Jumping Amsterdam - Grand Prix

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Jumping Amsterdam - Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:04

Dit stukje komt van de site:

Zeer teleurstellend was de rit van Heike Kemmer met Albano (v. Argentinus). Niets klopte in haar rit en heel terecht had het Nederlandse jurylid Wim Ernes voor deze prestatie niet meer over dan een twintigste plaats in het 22 combinaties tellende deelnemersveld. Het Nederlandse jurylid Louky van Olphen werd drie minuten voor aanvang van de proef ingezet toen bleek dat het vliegtuig van het Franse jurylid Roudier vertraagd was. Van Olphen zag met haar ogen iets geheel anders, want zij waardeerde de volkomen mislukte rit van Kemmer met een derde plaats, waardoor de Duitse amazone in de eindklassering toch nog 12de kon worden en zich daarmee nipt bij de 15 beste ruiters reed die morgen in de Kür van start mogen gaan.
Bron: KNHS

12 304 ALBANO 7 - OLD
Gelding\bay\1987\Argentinus x Grundstein\ Heike KEMMER (GER) Jury bij de E: 338 (3)
Jury bij de H: 299 (20)
Jury bij de C: 325 (11)
Jury bij de M: 329 (7)
Jury bij de B: 309 (14)

----------
Nu vraag ik me af.. hoe kan dit?
Daar zit toch een geweldig groot verschil tussen.
Dus.. de juryleden willen toch allemaal wat anders zien.
Als dit verschil er zelfs op dat niveau is, hoe kunnen we dan verwachten dat juryleden er bij de basissport hetzelfde over denken, daar is het verschil qua paarden/ruiters toch nog veel groter. Daar lopen toppers tussen en brandhout. Mag aannemen dat er op Grand Prix niveau geen brandhout loopt.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:08

Datzelfde gebeurde afgelopen zondag in Maasdijk bij Patricia Callaghan: haar puntenverschil was ook zo'n 30 punten tussen de hoogste en de laagste jury. Soms weet ik het ook niet meer hoor Juryleden zijn soms rare wezens (no offence Knipoog)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:11

Volgens de KNHS gaat dus L. van Olphen nogal de teil in. Oeps, dat pleit niet voor haar toekomst als internationaal jurylid.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:12

Tyrza schreef:
Juryleden zijn soms rare wezens (no offence Knipoog)



He-le rare wezens Schijnheilig *LOL*

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:13

Ja ik vind het ook wel erg vreemd Verward
Van de zomer mocht een Grandprix wedstrijd in Oostenrijk bij wonen en werden de punten metteen na de rit bekend en die waren niet zoals deze punten zo ver uit elkaar Verward wel geluk voor dr dat ze door 1 jury hoog is beoordeeld!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:14

Ajjj,
dat is toch niet zo fraai, ik ben heel erg benieuwd naar de live verslagen!

Gaat er trouwens nog morgen nog iemand van hier?
Mijn instructrice moet rijden, ik heb net de startlijst gezien en wens haar veel succes Haha! Het is een aardig deelnemersveld *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:15

Fitzroy schreef:
Volgens de KNHS gaat dus L. van Olphen nogal de teil in. Oeps, dat pleit niet voor haar toekomst als internationaal jurylid.


14 en 20 zitten anders verder uit elkaar dan 3 en 7 Knipoog

Maar ik spring gelukkig dus heb hier nog maar erg weinig last van Haha! Voor ruiters blijft het vervelend, of je nou in het B of in de grand prix rijdt...

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:21

Wij gaan morgenavond voor de spring GP.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:21

Kleintje schreef:
Mag aannemen dat er op Grand Prix niveau geen brandhout loopt.


Genoeg helaas Verdrietig

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 10:13

Wouter24"]
[quote="Kleintje schreef:
Mag aannemen dat er op Grand Prix niveau geen brandhout loopt.


Genoeg helaas Verdrietig
[/quote]
Misschien brandhout in jouw ogen omdat er betere paarden lopen. Maar ik kan me dus niet voorstellen dat een paard met alleen maar geluk het zo ver schopt.
Tuurlijk zijn er paarden die minder mooi bewegen en er minder mooi uitzien, maar ze moeten de oefeningen toch maar aankunnen en de oefeningen toch goed laten zien willen ze kunnen scoren.

Ben stiekem wel benieuwd welke paarden op dat niveau jij brandhout vindt.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:10

Ga hier geen namen noemen, maar kijk maar is in de uitslagen, er zijn gewoon mensen die constant onder de 55% scoren, die zijn met heel veel proeven rijden, en heel veel geluk zo ver gekomen zijn.

Ik weet niet of je ALLE proeven op het WK in Jerez heb gezien? paarden niet aanpiafferen, passage is een soort zweefdrafje, geen 1 serie word foutloos door gereden, piroueten die zo groot als een volte 8 meter bij ons in het Z enzovoorts, tuurlijk tot plaats dertig word er wel boven de 60 gereden maar zeventig daaronder niet hoor.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 11:33

Wouter24 schreef:
Ga hier geen namen noemen, maar kijk maar is in de uitslagen, er zijn gewoon mensen die constant onder de 55% scoren, die zijn met heel veel proeven rijden, en heel veel geluk zo ver gekomen zijn.

Ik weet niet of je ALLE proeven op het WK in Jerez heb gezien? paarden niet aanpiafferen, passage is een soort zweefdrafje, geen 1 serie word foutloos door gereden, piroueten die zo groot als een volte 8 meter bij ons in het Z enzovoorts, tuurlijk tot plaats dertig word er wel boven de 60 gereden maar zeventig daaronder niet hoor.

Er staan ook maar weinig paarden echt stil en vierkant met het halthouden.
Overgangen die ik niet super vind.

Maar commentaar geven vanaf de zijlijn is altijd makkelijk. Ik haal dat niveau nooit van mijn leven. Beste stuurlui staan aan wal.

Je zegt overigens, mensen die constant 55% scoren. Ligt dat dan aan de mensen of aan de paarden? En... 55% in de Grand Prix mag dan wel niet voldoende zijn, maar om dan direct te zeggen dat het brandhout is...
Denk dat veel mensen dromen over zo'n leerpaard!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:59

Er is speciaal voor Jumping Amsterdam een tijdelijk forum opgericht.
Daar staat dit topic nu ook. Knipoog

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:38

mijn tante en ik waren er toen ook, maar wij vonden dat ie er bijna de hele tijd wel naast zat

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:10

Ik heb werkelijk genoten van alle grote en minder grote namen.Ik zat er helemaal op mijn plaats

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:06

Ik ben inderdaad ook niet altijd onder de indruk.
En dan heb ik het niet eens over een mindere overgang, maar bv een tong die de helft van de proef uit de mond hangt.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:08

sassie22 schreef:
Ik heb werkelijk genoten van alle grote en minder grote namen.Ik zat er helemaal op mijn plaats


dan zat je vast niet op de korte zijde.... Haha! *LOL*