NRPS-hengstenkeuring

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

NRPS-hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 23:33

Zijn er nog meer mensen die op 25 januari naar de NRPS-hengstenkeuring in Ermelo gaan?
Ik ben er waarschijnlijk wel(hangt wel van de tijden van mijn selectiewedstrijd de 26ste af...) Haha! Misschien leuk om iets af te spreken?

(ik ga ook nog maar een meeting proberen te regelen op de 25ste...)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 20:54

Merilyn, als ik iemand met een boktpet zie ga ik er tegen praten *LOL* Maar als het goed is herken ik je nog wel. Zat in Maarsen vlak naast je Haha!

En Manon, niet zeuren hoor. Den helder-Ermelo is ook een heel stuk...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 21:11

Sergi rooslover Verward
Vorig jaar heb ik hem gemist, maar ik wil hem nog weleens life zien Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 19:14

Ik heb me vertikt. Ik bedoelde ook Star *LOL* Ik hoorde van iemand die bij de eerste verrichting was geweest dat dat dier zo ontzettend kon draven Haha!

Als we gaan mag je van mij mee hoor kim. Het hangt nog een beetje af van de tijden van de selectiewedstrijd de dag erna...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 23:07

Citaat:
Ik moet alleen even kijken of het qua tijd lukt want de volgende dag hebben we zelf wedstrijd.

Dat heb ik dus ook...Huilen

Verana: het begint om 9.00 en de entree is volgens mij gratis. Alleen als je het hengstenboek wilt kopen moet je betalen Haha!
Ik weet niet hoe lang het rijden is uit Emmen Verward Vanaf den helder ongeveer 2 uur en dat is volgens mij verder.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 21:59

Toch ook weer een zoon van Sjapoer Rooslover Verward Uit een mufaq-merrie?
Maar ik ga off-topic Haha! Ben je herkenbaar als je heen gaat? Neem maar een witte anjer ofzo mee Tong uitsteken Als je er dan niet te eng uitziet spreek ik je wel aan

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 20:28

Ik weet ook niet wie jij bent *LOL* Weet nog steeds niet of we gaan, heb de tijden voor de selectie nog niet en misschien kan ik geen vrij krijgen...Huilen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 22:17

Ik ga waarschijnlijk heen Party!! Moet alleen nog even vrij regelen van mijn werk...
Het programma heb ik net uitgeprint van www.nrps.nl. Het staat onder evenementen Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 22:46

Ik ben er hoor jongens! En zal opletten of ik anna-jelly, parouscha en Haike zie(heb alle sponsornamen in mijn hoofd geprent *LOL* )
Moet trouwens wel om 9 uur starten zondag Frusty Dat wordt dus snel vlechten morgenavond, gelukkig kan ik dat wel in 10 minuten en is hij geschoren dus hoef ik niet zoveel te borstelen *LOL*

Hopelijk tot morgen Party!! Ik ben er met mijn moeder en zusje en heb een grijs met witte jas, probeer mijn moeder wel over te halen om haar oranje jas aan te trekken. Daarmee vallen we erg op *LOL* (zijn op de foto's van vorig jaar ook goed te vinden op de tribune Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 23:21

Star is goedgekeurd en hij is DagKAMPIOEN van de E-pony's geworden! Party!! Daarom ben ik ook nog even online, dat wilde ik je gewoon nog even melden *LOL* (en anders zie je het morgenochtend wel Haha! )
Hij was trouwens ook echt de beste en net zijn broer. Die heb ik ook nog even bewonderd...!
(bij de D-pony's was Composer van de Beekerheide(v. Condor ox) kampioen en bij de paarden Casantos(cantos x cassini).)

Ik heb verder ook niemand gezien Huilen Nog wel even gekeken in de pauzes met op- en afbreken van het hindernismateriaal, maar het was zo ontzettend druk dat ik heel veel mensen met witte truien en blauwe jassen zag...Haha!
Wij stonden lekker naast de VIp-ruimte en wc's *LOL* Ideaal plekje en je kon nog eens bewegen! Vorig jaar heb ik van negen tot vijf op zo'n stoeltje gezeten en ik kon er nooit meer uit komen(we zaten een beetje in het midden Bloos ). Nu konden we nog lekker even wat te drinken halen enzo en alle 'bekende' mensen kwamen er ook nog langs Tong uitsteken
Ik had eigenlijk mijn handtekeningenboekje mee moeten nemen Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 23:28

Je zat dus nog te wachten *LOL* Ik wilde hem nog de groetjes doen, maar hij kwam net niet dichtbij genoeg met vrij bewegen Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 15:38

Dan hebben we elkaar vast wel gezien, want ik kan de wachtrij voor de burgers heel goed overzien hoor *LOL* Maar ik ging met afbreken jullie juist zoeken op de tribune...Haha!
Ik was er 's ochtends om ongeveer kwart over negen en ging om half zes weg. Moest nu natuurlijk wel weten of de hengst van mijn instructeur goedgekeurd werd *LOL* (en star, want ik wist dat rooslover nieuwsgierig zou zijn Haha! )
Le matsjo vond ik trouwens wel leuk, alleen hij was nu geschoren en de huid op zijn hals heeft een andere kleur dan de rest van zijn lijf. Daarom stond het zo lelijk! ZIjn nakomelingen zijn allemaal wel heel fijn(iig de tien die ik heb gezien Lachen ), al gaat mijn persoonlijke voorkeur ook uit naar Boy Haha!

Jammer dat je er niet was Merilyn...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 18:42

Elegant vond ik erg stekerig in het voorbeen op sommige stukken(dat is toch een zoon van Eduard Verward ) Edgar is een hele fijne, brave pony die het ook goed in de sport doet. Hij is superbraaf op concours, loopt gewoon tussen de merries Haha!
Lobeke en le matsjo vind ik inderdaad ook fijn lopen Lachen Ik vond wel dat veel pony's slecht te beoordelen waren, omdat ze onder het zadel werden gereden door een ruiter die het dier gewoon niet aankon...Dan krijg je gewoon geen goed beeld van het dier, omdat hij zijn bewegingen gewoon niet optimaal kan tonen. Misschien loopt hij zonder die lastpak wel over zijn rug...Haha! Ik heb diverse hengsten alleen maar loeihard zijn galloperen nl.

Maar ik was er vooral voor de paardhengsten en er staan er wel een paar op de nominatie Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 18:49

Ik vond die nieuwe Moran ox(v. Monitor ox) wel erg fijn lopen. Ben helemaal niet zo weg van volle arabieren, maar deze vond ik erg prettig om naar te kijken *LOL*
Verder vind ik dat de arabieren altijd veel 'beter' voorgesteld worden Haha! Die komen meestal veel meer tot hun recht, omdat ze de kans krijgen om echt te gaan lopen! Vooral Calis uit Amsterdam doet het prachtig Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 21:17

Die JazzxContango is eruit gehaald toch Verward Alleen de JazzxFruhling mocht door volgens mij. Ik vond die Jazz die eruit moest vreselijk lang in het onderste stukje van het voorbeen(hoe noem je dat ook alweer...Verward )

De Sandro Hit(sandreo) vond ik erg leuk, maar totaal niet geschikt voor mijn merrie *LOL* Dat is al een ontzettend bloedtype, dus dan krijg ik waarschijnlijk een veulen dat breekt als je er met drie jaar een zadel oplegt Haha!
De weltmeyer vond ik leuk, maar ik wil graag een springgefokte hengst, dus in eerste instantie valt hij af.
Washington(whinny Jackson x Ircolando) vond ik wel bij mijn merrie passen, maar hij was niet zo aan de maat(1.63) en mijn merrie is wat klein gebleven. Een zoon van Whinny Jackson heeft dan met Wolfgang erachter niet mijn voorkeur...!

Van de jonge hengsten was ik wel te spreken over de Royal Bravour. Een hengst met wat body(heeft mijn merrie echt wel nodig) en springgefokt. Ik vond hem ook helemaal niet onaardig draven en ook de galop was fijn.
Van de volwassen hengsten heeft Ferrolan mijn voorkeur(al ben ik niet zo weg van Ferro-bloed...). Deze hengst kan ook aardig springen, beweegt super en geeft fijne karakters door. En ook hier speelt de massa weer erg mee in mijn beslissing Haha!
Baldwin is ook wel een passende hengst, maar met dat Burggraaf-bloed erachter ben ik ook wat voorzichtiger. Burggraaf past zelf totaal niet op mijn merrie(vrij lang in de rug) ook al vind ik het een fijne hengst. Hij wil toch weleens een riant rechthoeksmodel vererven en dat kan mijn merrie niet hebben. Wil van Baldwin dus eerst wat nakomelingen zien lopen(en die zijn er hier in de regio weer net niet...Huilen )
Maar ik wil sowieso eerst een keer een wat goedkopere hengst proberen, wie weet geeft mijn merrie wel hele kleine veulens of is ze niet goed vruchtbaar etc. Ik ga niet meteen een vermogen investeren in dekgeld Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 18:43

Wat viel je eraan tegen Verward Ik vond het zelf wel een fijn paard, maar misschien ook omdat ik nu juist gericht op massa selecteer. Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar een paard dat iets meer bloedpaard is...*LOL*
Hij had wel een iets korte hals, maar dat kan mijn merrie wel hebben. Die is zelf behoorlijk langgelijnd en mag dus wel een iets compactere hengst hebben.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 19:56

Moran is goedgekeurd Anna-jelly *LOL*
Die jongen op le matsjo heeft hem zelf gefokt en ik kan me voorstellen dat je zo'n dier graag zelf rijdt Haha! Ik heb wel slechtere presentaties gezien hoor...Vond driekwart van de ponyhengsten en toch ook wel wat paarden heel slecht voorgesteld worden! totaal niet over de rug en op vier benen, gewoon in de krul getrokken(niet echt goed voor de beweging *LOL* ) en anders in racegalop door de bak...!
Bij le matsjo was de combinatie misschien niet mooi, maar hij werd tenminste wel eerlijk gereden Haha!

Emir vind ik niet aanspreken als hengst, maar hij geeft wel fijne nakomelingen. Daar ken ik er een stuk of vijf wel en eigenlijk zijn die alle vijf zowel beter in het type(en formaat) en in de beweging dan de moeders *LOL* Hij verbetert dus wel, al is dat op vijf veulens natuurlijk niet met zekerheid vast te stellen Haha!

Dat meisje op Nobility had echt niet hoger moeten springen trouwens...Dan had ze die pony er dwars ingereden. Heel verstandig dat de speaker het afkapte Lachen Had hij bij meer ruiters mogen doen van mij...
Ik vond het merendeel van de paarden er door die hoge sprongen niet beter op gaan springen eigenlijk. Ik zie liever een correct springend paard over 1.20 gaan dan dat hij compleet weggedrukt over 1.40 of hoger worstelt. Dat is wat mij betreft dan weer geen reclame...
Spring alleen zo hoog als de hengst eraan toe is en laat het anders. Ik denk niet dat je er veel dekkingen mee wint eerlijk gezegd...De 'echte' fokkers laten zich toch niet foppen door zo'n sprong, die hebben liever paarden met veel techniek Lachen
Van mij mogen ze de balken over het algemeen wel wat lager houden hoor, maar dat zei ik vorig jaar ook al Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 08:58

Volgens mij waren er helemaal geen hengsten van Burggraaf en Bachelor aangeboden Verward Kan het iig niet voor me halen nu...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 20:32

Jullie hadden niet eens een zakdoekje Parouscha Huilen Wat is dat nou...Verward
Ik ga na het eten even kijken of wij er ook opstaan(vorig jaar wel *LOL* ), maar nu hadden we ons verstopt naast de Vip-ruimte...Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers