Schriktraining organiseren ?! incl. Rookgordijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Schriktraining organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 20:50

Ik weet niet of het hier juist staat, maar zou niet weten waar ik het anders moet plaatsen :) .

Al een tijdje wil ik een schriktraining doen en dan niet een simpele maar met wat meer uitdaging. Nu heb ik er een gevonden en deze heeft een kalender op de website waar ze trainingen geven, maar als ik dan bel is het meestal intern van de manege zelf dus geen buitenstaanders. Dus nu dacht ik misschien vinden meer mensen het leuk om mee te doen en huren we ze zelf in. Ik heb ff zitten rekenen en afhankelijk van hoeveel mensen er mee doen verschild de prijs. Eigenlijk als ik reken wordt de prijs pas wat interessanter indien er 16 man mee willen doen, dit zijn dan 2 groepen in 1 groep mogen er max. 8. Aangezien ik geen winst voor ogen heb maar gewoon een leuke dag wil hebben hier ff de prijzen die ik heb uitgerekend.

Reiskosten, bakhuur etc zitten erbij in, Ik heb alleen de rijverening in Garderen in mijn hoofd, dus deze afstand heb ik genomen. Ergens anders zou ook kunnen.

8 personen € 42
16 personen € 30
24 personen € 27
32 personen € 26

Dan hier een stukje van hun website wat ze hebben :

SCHRIKTRAINING

We beginnen met verschillende kleuren en maten zeiltjes, maken kennis met de levende kliko, ratels, toeters en bellen. Je kunt door verschillende soorten gordijnen lopen met je paard. Jullie worden bekogeld met soft balletjes en lopen dwars door een bak met petflesjes. Lopen langs wapperende vlaggen en voetballen met een echte voetbal van 1.50 meter doorsnee. Tevens kun je tijdens de training het haar van je paard laten föhnen met de bladblazer en aan het eind lopen jullie dwars door het rookgordijn heen.



De duur van de training bedraagt maximaal 1,5 uur. Er is tussen de training een pauze van een kwartier.
Overige informatie:

• Sporen en zweepjes en een slofteugel zijn niet toegestaan tijdens de training. Het gebruik van andere hulpteugels dan een slofteugel is alleen toegestaan in overleg met één van de trainers.
• Per groep (8) kunnen er maximaal 2 combinaties de training volgen met het paard aan de hand. Wij adviseren het paard wel te zadelen zodat het tijdens de training altijd mogelijk is op te stappen. Het paard dient in ieder geval een hoofdstel te dragen en begeleid te worden met een longeerlijn/leadrope.

Hier is de link van hun website : http://www.schriktraining.nl/index.html
dan kun je wat foto's bekijken.

Uit mijn vriendenkring weet ik er zo ff 4 die mee willen doen. Als het je leuk lijkt laat het me even weten, misschien ook voorkeur periode ?? hier heb ik nog niet naar geïnformeerd maar misschien als er voorkeur voor 1 periode is dat dat het iets vergemakkelijkt. en ook of je vanaf een bepaald personen mee wilt doen ivm het bedrag van de schriktraining.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 12-08-17 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit titel gehaald

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:57

Leuk. Als het niet op zondag is wil ik wel meedoen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:59

Ik lees even mee. Lijkt me zeer leerzaam :j heb alleen wel een minipaard van iets boven de 90 cm.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:01

Ik wil evt meedoen, maar moet je perse rijden? Mijn fries is 2 jaar

Edit. Beter gelezen. Ik wil haar best opzadelen ,dat vind ze wel prima, maar ik ga er gewoon echt niet op :+

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:12

Afbeelding
Afbeelding

Ff wat foto's bij elkaar gezet

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:15

Kabayo schreef:
Ik wil evt meedoen, maar moet je perse rijden? Mijn fries is 2 jaar

Edit. Beter gelezen. Ik wil haar best opzadelen ,dat vind ze wel prima, maar ik ga er gewoon echt niet op :+


nee, ongeveer 8 maanden terug had ik geïnformeerd of ik met mijn 2 jarige arabiertje mocht mee doen. Dit mocht wel indien die een hoofdstel in heeft. Toen hoefde ik geen zadel op te doen. Dus zoals ze het toen tegen mij zij mag je gewoon alleen met een hoofdstelletje in dit geval. Hun zeggen dit omdat de reactie van de paarden meestal minder erg is dan de eigenaar denkt en hun willen motiveren om de ruiter erop te krijgen en jou paard is daar gewoon te jong voor dus een zadel slaat dan nergens op :D

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:17

Zamora schreef:
Ik lees even mee. Lijkt me zeer leerzaam :j heb alleen wel een minipaard van iets boven de 90 cm.


grote maakt niet uit *\o/* wordt dan alleen ook een handpaardje neem ik aan :D

met de hand paarden moeten we alleen even opletten want per groep willen ze maar 2 hand paarden, dus 6 ruiters en 2 handpaarden

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:19

Frensie schreef:
Leuk. Als het niet op zondag is wil ik wel meedoen.



Leuk Leuk *\o/* als mensen voorkeur voor een dag hebben er graag even bijzetten, is dan al handig om rekening mee te houden, misschien wil iedereen bijv. toevallig alleen op een zaterdag :o

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:28

Ligt er geheel aan welke periode het georganiseerd wordt welke dag handig is. Sowieso zondag wel :j

Locatie staat niet vast dus? Misschien handig om te weten waar iedereen vandaan komt? Kunnen altijd kijken naar een centrale locatie.

Anoniem

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:32

Lijkt mij ook super leuk! En goed voor mn quarter :j

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:36

Ik kom vanuit Heerenveen. Rij liever niet langer dan een halfuur. Deze locatie is een uur

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:45

Lijkt mij ook erg leuk! Zou er dan wel ook naast willen, paard is wel 4, maar erg schrikkerig, dus het zou voor hem een goeie ervaring zijn. Is dit in garderen? Ik heb zelf geen aanhangerrijbewijs, dus ben afhankelijk van mn ouders wat dat betreft, tenzij ik met iemand mee zou kunnen vanuit groningen, ik woon in de wilp, grens groningen/friesland.
Dag zou voor mij alleen op zaterdag of zondag kunnen, ik kan geen vrij van mn werk nemen

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 22:24

Kabayo schreef:
Ik kom vanuit Heerenveen. Rij liever niet langer dan een halfuur. Deze locatie is een uur



Mijn paard staat in epe. en van vriendin van mij in voorthuizen en de andere in lelystad. de plaats is niet vast maar er MOET een binnenbak wezen !! in een buitenbak doen ze het niet ivm verzekering. Ik heb deze locatie omdat dit een vereniging is en hier alles kan, als iemand zo'n plek weet wil ik wel informeren of het daar bijv kan. Maar 30 min. vanaf heerenveen, daar red je zwolle ook niet in.?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:01

Zwolle wel toch? Ik rijd (met alleen een auto) in 20/25 minuten naar heerenveen, daarna 20/25 minuten naar zwolle en dan nog eens 20 minuten naar t harde, dus dat zou te doen moeten zijn

JitskeJeldau

Berichten: 240
Geregistreerd: 29-06-13

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:07

Dit zou zo goed zijn voor mijn 'is bang voor alles' paard! Wij komen van onder Utrecht, dus ook wel locatie afhankelijk, maar ik volg nog even mee!

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:09

Zwolle is te doen!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:24

Wat leuk dat dit georganiseerd gaat worden. De eigenaren van schriktraining.nl zijn mijn mede stal genoten ;)
Dus mocht er iets in de omgeving van Utrecht georganiseerd moeten worden, dan wil ik die wel op mij nemen. Wij hebben een binnenbak en daar kunnen we ook wel een dagje schriktraining van maken.
Mochten er mensen interesse hebben, laat mij het dan even privé weten, dan kan ik kijken als het haalbaar is. Niet in een bericht hier, want dit is de meeting van BravoT en die wil ik niet verpesten.

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:33

Ontzettend leuk idee
Maar waarom zou je met hoofdstel moeten doen etc
Vanwege de controle ?

Ik deed eens schrik en obstakel training en dat duurde een hele dag .
Je begon smorgens gewoon met wat uitleg over leer principes paard etc
Daarna met paard de rijhal in
Voorbereiden met simpele dingen zoals zeil gewoon maken etc

Ik zie in concept wat door TS omschreven ongelukken gebeuren .

TS als je wilt stuur me een pb en ik kan je wat mensen noemen die t over de hele dag uitstrijken en de kosten vallen heus mee .
Maar dan gebeurd t op een veilige manier en wordt je paardje goed voorbereid op wat komen gaat
En leert het paard en jij wat er komen gaat
En wordt er aan t wederzijds vertrouwen gewerkt

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:54

Wat leuk, ik zou ook wel mee willen doen. Ik kan alleen op zondag. Zwolle zou voor mij top zijn!
Ik kom zelf uit zwolle en weet wel een paar binnenbakken te vinden. Dus mocht je er biet uit komen....

Ik heb een shetlander van 90 cm. Ik kan wel aangespannen mee doen als dat kan of aan de hand.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 09:04

ElineGC schreef:
Wat leuk, ik zou ook wel mee willen doen. Ik kan alleen op zondag. Zwolle zou voor mij top zijn!
Ik kom zelf uit zwolle en weet wel een paar binnenbakken te vinden. Dus mocht je er biet uit komen....

Ik heb een shetlander van 90 cm. Ik kan wel aangespannen mee doen als dat kan of aan de hand.


Als je me die binnenbakken wilt doorgeven kan ik daar even naar kijken . Ben namelijk niet bekend in zwolle en dat scheelt een grote zoektocht. De bak moet wel min 2 bij 40 wezen. Liefst groter ivm 8 in 1 bak :j . Ik denk dat aangespannen mee doen niet mag. Althans staat niet op de website en ook niet handig is met ruiters aangezien sommige daar bang voor zijn ik denk dat je dan beter speciaal een voor aangespannen kan organiseren. Maar aan de hand kan altijd

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 09:05

Zinzi_jewel schreef:
Ontzettend leuk idee
Maar waarom zou je met hoofdstel moeten doen etc
Vanwege de controle ?

Ik deed eens schrik en obstakel training en dat duurde een hele dag .
Je begon smorgens gewoon met wat uitleg over leer principes paard etc
Daarna met paard de rijhal in
Voorbereiden met simpele dingen zoals zeil gewoon maken etc

Ik zie in concept wat door TS omschreven ongelukken gebeuren .

TS als je wilt stuur me een pb en ik kan je wat mensen noemen die t over de hele dag uitstrijken en de kosten vallen heus mee .
Maar dan gebeurd t op een veilige manier en wordt je paardje goed voorbereid op wat komen gaat
En leert het paard en jij wat er komen gaat
En wordt er aan t wederzijds vertrouwen gewerkt


Sorry hier heb ik geen interesse in. Het is aan de persoon zich of die wel of niet mee wil doen.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 09:10

Samy schreef:
Wat leuk dat dit georganiseerd gaat worden. De eigenaren van schriktraining.nl zijn mijn mede stal genoten ;)
Dus mocht er iets in de omgeving van Utrecht georganiseerd moeten worden, dan wil ik die wel op mij nemen. Wij hebben een binnenbak en daar kunnen we ook wel een dagje schriktraining van maken.
Mochten er mensen interesse hebben, laat mij het dan even privé weten, dan kan ik kijken als het haalbaar is. Niet in een bericht hier, want dit is de meeting van BravoT en die wil ik niet verpesten.


Hey leuk. Het gaat mij er niet om dat ik het organiseer hoor. Ik wil dit al een tijdje en het komt er niet van. Als er meer mensen jou kant op zijn dan mag jij het van mij ook regelen :j ik weet niet wat je met ongeving utrecht bedoeld maar als het aan mijn kant is zeg maar rond de 60 km doe ik mee *\o/* . Zag er namelijk een in de meern das 86 km-er en vind ik eigenlijk ff te ver weg.

Vriendin van mij moet uit lelystad komen en andere uit voorthuizen dus dat zijn er 3.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:34

Ik kom zelf uit Kampen dus omgeving Zwolle zou ideaal zijn. :j
Vivalavida komt uit Veenendaal/Rhenen.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: SCHRIKTRAINING organiseren ?! incl. Rookgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:37

Ik vind t meer dat dit topic op Zwolle gericht is dus niet netjes als er dan ook nog een andere in vermeld wordt, loop je langs elkaar heen en krijg je onduidelijkheid.
Mijn Utecht zit in Maarssen, dus dat is ook verder dan die 60 km.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 09:41

Samy schreef:
Ik vind t meer dat dit topic op Zwolle gericht is dus niet netjes als er dan ook nog een andere in vermeld wordt, loop je langs elkaar heen en krijg je onduidelijkheid.
Mijn Utecht zit in Maarssen, dus dat is ook verder dan die 60 km.


Plaats is nog niet bekend. Had garderen in gedachten. Nu lijken er wat mensen rond zwolle interesse te hebben en richting utrecht. Het is gewoon kijken waar de meeste mensen zijn :D en wat dan het meeste centraal ligt. Maar maarssen vind ik inderdaad te ver weg :(