Bokkers in Harderwijk?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Courses

Berichten: 9932
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:28

Sure_lee schreef:
Oh dan zou ik helemaal voor een bijrijdpaard gaan. Zijn er genoeg die het niet erg vinden dat iemand niet meteen kan en wil rijden. En zo kun jij lekker veel tijd buiten en bij paarden doorbrengen.
Dat gaat bij een manege vaak anders vind ik.

Is Zeewolde een optie voor je? Je mag wel een keer met mij mee. Kun je kijken of de plek en de sfeer je bevalt daar. Er worden privé lessen gegeven. Er zijn ook mensen die zo iemand zoeken als verzorgster/bijrijder en anders mag je altijd bij mij aanhaken af en toe.
Ik heb 2 haflingers.

[ [url=m/SgQrqx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het huis staat in Stadsdennen. Ik denk ook wel dat we het zo weer kwijt zijn als we het in de verkoop zetten.


Wat een leukerds! <3


WildDreams

Berichten: 2419
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:37

Leuk, een topic met mensen uit Harderwijk! :D

Ik kom me hier graag melden als het mag.
Ik ben Sharon en 22 jaar.
Ik woon zelf in Ermelo en verhuis zo naar Putten, maar ben veel in Harderwijk en daar woont mijn vriend ook. Daarnaast studeer ik in Utrecht, dus ben overal te vinden haha.

Ik ben langzaamaan ook weer op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard om lekker mee te grondwerken en eventueel onbezorgd buitenritjes te maken. Ik heb meerdere jaren verzorgpaarden gehad en rijd al op en af sinds mn derde. Toen twee jaar niks meer en 1,5 jaar geleden en geweldig lief en eerlijk bijrijdpaard gevonden. Een hele gevoelige PRE waar ik alseerst begon met grondwerken voor ik er vaker mee zou rijden, om de band goed vast te leggen. Helaas ging zijn gezondheid enorm achteruit en is hij na iets minder dan een jaar afgelopen zomer ingeslapen :’(. Zo verdrietig, het was zo’n mooi paard.
Hierdoor is mijn rijden wat roestig en ben ik op zoek naar een heerlijk lief en rustig paard, waar ik een zadel op kan gooien, ogen dicht en gaan :)

Alleen heb ik het behoorlijk druk met mn studie (en vriend) en heb ik dus geen ruimte voor vaste dagen, dat maakt het allemaal wel wat moeilijker. Maar ik vind vanzelf wel wat :)

Leuke haflingers Sure_Lee! Wat grappig dat je in het appartement toch zo lekker zit. Groot gelijk als je daar dan liever wil blijven wonen

Ik las ook iets over een spelletjesavond, klinkt leuk :D

Edit:
Sure_lee schreef:
Hey hoe gaat het met iedereen hier?
Goede kerstdagen en jaarwisseling gehad?

Met mij gaat het goed. Maar wel een beetje saai nu alles dicht is.
Gelukkig kunnen we nog wel paardrijden en wandelen en laat dat nou beide een grote hobby van mij zijn!

Kent er hier toevallig nog iemand die een bijrijdpaard zoekt?
Er zoekt iemand een bijrijder/verzorger voor een hele leuke Rocky Mountain kruising. Eigenaar is heel relaxed en geeft veel vrijheid.

Zoekt deze persoon nog een bijrijder? Of had je al iemand gevonden via deze groep?


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-22 08:46

Welkom wilddreams!

Wat sneu van je bijrijdpaard. Hopelijk komt er iets op je pad. Voor die stalgenoot ben ik nu in gesprek met iemand anders uit dit topic.

Maar volgens mij zijn er nog wel meerdere mensen die iemand zoeken bij mij op stal.
Mijn haflingers zouden eventueel doordeweeks ook beschikbaar zijn voor iemand. Maar vaak willen mensen ook in het weekend. Maar dan ga ik zelf en heb al een bijrijdster die ook alleen in het weekend kan.

Leuk dat je ook in bent voor een spelletjes avond.

Wie lijkt dat nog meer leuk? Dan ga ik dat plannen!

Kelan

Berichten: 1616
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:58

welkom alle nieuwe mensen!

In Harderwijk zou ik geen manege meer weten: ruitersportcentrum harderwijk is een paar jaar geleden gestopt dacht ik. In Hierden is de Zomerstee ook gestopt, maar misschien dat je nog bij Pride Stables (van Natasja) terecht kunt? Anders wordt het denk ik Nunspeet (Belvedere) of Ermelo (daar zitten er nog wel meerdere dacht ik)

Sure_lee; mogelijk bijzondere wending met jullie huis, maar dat heb je vast zo doorverkocht. Jullie appartement zit natuurlijk ook heel mooi, en lekker nieuw alles! Kennis van mij is er onlangs ook gaan wonen, en bevalt haar ook heel goed.

Bijrijdpaarden weet ik zo helaas niet. :o

*****************************************

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:12

Als het binnen fietsafstand is, vind ik een spelletje avond zeker wel gezellig om aan mee te doen. Met collega's/vrienden organiseer ik zelf ook regelmatig (oke, nu door de corona iets minder regelmatig) een spelletjes dag.

Wilt er iemand op woensdag (mits het niet te koud of te nat wordt) mee op buitenrit vanaf Het Ros of Sequoia? Mijn menpony is een schat buiten. Verkeersmak, vind honden geweldig, kinderen nog beter. Maakt haar niet uit of je voor haar of achter haar loopt.
Als je geen paard hebt kan je mee op de menwagen :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 06:34

Wat een leuk aanbod Chamion. Ik werk op woensdag dus ik kan helaas niet.

Bienotje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 06:45

Hi, ik weet nog niet hoe mijn week loopt maar denk nog even na over je aanbod chamion. Wie weet :-)

The unicorn made me do it!

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:00

Je kan altijd een gil geven via pb. Ik zit meestal in de ochtend of avonduren op bokt.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


WildDreams

Berichten: 2419
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:17

Sure_lee schreef:
Welkom wilddreams!

Wat sneu van je bijrijdpaard. Hopelijk komt er iets op je pad. Voor die stalgenoot ben ik nu in gesprek met iemand anders uit dit topic.

Maar volgens mij zijn er nog wel meerdere mensen die iemand zoeken bij mij op stal.
Mijn haflingers zouden eventueel doordeweeks ook beschikbaar zijn voor iemand. Maar vaak willen mensen ook in het weekend. Maar dan ga ik zelf en heb al een bijrijdster die ook alleen in het weekend kan.

Leuk dat je ook in bent voor een spelletjes avond.

Wie lijkt dat nog meer leuk? Dan ga ik dat plannen!

Ik heb je een pb gestuurd! :)


chamion schreef:
Als het binnen fietsafstand is, vind ik een spelletje avond zeker wel gezellig om aan mee te doen. Met collega's/vrienden organiseer ik zelf ook regelmatig (oke, nu door de corona iets minder regelmatig) een spelletjes dag.

Wilt er iemand op woensdag (mits het niet te koud of te nat wordt) mee op buitenrit vanaf Het Ros of Sequoia? Mijn menpony is een schat buiten. Verkeersmak, vind honden geweldig, kinderen nog beter. Maakt haar niet uit of je voor haar of achter haar loopt.
Als je geen paard hebt kan je mee op de menwagen :D


[ [url=m/W83Dab.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NJ8E2L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1yGYWC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rbWEUK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O8wbTy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat superleuk! Deze week kan ik helaas niet en komende week ook niet, maar daarna volg ik maar 1 vak, dus wie weet kan ik een keer mee! :D


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:10

Maar goed dat ik met niemand had afgesproken. Met het laatste ritje is 1 van mijn banden beschadigd geraakt. Dus die was leeg. Compressor kapot, dus geen buitenrit |(
Morgen maar even de fietspomp met opzetstukjes meenemen. Blijft de lucht erin, prima. Anders moet iemand de band eraf halen en naar de bandenboer brengen (ik lease) en dan kan het 2 weken duren voordat ik weer op de wagen kan :( En nog even hopen dat de fietspomp werkt.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:26

Chamion mooie omgeving <3
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-01-22 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:27

Linnie050 schreef:
Chamion mooie omgeving <3


:D i know :D
Wil je nog meer kwijlfoto's? :') :+

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:28

Haha altijd leuk.

Wij zitten op dit moment in quarantaine.
Ik wil best een keer mee.
Woensdag is mijn vrije dag.
Alleen om 14uur moet ik mijn dochter van school halen :D

Sure lee dat hoor je niet vaak willen blijven waar je zit!
Ben benieuwd wat jullie gaan doen.
In wat voor prijsklasse valt jullie woning en in welke wijk?

In voorthuizen heb je ook nog een stal.
Stal jacobs daar kan je volgens mij ook les nemen.
Wel een stukje rijden vanuit harderwijk.

Sequoia vond ik altijd het nadeel dat de paarden weinig buiten stonden.
Daar heb ik wat jaartjes terug ook eens wat lessen gehad.
Ze hadden wel leuke paarden.

Stal Ermelo ben ik nog nooit geweest.

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:48

Linnie050 schreef:
Sequoia vond ik altijd het nadeel dat de paarden weinig buiten stonden.
Daar heb ik wat jaartjes terug ook eens wat lessen gehad.
Ze hadden wel leuke paarden.


Kan je nu vertellen dat alle dieren nu tussen de 4 en 8 uur buiten komen (afhankelijk van de weersomstandigheden, hoe laat het donker wordt en de bodem) We hebben ondertussen 23 paddock's voor 60 paarden. En er komen er nog meer.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Amado7

Berichten: 10713
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:56

Wat leuk, zoveel leven in dit topic.

Ik woon in E.rmelo. Dus dichtbij de meeste van jullie!

Mocht er iemand in zijn van de zomer om een keer een buitenritje te maken, altijd in als ik vervoer heb met de trailer :D

Coole haflingers hierboven!

Hier helaas net een bijrijder gevonden ;) Heel blij mee overigens, maar pech voor sommige hier.

Hé Sharon! Lang niet gesproken!

Niet perfect is ook goed

Bienotje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 23:16

Ik kom niet verder dan het trailerrijbewijs, trailer en paard heb ik niet meer!

En wat een pech chamion, hopelijk valt het mee en was het alleen ventieltje wat eenmalig tegenzit.

Linkie, waar gaat je dochter naar school? (Mag per pb hoor ;-))

The unicorn made me do it!

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-22 09:30

Wat jammer van je band chamion!
Ermelo is lekker dichtbij inderdaad. Ik wil van het voorjaar en zomer wel regelmatig richting de Veluwe met de trailer. Het zelf een auto die 1 paard ma trekken. Maar wellicht komt er binnenkort weer een auto die die 2 paarden mag trekken.

@ Linnie. Prijsklasse zal rond de 350.000 gaan liggen qua aanschaf. Het is de wijk stadsdennen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:27

Ik zit helemaal te stuiteren.
Ik was al heel lang van plan om de inrichting van de kasten in mijn mini keuken aan te passen. Maar de hele tijd kwam er het niet van. Ook had ik wat weinig kasten. Op een gegeven een set 2 van bijgekocht. Met veel pijn en moeite de kleinste in elkaar gezet. Toch gereedschap nodig wat ik niet had, terwijl ik daar nog speciaal voor gebeld had en nog een 2de keer in de winkel had gevraagd. Hij staat, er zitten dingen in en staan dingen op. Maar heel netjes, nee.

De grotere durfde ik daarom niet helemaal aan. Enkele weken geleden was mijn vriendin er, en die was het helemaal zat dat ik de grote kast nog steeds niet in elkaar had gezet. Pakt vervolgend allemaal gereedschap uit de auto (vrouwelijke bob de bouwer) en heeft hem vervolgens in een uurtje in elkaar gezet.

Dus ik was al even aan het zoeken naar leuke potjes voor de kruiden, en mooie voorraad potten. Ook kwam ik in mijn zoektocht mooie rekken tegen die mooi genoeg zijn om er bovenop te zetten waardoor ik gelijk extra ruimte krijg door kruiden, olie enz. erin te zetten, ipv in de kast.

Maar man o man wat was het allemaal duur (ik weet wat ik mooi vind...) maar nu voor het eerst geshopt bij wish en amazon. Potvolkoffie gewoon 60% goedkoper inclusief de verzendkosten.
Dus toch op gewaagd. En vandaag stond daar opeens de doos met kruidenpotjes. Zelfs nu ik het pakket binnen heb staat op de track en trace dat hij nog in Frankrijk is 8)7

Glazen potjes, in een mooie doos, perfect uitgesneden vierkantjes waardoor elk potje rondom beschermd wordt. De eerste lading voorraadpotten komen, als het goed is, morgen uit Duitsland aan.
Dus ik kan beginnen met die klaar te maken.

En dan weer even sparen voor de rekken die ik wil.


Is het raar dat ik hier blij van wordt *\o/* *\o/* *\o/* :):) :):) :):)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-22 17:38

Tuurlijk niet raar dat je daar blij van wordt.
Ik werd vandaag erg blij van het zonnetje!

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:06

Wat leuk om te horen chamion hoe het nu gaat op sequoia!
Leuk! Deel je een foto als het compleet is?

Mijn zwager en zijn vriendin zoeken nog een huis in hwijk maar dat is buiten hun budget.

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:07

Ik heb als eerste dus mijn kruiden gedaan. Van 1 overvolle mand, tot losse potjes en zakjes verdeeld over de keuken naar onderstaande. Dit gaat nog in een rek gezet worden. Kwam er zelfs achter dat ik meerdere kruiden dubbel had _O-

Ik kreeg het super netjes binnen. In een enorme grote doos met papier vulling zat vervolgens deze doos. En ja, ze zitten allemaal los verpakt. Fijn als je iets met glas binnen krijgt.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


En dit zijn de voorraad bussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:26

Oh jee chamion, ik word gewoon blij van jouw berichtjes haha! Leuk zo die potjes. Ik kan zelf enorm blij worden van dit soort ordelijke dingen

Bienotje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:42

Ziet er super netjes uit! Bespaart het je ook echt ruimte zo en waar heb je de potjes besteld? :-)

The unicorn made me do it!

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:27

Wat handig!

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:50

Bienotje schreef:
Ziet er super netjes uit! Bespaart het je ook echt ruimte zo en waar heb je de potjes besteld? :-)


Ik heb minder voorraad in mijn voorraadkasten omdat ik 2 pakken paneermeel kwijt kan in deze bussen. En voorheen had ik altijd 1 bak + 1 in de voorraad kast. Dus als het bijna leeg is weet ik dat weer 2 pakken kan laten komen.

Ik had hiervoor ovale vormen en daar kon minder in ter opzichte van de plek die ze inname in mijn kasten als ik het vergelijk met deze bussen. De foto geeft nu een duidelijk overzicht en lege plekken. Dit stond helemaal vol, ik kon niet eens meer zien wat achteraan stond. Jammer dat ik was vergeten om een vooraf foto te maken.

Ze komen allebei van Amazon. Jammer genoeg verkopen ze alleen sets van dit merk voorraad bussen. Wel wilde ik dat ik voor de grootste was gegaan, want dan heb je ook de 2,8 liter bakken erbij en daarin past de spaghetti. Dat past niet in de 2 liter bakken. Merk is GoMaihe.

https://www.amazon.nl/gp/product/B091GC ... UTF8&psc=1

De kruidenpotjes zijn van het merk Leaf House. Ze hebben dus maar 1 nadeel. De stickers passen net niet op het deksel, zijn net een mm te groot, ik vond het irritant maar ik hou van passend. :+
En je hebt maar 24 stickers (al zijn ze herbruikbaar) 48 was handiger geweest. Dan had je het op de deksel kunnen doen en op het potje.

https://www.amazon.nl/gp/product/B08CCQ ... UTF8&psc=1

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers