meeting met kvika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

meeting met kvika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 22:51

Kvika belde vanmorgen op, joh, zal ik je op komen halen? Gaan we naar de ijsco's/
Vond ik dus prima.
Dus op naar krimpen. daar Kvika en Rökkva gezadelt (hey, ik mis de front en keelriem!!) die moesten nog naar de wei, en zo konden we ze mooi even rijden.
Ik op Kviek....
Helaas was er nergens op stal een cap die ik paste, dus voor het eerst in mijn leven op een vreemd paard zonder cap (en ik heb hem de hele rit gemist, maar vooruit).
Lekker een eind naar de wei gestapt.
Toen we bij de wei aankwamen zouden we even op de ovaalbaan gaan rijden.
Mac ging Tölten met Rökkva, en dus wilde kviek mee, ook in tölt.
Zat heerlijk!! (wel vreemd)
Alleen raakte ik de controle over kviek kwijt (nu scheen ze ook erg vervelend te zijn) en ging ze over in telgang, galop, telgang, galop, weet ik veel.
Ze ging op zich niet hard, maar ik had niks te vertellen, ze deed volledig waar ze zelf zin in had, dus ik kneep hem best even.
Op een gegeven moment richting het hek van de wei gestuurd, en mijn teugels vast, en dan helemaal los (wat voor kviek een teken is van stoppen)
Gelukkig reageerde ze hierop, maar ik had de bibbers flink in mijn knieeen zitte, (het is toch een vreemd paard)
Dus Kviek in de wei gezet, en ik op Rökkva gestapt. Toen even Tölt les gehad, wat echt heel erg moeilijk is als je niet precies weet wat je moet doen, maar enkele stapjes kreeg ik het voor elkaar.
De paarden in de wei gezet, even wat gedronken, en toen de stalwerkzaamheden (mesten, vegen, voeren, en de paarden in de paddock voor de nacht).
Daarna naar hon en jamey gegaan, waar mac geloof ik toch wel erg gecharmeerd was van jamey, en jamey van mac, want die was niet meer bij mac weg te slaan!.
Even met hon en jamey wat vrijheidsdressuur laten zien, en toen weer naar huis om te eten (het was inmiddels al half 8, en we kregen behoorlijk honger)
Nog lekker wat zitten kleppen, en natuurlijk diverse foto's kijken.
Rond een uur op 10 ging mac huiswaarts.
Het was best een pittige dag, ben echt moe (en zoveel heb ik geeneens gedaan!) maar het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!
Greetz


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 59 bezoekers