waar zijn al die Montferlanders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SsSimonee

Berichten: 2940
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:38

Mossel schreef:
SsSimonee schreef:
Sas wat een geweldig trekpaard heb je! Wat een schatje.

Ik ben nu paardloos bevalt best eigenlijk. Na de zomer weer op manege aan de gang.
Mis alleen de bosritjes wel.

Precies de rede waarom ik geen verzorgers meer wilde... allemaal ontevreden en binnen korte tijd weer pleite



Ik was zeker niet ontevreden. Vond Ymkje echt een lieverd. Ik kon alleen niet met haar bezig zijn zonder aan m'n overleden paardje te denken. Ik was blijkbaar gewoon niet aan wat anders toe.

Verder ga ik hier niet op reageren. Ik ben eerlijk geweest tegenover mijzelf tegenover het paard en tegenover jullie.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:36

Mossel schreef:
SsSimonee schreef:
Sas wat een geweldig trekpaard heb je! Wat een schatje.

Ik ben nu paardloos bevalt best eigenlijk. Na de zomer weer op manege aan de gang.
Mis alleen de bosritjes wel.

Precies de rede waarom ik geen verzorgers meer wilde... allemaal ontevreden en binnen korte tijd weer pleite


Lijkt me niet de juiste plek om dit hier neer te zetten naar privé te communiceren.

Ik was iets te positief wat de dazen betreft. Gisteren en vandaag voor het eerst ook op stal dazen dood moeten slaan. Ze kwam gewoon op ons af zodra de delen af was.
Rijden doe al weken alleen nog maar met vliegendeken zonder zit er niet in. Kan me niet voorstellen dat het in het bos minder zou zijn. Ik wacht nog wel even een paar weken

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:22

Gisteren het bos in geweest en sommige plekken stikte het ineens van de dazen!
Maar ik rijd met vliegendeken, eigen gemaakte dazenspray en van die slierten voor de ogen en vind het dan nog best te doen.
Ik rijd te graag buiten om dat te laten.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:32

Ik zou het wel aan kunnen. Maar paard wordt dan echt gevaarlijk knetter, hij heeft er ondanks deken, vliegenkap en spul zo enorm veel last van. Hij krijgt enorme bulten en schuurt zich dan tot bloedens toe open, echt zo sneu.

Heb je een recept van de dazenspray als ik zo brutaal mag zijn ? Wellicht dat dat nog kan verlichten.

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:40

200 ml Dettol
200 ml Azijn
300 ml sterke groene, afgekoelde thee
ca 40 kruidnagelen in 300 ml water gekookt
30 druppels citronella olie
scheutje hertshoornolie (apotheek of een online drogist)
paar druppels afwasmiddel
Schudden in een fles en klaar. Niet op schimmels gebruiken!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:07

Die ga ik eens proberen thanks.
Volgende week toch naar het ziekenhuis kan ik gelijk kijken of ze de hertshoornolie daar hebben

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 16:19

sas27 ik besefte me vandaag ineens dat ik meerdere keren langs jou paarden rij. Ineens zag ik een belg staan en dacht ineens hej die is nieuw..en toen ineens viel het kwartje!
Inmiddels al de sleutel van jullie huis?

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:40

@peaches hihi dat klopt.
We zitten hier nu precies een week.
We zijn nog volop aan het klussen, maar wonen er gewoon al.
Als je weer langs komt kom gerust een kijkje nemen.
Gisteren ook voor het eerst een ritje gemaakt hier vandaan. Heerlijk!

Even een vraagje aan de mensen met paarden aan huis hier.
Hoe hebben jullie dat geregeld met de mest opslag en afvoer?

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:17

Wij verzamelen het in een aanhanger en brengen het dan naar een manege in de buurt :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:42

desi92 schreef:
Mossel schreef:
Precies de rede waarom ik geen verzorgers meer wilde... allemaal ontevreden en binnen korte tijd weer pleite


Lijkt me niet de juiste plek om dit hier neer te zetten naar privé te communiceren.

Ik was iets te positief wat de dazen betreft. Gisteren en vandaag voor het eerst ook op stal dazen dood moeten slaan. Ze kwam gewoon op ons af zodra de delen af was.
Rijden doe al weken alleen nog maar met vliegendeken zonder zit er niet in. Kan me niet voorstellen dat het in het bos minder zou zijn. Ik wacht nog wel even een paar weken

Ik mag best er best een reactie op geven in het topic, ze post het zelf notabene openbaar. Daarbij ga ik geen energie steken in mensen die toch niet oprecht eerlijk zijn ;)

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:34

Mossel schreef:
desi92"
[quote="Mossel schreef:
Precies de rede waarom ik geen verzorgers meer wilde... allemaal ontevreden en binnen korte tijd weer pleite


Lijkt me niet de juiste plek om dit hier neer te zetten naar privé te communiceren.

/quote]
Ik mag best er best een reactie op geven in het topic, ze post het zelf notabene openbaar. Daarbij ga ik geen energie steken in mensen die toch niet oprecht eerlijk zijn ;)


Je reactie is op iets wat persoonlijk tussen jou en Simone speelt(speelde). Jou reactie komt over als een 'aanval' op haar omdat zij aangeeft op dit moment geen paard meer te rijden. Als je niet tevreden bent over de manier hoe het gegaan is los je dat privé maar op. Maar laat je de steken onder water achterwege in een openbaar topic. Mijn mening is dat zoiets niet in een topic thuis hoort.

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 08:19

Halllo montferlanders! We kunnen weer veilig het bos in geloof ik!

Voor wie zondag nog niks te doen heeft, we hebben opendag op stal! Er zijn wat demo's en lezingen en ook kraampjes zoals equiplay is er. Voor meer info check facebook even en zoek dan op Bobby true horsemanship

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 08:28

Hoi!

Wat een stilte hier. Goed nieuws neem ik maar aan. Het is eindelijk weer zover we kunnen we lekker in het bos rijden! Alleen weet ik niet of ik 30 september nog mee kan. Onze lenz waarop ik anders mee zou rijden is veel afgevallen en heeft nu 2 weken rust na een behandeling. Ik denk niet dat het voor mij goed voelt om hem de 30ste dan te belasten.

Maar wie gaat er nog wel en hoe is het verder met jullie?

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:32

Hoi hoi,
Hier alles goed, we zijn ons lekker aan het settelen en ik maak zo af en toe een ritje als ik even tijd tussen door kan maken.
De dazen zijn inderdaad weg dus we kunnen weer zonder dekens het bos in.
Alleen de regen kan nu nog spelbreker zijn ;-)
Ik heb ondertussen ook Annabel afgelopen zaterdag ontmoet en wij gaan zeker samen ook een keer een ritje doen.
30 september staat nu de rit? Ik ga hem meteen in mijn agenda zetten, ik was de datum even kwijt.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:44

Ik heb helaas nog geen vervoer dus kan niet mee... Tenzij iemand toevallig langs Nieuw wehl komt en ons op kan pikken _/-\o_

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:31

Ik kan helaas ook niet mee, pony staat weer stil met een blessure! ;(

Maar wie gaan er nog wel?!

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:53

O nee toch, wat ontzettend balen.
ik hoop dat het snel over is.

ik wil nog wel mee gaan.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:05

Bij mij is het beetje afhankelijk van hoe laat. Heb een reünie staan van oude opleiding.

Wat balen anoek! Het zit jullie de laatste tijd niet echt mee volgens mij

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:19

desi92 schreef:
Bij mij is het beetje afhankelijk van hoe laat. Heb een reünie staan van oude opleiding.

Wat balen anoek! Het zit jullie de laatste tijd niet echt mee volgens mij


Bo_San schreef:
O nee toch, wat ontzettend balen.
ik hoop dat het snel over is.

ik wil nog wel mee gaan.


Nou sinds ik haar heb ik het steeds een paar weken gaan, een paar weken staan.. We hebben een heerlijke zomer gehad, tussen haar luchtweginfectie + dubbele ooginfectie en nu in... We zijn een weekje op vakantie geweest, een hebben diverse lessen/clinics gereden! <3 Dus super balen dat we weer stil staan inderdaad. Het blijkt een tussenpees blessure dus we zullen wel weer even uit de running zijn -O- ;( ;(

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:45

Ik weet nog niet zeker of ik zaterdag mee kan. Pony heeft deze zomer 2 maanden vakantie gehad waardoor ik hem weer opnieuw bewust moet maken van grenzen, wat regelmatig zorgt voor rodeo's als hij het daar niet mee eens is. Ben vorig weekend wel met hem naar het bos geweest wat redelijk goed ging, maar ik weet niet hoe hij zich in een groep zal gedragen. Ik moet dus nog even kijken. Het lijkt me wel echt leuk om nieuwe mensen te leren kennen en samen te rijden!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 01:03

Ik moet denk ik ook afhaken. Afhankelijk van de tijd. 30 september is open huizen dag en een aantal huizen die ik op het oog heb doen er aan mee en die wil ik eigenlijk even bekijken.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:24

Is er nog iemand het bos in geweest zaterdag uiteindelijk? Ik ben zondag geweest :oo

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:54

Nee ik niet. Het was zulk slecht weer en ging het allemaal niet redden met huizen kijken.

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 10:45

ik ook niet. Zaterdag was ook echt bagger inderdaad. Zondag was het wel mooi maar toen hadden we al iets. Ik ben wel gisteren voor het eerst met de merrie van mijn vriend een stukje buiten geweest. Vrijdag staat nog een wandeling/ritje gepland.

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:52

Iemand die komend weekend tijd heeft om het bos in te gaan? Mits het goed weer ios natuurlijk.