Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Moderators: Essie73, chocobroodje, Ods, Dreamy, Duhelo

Cayenne
Vlinderlicht

Re: Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 00:07

Wat supergaaf Iris! Ik heb met de hond nog een poging gedaan om het bos in te gaan, maar verder dan de oprit van de Nemelaer zijn we niet gekomen. Mevrouw is duidelijk geen sneeuwliefhebber _O-

Jeetje, gelukkig zijn jullie allemaal goed thuis gekomen! Wat een ellende zeg!

Hier in de straat is het echt een ijsbaan pfff. Brak bijna m'n nek toen ik de grijze bak wilde ophalen :')
Nog even wat plaatjes uit het zolderraam.
Afbeelding

Afbeelding

Mevrouw wilde naar huis :')
Afbeelding

Afbeelding

***Mijn rollercoaster met Halo: Hoop doet Leven!'***
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

SplashIsLief
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:25

iris17 schreef:
Vandaag code rood! Maar dat heeft zo zijn voordelen want er was niemand in het bos dus konden we mooi met onze IJslander Odinn gaan sleeën! :D

[ Video ]

Heel gaaf!!!!
melody7 schreef:
Hier was het ook drama, achteraf gezien had ik beter thuis kunnen blijven. Ik zit in Breda op school en heb er ook 2,5 uur over gedaan om thuis te komen. In Tilburg heb ik 40 minuten in de ergste sneeuwval staan wachten op een bus die niet op kwam dagen :brr: Ik heb sowieso al moeite met staan, dus dat was niet zo'n succes.

Ik ben om 8 uur nog van Biezenmortel naar Tilburg gereden, het was lekker rustig op de weg :')

Nuut :+: Een weg met hobbels, maar wat ben ik gek op jou
Splash
Ik zal mijn liefde sturen op stralen van jouw zonneschijn

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:14

Olina schreef:
:wave:

Kom ook maar weer eens binnenvallen.

Wat gaaf Iris! Weer eens wat anders zo :D

Haha, was inderdaad weer even wat anders! :D

Madje1992 schreef:
oeh gaaf!!! Ziet er mooi uit!

Ik mocht met code rood de weg op naar school. 2,5 uur bezig geweest met een 5 minuten pitstop bij een winkel om vanaf eindhoven naar huis te komen. Niet normaal.

melody7 schreef:
Gaaf Iris!!

Hier was het ook drama, achteraf gezien had ik beter thuis kunnen blijven. Ik zit in Breda op school en heb er ook 2,5 uur over gedaan om thuis te komen. In Tilburg heb ik 40 minuten in de ergste sneeuwval staan wachten op een bus die niet op kwam dagen :brr: Ik heb sowieso al moeite met staan, dus dat was niet zo'n succes.

Achteraf gezien hebben ze bijna alle bussen geschrapt, maar 9292 lag eruit (wat een toeval) dus dat kon je vanaf het station niet zien. Gelukkig was het wel gezellig op school :+

Jeetje, zo te horen was het een behoorlijk gedoe om thuis te komen. Gelukkig uiteindelijk wel allemaal veilig weer thuis. Wij waren gelukkig vrij gisteren dus we zijn ook lekker thuis gebleven. Vandaag was het gelukkig weer goed te doen om naar het werk te rijden.

@Cayenne: Mooie sneeuwfoto's! En die kop van jouw hond spreekt boekdelen! :')

Onze honden vonden het geweldig in de sneeuw, die waren helemaal dol! :P

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 12:19

Ik wil zo eigenlijk een rondje Kampina doen. Ligt er uberhaupt nog sneeuw of is het al een grote prutbende? :=

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:23

Cayenne schreef:
Ik wil zo eigenlijk een rondje Kampina doen. Ligt er uberhaupt nog sneeuw of is het al een grote prutbende? :=

Op de plaatsen waar auto's rijden is het prut, voor de rest is het nog best mooi. Ik zou de leuke kleine paadjes opzoeken ;)

melody7
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:53

Die hond! _O-
Zo van binnenuit vind ik het wel mooi! Onze tuin is ook nog helemaal egaal wit.

Dat is fijner Splash! Mijn vader reed om kwart over 4 naar Oirschot, daar doen we normaal 15-20 minuten over.. Hij heeft er 2 uur op gereden :') De snelweg stond bijna helemaal stil.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 16:56

We zijn net 3 uur weg geweest :') Het eerste stuk was idd aardig nat, maar daarna was het prachtig! En superstil ook. We kwamen gewoon niemand tegen.

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:00

ooh heeerlijk,
hier vandaag ook met de kinderen en de shetlander met de slee weg geweest. genieten hoor!

wel balen dat ik de weides nu niet kan uitmesten ( normaal 1a2 keer per dag) dus word inhalen als het weg is... dat voor 6 pony's bleeee...

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

SplashIsLief
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:01

melody7 schreef:
Dat is fijner Splash! Mijn vader reed om kwart over 4 naar Oirschot, daar doen we normaal 15-20 minuten over.. Hij heeft er 2 uur op gereden :') De snelweg stond bijna helemaal stil.

Woooow.

Cayenne wat een mooie foto.

Splash

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:23

Ik reed dus gisteren om 2 uur naar huis toe. Ik deed er dus met een kleine tussenstop van 5 minuten 2,5 uur over. Ik doe er normaal 20-35 minuten over.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010
Gone but never forgotten.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:40

Zo te horen hebben er echt veel mensen enorm lang over gedaan om thuis te komen!

Cayenne, wat een gave foto van jouw hond. Wat een mooie zachte blik heeft ze daar <3
Vond ze de sneeuw vandaag niet erg meer?!

StalNollie schreef:
ooh heeerlijk,
hier vandaag ook met de kinderen en de shetlander met de slee weg geweest. genieten hoor!

wel balen dat ik de weides nu niet kan uitmesten ( normaal 1a2 keer per dag) dus word inhalen als het weg is... dat voor 6 pony's bleeee...

Wat leuk dat jullie ook konden sleeën!
Wat betreft het uitmesten herken ik je probleem, ik heb het zo goed en zo kwaad als ik kon gedaan maar kon niet voorkomen dat er het een en ander onder de sneeuw verdween. Dus ook ik hou m’n hart vast wat er onderuit komt.. :=

Ik heb hier net nog iemand geholpen die al met de neus van zijn auto op het spoor zat maar niet verder kwam doordat de auto geen grip meer had. Gelukkig was het een klein wagentje dus even duwen en hij kon weer verder maar was toch even spannend..

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:02

Gaaf Iris om zo te sleeën! Doet odinn wel heel braaf ook lijkt het?! En wel schrikken can die auto maar fijn hebt kunnen helpen.

En cheyenne mooie foto's, mooie hond ook, vond ze de sneeuw nu wel prima?

En hoop mensen lange reistijden gehad, stond ook wel echt vast op veel plaatsen!

Ik wilde maandag rond 10 uur naar werk maar kreeg berichtje vanaf 12 uur alle lessen zouden vervallen en aangezien ik pas daarna zou beginnen, veilig thuis gebleven.
Week ervoor op maandag door auto van mn fiets gereden in Oisterwijk en rest van de week ziek en gekreukeld thuis geweest.

Baret, l1+32! en L2+26 M1+10 M2+23 Z1+20

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:32

Odinn vindt alles dat “gek” is geweldig :')
Dit was de tweede keer dat hij voor een slee stond maar hij gaf er niks om, stiknuchter paard wat dat betreft.
Als er iemand komt rijden dan gaan ze ook altijd op Odinn mee, hij vindt het geweldig om iemand “zijn” bos en lievelingspaden te laten zien. Het maakt dan ook niet uit wie je erop zet zolang als ze maar balans hebben dan is het goed, zelfs een onzekere ruiter kan hij prima hebben.
Bovendien is Odinn het “eco-model” IJslander, hij is energiebesparend ingesteld en kijkt liever naar vogeltjes dan dat ie gaat rennen :+
Wat overigens niet betekend dat ie sloom is maar hij past zich gewoon perfect aan aan de ruiter en zal niet meer doen dan gevraagd wordt :)

Wel lekker zo’n dagje sneeuwvrij!
Van je fiets gereden, jeetje! :oo
Gaat het inmiddels wel weer beter?

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:10

iris17 schreef:
Odinn vindt alles dat “gek” is geweldig :')
Dit was de tweede keer dat hij voor een slee stond maar hij gaf er niks om, stiknuchter paard wat dat betreft.
Als er iemand komt rijden dan gaan ze ook altijd op Odinn mee, hij vindt het geweldig om iemand “zijn” bos en lievelingspaden te laten zien. Het maakt dan ook niet uit wie je erop zet zolang als ze maar balans hebben dan is het goed, zelfs een onzekere ruiter kan hij prima hebben.
Bovendien is Odinn het “eco-model” IJslander, hij is energiebesparend ingesteld en kijkt liever naar vogeltjes dan dat ie gaat rennen :+
Wat overigens niet betekend dat ie sloom is maar hij past zich gewoon perfect aan aan de ruiter en zal niet meer doen dan gevraagd wordt :)

Wel lekker zo’n dagje sneeuwvrij!
Van je fiets gereden, jeetje! :oo
Gaat het inmiddels wel weer beter?

Die paarden zijn goud waard!!

Hier ongeluk nu bijna maand geleden en ondertussen 3x weer gereden en vandaag ook weer op jonkie geklommen. Had het wel echt gemist maar 1,5 week geleden rondje geprobeerd wat niet lukte dus had even tijd nodig.
Op werk wel krap 2 weken nog gewerkt en nu op de helft van mn vakantie alweer.

Iedereen de beste wensen voor 2018!!

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:20

Schop het hier weer omhoog aangezien er een aantal volgens mij echt wel mooie plekken in de buurt ontdekt hebben al. Weten zelf natuurlijk ook wel plekken maar mss dat jullie nog met tips komen waar wij nog niet aan gedacht hebben.

Voor onze bruiloft zoeken wij mooie plekken om foto's te maken, en waar we graag ook met de auto (dichtbij) kunnen komen. We trouwen bij het boerderijtje dus haaren Oisterwijk is prima.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:42

Ik zie nu ineens het topic weer langskomen, was helemaal vergeten om te reageren :o
Wanneer trouw je Haike? Het is nu erg modderig in het bos maar anders weet ik nog wel wat mooie plekjes.
Kasteel Nemerlaer is wel heel mooi of het Beeldven. Mocht je het leuk vinden dan ben je van harte welkom om bij ons foto’s maken, bij het ven, de Keltische cirkel of de paddenpoelen.

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:57

20 april dus hopelijk hebben we dan prachtig weer ;)

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 08:13

Gefeliciteerd Haike!

De Keltische cirkel en de paddenpoelen ken ik niet!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:30

haike schreef:
20 april dus hopelijk hebben we dan prachtig weer ;)

O dat is al snel, spannend!

Cayenne schreef:
De Keltische cirkel en de paddenpoelen ken ik niet!

Dat kan kloppen, die liggen namelijk achter ons huis op het weiland ;)
Als je langs ons huis loopt dan kun je de cirkel zien, ligt een terp met knotwilgen en een enorme steen.
De paddenpoelen liggen wat meer verscholen en verder van het pad af dus die zie je niet.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 08:33

Oooh zo :D Ik vond het al zo raar :P Wat leuk dat dit bij jullie op het landgoed ligt!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 08:39

Ik vind de oprijlaan van kasteel Nemerlaer heel mooi, misschien kun je daar bij het kasteel zelf ook foto's maken? Parkeren is daar heel makkelijk.
In april zal het alleen nog niet allemaal supergroen zijn.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:04

De oprijlaan van kasteel Nemerlaer is inderdaad prachtig! Of bij Venkraai, daar heb je ook nog vennen liggen waar je met de auto goed bij kunt komen.
Onze ervaring is dat je niet heel veel nodig hebt om mooie foto’s te maken.
Wij hebben ze destijds bij een paar vijvers bij een woonwijk gemaakt en op geen enkele foto zie je iets van een huis staan.

De Keltische cirkel tijdens zonsondergang, is alleen niet de scherpste foto helaas..
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:16

kampina is prachtig maar niet makkelijk om daar fotos te maken omdat je er haast niet kunt komen, de rest van tegen zeker rond april zal er nog weinig groen zijn.

wij hebben toen foto's gemaakt in de oude leerfabriek ( oisterwijk, weet niet of ze dit nog doen).

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:46

Mag ik mij hier melden?

Geboren en getogen in Helvoirt, wat omzwervingen in Eindhoven en Groesbeek gehad en nu weer 'terug'. Dan wel in Udenhout, maar dat voelt ook echt als thuiskomen. Paard staat weer in Helvoirt (geboren in Biezenmortel dus die is ook weer 'thuis').
Eigenlijk kom ik niet zo vaak over de N65 met paard, buitenrijden doen wij voornamelijk in de LDD, al wil ik best een rondje Kampina plannen zodra paard weer beter is ;D.

SplashIsLief
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:33

Tess spannende trouwplannen *\o/* *\o/*
Dit vind ik zelf een hele mooie plek in de Campina;
SplashIsLief schreef:
[ [url=m/AI136s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij kwamen de kudde ook vaak tegen :D

Dat is bij het Ansumven, ongeveer 10 minuten lopen van de parkeerplaats en als het hek open kan (geen idee meer, maar volgens mij zit er een paardenhek waar je doorheen kan over de "verharde" weg), dan kun je bij de afslag stoppen en is het maar een minuut lopen.

Ilse, welkom terug :D

Nuut staat sinds 4 maanden ook weer in Helvoirt, dus wij rijden weer in de LDD ipv de Kampina. :D

Splash