Fjordenkeuring 1 september in Heemstede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:30

Gaan er nog meer Bokkers naar deze keuring op de Cruqiushoeve? Als deelnemer of toeschouwer?

Wij gaan met Milena en haar dochter Unica. Unica start bij de 2jarige merries, en Milena bij de ouwetjes zonder predicaat *LOL* Ons startnummer is 50.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:24

hee Sonja, ik ga soewieso:
heel misschien met fjorden ( nooit in beesd aangekomen nl. .. hoor je nog wel, ben ff niet 'in the mood' er weer over te schrijven, kwam erop neer dat wayorna absoluut niet te laden/slepen was..) maar iig kom ik zelf!
Voor de paarden zit ik met t zelfde vervoersgezeur als de voorgaan de keren ( in beesd was t vervoer weliswaar wel geregeld, maar goed..), dus weet niet of ik daar zin in hebm. maar wayorna MOET helaas dit jaar gekeurd, anders krijgt ze geen papieren.. evt. laat ik ze thuis komen, maar ff vragen wat dat gaat kosten..

Zou best graag met ze naar H'stee willen ( als we daar wel aankomen, maar 3 x is toch..) en
als iemand uit mijn kennissenkring hulp aanbiedt sla ik dat niet af, maar ik ga iig niet weer iedereen af om te helpen.. heb dat 'gebedel' en geldweggooierij wel ff gehad!!

btw, ALS ik met paarden kom, mogen onze ouwe tutten bij elkaar.. Lachen

Tot zaterdag!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:27

Iemand die ik les geef, gaat met haar fjord ook naar de keuring. Ze moet voor de keuring voor vooloprig model, en ze doet haar diplomaproef klaase L1. Als ze die haalt en haar B-springen diploma is ze model. Daar gaat ze voor!!
Ik kom zelf hoogstwaarschijnlijk ook kijken, maar dat weet ik nog niet zeker...
groetjes wendy Pling

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:33

wie was dat ook weer Verward
je hebt t al 'es gemeld weet ik, maar ben de naam weer vergeten..? ( naam fjord vooral ook)
heb zaterdag t boekje doorgelezen en een aantal ken ik er ( of t paard of t baasje *LOL* )

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:40

Ze heet Manon Biesta en haar paard heet Paringka (ik geloof dat je het zo schrijft, maar ze kan ook onder Phoebe staan). Ze stond alleen ingeschreven voor de keuring en niet voor de rijproef, maarz e heeft even gebeld en nu kan ze wel meedoen met de rijproef.(was een foutje gemaakt)
Misschien tot dan..
groetjes wendy Pling

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:53

oliebol! dan kan ik niet! dat vinnik echt jammer! Scheve mond\

Ik had jullie graag gezien. Nou ja volgende keer beter misschien.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 23:18

Manon Biesta klinkt bekend (ik denk uit de boekjes?), de fjordennaam zegt me niets.
Weet je toevallig de afstamming...???
wat is t voor een fjord..een 'luxe'/rijtypische..?
Hoe gaat t met rijden met haar, m.n. de galop en aanleuning..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 10:49

Ik ga meteen eens bij meneer Van Bon vragen of er mogelijkheden zijn om western te Iboppen.... We zijn inmiddels op het punt gekomen dat constante aanleuning echt niet meer kan, dus als het niet western mag, zullen we nooit model worden.... Huilen ........

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 11:02

constante aanleuning kan niet meer..?? Verward

geloof me, al laat je d'r ( evt in engelse optoming) gewoon aan een (half) os teugeltje rond lopen en ze doet alles wat ze moet doen, zonder protets, dan heb je een B minimaal. Ze zien liever een pard dat met ontpannen/'lange' hals loopt als en pard wat koste wat kost 'aan de teugel ' moet, of iets wat daarop lijkt. Dat gaat dan ook vaak ten koste van de gangen bij de meeste combi's..
Als je maar draaft war je moet draven, galoppeert op beide handen waar dat moet en ze een betje wil springen ( en er butien niet vandoor gaat..) dan ben je gewoon binnen hoor!
leorna blijft linksom moelijk vinden, dat uit zich vooral in de galop dus, maar dat zal dus de oorzaak niet zijn. verder doet ze alles wel braf en goed, maar zonder linkergalop halen we simpelweg geen B of meer..

tot zaterdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:28

Citaat:
Op 2001-08-28 11:02, schreef Madelein:
constante aanleuning kan niet meer..?? Verward


Nope, we zijn nu dermate lang en intensief met western bezig, dat ik dat m'n meissie niet meer aan ga doen. Dat zou te verwarrend zijn voor haar. Maar ik ga zaterdag gewoon naar meneer Van Bon toe en ik leg hem "het probleem" uit. Ben benieuwd wat het antwoord is. Ik weet nl. niet of er optomingsvoorschriften zijn voor de Ibop (bv over het bit)

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 01:06

HEE nu je het toch over fjordenkeuringen hebt? Gaan er nog mensen naar de fjordenkeuringen in roden en rolde op 8 en 22 september, ik ga naar beide , bij de eerste met 5 jarige merrie, naar andere met 4 jarige merrie met hengstveulentje (voor beide). 8 september ruim 200 paarden op die keuring Tong uitsteken Kwijl , moeten ze niet toevallig even bedenken dat ze zelf wat rond willen kijken, al die fjorden bij elkaar, je vind ze nooit meer terug!