boktmeeting Sibold

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 12:23

Zondag had ik om 12 uur afgesproken met Sibold (Karen) in Abcoude waar mijn ijslander staat. Karen had Sibold meegenomen. Ze was er al toen ik om 11.30 aankwam dus heb ik Sefja uit de wei gehaald en zijn we gaan poetsen en opzadelen. Toen hebben we een ritje gemaakt. Na een tijdje hebben we van paard gewisseld. Ik was heel benieuwd wat Karen van Sefja zou vinden en was ook benieuwd naar de kwaliteiten van Sib.

We moesten allebei echt wennen, wat een ander paardje is Sib zeg, echt een klein gespierd tankje, Sefja voelt echt als een grote slungel, ze heeft natuurlijk ook de spieren nog niet. Maar ze waren allebei erg braaf. Ik heb met Sib nog getolt, hij kan errug hard en Karen heeft Sefja ook nog een stuk in tolt gereden, daar had Sefja het wel moeilijk mee maar ze deed het toch maar en je kan nu al zien dat ze heel veel ruimte in haar beweging gaat krijgen.

Toch denk ik dat het nog te vroeg is om de tolt af te dwingen, je kon ook zien dat ze haar rug dan wegdrukt en met haar hals stijf gaat lopen omdat ze er de kracht nog niet voor heeft. Dus dat betekent vele overgangen, halthouden, achterwaarts etc. Wel heel leerzaam om je paard onder iemand anders te zien.

Sibold had het met mij lekker makkelijk omdat ik lang zo streng niet voor hem ben als Karen. Weer terug gekomen hebben we de paardjes afgespoten/ gesponst en heb ik Sefja terug in de wei gezet.

Karen heeft een van de jonge katjes uitgezocht die ze over een paar weken kan komen ophalen. Het is een schattig grijs katje met een beetje wit op zijn kin. Ik houd hem wel in de gaten Karen. Het was erg gezellig.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:33

Vond het ook erg leuk. Ik heb er helaas 3 dagen over gedaan om "boktmeeting" te vinden, en dan ben ik niet eens blond.

Volgende keer naar Adamse bos?? ff Scheuren??

Ben benieuw hoe het met Eppo/Dreutel gaat, wil hem alvast zo graag mee naar huis nemen Vingers aflikken
Ka

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 12:36

Nog even geduld. Eppo/ dreutel gaat als flink op sjouw met het hele gezin, zo kwam ik ze gisteren buiten tegen. Hopen dat we ze nog kunnen vinden over een paar weken.

Enne, ja Amsterdamse bos...gaaf.