Kerstshow 20 december te Dalen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Kerstshow 20 december te Dalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 02:24

Waar ik al bang voor was is gebeurt: mijn digi maakt slecht foto's bij schemer... Dus de foto's zijn van vreselijke kwaliteit. Heb nog geprobeert ze wat lichter te maken, maar dat ik nou kan zeggen dat ze daar beter van worden...

Nou ja, laten we dan maar zeggen dat het misschien een impressie van de avond kan geven. Het was een zeer uitgebreid programma, had er niks meer bij kunnen verzinnen. Van een toneelsutkje tot serieuze dressuur, van dressuur en springen tot western (tevens schapendrijven) en vrijheidsdressuur. Van mennen tot dameszadel. Van shetlander tot arabier, van fallabella tot groot tuigpaard. Zeer breed programma dus.
Ik weet me niet alle namen van iedereen te herinneren, dus ik hou het maar een beetje algemeen in de hoop dat anderen er nog wel wat onder schrijven later.

Hier Renske met Sjors die een matje uitrolt (handig voor op vakantie):
Afbeelding

Renske en Sjors spaanse pas (als ik het goed heb):
Afbeelding

Sjors vlak voordat hij ging liggen:
Afbeelding

Hier de twee oudste wedstrijdpony's van de manege die er nog aardig over scheurden... Haha! :
Afbeelding

Boerin op een Merens in een dameszadel:
[/img]http://pals.speedxs.nl/carla/Kerstshow%20Dalen%20013.jpg[/img]

Leuk duo met paard en pony, hier de pony:
Afbeelding

En het paard:
Afbeelding

Hier Renske die met Kaatje laat zien hoe je je paard even over een aantal strobalen manouvreert... Eitje uiteraard... Bloos!
vond ik erg knap
Afbeelding

En hier waren ze alweer op de terugweg:
Afbeelding

Een 8-tal Lippizaners:
Afbeelding

Afbeelding

Toen gingen er 4 of 5 duo's een parcoursje springen, erg leuk om te zien:
Afbeelding

Hand in hand:
Afbeelding

Toen nog een nummer met twee paarden aan de lange lijnen:
Afbeelding

Afbeelding

En de kerstman kon uiteraard niet ontbreken:
Afbeelding

Iemand met een goede camera had de mooiste foto's kunnen maken, maar ja... Ik heb het gelukkig in real-live gezien! Tong uitsteken

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 11:05

Ik vond de foto's nog aardig gelukt!

Toen ik binnenkwam om even te kijken waar ik moest (in) rijden had ik nog maar een doel: er op blijven zitten Haha!
Allemachtig wat een bende.

Inrijbak zat vol met shetlanders, 5-tallen met kertmutsen, paard met wagens, aan de zijkanten allemaal paarden vast, een verwarminstalatie, door de paarden heenlopende mensen en op de achtergrond keiharde muziek en klappende mensen Bloos! Goed.

Direct maar opgestapt omdat er erg weinig ruimte was om in te rijden, en zo dan maar zo lang mogelijk beweging geven. Ik ben absoluut niet snel nerveus, maar dit zag ik ecth niet zitten. Uiteindelijk in de inrijbak nog met z'n 8-en achter elkaar gedraafd en gegaloppeerd (tussen de rest van mense/paarden heen) en toen naar binnen.

Begom al goed: Junior, het eerste paard was het er al niet mee eens dat hij naar binnen moest. Maar die werd overtuigd en toen kon de pret beginnen.

Ik heb geloof ik een stuk of 5-6 keer een sprintje getrokken, maar heb haar wel op de plek kunnen houden. Dat geldt ook voor de rest van het 8-tal: aantal wouden niet langs de tribune of gingen even sprintje trekken, maar het bleef handelbaar.

Ik heb alles terug gezien op video en ik vond dat het er, zeker gezien de omstandigheden, leuk uitzag en de oefeningen ook goed werden uitgevoerd. maar ben benieuwd hoe het publiek daar over denkt Tong uitsteken

Opgelucht dat ik er nog opzat weer uitgestapt en in de harde wind en regen weer terug naar Assen gereden.

Al met al een spannend maar wel geslaagd avondje.

p.s het was trouwens een lipi-7 tal met een ilegale KWPNer er tussen (de laatste). Een van de merries was zo hengstig dat daar niet fatsoenlijk op gereden kon worden. toen hebben we maar gebruikt gemaakt van de witte KWPNer van een van de 8-tal leden Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 12:07

Ik vond het goed gaan hoor. Als ik op een van onze paarden daar die bak in moest had ik een geschatte zitten-blijven-tijd van 2 minuten denk ik... Haha! Dan was het echt wel zandhappen geworden! Ik vond het ook goed gaan hoor, die arme dieren wisten niet wat ze overkwam... Tong uitsteken

Trouwens, ik had het idee dat er TWEE illegale lippizaners tussen zaten, maar ik zit er dus naast lees ik wel... *LOL*

Al met al een geslaagde avond hoor, mijn complimenten! OK dan!

Het was me ook al opgevallen dat de inrijbak zachtjes gezegt inderdaad mooi gevuld was! Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:06

Jah was zeker een leuke avond
Het leusket vond ik renske met haar sjors en natuurlijk kaatje
De spring duos en het achtal!

Heb zeker wel genoten

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:14

Jammer dat ik niet kon!
Ziet er erg gezellig en leuk uit!!

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:08

Heel erg bedankt!
Ik vind de foto's wel mooi geworden! Die derde van Sjors is mooi gelukt, jouw camera maakt betere foto's met dit licht dan die van mijn vriendin.
De foto van het paard van het duo is gemaakt vlak voor zij dus vlak ging: bij het omdoen van de transportbeschermers werd ze geraakt, gevolg: gebroken sleutelbeen + duim en hersenschudding, maar vandaag vrolijk alweer lesgeven..

Op die derde foto zie je zijn manen goed: helaas ben ik er weer heel wat kwijt die hij eraf getrapt heeft bij het gaan liggen enzo..maar om ze nou ook met een show in te vlechten..

Het was na een bagger generale een super show, als je weet dat hij op het moment gigantisch aan het klieren is!

Op de show gedroeg meneer zich braaf..
Kaatje ook wel; alleen de ho bestaat dan ineens niet meer he? pff..
dat schapendrijven was erg leuk om een keer te doen, maar niet voor herhaling vatbaar, harry als kerstman met de tuiger was een mooie afsluiting geweest en dan weten degenen die er geweest zijn vast wel wat ik bedoel!

Nogmaals superbedankt voor de foto's!!!!!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 02:00

Haha, graag gedaan! Het was een hele leuke show, ben blij dat ik geweest ben! Maar dan nog even wat: wie is die man die eigenlijk de leiding had over de western nummers? Is dat een instructeur?

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:07

Nee, (gelukkig) niet, hij had trouwens alleen de leiding over het laatste nummer, dat van hemzelf, het country-line dance nummer, waar ik omheen reed stond onder leiding van iemand van onze club, en het westernrijden daaromheen onder leiding van mij zeg maar ongeveer...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:44

Merel schreef:
Nee, (gelukkig) niet, hij had trouwens alleen de leiding over het laatste nummer, dat van hemzelf, het country-line dance nummer, waar ik omheen reed stond onder leiding van iemand van onze club, en het westernrijden daaromheen onder leiding van mij zeg maar ongeveer...


Ohhh, ik dacht al. Ik heb dan totaal geen verstand van de western sport, maar hij leek me nou niet de ideale ruiter. Ik dacht dat er ook veel met gewicht en andere hulpen gereden werd, hij zat alleen maar knoei-hard met dat bit te jengelen, af en toe werd ik er gewoon misselijk van...

Maar wel jammer voor hem dat die laatste act een beetje mis liep (met de schapen), ik heb het idee dat hij er ook aardig van baalde... Die schapen waren alleen absoluut niet onder de indruk he? Gekke beesten... *LOL*

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:51

Echt super leuke foto's zeg Lachen
Echt knap dat dat ene meisje ik de dames zit kan springen!!

Bij 1 foto had je het een beetje fout gedaan!!
Afbeelding

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:54

Oops, haha! Nou zie ik het! Ik moet ook eerst even checken of het allemaal wel goed is, dom, dom, dom... Nou ja, is er met de haast een beetje bij in geschoten denk ik...

Maar heb ik dat springen met dameszadel gemist dan? Heb ik weer niet goed zitten opletten? Ik kan me namelijk niemand herinneren die met een dameszadel gesprongen heeft...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:41

Hoe is t met Ina Beuving afgelopen?? Hoorde van me collega dat ze een trap van het paard had gehad???

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:27

Klopt, bij het omdoen van de transportbeschermers, gevolg: gebroken sleutelbeen + gebroken duim + hersenschudding, maar de volgende dag stond ze gewoon vrolijk weer les te geven..

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:55

Jeetje, das niet niks!! Ik had zaterdags in Exloo nog tegen dr gereden en toen was ze nog vet 1e met 175 punten!

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:23

Ik wist er niets van dat een kennis van ons met zijn otnzettend goede camara ook gefotografeert had!!
Daar wil ik jullie natuurlijk ook van laten meegenieten!!!

Eerst Sjors:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:26

Ik helemaal blij met de foto's!!!!!!!
Nu Kaatje nog:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 01:28

Wow! Super! Ook een foto van het touwtje springen zie ik! Haha!

Mooie foto's zeg! (het valt me nu ook voor het eerst pas op dat Sjors ook een neusriem(pje) aan dat hoofdstel had!

Leuk zeg die foto's!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:39

ja leuke he was met renske mee.

was haar croom .
maar ik had 2 dagen later van ina les.
ze was wel spier wit maar wou wel les geven hahahahahahaa.

dus maar het ws echt heel leuk en leuke nummers