verslagje clinic tyrza in assendelft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

verslagje clinic tyrza in assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 21:47

Zondagmorgen was ik op tijd op stal, zodat ik nog even rustig de stal van Owen kon mesten. De pensionhouder kwam al naar me toe dat hij Owen buiten had gezet zodat hij nog even zijn ei kwijt kon voordat íe hard aan het werk kon. Het regende een beetje en toen ik halverwege was zag ik dat Owen zich had getrakteerd op een heerlijk modderbad Extreme duivel . Paard maar even uit de wei gehaald, benen/staart gewassen en maar even tijdelijk op een vrije stal gezet zodat hij nog een beetje kon drogen. Hij was nl een grote modderbaal, want meneer had precies op het meest natte stukje gerold.

Na het mesten heb ik Owen keurig gepoetst (op zulke momenten ben ik erg blij met het feit dat hij geschoren is Schijnheilig ), opgezadeld en in de bandages gezet.
De trailer had ik al klaar staan en zowaar liep hij er in een keer op (wel met hulp van wat longeerlijntjes. Aangezien het geplande tijdschema keurig werd gehaald kon ik rustig op weg naar Assendelft. Assendelft is vrijwel om de hoek bij ons en ik wist waar de Veenpolderdijk was, maar ik slaagde er toch in om de afslag te missen Blond . Dus ergens omdraaien (dat E rijbewijs is toch wel ergens handig voor!)
Ik moest gelijk na de pauze, dus ik heb helaas niets gezien van de voorgaande groep, na betaald te hebben bij Tyrza (heeft Menno overigens nog zijn best gedaan op de bouwpakketten Knipoog ?) kwam ik Dimple tegen, die heeft me, bij afwezigheid van de supporters (die op dat moment ook verdwaalt waren, voor zover mogelijk in Assendelft) geholpen bij het afladen van Owen OK dan! . (wel leuk dat jouw paard op die van mij lijkt!)

Toen begon de clinic! Het eerste stukje hebben we ons geconcentreerd op het door de hals heen rijden, netjes rechtop zitten en keurig de bochten rond rijden zonder dat Owen naar binnen valt. Toen kwam het spektakelstuk, tenminste voor het publiek, de linkergalop. Owen knalde tot 3x toe de volte uit om de andere kant op de gaan (Tyrza vond dat er een erg mooie wissel ergens tussen zat Haha! ). Op dat moment was hij erg druk aan het worden en hebben we overgangen gereden om hem weer een beetje braver te krijgen. Toen dat gelukt was ging de galop ook een stuk beter, op het laatst moest hij toch weer even proberen, maar ik was hem steeds sneller af. Nu doet hij dat wegspringen in de galop alleen maar linksom en dan alleen maar als ik les heb (mijn juf was erg blij te horen dat hij ook bij Tyrza dit soort fratsen uithaalt, ze dacht al dat het aan haar lag Haha! ).
Daarna hebben we aan de overgangen draf-halthouden gewerkt. Waar ik voornamelijk moest oefenen op het goed voorbereiden van de overgangen. (ik heb nogal de neiging om vrij abrupt dingen te doen)

Al met al was het voor mij erg leerzaam om bekende en nieuwe dingen te horen OK dan! Ik kan voorlopig weer even oefenen thuis! (ben al begonnen) Omdat mijn supporters (toen ze eenmaal gearriveerd waren) een stukje op video Cheese! hadden gezet kon ik het later terug zien en daar leer je ook weer een hoop van! (de band ligt nu bij de juf want die was ook erg benieuwd)


ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 22:17

Ja, ging later stukken beter, het is ook veel erger geweest, vroeger rende hij er als een gek vandoor, nu heb ik hem redelijk snel terug.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers