Zon, zee, strand, paarden en een aantal bokkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Zon, zee, strand, paarden en een aantal bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 21:08

Want vandaag was de Ameland-meeting. We waren met een gezellig clubje vond ik, precies groot genoeg om met iedereen een praatje en een geintje te maken!

Uiteraard begon de ochtend goed, ik versliep me een beetje dus ik moest behoorlijk haasten naar de boot. En ik had niet eens een TT-nacht in Assen gehad! Bloos
Ik was nog op tijd om Elles van de boot te halen en samen hebben we een gezellig kopje thee gedaan. Ik had Elles nog niet eens ontmoet, dus ik vond het ook leuk om rustig even met haar te kletsen

Fietsen alvast betaald en om half 11 kwam er nog een clubje bokkers van de boot. Fietsen opgehaald en daar kwam de tweede blunder van de dag, Jantina had een tandem-team over het hoofd gezien Bloos
Gelukkig konden Lia en Albert ook goed enkelspan rijden Haha!

Een flink tochtje op de fiets, wat me overigens best meeviel. Die 13 km (ongeveer) hebben we toch snel en vlekkeloos afgelegd *LOL*
En dat met een tandem-teamie als Nienke! Knipoog

De reddingsboot was wat laat, dus dat kwam mooi uit, hadden we nog ruim de tijd om een mooi plaatsje op het duin uit te zoeken, Marco en Karin hadden we ondertussen ook al gevonden.

De reddingsboot was leuk geloof ik he jongens? Dat moeten jullie maar vertellen, maar er zijn behoorlijk wat foto's geschoten, dus dat kunnen jullie straks allemaal wel bekijken.

Na de reddingsboot het paardegraf bekeken en op de fiets naar het dorp. Daar zagen we nog het Shantykoor en de dansgroep. Helaas misten we de Horlepiep en de Zevensprong Haha!

Om twee uur waren we bij de paardeverhuur. Marco en Albert werden door Mijnmarco afgehaald voor een uurtje vliegeren en de pennymeiden gingen ponies uitkiezen Haha!
Ik mocht op een supersonisch coole super-camouflage-schimmel-pony.
Wat heb ik toch met die schimmelponies?? Haha!

De rit ging goed, brave paarden zodat we rustig konden rijden en kletsen. Hier en daar ging er eentje niet zo snel of extreem scheef (arme Elles Haha! ) maar we hebben fijne stukjes gegalopeerd.

Na de rit een ijsje en om half zes met de boot..... Athans.... Dat dacht ik Haha!
Helaas was er helemaal geen boot om half zes, die kwam pas om half zeven.
Sorrie jongens, ik begrijp ook niet waarom mijn baas me nog niet ontslagen heeft Verward

Kortom, een dagje lekker onthaasten en ontstressen.
Zeker voor herhaling vatbaar, maar ik geloof dat er al wel weer wat boktmeetings op stapel staan!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:22

o wat klinkt dat toch heerlijk.........*zucht*
ik kom écht nog eens ameland bezoeken.......

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:40

jantina"]
Na de rit een ijsje en om half zes met de boot..... Athans.... Dat dacht ik Haha!
Helaas was er helemaal geen boot om half zes, die kwam pas om half zeven.
Sorrie jongens, ik begrijp ook niet waarom mijn baas me nog niet ontslagen heeft :?
[/quote]
Oh wacht maar, komt helemaal goed Schijnheilig Haha!

Anyway, ben ook net weer thuis, wat een lange dag zeg!! Ben echt heeeeel erg gaar en moe nu, maar heb het ontzettend naar mijn zin gehad.
Na de Assernacht en de TT-nacht kon ik de wekker van vanochtend niet helemaal plaatsen Verward Maar vaag realiseerde ik me dat we vandaag naar Ameland gingen

Snel gewassen en aangekleed en richting mijn moeders huis om daar een rugzak op te halen en om richting de bus van half 8 te gaan. Had met Yaris afgesproken, ze had me gebeld ruim van tevoren dat ze er bijna was, maar toen ik op de afgesproken plek aankwam: geen Mijnaou Bloos Help! *paniek* Haha! Handig zo'n mobieltje dan, we vonden elkaar snel en zijn in de bus gestapt waar Maaike van de Vis al fris en fruitig op ons zat te wachten (ze had zelfs Sarah al gereden!!!! Bloos )

Om half 9 kwamen we met z'n 3-en in Drachten aan waar Naz ons met de auto op stond te wachten en zo zijn we naar Holwerd gereden.
(of niet Mijnaou Slapen Dromen Knipoog )
Om 9.20 kwamen we dan aan, snel een parkeerplaats gezocht en de boot opgegaan, en binnen een plaatsje gezocht. Al snel kwam Ilindra voorbij wandelen, Albert zat boven op het dek, daar zijn we toen ook gaan zitten.
Op Ameland Jantina en Elles begroet en de fietsen gepakt, voor een snelle race naar Hollum, waar de reddingsboot zou arriveren. Daar troffen we ook Marco en Karin.

Een waar spektakel, erg veel publiek in de duinen en op het strand en in de verte hoorden we al een kabaal van de wagen en het hoefgetrappel van de paarden die de boot naar het water sleepten.
Elles en Marco renden als ware journalisten rond met hun camera's om mooie plaatjes te schieten en wij hebben vanaf de duinen het hele gebeuren gevolgd. Erg indrukwekkend toen de boot te water ging!!!
Vond het heel mooi om te zien, inderdaad wel kippenvel, wat Jantina daar ook zei...De inzet van die paarden vond ik heel bijzonder, helemaal als je zag hoe rustig ze weer waren toen de taak er even op zat.

Daarna in Hollum wat gegeten en gedronken en toen richting Le Cheval.
De paardjes waren al gauw verdeeld "ik wil die" en "mag ik op deze?"
Geloof dat iedereen wel tevreden was.
Ik reed op Bonnie, een van de groteren, maar ontzettend braaf.
Moest wel wennen aan de gangen, hij maakte ponypasjes en ik miste een dikke buik waar je je benen lekker op kunt laten steunen dus het wiebelde wat Haha! Maar erg fijn in de achterhoede gereden, gezellig met Jantina en Elles. Stukken gedraafd en gegaloppeerd op het strand, ging allemaal heel relaxed en de paarden waren heel braaf. Fijn gereden.
De anderhalf uur vlogen eigenlijk om. Onderweg nog een hele korte boktmeeting gehad met Giesam, die we te paard in het bos troffen samen met haar zusje, alleen werden zowel onze paarden als die van hen wat druk, dus zijn wij met de groep vooruit gereden.

Daarna hebben we bij de lokale snackbar lekker een ijsje of milkshake gehaald en gewacht op 'de mannen'. Toen gezamenlijk weer naar Nes gefietst om de boot van half 6 te halen. Uitgezwaaid door Jantina, Karin en Marco en toen kwamen we tot de ontdekking dat de boot pas om half 7 ging. Teruggelopen richting dorp en onderweg nog wat gedronken met z'n allen (zonder de uitzwaaiers dan Schijnheilig ) en toen om half 7 toch de drukke boot op.

Daarna nog een ritje met Naz naar Leeuwarden, daar zijn we gedropt bij Maaike d'r oma, waar we konden overstappen in de auto van haar ouders, die ons in Assen hebben afgezet, ideaal, was ik erg blij mee anders hadden we nog de trein moeten pakken, met overstap, enz enz.
En we waren al zo moe Dromen Maaike en ouders uitgezwaaid en toen vanaf mijn moeders huis ook Yaris uitgezwaaid, die nog een feestje in het verschiet had (zij liever dan ik *LOL* )

Nu net thuis, erg moe maar voldaan, heb weer een heeeeeeeeerlijke dag gehad, indrukwekkend om het spektakel van de reddingsboot eens in het echt gezien te hebben, en een hele fijne strandrit. Zo vliegt een dag voorbij!

[quote="jantina schreef:
"Het was best gezellig"


Hmmm Scheve mond Haha!

Mogen we nog een keer terugkomen??

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 09:50

Citaat:
Hmmm

Mogen we nog een keer terugkomen??


Mwoah.... Ik denk het wel. Het was tenslotte echt best wel gezellig toch? Knipoog *LOL*
We moeten er maar een jaarlijkse traditie van maken!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:26

Goed plan ! Ik wil ook (zal m'n baas wel even om oplslag vragen Haha!)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:33

Nou, volgend jaar ben ik dan ook weer van de partij hoor!
Vond het heel gezellig, en eindelijk heb ik eens een strandrit gemaakt, super! Party!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:19

Het was absoluut de moeite waard! Ondanks dat we exact dezelfde rit hebben gemaakt als vorig jaar Haha!
Ik heb een uurtje op een Haf meegelift, echt relaxed, knol wist precies wat hem te doen stond, wel eens leuk als je wat lastigers gewend bent Haha!

En euhm Jantina, we hebben nog een declaratie voor je Extreme duivel
Brengen we wel ff naar de VVV! Lachen Tong uitsteken

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 08:58

Een declaratie... Verward
Kopjes thee en koffies? Haha! Soddie jongens... volgend jaar zal ik beter opletten, echt waar

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:15

Het ziet er echt gaaf uit allemaal zeg, ik ben helemaal jaloers! Volgend jaar ga ik mee dat is zeker