Bokkers omgeving 't Gooi

Moderators: Warboel, Essie73, MirandaT, Ods

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:16

Wat is het stil hier.

Hoe gaat het met iedereen?

Duplo

Re: Bokkers omgeving 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:00

Hier gaat het goed, pas een eigen paardje aangeschaft <3 Nu nog even geduld tot de plek af is dan kan ze deze kant op komen :):)

Hoe gaat het bij jou?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:29

Oh wat leuk!
Vertel....
Wat voor paardje en waar komt hij/zij te staan?

Bij mij gaat het ook goed. Ik had wat problemen met een hoefbevangen shet. Maar op stal hebben ze fijn meegedacht en nu heb ik een paddock voor alle 3 mijn paardjes. Ik heb zelf de schuilstal gekocht en zij hebben bestraat.
Op stal voeren ze kuil en dat kan mijn shet niet hebben. Nu staat een stalgenoot haar paard overdag ook bij mij in de paddock. Zij woont op dat terrein en zorgt ervoor dat ze ons eigen aangekocht hooi krijgen.
Dus een win win situatie. Haar paard hoeft niet de hele dag in een zand paddock met 10 vreemde paarden zonder voer en ik hoef me geen zorgen te maken over het voeren van mijn paardjes.
Afbeelding

En omdat ik me daar geen zorgen over hoef te maken heb ik lekker tijd om mooie ritjes te maken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:09

Wat fijn dat ze mee wilde denken en je een eigen plekje hebt, is wel ideaal zo met een stalgenoot op eigen terrein!
Is wel fijn om het samen te kunnen regelen qua tijd en werk
Maar je bent je kudde lekker aan het uitbreiden :D de Shetlander had je nog niet toch?

Hier kwam een plek vrij waar ik al kwam voor de tinker, alleen moet er nog een stalletje bij dus nog even geduld hebben
Is een jonge dravermerrie die nog nooit gekoerst of voor de sulky gestaan heeft
Nu net onder het zadel, enthousiast en mensgericht
Wil er lekker recreatief mee aan de slag, buitenrijden en grondwerk Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:24

Ah dat klinkt goed. Veel plezier met haar!.

Haha nee hoor. Ik had toen ik met mijn ex samenwoonde 4 paardjes aan huis.
Penny de shet, Anton en Roos de haflingers en Indy de draver.
Toen ik ging scheiden kon ik geen 4 paarden op pension betalen.
Dus een nieuw plekje gezocht voor Anton en Indy.
Penny en Roos nam ik mee.
Maar het ging bij de nieuwe eigenaren van Anton niet zoals ze wilden en ze gingen hem verkopen.
Toen ik dat zei tegen mijn nieuwe vriend zei hij meteen: terugkopen! <3
Zo gezegd zo gedaan. Dus nu heb ik er weer 3.
Vriendlief zei: kom halen we ook Indy terug. Maar dat hoefde voor mij niet. Die staat op een heerlijk plekje zijn laatste jaren van zijn leven te verslijten tussen allerlei andere dravers.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:08

Wat een leukerd duplo! Gefeliciteerd

Hier gaat het zo zo. Een wat onstuimige tijd zal ik maar zeggen. Maargoed. Dat houdt het leven interessant.

Verder ben ik weer volop bezig met scheren. Dus als iemand hier in de regio zijn paard geschoren wilt hebben? Jullie kunnen mij een PB sturen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:35

Wat fijn dat je ze dan weer bij je hebt, ik dacht inderdaad dat je alleen Roos had.
Lukt dat qua tijd met aandacht en rijden? Ze stonden wat verder weg toch?

Thx Peelie, wat balen dat het niet helemaal lekker gaat. Wel zicht op een oplossing?

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:50

Wat leuk je eigen paardje gefeliciteerd

Hier gaat het redelijk goed. Wat tegenslagen, angsten overwinnen en weer op een stijgende lijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hou mijn pony het liefst zo lang mogelijk deken vrij en ga hem dus voorlopig ook niet scheren tenzij hij erg gaat zweten.
Wat voor figuurtjes kan jij?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:15

Ik heb een hele fijne bijrijdster die voornamelijk Anton doet. En verder ga ik zelf 2 a 3 keer in de week.
Ze staan lekker 24/7 in hun paddock dus ze kunnen zoveel bewegen als ze willen.
En mijn bijrijdster neemt nog weleens mensen mee die ze erop zet. Dus aandacht geen gebrek.

Leuke foto's ruby!

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:42

Fijn shirley dat ze zo lekker 24/7 buiten staan. Bij ons kunnen ze ook snachts op het land maar hebben 1 geen schuilstal daar alleen wat bomen 2 het is een weiland onbeheerd in het bos. Manege stelt het beschikbaar maar houd verder hun handen er van af. Ze staan er op van 11/12 tot 16

Ik ga zelf ma di do vrij soms zo
Mijn bijrijdster gaat woe en za
Mijn verzorgmeisje quinty en haar moeder die ook veel verstand van paarden heeft( 2 eigen paarden gehad en op manege nieuw amstelland gewoond en gewerkt) ma do
Mijn verzorgmeisje kim di en vrij
En nog een bijrijdster zondag

De verzorgsters rijden er niet op maar zijn er puur voor de aandacht, poetsen, wandelen, longeren, knuffelen, voeren enz.

Het geeft mij de vrijheid kwa combineren met mijn werk en mijn 2 kinderen. Als ik een dag niet kan weet ik dat hij lekker aandacht krijgt. Hij is gek op aandacht enorm mensgericht.

Als mijn kinderen groter worden ben ik weer flexibeler.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:49

Ruby, welk figuurtje jij maar wilt. Maakt niet uit dus. Afhandelijk van hoe moeilijk de figuren zijn zit daar een prijs aan vast.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:31

Zijn er hier trouwens bokkers die het leuk zouden vinden om samen in de westerheide te rijden?

Win een GRATIS tekening van jouw dier! Klik hier voor meer informatie!
Instagram: Rianneh.art
Deviantart: xsapience.deviantart.com
Facebook: Rianne H fotografie // Rianneh

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:32

Dat klinkt fijn Shirley, dat geeft veel rust als je goede mensen er bij hebt.

Leuke foto’s Ruby, nare ervaring gehad? Mooi dat het nu dan weer beter gaat!
Je zoontje straalt op de foto

Fair, in de toekomst lijkt me dat zeker leuk, nu eerst maar de basis bevestigen.
Ik kom net van de andere kant van Hilversum, hoornboegse heide

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:34

Fair lijkt me leuk maar mn pony staat in almere en ik heb geen trailer dus als je die hebt en het niet erg vind om me op te halen ik betaal wel de benzinekosten

Duplo ik ben in de galop er af gevallen verkeerde evenwicht. Hij schoot opeens een andere kant op waardoor ik uit evenwicht kwam en helemaal links duikelde en half op de bakrand viel. Ik heb langere tijd niet meer gegaloppeerd. Daarna een keer aan de longe en nu pak ik het weer rustig op. Ik ben al best een onzekere ruiter en ben bang om te vallen en ik heb natuurlijk 2 kinderen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 06:59

Goedemorgen iedereen,

Hier niet veel te melden. Ben een beetje opzoek naar een ponytje voor mijn meisjes. Maar jeetje wat zijn ze duur op dit moment. Waar je een aantal jaar geleden voor 150 euro nog een erg leuk ding had. Moet zoiets tegenwoordig 800 opleveren.

Nou ja ze kijken nog maar even door het draadje naar andere pony's.

Kerstmuts
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:23

Ruby, wat balen dat je gevallen bent, maar gelukkig weer goed op weg. Heb je ook les?

Smurfje, prijzen zijn idd flink gestegen. Ben benieuwd met wat je thuis gaat komen, gaat om echt een kleine pony?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:24

Ja het liefste wel een kleine pony. Dan kunnen de 3.5 jarige er nu al mee hobbelen.

Ik heb het maar weer even naast me neer gelegd, ooit komt er wat op me pad

Kerstmuts
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:14

Duplo schreef:
Ruby, wat balen dat je gevallen bent, maar gelukkig weer goed op weg. Heb je ook les?

Smurfje, prijzen zijn idd flink gestegen. Ben benieuwd met wat je thuis gaat komen, gaat om echt een kleine pony?

Ja dinsdag krijg ik weer een priveles. Mijn bijrijdster heeft er gisteren op gereden in de z buitenbak en het ging niet zo goed. Sym bokte veel en ging zelf als ze aanspoorde en een tikje gaf om door te laten lopen omdraaien en ligt steigeren. Hij is de laatste tijd niet meer zo vooruit te branden. Ik vind het lastig om in te schatten wat hij heeft waar de oorzaak ligt. Ik wil eigelijk een algemene check up en weten of zijn voerschema wel klopt. Hij begint sloom te worden en ik herken hem niet zo ook wordt hij wat aan de dikke kant. Ik merk verzet bij hem terwijl het een attente sportpony is met een goede conditie en best wat pit. Hebben jullie een idee wat voor iemand ik er bij moet halen?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:48

Oh dat klinkt niet goed inderdaad, zou niet durven zeggen wie je daar voor moet hebben. Algemene check denk ik gewoon de dierenarts? Evt iemand voor spieren?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:37

Lastig hoor als je niet weet wat er aan de hand is. Gelukkig goed naar je paard luisteren. En zodra je hebt uitgesloten dat hij ergens last van heeft, gauw doorpakken met je instructie.

Kerstmuts

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:59

Ja paarden en ponyprijzen zijn gestegen, Shetlanders zijn nog nooit zo duur geweest hier ook een tijd gekeken maar nu gestopt ( kleinkind zit nog in de luiers :+ )
Realiseerde mij dat ik altijd tegen het juiste dier aanliep , dus laat het voor de korte termijn maar even los.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:48

Ik heb vandaag maar eens met sporen gereden want ik had les. Erop zelfstandig lukt alleen nog niet zo stom. Ik zet het opstapje van 3 tredes erbij en als ik al op de eerste tree gaat staan gaat hij lopen. Keer op keer maar ik ben ook best gespannend en als ik eenmaal dan rij gaat alles weer super.

De les ging echt super. Hij was super braaf en zette geen stap verkeerd. Ontspanning zat er in ik merkte dat hij meerdere keren zijn hoofd liet zakken en lekker afkauwde en hij was goed voorwaarts. Ik rij ook zoveel fijner met sporen. Heb de galop erbij gepakt op beide handen en hij was zo braaf. Het is zo apart dat als je les krijgt het gewoon het braafste paard op stal lijkt terwijl als je voor jezelf rijd je gewoon tegen punten aanloopt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:27

Op zich positief toch? Het opstappen misschien meer rust in proberen te brengen, blijft hij met afstijgen wel stil staan?

Hier allerlei aankopen aan het doen voor Eureka *\o/*
Dan lijkt de tijd wat sneller te gaan tot ze hier staat :))

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 00:54

Na de les volgende 2 dagen herhaald zelfde oefeningen en de tips en het ging perfect. Opstappen behandelen wel in de volgende les.
Zodra ik mn beugels uit wil doen om er af te gaan staat hij uit zichzelf al stil. Morgen een buitenrit maken ga eerst in de bak rijden. Vind buitenritten geweldig maar zit me allemaal doem scenario's te bedenken komt er van als alleenstaande moeder met jonge Kids en vriend met eigen zaak. Ik ben blij als iets goed is gegaan en krijg dan een voldaan gevoel maar ik moet leren genieten en vertrouwen.

Vanaf 25e heeft de boer dier en ruiter 20% korting. Bij besteding boven de €100 een gratis cadeau. Dat is voor mij echt een snoepwinkel.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 06:23

Ruby, fijn dat het al beter gaat. Dat opstijgen gewoon vanaf het grondwerken oefenen en trainen zonder dat je gaat rijden.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Halina Voice x Jazz - L1/L2 - verkocht

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij