt bepalen ( hoeveelheid hooi, nieuw stukje gras erbij etc ). Aan de ene kant snap ik dat je de gezelligheid mist, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel eens fijn om gewoon rustig je gang te kunnen gaan. Nu valt het qua drukte bij Bethy en Dick nog wel mee en ben ik ook vaak alleen, maar de stal waar ik heen ga lopen zeker 3x zoveel mensen rond dus dan zijn er eigenlijk altijd wel een aantal mensen.

Wat een leuk paard Malou!

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 09:47

Lisa_WB schreef:
ilse_89 schreef:
Ja, dat is ook echt fijn hoor. Eerst woonde ik in Den bosch en toen had ik mn paardjes op pension staan in Schijndel. Toch mis ik soms het gezellige wel van een pensionstal. Nu ben ik altijd alleen of samen met mijn vriend.


Lijkt me vooral fijn dat je eigenlijk alles zelf kunt bepalen ( hoeveelheid hooi, nieuw stukje gras erbij etc ). Aan de ene kant snap ik dat je de gezelligheid mist, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel eens fijn om gewoon rustig je gang te kunnen gaan. Nu valt het qua drukte bij Bethy en Dick nog wel mee en ben ik ook vaak alleen, maar de stal waar ik heen ga lopen zeker 3x zoveel mensen rond dus dan zijn er eigenlijk altijd wel een aantal mensen.

Wat een leuk paard Malou!



Waar ga je nu heen Lisa?

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:01

ilse_89 schreef:
Waar ga je nu heen Lisa?


Ik ga nu naar van Lith in Geffen

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:02

Ik woon ook in Oss! Vlakbij station west ook!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:09

Mag ik er ook bij?
Mijn naam is Karin, 23 jaar en woonachtig in Nistelrode.

Mijn rijpaard is Spark
Afbeelding
Een Paint hengstje van 3 jaar oud. Grootste liefde is eten. Hobbies koeien stoeien en buiten ritjes maken.

Mijn pensioen merrie Cupid
Afbeelding
Momenteel 19 jaar oud. Doet voornamelijk haar zoontje en de shetlanders in het gareel houden. Af en toe kinderen vermaken.

En als laatse mijn kleine man Remy
Afbeelding
5 maanden oud paint hengstje. Zoontje van cupid. Knuffelkont en af en toe een etterbakje als ie weer op pad is met de shetlanders.

Be happy eat a snackkie

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:42

Hoi mede Ossenaren!

Ik ben Eefje, 22 jaar en woonachtig bij Oss centraal :p
Voorheen stalmedewerker, ruiter en groom. Maar aangezien ik eindelijk weet wat ik wil studeren zit ik weer in de banken. Ik doe een jaar scheikunde en biologie om volgend jaar Equine sports and business te gaan studeren! :D

Sinds ik mijn paardjes van werk heb achtergelaten ben ik op zoek naar een leuk bijrijdpaard.
En ik sta op het punt om een super leuk veulentje te kopen <3

Hoi Malou/Breathe, we zitten letterlijk tegenover elkaar op stal te bokken lol.

Wat een ontzettend mooie paarden heb je Karin!
Ook een gave fries voorbij zien komen. Dat heb je goed geregeld dat je dr kon blijven verzorgen.

Verder heerlijk om je fokkerij aan huis te hebben zeg!

Lisa wat heb jij een pech. Heb je hele verhaal onder de meleessteen gevolgd. Alvast succes met de verhuizing.

Don't mess with the ponies

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:45

Ja ik heb mega geluk gehad... ik snapte de eigenaresse heel goed toen ze besloot Lette te koop te zetten, ze was al in de 60 en wilde écht van dr pensioen samen met dr man gaan genieten ipv 3 dagen veel tijd kwijt te zijn aan Lette. Toen ik hoorde dat iemand uit dezelfde plaats haar wilde kopen leek het echt te mooi om waar te zijn, toen ik ook nog mocht blijven moest ik mezelf wel even knijpen hoor...

Spannend zo'n nieuwe studie! Wat voor veulentje heb je op het oog?

Wat een mooie paardjes Karin!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:15

Bedankt Ilse, Joanne en Lisa. Ben echt trots op die mooie grullo meid onder mijn kont, haha.
@Lisa ben benieuwd naar die stal, is dat die nieuwe stal?
@karin wat een leuke paarden! Vind vooral je hengst prachtig :)
@Joanne, gelukkig maar! Zou er niet aan moeten denken om met mijn bijrijdpaardje te moeten stoppen, maar het hoort helaas wel tot de risico's als het niet je eigen paard is :(
Enneh hoooii :wave: Eefje

Lughnassadh

Berichten: 1773
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:16

Ook ik woon daar. Aan de rand. Paardlief bevind zich 11 km verderop. Ik ben 37 en werk waar mijn paard staat en tevens voor een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Re: Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:44

Lughnassadh werk je bij de melkerij in Uden? :)

Joanne mooie foto's ook in het topic van je onderschrift. Ga je tegenwoordig ook nog wel eens naar de koudbloedenwedstrijd in Uden? Had in je profiel gespot dat je in het verleden wel eens geweest bent.
Een lief dressuur mormeltje van Geniaal. Ik zal later meer delen als het rond is. Woensdag gaan Malou/Breathe en ik voor de tweede keer kijken en dan moet ik de knoop eens doorhakken! :9

Don't mess with the ponies

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:09

Ben niet meer geweest nee, 3 weken na die wedstrtijd bleek ik zwanger van mn tweede kindje :)
Heb Lette nu weer volop in training sinds een jaartje en zijn wel enorm hard gegaan. Stal genoot organiseert in oktober ook een friezen wedstrijd en wil me erbij hebben, maar ik moet een trailer huren en mn vader regelen om te rijden dus al met al flink duur en tijdrovend zo'n dagje...

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Lughnassadh

Berichten: 1773
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:34

Nee, ik werk met kinderen die dezelfde beperking hebben als ik. Ik wist niet eens dat er in Uden zoiets zat!

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bokkers uit Oss (noord brabant) en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:36

Oijen zit ook een melkerij, heb ik aantal jaar geleden een merrie gehuurd

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 11 bezoekers