Nóg een verslag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Nóg een verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 23:26

Gisteren was dan mijn eerste echte boktmeeting. Na een tijdje geregistreerd te staan en nog langer hier al rond gesnuffeld te hebben wou ik ook eens de boktsfeer proeven.

Ik had al gehoord dat Wrotter (een haflingerruin die ik eerst bij zijn fokker reed) ook bij de rijstal stond. Dus ik had al aan Marije (Cody) gevraagd of zij wou vragen of die mee mocht op de rit. Zij heeft dit gevraagd (bedankt!!!) en ik kreeg er nog meer zin in.

Gelukkig wonen Ragna (bokkertje) en ik vlakbij Holwerd (vertrekplaats boot) dus hoefde ik niet zo vroeg uit bed. Mijn moeder bracht ons en zo stonden we om 9.00 in de vertrekhal te wachten op de andere bokkers. Ik had van te voren al even in de profielen gesnuffeld voor foto's. We gingen recht tegenover de ingang zitten om al die mensen (mogelijke bokkers) te bespieden en het duurde maar en duurde maar. Totdat er 2 meiden binnenkwamen met een enorme fruitmand. Ow hellup, het moment van de waarheid brak aan..... Dus wij stapten recht op ze af en vroegen met een banketstaaf stemmetje of zij toevallig van bokt waren. En ja hoor, het waren Karin en Nynke (Naz) En beetje bij beetje kwamen ook al de andere bokkers binnenstromen. Allemaal even voorstellen om vervolgens de namen weer te vergeten Frusty .

We zijn de boot opgegaan en daar hebben we nog even verder kennis gemaakt, foto's bekeken en weer de namen geoefend. Na 3 kwartier kwamen we op Ameland aan waar we kennis maakten met Jantina. Hierna gelijk doorgwanded naar de fietsverhuur. Ik heb nog geprobeerd om Ragna mee te krijgen op een tandem, maar helaas het wou niet baten. Hierna zijn we op onze fietsjes (met een scheef zadel, auw Scheve mond ) naar de paarden van Jantina gecrosst. Dit met begeleidend gegil en gelach van Sandra (Honeybee) en Marije (Cody) op de achtergrond die ruzie hadden met hun tandem. Na een stevige rit kwamen we aan bij de stal. En verrek, daar stond een pony die wel erg veel leek op de pony van de vorige instructrice van Ragna en mij. zij gebruikte hem in de lessen. Na wat geaarzel heb ik er even onder gehangen en toen ik zag dat het een ruin was heb ik Jantina gevraagd of het Rambo was. En ja hoor, het was hem. Jeminee, die zag er (te) goed uit, hij had ook een enorme hals gekregen en was nog even schooiierig. Het is een ruin, een haflinger x Fries, hij staat te koop en het is een aanrader!!!

Hierna hebben we de paarden van Jantina bekeken. Isolda vond die mand met appels echt helemaal heerlijk en nam van ze allemaal een hap. Udinde was ook gek op de wortel en Jantina's vinger. Na deze paarden uitgebreid bewonderd te hebben zijn we op de fiets gestapt richting Nes (???), daar hebben we even een pauze gehad voor degenen die een broodje wouden halen, naar de wc moesten of om te pinnen. Hierna hebben we ons weer op de fietsen gehesen richting Ballum (????) om daar naar het strandpaviljoen te gaan. We fietsten langs de Blinkert en ik meende Wrotter al te herkennen. Jammergenoeg kwamen we niet zo ver omdat Sandra (Honeubee) last kreeg van haar staartdinges. we hebben we hele groep omgekeerd en zijn toen neergestreken in een snackbar. Daar hebben we heerlijk gegeten en kon ik eindleijk al mijn kleingeld eens kwijt. Ik heb een hekel aan al die rotterige centen en Ragna was zo lief om er even mee te betalen Knipoog

Hierna hebben we onze karretjes weer opgezocht en zijn we richting paarden gegaan. Daar werden we ingedeeld op de paarden en pony;s. Ik heb gervraagd of ik op Wrotter kon. Dat mocht al werd me door meerdere menen verteld dat hij behoorlijk sterk was. Nou ja, zolang hij maar niet bokt.... (ik ben er bij de fokker tot 2 maal toe afgevallen omdat hij enorm kon bokken). Er werd mij verzekerd dat hij niet meer bokte dus ben ik er opgestapt. Dit was even enorm wennen. Wrotter was ook enorm dik en ik zat voor mijn gevoel bijna in spreidzit. Jaren geleden reed ik altijd op haflingers en was ik het gewend die kleinere passen. Nu rijd ik een KWPNer en moest ik toch even switchen. Het zadel zat trouwens best goed een fijne zit. Ragna trof het minder die reed op een megaplat zadel en was daar minder blij mee.

We zijn eerst door de duinen richting het strand gereden. Op het strand hebben we gedraafd en gegallopeerd en hebben we een fotosessie gehad in het water. Ik had best langer over het strand gewild en best wel wat meer willen galloperen, maar dat zat er helaas niet in. Hierna zijn we weer door de duinen en een stukje bos terug gegaan. Na een laatste eindsprint hebben we ze uitgestapt en mochten we als belonen voor de paarden de singel een gaatje losser doen. Het leek mijn niet echt een fijn idee om met zadel alle kanten op te glijden als ze schrikken (het blijven tenslotte dieren) en dus helaas voor Wrotter heb ik het niet gedaan.

Bij de stal moest Wrotter naar de hoefsmid dus hoefde ik hem niet langer uit te stappen. Ik heb nog even met de eigenaresse gepraat en zij zei dat Wrotter daar op een Big Diet stond, ik zei dat hij dat idd wel kon gebruiken maar dat het verder een hele leuke pony is.

Na de rit zijn we teruggefietst naar een drop (naam kwijt) waar we in een strandpaviljoen zouden eten. Helaas stond er niet zoveel op de kaart als we zouden willen en hebben we onze karretjes weer gepakt richting de boot. Daar hebben we de fietsen weggebracht en heerlij gegeten in een piratenrestaurant. Hierna nog even een groepsfoto en afscheid genomen van Jantina. We zijn op de boot gestapt en hebben heerlijk op het dek gezeten. Weer op het vaste land zijn Ragna en ik weer opgehaald door de moeder van Ragna.

Het was een enorm geslaagde dag en als er weer eens iets in de buurt georganiseerd wordt, dan ben ik er zeer zeker bij!!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 00:40

Leuk verslag!

Volgende keer moet je er ook zeker weer bij zijn! Gezellig!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 11:25

Ik vind het zo leuk om ieders verslag te lezen! Het was ook zo gezellig!
Sja die Wrotter he? Ik reed heel vaak bij hem langs met Isolda (toen ie nog niet bij de Blinkert was) en vroeg me iedere keer weer af waarom dat paard nog steeds kon lopen Verward
Dan lag ie te slapen en hij kon ook nog overeind komen ook met al dat vet!! Is goed voor hem dat ie nou flink moet werken Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 11:59

jantina schreef:
Ik vind het zo leuk om ieders verslag te lezen! Het was ook zo gezellig!
Sja die Wrotter he? Ik reed heel vaak bij hem langs met Isolda (toen ie nog niet bij de Blinkert was) en vroeg me iedere keer weer af waarom dat paard nog steeds kon lopen Verward
Dan lag ie te slapen en hij kon ook nog overeind komen ook met al dat vet!! Is goed voor hem dat ie nou flink moet werken Haha!


Nou, ik voelde het ook wel aan hem. Hij waggelde nogal en bij die steile duin op had hij het ook wel erg moeilijk. Gewoon sneu als ze zo dik zijn.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 18:01

Heee, nu weet ik hoe Harry's droompaard heet...Rambo Lovers
Helemaal geweldig, die dikke schooier! Vingers aflikken

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 18:14

Zeg Harry... Kopen? Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:02

Wat een leuk verslag! Lachen
Ben blij dat het gelukt was en dat jij inderdaad op Wrotter kon rijden. Geloof dat bijna iedereen wel tevreden was over paard of pony waar hij of zij op reed.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:56

ok is sluit me ook helemaal aan bij het verslag van piaffe. omdat ik nogal laat ben staat alles er al op en valt er dus niet veel meer te vertellen volgens mij, en piaffe is zo aardig geweest ook al het een en ander van mij te vertellen haha.
ik reed op een schimmeltje pluto genaamd. echt een maf beestje.
groetjes!!!