Tyrza clinic Middenbeemster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Tyrza clinic Middenbeemster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 15:46

Vandaag was de grote dag, Tyrza clinic in de MB. We hoeven ons niet zo druk te maken over reistijden en zo, want binnen 5 minuten staan we op de plaats van bestemming Haha! Voor Nic wel zo prettig want ondanks de regendruppels die vallen blijft het erg warm.

We kwamen als eerste aan en hebben alles even goed kunnen bekijken. Zag er netjes uit, bodem gesproeid (ja, ook binnen!) stoeltjes stonden klaar en de barman was ook aanwezig *LOL*

Netjes om 10.00 uur begonnen. Ik zal niet in details treden over onze rijkunsten, daar zullen deze week de foto´s wel wat meer over laten zien, maar ik vond het een geslaagde clinic.

Tyrza geeft op een hele prettige manier aanwijzigingen, was goed te verstaan door de microfoon, geeft genoeg aandacht aan alle ruiters en speelt goed in op de specifieke punten per paard. Het was geen bla bla bla verhaal waarvan je er meer hebt. Heel erg fijn.

Ik reed met Cloris en Claudia. We hebben elkaar niet omver gereden of zo. Goed he! (en dat terwijl ik niet zo´n stuurmonster ben omdat ik bijna altijd alleen in de bak rijdt en dus nog wel eens vergeet om me heen te kijken Bloos )

Ons probleempje was het aanspringen in galop. Tyrza heeft me een aantal handvaten aangereikt waar ik zeker thuis weer verder mee kan. Ondanks dat ik natuurlijk 1x in de priveles heb van iemand anders was het fijn om ook eens een ander naar ons te laten kijken en haar visie erop los te laten OK dan!

Ik heb net de videofilm even terug gekeken en moet zeggen dat ik best trots op ons ben We zitten op de goede weg. Tyrza bedankt voor de leerzame les en wie weet tot ziens OK dan!

Ik ben benieuwd hoe de anderen het hebben ervaren. Ik ben niet heel erg lang meer gebleven om de rest te kunnen kijken omdat het best heel erg warm was.

Foto´s volgen uiteraard z.s.m Cheese!

Op zoek naar de zon!!!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 09:36

Ik heb na de clinic Nic eerst gedoucht en in de wei gezet. Toen ik terug kwam was het groepje waar Barb in rijdt bezig.

Barb, complimenten trouwens voor jou en Jaike!! Onwijs leuke combi en ze loopt lekker zeg!! OK dan!

Maar ik vroeg me af wie er nog meer mee reed in dat uurtje? Was jij dat Von?? En wie nog meer? (dan kan ik mijn plaatje weer even compleet krijgen Haha! )

Het was idd erg warm, ben blij dat we als eerste mochten komen!!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 10:30

Barb schreef:
Bloos dank je wel voor de complimentjes Haha! Jaike had erge haast gisteren en dat in die warmte, pffff Haha!

helaas waren we niet op tijd om nog wat leuks van de eerste groep te zien, heb heel vluchtig wat van jou gezien Dimple maar ik kwam er pas
's middags achter dat jij in de eerste groep 's ochtends had gereden Bloos


Kan ik me wel voorstellen hoor! Je bent gewoon ook erg druk met Jaike. Ik ben ook druk geweest met Nic. De mazzel was dat wij maar 5 minuten hoefden te rijden met de trailer. Nic stond binnen het half uur in de wei met zijn vriendjes de zwanen op te jagen Haha!

Jaike had iid goed haast, maar het bleeft er toch netjes uitzien zonder rennerig over te komen. Daarbij vind ik dat ze super mooie gangen heeft. Ik weet niet of ik je daarmee voor je hoofd stoot (of iemand anders) maar ze heeft niet van die standaard Friese gangen. Heel ruim en zo!! Zoo........nu heb je wel weer genoeg complimentjes gehad hoor! Knipoog

Ik ga aan het werk (zit tenslott niet voor niks op kantoor........ Nagelbijten / Gniffelen

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 16:25

SinelliB"]
[quote="Dimple schreef:
Ik heb na de clinic Nic eerst gedoucht en in de wei gezet. Toen ik terug kwam was het groepje waar Barb in rijdt bezig.

Barb, complimenten trouwens voor jou en Jaike!! Onwijs leuke combi en ze loopt lekker zeg!! OK dan!

Maar ik vroeg me af wie er nog meer mee reed in dat uurtje? Was jij dat Von?? En wie nog meer? (dan kan ik mijn plaatje weer even compleet krijgen Haha! )

Het was idd erg warm, ben blij dat we als eerste mochten komen!!


En het derde koppel waren wij!
[/quote]

Aha, dan heet jij Laura?? Knipoog Ik had al gezocht maar kon het allemaal niet zo snel vinden. Ging het goed? Tevreden over de les?
Wat een lange benen heb jij zeg!!! Ikke een stukje hebben?? *LOL*

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 09:11

SinelliB schreef:
Als je wilt mag je wel even op mijn paard zitten, dan maak ik een foto van hoe lang jouw benen lijken op mijn paard Cheese!


Jaaaaaaaa, dat wil ik wel!! *LOL*
Dus ik moet toch ook maar een kleiner paard rijden.........lijken mijn benen meteen langer!! Haha! Dat is DE oplossing Knipoog

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 09:51

Ja, ja dames zo kan hij wel weer he! Een shetlander......... Duh...... Boos! Tong uitsteken

Maar ja, lijken me benen wel lang.......

Het punt is dat ik gewoon altijd val voor grote paarden....... Dus het is gewoon mijn eigen schuld. Daarbij compenseert zo'n groot paard mijn eigen lengte Haha!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 10:10

Ik heb het precies omgekeerd.

Als ik erop zit dan denk ik dat het er wel uit ziet (zoe voelt dat dan), maar als ik dan foto's bekijk dan vind ik mezelf maar een smurf......... Huilen

Misschien toch maar die shet............. Verdrietig

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 10:27

*LOL* JAJAJA, dat is lief gezegd!!!

Daar heb je ook wel gelijk in. Ik ga gewoon nog meer aan mijn houding werken en wellicht helpt dat ook wel Schijnheilig

Binnenkort een update foto dus........... Cheese! Pling

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 10:59

Dank je
Je had therapeute moeten worden of zo

Ach, ik ben maar een klein wijfie maar dat compenseer ik met mijn grote paard en grote mond Haha!

Ik vind het altijd een prachtig gezicht, van die lange mensen (zoals jij) met van die lange benen en zo. Tja, dat moet ik gewoon niet nastreven. Lol met mijn knol, dat is wel haalbaar dus daar ga ik maar voor.
Die lange benen denk ik er zelf wel bij Nerd

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 11:14

Dank je Bloos Ik moet zeggen dat Nic wel een heel erg makkelijk en werkwillend karakter heeft hoor! Dat scheelt ook wel. En inderdaad, met mijn korte pootjes krijg ik hem toch lekker aan het lopen.

Maar euh, (nog even lekker off topic) waar sta je met je paard gestald dan? In de MB? Ben je ook lid van de MB vereniging? Daar heb ik anders nog wel wat vraagjes over (die ik je dan per PB zal stellen Haha! )

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 12:21

Ja, ik ben het met je eens dat lange benen het paard meer kunnen omsluiten en dus met de hogere oefeningen de ruitere gewoon beter uit de voeten kan. Het beeld is ook veel mooier.
Ook al ben ik zelf niet mega slank..............ik vind slanke mensen ook vaak mooier staan op een paard. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)

Nic wordt ook bereden door mijn vriend en die heeft natuurlijk langere benen dus we konden ook niet een klein paard/pony nemen.

SanelliB, ik zag die van jou idd van alles bedenken onder het rijden. Je zag gewoon aan zijn ogen en aan zijn koppie dat hij van alles nader aan het bedenken en bekijken was. Schijnheilig
Daar moet je zelf ook heel snel bij zijn volgens mij. Maar hij kan wel goed lopen wanneer je hem aan het werk zet. Dat hebben we wel gezien!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 12:56

Ik wil Jaike wel!!! Haha! Ze past mooi bij mijn beenlengte

Jullie zijn gewoon een hele leuke passende combi. Ik weet niet hoe groot jezelf bent, maar het oogt gewoon heel erg goed.

Ik zat net even op internet te neuzen naar een leuk paard (altijd leuk Knipoog ) . Ik denk dat ik maar ga uitkijken naar iets van max 1.65 mtr (het liefste zo rond de 1.60 mtr)

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 13:33

Barb schreef:
dus je wilt er een paardje bij hebben *LOL*
Haha!


Nou...........als ik straks vanuit Arnhem naar Heemskerk verhuis zal vriendlief Nic met mij moeten delen. Nu rij ik nog alleen in de weekenden. Mijn vriend is 9 maanden geleden begonnen met rijden, maar hij blijkt behoorlijk aanleg te hebben en hij gaat als een speer. Echt heel erg knap. Hij heeft ook zijn 1e springles gehad en vindt dat helemaal geweldig. Nic vindt het ook erg leuk.

Dikke kans dat ik dan moet knokken om ook eens te mogen rijden door de weeks >;) . Dus ja, wellicht dat er in de toekomst nog een paardje bijkomt Maar voorlopig gaat het nog goed zo. Eerst maar op vakantieieieieieieieiei.................... Hyper!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 14:35

Ja Barb, ik zie wel weer waar het geld zit Haha! Geintje hoor Knipoog

Snel even in je profiel gespiekt en idd je hebt genoeg paarden om jouw vriendlief ook te leren rijden Leuke paardjes!!! Jammer dat je hem nog niet zover hebt gekregen. Maar wie weet..............de aanhouder wint......toch?? Verward

Nic komt trouwens bij jou uit de buurt!! Ik weet niet meer hoe dat gat precies heet, maar was ook helemaaaaaaaaaaal bovenin! *LOL*

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers