Paardenmeiden in Tiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:19

Afbeelding

Wij rijden meestal gewoon over de rijnbanddijk heen.. Helaas geen bos echt in de buurt.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:24

Zo jammer dat er hier in de omgeving zo weinig is -O-

Misschien kunnen we een keer met zn allen wat regelen om ergens te gaan rijden? Er is vast ergens niet al te ver weg een mooie plek (bos oid) om buiten te rijden :))

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:38

Als ik met de trailer ergens heen ging was dat Amerongen, dat was best ok te doen (wel op de pont of naar de brug rijden). Vind ik een leuk bos en er zit een eethuisje met stopplek voor paarden.

Is wel jaren geleden dat ik daar ben geweest, maar wie weet hebben jullie er wat aan. Ik stond destijds in Ommeren, ook in omgeving tiel.

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:49

mooney schreef:
Als ik met de trailer ergens heen ging was dat Amerongen, dat was best ok te doen (wel op de pont of naar de brug rijden). Vind ik een leuk bos en er zit een eethuisje met stopplek voor paarden.

Is wel jaren geleden dat ik daar ben geweest, maar wie weet hebben jullie er wat aan. Ik stond destijds in Ommeren, ook in omgeving tiel.


Hee Captain,

In de uiterwaarden van Dodewaard kan je ook heel leuk rijden.
Lekker richting Ochten of juist richting de kerncentrale.

Of juist richting hemmen en daarna door zetten richting heteren?

/3 /3

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:52

Als je het tegen captain hebt, sorry.

Ik rij nu alleen vaak door/langs Ochten maar dat is ook alleen straat hoor? En dijk dan waar je wel lekker kan rijden in de zomer. Of heb jij iets ontdekt wat ik mis? :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:55

Amerongen zat ik inderdaad ook aan te denken, valt qua afstand wel mee ja :)

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:32

mooney schreef:
Als je het tegen captain hebt, sorry.

Ik rij nu alleen vaak door/langs Ochten maar dat is ook alleen straat hoor? En dijk dan waar je wel lekker kan rijden in de zomer. Of heb jij iets ontdekt wat ik mis? :')


Wij gaan altijd bij dodewaard beneden langs (richting pontje druten), de maïs velden af, langs de strandjes van de waal en een tussenstop bij het meertje van ochten op om vervolgens bij de snackbar aan de dijk uit te komen. Wat is dat een heerlijke route. (mits het hek open staat) Anders kan je ook heel leuk onder langs de dijk van dodewaard naar ochten rijden en weer terug.

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:41

Peppel01 schreef:
mooney schreef:
Als je het tegen captain hebt, sorry.

Ik rij nu alleen vaak door/langs Ochten maar dat is ook alleen straat hoor? En dijk dan waar je wel lekker kan rijden in de zomer. Of heb jij iets ontdekt wat ik mis? :')


Wij gaan altijd bij dodewaard beneden langs (richting pontje druten), de maïs velden af, langs de strandjes van de waal en een tussenstop bij het meertje van ochten op om vervolgens bij de snackbar aan de dijk uit te komen. Wat is dat een heerlijke route. (mits het hek open staat) Anders kan je ook heel leuk onder langs de dijk van dodewaard naar ochten rijden en weer terug.

:o Misschien ben ik ook wel gewoon verwend, met over het strand rijden en ruiterpaden in het bos en over de hei. Niet dat ik het slecht heb in deze omgeving, je kan er prima naar buiten inderdaad.

Volgens mij is dat deels de route die ik weleens pak, ik blijf dan alleen aan de andere kant want ik kom vanuit richting IJzendoorn. In de uitstulpingen van de Waal kan je in ieder geval wel heerlijk zwemmen ja. De weg onderaan vind ik zelf niet zo fijn, omdat deze vrij smal is en ik met een aanspanning rij. Als je dan een tegenligger hebt ben ik niet zo heel blij. Onderaan de dijk op het gras is wel heerlijk inderdaad.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:53

Als jullie eens willen buiten rijden, kom maar een keer naar Rhenen, dan ga ik ook mee :D

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:56

Drico schreef:
Als jullie eens willen buiten rijden, kom maar een keer naar Rhenen, dan ga ik ook mee :D


Deal :D Rhenen is best dichtbij!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 02:00

Meld me ook maar eens hier :D

Als jullie naar het bos gaan wil ik mee, gewoon langs de weg ga ik me mijn paard niet doen, dat komt niet goed helaas -O-

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:27

Gelukkig nieuwjaar!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zijn er alweer mensen warm te maken voor een rondje Tiel?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:30

Ik meld me hier ook maar eens ook al is het wel erg stil. Ik woon ook in Tiel (Ongeveer 200 meter bij jouw paard vandaan volgens mij Peppel01).
Mijn eigen paard staat nog lekker bij mijn ouders in Zuid-Limburg, hier ben ik regelmatig en mijn zusje verzorgd hem voor de rest.
Hier in omgeving Tiel heb ik wel een verzorgpaardje

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:04

Wat leuk Lienepien95! Het is hier zeker stil haha ;)
Helaas ken ik nog maar weinig paardenmeiden in Tiel.
Waar staat je verzorgpaard en wat doe je allemaal met hem?

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:11

Het is Latina (Tina) die ken je volgens mij :D. We wandelen en tutten vooral..gewoon lekker rustig aan dus

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:24

aaaa, leuk dan verzorg je de moeder van mijn paardje. Leuk! Kom je ook een keer mee een ritje maken? :D

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:41

Ja dat dacht ik inderdaad al dat dat jouw paardje was!
Ik zal vast nog wel een keer meekomen. :D

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:09

Heel gezellig. :D
Hoe meer mensen hoe leuker!!!

Wat voor een eigen paard heb je?

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:30

Lienepien, grappig ik woon in Tiel en heb dierwetenschappen gestudeerd. Ik studeer nu nog steeds in Wageningen, jij dus ook?

Peppel01: ik moest stiekem een beetje lachen, ik woon al mijn hele leven in Tiel maar ik heb geen idee waar jij aan het rijden bent op je foto's. Leuk paardje heb je!

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:32

Afbeelding

Afbeelding

Een Tinkerruin, hij lijkt wel wat op jouw paard.

@mooney ik studeer inderdaad nog steeds dierwetenschappen in Wageningen. Toevallig :D. Jij bent gestopt met dierwetenschappen ofzo?

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:35

Ik ben tijdens mijn bachelor soort van half geswitcht :') Dus ik heb wel een diploma met Dierwetenschappen erop, maar ben doorgegaan met een master biologie. Nu hopelijk het laatste jaar, dan ben ik klaar.
Leuk paard heb je!

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:40

Ik zit wel eens bij jou in de bus (lijn 45) volgens mij. Ik herken je wel als je profiel bekijk.
Fijn dat je bijna klaar bent, ik moet helaas nog even. Eerst diergeneeskunde gedaan, maar dat was hem toch niet echt..

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:45

Haha dat kan heel goed kloppen, mijn paarden staan vlakbij een bushalte van de 45 dus ik zit meestal 3x per dag in die bus als ik naar de uni en stal moet. Na even stalken in je berichten herken ik jou ook wel inderdaad, grappig!
Jammer dat diergeneeskunde het niet was. Dat was ook mijn orginele dilemma, diergeneeskunde of dierwetenschappen. Uitgeloot voor diergeneeskunde, dierwetenschappen viel me toch wat tegen en daarom wat vakken erbij gepakt zodat ik verder kon naar biologie. Ik hoop dat het jou wel goed gaat bevallen!

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:48

Ja ik zie je volgens mij ook wel eens mennen daar langs de weg! Grappig.
Ik zit nu in mijn tweede jaar en heb ook getwijfeld om een paar biologie vakken erbij te nemen en dan de minor educatie te doen. Twijfel nog steeds eigenlijk..:p

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Paardenmeiden in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:52

Ja dat kan niet missen, ik ben de enige met een vosje voor een witte/blauwe tweewieler daar in de buurt. Pony is nu drachtig en vindt dat ze het te zwaar heeft om te mennen dus wagen staat nu even op rust.
Haha, nouja als je blijft twijfelen mag je mij altijd vragen stellen. Want dat is precies wat ik heb gedaan. Minor educatie is wel nogal zwaar, dus als je er niets mee wilt doen achteraf zou ik het afraden. Maar ik vind het onderwijs super leuk en dan is het echt een hele goede optie.