Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Moderators: Ods, MirandaT, Warboel, Muiz, Essie73

Granoek

Re: Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:15

Oei nee dat klinkt inderdaad niet ideaal..

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:49

Granoek schreef:
Voor wie zich morgen verveelt en wilt komen supporteren:

[ [url=m/zZzsVT.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Leuk! Is voor mij om de hoek en vriend en ik waren nog een planning voor morgen aan het bedenken.

Wat ga je precies doen en hoelaat?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:46

Mooi is dat om te zien.
We zijn in Gelderland.

Fijn dat thuis toch meer rust geeft.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:49

xJurdyWonanx schreef:
Granoek schreef:
Voor wie zich morgen verveelt en wilt komen supporteren:

[ [url=m/zZzsVT.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Leuk! Is voor mij om de hoek en vriend en ik waren nog een planning voor morgen aan het bedenken.

Wat ga je precies doen en hoelaat?

Nou het is dus eigenlijk een rit van 20km met antieke koetsen in historische klederdracht maar de ‘ontknoping’ is in Maaseik op de markt, waar alle koetsen voorbij komen en worden voorgesteld.
Wij doen mee aan het voorprogramma, het thema hier is Boerenleven in de jaren ‘50. Dus wij hebben een authentieke sjees en een paar trekpaarden van stal gaan mee met een hooiwagen etc.. ook oude tractoren :)
Begint om 14u30

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:03

Dan zie ik je wel langskomen Granoek, mijn vader en schoonvader zitten ook in t voorprogramma, met een antieke Porsche traktor en een Fahr combine. Dus moet wel even komen kijken ;)

Oh dat was een snel experiment Azmay, misschien de verkeerde pensionstal?

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:27

Oh leuk! Heb best wel schrik voor de tractors en hun mogelijke geluiden :P

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:03

Die antieke tractors zijn wel redelijk luidruchtig ja ;) zeker als er ergens een Lanz tussen zit. Zometeen maar eens klaar gaan maken.

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:22

Het viel uiteindelijk super mee! De tractors waren pas ver achter ons dus totaal heengingen van gehad. Dexter en ik mochten op kop :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:41

Granoek schreef:
Het viel uiteindelijk super mee! De tractors waren pas ver achter ons dus totaal heengingen van gehad. Dexter en ik mochten op kop :D

Gaaf joh, lijkt me een super ervaring :j

[BB-HK] [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin
[o] RPG speler(s) gezocht, zuid Limburg zondag ochtend: Dungeons and Dragons. [o]

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:56

Wat leuk zeg en fijn dat het goed is gegaan.

www.immetjeshoeve.com

Avrille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:18

Sorry dat ik dit topic kom binnenvallen maar ik ben nog niet zo bekend in deze regio.
Ik woon sinds kort in Maastricht en ben opzoek naar een geschikte stal voor mijn merrie. Dit is toch wat lastiger dan ik dacht. Ik zoek iets binnen fietsafstand, volpension, een goede bak, veel ruwvoer en waar ze de hele dag buiten kan staan (24/7 buiten is ook goed).

Bij veel stallen staan ze vooral binnen en omdat ik weinig tijd heb door studie zoek ik echt iets waar ze veel buiten komt.

Alvast bedankt! :)

Avrille des Anges (v. Tuschinski) B+21 L1+17 L2+17 M1+14 M2+12 Z1+1

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:40

Stal wiertz in vijlen. Halfuurtje van Maastricht af. Paarden komen daar niets te kort. Heb er zelf altijd met plezier gestaan. Wegens verhuizing (zelf) helaas niet meer mogelijk. Maar een echte aanrader.

Anouk <3

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:46

Equine park Hulsberg kan ik je heel erg aanraden! bepaal je zelf hoeveel je je paard voert :)

https://www.facebook.com/Het-leven-van- ... 398551488/
Mijn persoonlijke Blog over Daantje.
[o]

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:43

Is dat niet redelijk vanzelfsprekend dat je dat zelf bepaald? :=

Gigi's Tilia (Casirano Z x Royal Bravour) B+11 dressuur, tot 90cm springen gestart met meerdere lintjes!

dressuurzadel met veel wrong te koop!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:19

JudithGigi schreef:
Is dat niet redelijk vanzelfsprekend dat je dat zelf bepaald? :=

Hooi bijna nooit, krachtvoer ook niet altijd.

Ga ze maar gewoon aan huis houden denk ik tenzij ik per ongeluk tegen een geweldige stal aan loop. Het is hier in de buurt vooral veel op stal en weinig hooi en dat is het tegenovergestelde van wat ik zoek.

[BB-HK] [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin
[o] RPG speler(s) gezocht, zuid Limburg zondag ochtend: Dungeons and Dragons. [o]

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:20

Hooi is inderdaad altijd wel een moeilijk puntje heb ik gemerkt.. Krachtvoer wel altijd zelf kunnen bepalen :)

Gigi's Tilia (Casirano Z x Royal Bravour) B+11 dressuur, tot 90cm springen gestart met meerdere lintjes!

dressuurzadel met veel wrong te koop!!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:34

Ik sta niet op een volpension maar wij mogen onze paarden gelukkig zoveel hooi geven als we willen. Staan savonds met hooi op stal, sochtens krijgen ze nog hooi als we dat willen en op de weide krijgen ze een eigen hooinet.

Vond het zelf ook lastig zoeken naar een geschikte stal

:¨·.·¨:
`·.Korienta & Marango

Life is too short, so enjoy every moment. ♥

Avrille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:37

Anouk1605 schreef:
Stal wiertz in vijlen. Halfuurtje van Maastricht af. Paarden komen daar niets te kort. Heb er zelf altijd met plezier gestaan. Wegens verhuizing (zelf) helaas niet meer mogelijk. Maar een echte aanrader.

othelloster schreef:
Equine park Hulsberg kan ik je heel erg aanraden! bepaal je zelf hoeveel je je paard voert :)

Bedankt voor de tips! Dit is wel het soort stal wat ik zoek. Helaas zijn ze beide erg ver en ga ik dat niet redden op de fiets.

Genoeg ruwvoer is lang niet altijd vanzelfsprekend helaas.

Avrille des Anges (v. Tuschinski) B+21 L1+17 L2+17 M1+14 M2+12 Z1+1

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:31

Genoeg ruwvoer is inderdaad niet vanzelfsprekend... :( Ik loop er continue tegenaan. Toen ik bij Wiertz stond maakte ik mij nergens druk om maar sinds ik er weg ben pff. Mijn paard valt heel snel af dus ben er continue bezorgd om. Liefst had ik haar aan huis maar dat is hier (Gelderland) echt niet te betalen. En terug naar Limburg is geen optie helaas :(

Anouk <3

HelmerG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:38

Avrille schreef:
Sorry dat ik dit topic kom binnenvallen maar ik ben nog niet zo bekend in deze regio.
Ik woon sinds kort in Maastricht en ben opzoek naar een geschikte stal voor mijn merrie. Dit is toch wat lastiger dan ik dacht. Ik zoek iets binnen fietsafstand, volpension, een goede bak, veel ruwvoer en waar ze de hele dag buiten kan staan (24/7 buiten is ook goed).

Bij veel stallen staan ze vooral binnen en omdat ik weinig tijd heb door studie zoek ik echt iets waar ze veel buiten komt.

Alvast bedankt! :)

Komt even binnenvallen in het topic - kwam je berichtje toevallig tegen!

Je zou eens kunnen informeren bij stoeterij de molenweg.
Deze ligt in Amby, een wijk die vlak aan Maastricht grenst - valt ook onder Maastricht en ligt bv. meteen aan de autosnelweg als je vanuit Heerlen komt bv. Dan is het de laatste afslag die je neemt voor je bij de geusselt uitkomt, waar het DHL kantoor ligt en de ingangen van de tunnels e.d.

Ik heb er jaren gereden op een Fries die daar stond gestald.
Ze hebben vrijwel het hele jaar weidegang - 's nachts op stal, een binnenbak en hele nette stallen.
Voeren wordt door hun gedaan en ik ben er zeker van dat ze meer als genoeg krijgen, maar je kunt altijd in overleg iets anders afspreken want de eigenaar is erg schappelijk naar de klanten toe.
Het ligt aan een rustige weg waar alleen verkeer komt wat ook daar moet zijn.

Ook de uitrijdmogelijkheden daar zijn geweldig! Je bent o.a. vlakbij het bos van Amby wat al erg leuk is maar je kunt eigenlijk echt alle kanten uit daar. Ik reed uren buiten daar en was er nooit uitgekeken. En er hangt een hele gezellige sfeer op stal - toen ik er kwam dan, dat is alweer wat jaartjes geleden ook natuurlijk dus ik ken de huidige situatie niet precies - ook niet onbelangrijk!
http://www.stoeterijdemolenweg.com/pensionstalling.php

Toen ik eenmaal m'n eigen paard had, was deze stalling helaas te ver weg voor mij.
Zelf ben ik uiteindelijk in Vijlen terecht gekomen bij Wiertz -na een paar jaar gesukkeld te hebben op andere stallingen- wat Judith/Anouk al opperde en daar heb ik ook echt de beste jaren beleefd met m'n paard. Ik denk dat er weinig stallingen zijn met zo'n geweldige locatie, voorzieningen en goede service naar paard en klant toe. Maar als je op de fiets moet is dat idd geen optie ben ik bang. Ik denk dat de stalling in Amby dan echt een hele goede optie is voor je - al is Maastricht met randwijken best groot nog en kan de afstand met de fiets nog steeds veel zijn.

"IT ALL STARTS WITH YOU"

`·.Helmer;
What the Heart once owns, it will never lose

HelmerG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:51

Ik weet niet of ik me ooit al eens had gemeld in het topic of niet.
Maar als jullie nog mensen zoeken die mee willen kletsen, meld ik me graag.
Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en het is dan net iets leuker als ze dan ook nog een beetje in de buurt wonen ;)

Ik ben momenteel niet in het bezit van een paard, maar de liefde zit er natuurlijk wel nog en ik ben dagelijks actief op Bokt met veel plezier.

Ik heb een Fries gehad, genaamd Helmer, waar Anouk hier uit het topic nog verzorgster van is geweest een paar jaar. Ik heb o.a. met hem in Nuth op stalling gestaan en in Visserweert. Uiteindelijk in Vijlen beland bij stal Wiertz waar we eigenlijk de beste jaren samen hebben meegemaakt. Met veel pijn in mijn hart heb ik hem een aantal jaren terug weggegeven aan mijn toenmalige verzorgster -weggegeven omdat ik hem niet aan een vreemde wilde verkopen en ik wist dat hij bij haar alle aandacht en liefde zou krijgen - omdat ik het met werk, baby en een opkomende depressie niet meer aankon om hem de tijd en aandacht te geven die hij verdiende. De moeilijkste beslissing geweest voor me die ik ooit heb gemaakt en dat doet me tot op de dag van vandaag nog steeds pijn. Helaas is Helmer uiteindelijk bij een handelaar terecht gekomen door ongelukkige omstandigheden waarbij hij steeds zieker werd door de jaren heen van wat ik er dan achteraf van meegekregen heb - hij had een probleem aan de slokdarm en de handelaar deed hier niks mee o.a., kwam ik achteraf dan achter - en is hij uiteindelijk in Engeland beland eind 2017. Mijn zoektocht liep dood omdat mij verteld was dat hij naar Duitsland verkocht was en toevallig kwam ik een paar maanden terug in contact met de persoon die Helmer gekocht heeft rond kerst 2017 en hem heeft moeten laten inslapen in Februari dit jaar :(. Mijn lieve Helmer is niet meer en ik ben er intens verdrietig van. Ik had gehoopt hem terug te vinden en terug te kunnen kopen. De enige troost die ik heb is dat ik weet dat hij geliefd was in die paar maanden dat hij bij dat meisje in Engeland is geweest en dat hij niet in de handel is gebleven.

Verder...

Ik ben Melissa, 29 jaar oud en mama van een 5 jarig jongetje genaamd Milan.
Momenteel 11 jaar samen met manlief Lucien, waarvan 8 jaar getrouwd.
We hebben verder nog een Duitse Herder kruising genaamd Rex van 12,5 jaar oud en we zijn woonachtig in Heerlen - ik woon op loopafstand van de Brunsummerheide.

In mijn vrije tijd ben ik vooral bezig met lezen. Ik heb jarenlang een blog gehad waar ik enthousiast over boeken praatte en reviews schreef. De blog heb ik ondertussen niet meer, maar ik ben wel nog actief op andere social media platforms waar ik veel met boeken bezig ben.

Verder ben ik thuismama sinds Milan een jaar is ongeveer - gestopt met werken vanwege depressie - en heb ik eerder dit jaar besloten om de MBO opleiding Dierenartsassistente Paraveterinair weer op te pakken waar ik 11 jaar terug aan begonnen was, maar niet afgemaakt heb. Dus daar bestaat mijn leven momenteel eigenlijk uit; tijd met mijn gezin, lezen en studeren haha.

"IT ALL STARTS WITH YOU"

`·.Helmer;

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:57

Welkom Melissa :) altijd leuk die gezelligheid!

Bedoel je in je post hiervoor toevallig stal ‘t Vroendael?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:08

Gezellig ! Welkom melissa

kerstmuts

HelmerG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:49

Dankjulliewel :D!

@Maureen, dat zou kunnen? Dat ze misschien een nieuwe naam gekregen hebben of nieuwe eigenaars?
Nu heet het stoeterij de Molenweg, maar de naam 't Vroendael klinkt me ook heel erg bekend in de oren haha. Maar het is al wat jaartjes geleden dus ik weet het niet meer zeker. Het is iig als je de autobaan vanuit heerlen neemt richting Maastricht de afslag Bunde en dan moet je naar links de brug over en dan weer links en dan zie je het al in de verte liggen aan de linkerkant.

"IT ALL STARTS WITH YOU"

`·.Helmer;

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:37

Welkom
Jammer van jouw fries. Wel fijn dat je alsnog iets hebt gevonden over hem. Het niet weten is zo moeilijk.

www.immetjeshoeve.com