Karin on Tour de Bokt deel II (Austerlitz) - MET FOTO'S!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 23:20

Oftewel het vervolg op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=16&7 Lachen

[Edit Karin] 28/8 geupdate met foto's [edit]

Vanmorgen begon de dag al errug vroeg: om kwart over 7 zou ik bij Laudine (Laui) zijn omdat ik vandaag met haar en haar vader (Ernst) mee zou gaan groomen bij de endurance van Austerlitz! Dus had ik de wekker op 6.20 gezet maar omdat het zo warm was werd ik om 10 over 5 al wakker *zucht*. Toen eindelijk de wekker ging heb ik ook Bart uit z'n bed geschopt (die was hier blijven overnachten omdat hij ook eens wilde meeten met Laui, en hij zou ook gaan groomen) en om 7 uur vertrokken we van huis. Heerlijk rustig op de snelweg op dit onchristelijke tijdstip... Haha!

Laudine woont maar een kwartiertje bij mij vandaan, maar we kregen het voor elkaar om nog een beetje te verdwalen in de binnenlanden rondom Utrecht. Al met al waren we toch nog op tijd om te helpen met Voltrack en Hercules in de trailer te zetten. De hele familie was al errug wakker, inclusief zusje van Laudine & een vriendinnetje van haar (allebei 11 en allebei meteen helemaal weg van Bart Lovers ).

Afijn, om half 8 vertrokken we richting Austerlitz en dat was ook niet zo ver weg. Grappig, dat dorpje, ze zijn daar helemaal into Napoleon (mmm... moet m'n geschiedenisboekjes er nog maar eens op nalezen) en hebben een erg leuke manege die midden in de prachtige bossen ligt. En in die bossen mochten Laudine en Ernst bij tropische temperaturen een klasse II-rit van 52 km gaan rijden...

vlak voor de start
Afbeelding

Ik was nog nooit bij een endurancerit geweest, dus alles was nieuw voor mij: de vet check van tevoren, halverwege en aan het eind, en natuurlijk het groomen. Van ons werd verwacht dat we met het autootje van groompost naar groompost reden (in dit geval steeds dezelfde posten, want ze liepen in een soort van 8) en daar grote hoeveelheden water over de halzen van de paarden goten, en de ruiters voorzagen van flesjes water. In ons geval 4 jerrycans (= 100 liter!) water voor twee paarden en twee ruiters... Laudines moeder groomde overigens ook, dus ik hoefde alleen maar haar te volgen van post naar post.

waaaaater!!!
Afbeelding

Om verder een lang verhaal kort te maken: ik heb mijn ogen uitgekeken daar en ik kreeg al helemaal zin om zelf een keer mee te doen (misschien ooit met Ameretto?)... Volgens Ernst heb je na je eerste endurancerit twee mogelijkheden: of je vindt het he-le-maal niks, of je bent verslaafd... Lachen We'll see, op het eerste gezicht lijkt het me een hele leuke tak van sport. Buitenrijden in competitieverband, hartstikke gezellig toch? Er deed ook van alles mee, voornamelijk (half-)Arabieren, maar ook KWPN-ers, Fjorden en ik heb zelfs een paar Tinkers gezien.

weer opzadelen na vetgate & pauze
Afbeelding

Petje af voor Laudine en Ernst, en natuurlijk voor Voltrack en Hercules! Ze kwamen na 4 uur en 23 minuten over de finish met een gemiddeld tempo van 11,9 km per uur, erg netjes. En ze zagen er nog vrij helder uit. Hercules had het na de rit wel gehad, maar Voltrack vond het nog niet genoeg, hij keek zo van: 'was dat alles, mag ik nog een rondje?' Haha!

Laui en Vollie na de rit
Afbeelding

BTW ook nog een onverwachte meeting gehad (jawel, alweer). Ik heb de hele rit uitgekeken naar nummer 160, Mandy oftewel NaVy, maar helaas heb ik haar niet gezien. Wie we wel zagen, was Ilona met haar Fjord Ido, startnummer 65! Heb even heel leuk met haar staan kletsen, een leuke meid en Ido heeft echt een megalange voorpluk (ik wilde bijna zeggen 'schattig' maar dat is een raar woord bij zo'n stoere Fjord). Foto 'als bewijs' volgt nog, evenals zo'n tig andere foto's van de rit (maar dat is Bart z'n aandeel in het geheel, en ook het zusje van Laudine heeft flink plaatjes lopen schieten).

Ilona met fjord Ido
Afbeelding

Na afloop van de rit zijn we nog lekker gaan bbq-en bij Laudine thuis en daarna mocht ik mijn eigen vaatje buskruit nog gaan rijden (Leys had energie voor tien en voelde aan alsof hij ook wel eventjes een rit van 52 km zou kunnen doen Haha! ). Ben net thuis en wilde dit toch ff als verslagje op Bokt zetten, ondanks dat ik doodmoe ben. Dus als het wat warrig overkomt en ik ben dingen vergeten: Laudine en Bart, jullie mogen het aanvullen!

vage foto van Bart
Afbeelding

En Laudine: ik duim voor je morgenochtend! Jawel, het gevreesde rijexamen... Haar vader raadde haar aan om tegen de examinator te zeggen: 'Wanneer heeft u voor het laatst 50 km op een paardenrug afgelegd? Ik gisteren nog, dus wees een beetje lief voor me...'. Nu maar hopen dat het helpt... *grin* Haha!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone - but it takes a lifetime to forget someone.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-28 12:07 ]</font>


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 23:38

heej, hoe heeft idiootje t gedaan...?
Bart ( vriend van..) vroeg of ik niet mee wilde gaan groomen, maar daar paste ik maar ff voor: was zaterdag de hele dag+ avond op pad geweest
( o.a. met Ilona en bart Lachen ) en voelde me behoorlijk 'op'..
Waar (her)ken jij Ilona van eigenlijk Verward
t startboekje ofzo..?
Leuk beestje he, Ido. Staat hier regelmatig als ze op vakantie gaat of aan t verhuizen is, of Ilona zelf gewoon leuk komt logeren: dan gaat ido standaard mee Lachen
't is echt zo'n goede sul, zoals 'ie kijkt is 'ie ook wel *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 10:00

Ido is van Mr-ed, en ook een beetje van Bokt. Ik had haar zien staan, en toen wij gingen starten kwam ze net van de voorkeuring af. Ik was alleen te suf om heel hard ILONAAAAAA te roepen.
Toen Vol en Kuul in de vetgate stonden stond zij bij de p/a controle (was op dezelfde plek), helaas had Ido daar een te hoge hartslag (64 geloof ik, heb niet met haar gepraat, alelen gezwaaid toen Voltrack gecontrollerd werd).
Het was best heavy vond ik, heb m'n beentejs een beetje rood gereden (rijbroek ging dubbel zitten, was nat van t zweet en t zadel was ruw, ouchie). En Vol en Herc hebben het wel overleefd. Voltrack beter dan Kuul. Kuul wel beter dan normaal, hij kijkt nog steeds happy, eet (heel ongewoon) en DRONK ONDERWEG... Het wereldwonder is dus geschied. Bij de nakeuring had hij alleen niet zo'n geweldige darmactiviteit, maar goed.
Ik was gisteravond echt op, djiez, was echt té, maar goed, allebei goedgekeurd en ik liep/loop ook nog.
Vanochtend idd rijexamen, en dat ging echt zwaar k*t. Begon echt geweldig, ik reed heel lekker easy going, komen we in Vleuten, en toen dacht ik: wow: nog nooit geweest, maar ik kan dat wel (supergirl he), en toen inparkeren. Daar ging t fout, het ging echt zwaar mis, behoorlijk NIET ingeparkeerd dus. Dus ik moest weer wegrijden, ik dacht nog: no sweat, maakt niet uit, 1tje mag mis gaan. Aan de andere kant van de straat stond een auto en er kwam een dikke moter (Goldwing) aan, en ik wilde wegrijden. DAT KAN DUS NIET, dus ik had mijn ingreep te pakken. Ik zei volgens mij nog oliebol, gezakt, maar desondanks gingen we door. Nog achteruit gereden ed. Verder geen brokken gemaakt, behalve dat ik bijna voor een auto langspiepte waar t niet kon. Maar goed, ik was dus al gezakt. Op t CBR nog ingeparkeerd, ging ook helemaal scheef, maar goed, ik dacht: schijt aan. En ja hoor, hij kon me idd niet blij maken. Ik was gezakt als een baksteen. En ik vind t niet zo heel erg hoor, t is gewoon mijn eigen stomme schuld. Zat niet goed te kijken, ging bij t invoegen (na mijn ingreep) op de snelweg al naar links terwijl ik nog niet gekeken had, en nog geen knipper uit had gedaan.... *zucht*, misschien als ik na mijn ingreep goed had gereden was hij iets milder geweest, maar ik was toch wel gezakt.
Tsja, beetje balen, maar goed. Het was een superaardige examinator (volgende keer zal ik wel bij een mierenneuker zitten), en ik heb het allemaal helemaal vern**kt... Erg kunstzinnig vern**kt wel te verstaan...
Can't have it all!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 11:32

Aargh! Laui gezakt??? !@#$%

Tja, wat kan ik nog zeggen? Dat het ontzettend balen is, dat ik het je ontzettend had gegund en dat je je er ogenschijlijk ontzettend goed bij neerlegt (wat kun je anders?). Maar natuurlijk baal jij nog het meest. Mmm... nou, met volle moed maar op naar het volgende examen dan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 12:06

Foto's zijn klaar! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 12:32

wauw klinkt leuk ene karijn als jij gaat klasse 1 denk ik?
dan wil ik wel mee! haha boktrit Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:37

Was inderdaad een heeeeeeeeeeeeeel toffe dag! Vond het wel leuk Laui eindelijk eens te kunnen meeten en dat groomen nam ik maar voor lief (vooral het op zieke tijden opstaan op zondag). Maar achteraf was het echt een mega leuke dag. Guinnefer is niet zo'n monster als Laui ons soms wil laten geloven, Lidwien (vriendin van Guinnefer) is ook een enorm vaag kind en de moeder van Laui is ook hartstikke aardig. We hebben dus ontzettend veel lol gehad die zondag. En heeeeeerlijk weer!

Vond het echt leuk om allemaal een keer gezien en meegemaakt te hebben, moeten we vaker doen Lachen

BTW er zijn iets van 72 foto's overgebleven:
http://www.vanbragt.com/fotos/?set=Endu ... mode=thumb

Dus als je je nog verveelt...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:38

Bart en Karin waren echt super grooms... De paarden bleven constant nat en wij waren ook voorzien. Aan t eind (vooral toen we weer thuiswaren) stortte ik zo'n beetje heel erg in.
Maar goed, t was wel weer een hele prestatie, en ik wil nog wel een keer zonder mijn vader rijden!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:56

ahhh leuk zeg!
enne laui ben je aad nog tegen gekomen?
leuk ik wil jou nou ook weleens ontmoeten!!!!

soms is het beter om te zwijgen

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 19:56

[***]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers