Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Moderators: MirandaT, Ods, Warboel, Muiz, Essie73

haike

Re: Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:41

zitten echt veel beesten ook overal nu!

Stalnollie, leuke verzameling zo dan!

Ik ben vanaf volgende week waarschijnlijk weer regelmatig in Haaren te vinden, ga richting vakantie en moet dan echt huis bij mijn vader eens mee gaan opruimen

Baret, L1+32! en L2+26 M1+10 M2+23 Z1+21
Izadina, L1+19 L2+10

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 04:03

***Het zware leven met onze groene terrorist in huis!***
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:34

Er zijn daar inderdaad 3 paarden getroffen, twee weer aan de beterende hand. Vind het toch maar een vreemd idee dat die paarden dus altijd drager blijven.... Wij staan redelijk dicht bij 't Halster dus we letten goed op.

Stalnollie: Heeft Nol zelf helemaal geen paarden meer? Zie geregeld foto's van je voorbij komen op Facebook. Je bent goed bezig!

Rijden gaat goed :) Merk wel dat ik nog zoekende ben naar mijn balans en na lange ritten nog wat last heb. Over een paar weken komt mijn nieuwe zadel binnen :D

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:21

Ondertussen 5 getroffen en 2 aan het verbeteren, wel ontzettend sneu voor ze, hoop dat het allemaal goed af gaat lopen! Morgenavond hebben ze informatiebijeenkomst maar daar gaan wij niet heen. Wedstrijden die daar wilde starten gant, heel begrijpelijk, ook niet door.

Sanne fijn dat het weer de goede kant op gaat! Wat voor zadel krijg je?

Izadina, L1+19 L2+10

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:10

Drager kunnen alle paarden zijn. Ook van droes! Als je nooit hebt laten testen kunnen ze het allemaal zijn. Dus zou me daar niet zo druk over maken

Nol heeft een tweespan een hackney merrie en een welsh ruin

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 09:39

Gaan de lessen wel door?
Ik wist niet eens dat er daar een manege zit :+ Duidelijk dat ik nog niet heel Oisterwijk heb ontdekt :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:10

Lessen gaan wel door ja, maar komende week is wel de laatste week voor de zomerstop.. Ben benieuwd wat ze met de ponykampen gaan doen

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:14

Cayenne schreef:
Gaan de lessen wel door?
Ik wist niet eens dat er daar een manege zit :+ Duidelijk dat ik nog niet heel Oisterwijk heb ontdekt :')

Haha, manege toch behoorlijk groot daar en goede naam, en ook ruiterzaakje dus altijd handig even snel iets nodig heb. Erg rot voor ze!

Ik volgende week waarschijnlijk weer paar nachtjes in Haaren slapen, ga in de ochtenden werken in Esch en 's middags huis mee uitzoeken/opruimen in Haaren dus dan wel praktischer en dichterbij vanaf daar.

Izadina, L1+19 L2+10

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:17

Ik had het ook al vernomen van het Rhino virus.
Aangezien mijn paarden niet in contact komen met andere paarden en er ook vrijwel geen vreemde mensen bij onze paarden komen maak ik me niet direct zorgen.

@Keeyzie: Fijn dat het rijden de goede kant op gaat. Een ander zadel kan ook wonderen doen :)

De laatste tijd alleen 's morgens vroeg en 's avonds gereden vanwege de hitte, ben toch wel blij als het weer een keertje zou gaan regen en afkoelt. Onze weilanden houden zich nog goed maar ik merk wel dat bij het lange gras de toppen uitdrogen, lijkt net hooi op stokjes :')

Olina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:12

Kom hier ook weer eens even binnenvallen.

Wij zijn ondertussen met onze pony's verhuisd naar de Leyehoeve in Cromvoirt, en voor mijn bijrijdster zoek ik iemand die af en toe een basis springlesje kan geven. Gaat er echt puur om voor de lol en lage huppeltjes, pony is nog jong, wordt normaal gezien meer richting klassieke dressuur/western gereden maar heeft daar ook nog erg veel in te leren. Maar ze vindt werken met balken erg leuk en voor de afwisseling zouden we dat graag met les een beetje op willen pakken en bijrijdster is gek op springen, dus zo kunnen ze samen leren.

Ons kleine beginnende bedrijfje in training van paarden/geven van grondwerklessen is hier te volgen
Skye, arabierenkruising, merrie, 5 jaar
S.A. Mishkaljiyah, Arabisch volbloed merrie, 5 jaar

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:21

Welkom Olina!
Weet wel wat instructeurs daar in de buurt, stuur je even een pb met namen. Geef zelf daar op stal wel dressuurles maar springen is voor mij te lang geleden om jullie te kunnen helpen ben ik bang, meer dan zelf wat spelenderwijs huppelen doe ik ook niet.

Izadina, L1+19 L2+10

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:15

Ik vond dit forum omdat ik op IJslanders Kampina zocht.

Ik denk zal me even voorstellen omdat ik nu ook in de Kampina rijd.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn paarden verhuisd en sta nu aan de kant van Oirschot/Boxtel. Geen Haaren maar misschien gaan jullie me wel eens tegenkomen.

Ik rijd een bruine Freiberger ruin en ik heb een grijze Welsh-a merrie (bijna altijd) aan de hand mee.
Afbeelding

Y;( rip Beauty voor altijd in mijn hart, ik mis je!

Goed onderhouden zwart westernzadel te koop
http://www.bokt.nl/markt/ad/8818/zwart- ... inde-hobby

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 18:41

Welkom Joyce! Dan zullen we je vast nog wel tegen komen!
Weet je de weg al een beetje?

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:48

Nee nog helemaal niet.
Ik heb dinsdag voor de eerste keer een buitenritje gemaakt en was meteen de weg kwijt. Het is niet zo simpel als ik gewend ben, van ik neem de volgende pad wel rechts En dan ga ik weer richting huis. Even wennen aan de paden waar je niet in mag en de diverse hekken.
Ik weet ook nog niet hoe de verschillende plekjes heten. Maar de ontdekkingsreis is wel leuk.
De koeien ben ik al wel tegen gekomen, Tenminste die zag ik op een flinke afstand staan. Ik hoop alleen de IJslanders voorlopig nog niet tegen te komen.
Waar zijn die meestal?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 02:32

Ik zie ze meestal bij het Konijnenbergven, maar ze kunnen door bijna het hele gebied lopen.
Ik vind de huidige kudde niet zo bijdehand als die van vorig jaar. Toen kwamen ze je graag opzoeken, maar de huidige populatie is jonger en blijft tot nu toe nog redelijk op afstand.
In het begin is het idd moeilijk om je te oriënteren! Maar ik zie de Kampina altijd als een groot vierkant. Als je op die manier blijft lopen kom je vanzelf weer op de beginplek uit :P

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 03:51

Ik moet nog even kijken of ik ergens kan vinden hoe al die vennen heten en waar het hek precies loopt.
Dinsdag moest ik er ook 2 door vlak na elkaar.
Is er trouwens een ven waar je met je paard in zou mogen?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 04:08

Volgens mij mag je officieel niet met je paard in de vennen.
Maar er is bij het Belversven wel een waadplaats waar veel honden er in gaan en ik zie er ook wel eens ruiters met hun paarden doorheen stappen.
Misschien weet Iris17 hier meer over?

Hier staan veel routes op! Inclusief de namen van de vennen https://www.natuurmonumenten.nl/routes?locatie=N_288
Via googlemaps kun je ook de namen van de vennen vinden :j

Olina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:51

Hallo Joyce, toevallig naar de Appelhof gegaan afgelopen weekend?

Ik zal je straks/vanavond eens een pb sturen met hoe je makkelijk routes uit kan stippelen, kan navigeren en waar je eventueel het water in kan. Wij gingen altijd bij het Belversven zwemmen. Officieel mag het inderdaad niet maar ik heb er nooit problemen van gehad, wel altijd ook netjes opgelet voor andere mensen dat we niemand in de weg zaten :)

Afbeelding

Afbeelding

Ons kleine beginnende bedrijfje in training van paarden/geven van grondwerklessen is hier te volgen
Skye, arabierenkruising, merrie, 5 jaar
S.A. Mishkaljiyah, Arabisch volbloed merrie, 5 jaar

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:40

Mooie foto’s Olina.
Ja inderdaad Appelhof
Ik ben benieuwd, naar het eruit ziet ga ik vrijdag weer even rijden. Morgen misschien wel of niet, ligt eraan of ik op schema blijf met bekappen. Maar echt wel leuk zo’n gebied ontdekken.

Cayenne, ik had al wat gevonden qua namen via Google maps, gaat goedkomen. Thanx voor de link!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:06

Joyce ik ben er over twee weken weer. Ik kan je wel een beetje helpen met de routes. Mijn wedstrijdpony mag voorlopig alleen maar stappen maar met mijn senior kan ik wel iets van 10 km rondrijden.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:58

Hoi Joyce,

Wij wonen aan de Kampina aan de kant van Haaren.
De eerste paar maanden had ik heel veel aan de kaart van de Oisterwijkse bossen en Vennen, Kampina daar staan ook alle ruiterpaden op. Van het deel waar ik ging rijden maakte ik dan even een kopietje.
Op de kaart staan ook wandelknooppunten dus als je echt de weg kwijtraakt dan kun je altijd via de knooppunten erachter komen waar je bent.
Mijn man en ik rijden allebei en als we elkaar vertellen welke route we gereden hebben dan doen we dat vaak aan de hand van herkenningspunten of vennen. Zo hebben we een rondje Belversven, Palingven en als herkenningspunten bijvoorbeeld de Stenen Heul, molensteen enz.
Op de kaart staan ook straatnamen maar die kom je verder nergens tegen op de Kampina dus daar heb je niet zoveel aan ;)
Het is inderdaad niet de bedoeling dat er in de vennen gezwommen wordt.
De kudde ben ik al verschillende keren tegengekomen, vaak staan ze dan in de buurt van het Belversven maar de meeste tijd staan ze aan de kant van Boxtel. Zeker in de winter want dan worden de koeien bijgevoerd en de paarden weten dat :+
Ze doen overigens niks als je ze tegenkomt, vaak komen ze op je afgestapt en blijven dan achter je aanlopen totdat je door het hek gaat en dan druipen ze weer af.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:50

Ik kom mij hier afmelden. Ik ben ondertussen naar Zeeland verhuisd.
Al kom ik nog wel af en toe naar Helvoirt toe om gezellig naar mijn ouders te gaan.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010
Gone but never forgotten.

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:14

Succes en veel plezier in Zeeland!

Izadina, L1+19 L2+10

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:30

Haike: Inmiddels al een paar weken aan het genieten op mijn nieuwe zadel, de Prestige Monza. Wat een verschil is dat :D Deze heeft een vrij ongedwongen zit en een fijne wrong voor het bovenbeen, daardoor wordt mijn enkel enorm ontlast.

JoyrceR: Wat gezellig :) ik rijd er ook veel dus kom jullie vast nog wel een keer tegen. Ik had laatst weer gezellig de hele kudde achter me aan. Gelukkig geeft Hugo er weinig om. Belvertsven is inderdaad heel erg geschikt om te zwemmen. Palingsven hebben we vroeger ook heel wat uren waterpret gehad.

Madje1992: Heel veel plezier en geluk in zeeland!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 18:43

Nu op Ned2 bij Vroege Vogels een documentaire over de Kampina!