Bokkers in Harderwijk?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:38

Rijdt er iemand van jullie wel eens in het gebied van de schaapskooi (Ermelo) en Drie?


Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-21 19:00

Hey Ess leuk dat je er ook weer bent.
Het bevalt ons goed in Harderwijk. De tijd gaat inderdaad hard. 1 februari is ook niet zo ver meer weg. Weer verhuizen haha.
Wij zijn vorige week nog even lekker op vakantie geweest.
Nu is het wel echt koud en donker in Nederland Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die parkeerplaats bij Hulshorst ken ik denk ik wel ja. Maar ik ben van buitenritjes wel afhankelijk van de weekenden en dan is het best druk. Bij de watertorenweg is het meestal best rustig ook omdat er zo veel plek is om te parkeren.
@ bambelien ik ben daar weleens geweest. Ik heb een trailer dus kan eigenlijk overal wel rijden.

Is er misschien animo om een keer een spelletjes avond te doen?

Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:57

Nou, mocht je eens zin hebben in een rondje Speulder/Sprielderbos dan hoor ik het wel!

En een spelletjesavond lijkt me ook leuk :)

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 17:35

Wauw, dat ziet eruit als een hele vervelende vakantiebestemming Shirley! Vergeleken met daar is het hier maar donker en koud. ;-)
Fijn dat het jullie goed bevalt in Harderwijk! Ik liep vandaag even in het centrum en ik vond het echt een typische herfstsfeer (en dus niet zoveel aan. ;-)) Maar over 2 weken komt de ijsbaan weer op de Markt te staan zag ik en dat is altijd wel gezellig.

Ik kan helaas definitief niet meer aanhaken bij eventuele toekomstige buitenritjes want ik ben gestopt met mijn bijrijdpaard. Helaas waren we toch niet zo'n goede match dus dan is het beter om te stoppen voordat het echt niet meer gaat. Nu dus even paardloos en dat is wel even prima zo. Wie weet wat er later nog voorbij komt. :-)

Fijne avond alvast!

...Klein maar fijn...

Courses

Berichten: 9932
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:54

Dat weer ziet er al een stuk beter uit dan dat het in Nederland is :D Ik was afgelopen weekend even in H'wijk voor wat afspraken, maar ik was even vergeten dat de bussen daar op zondag niet echt rijden in de stad zelf. Sta je dan, op het station zonder vervoer :+ Uiteindelijk nog bijna ruzie gehad met een buschauffeur die nog wél reed maar mij gewoon 3x volledig negeerde. Weet niet of 'Pardon, mag ik u wat vragen?' tegenover ongepast is als je aan het werk bent.

Er komt vast wel weer wat op je pad Esss! Een klik is belangrijk, dus het is goed dat je eerlijk bent geweest naar jezelf :)

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 15:41

Oh dan is Harderwijk ook weer zo dorps dat er op zondag bijna geen bussen rijden. Zo irritant is dat! Kon je uiteindelijk wel met de 'vriendelijke' buschauffeur meer Courses of ben je gaan lopen? ;-)

Dat nieuwe bijrijdpaard vind ik vast wel weer (hoop ik)! En anders toch maar even paardloos blijven, een nieuw eigen paard gaat me toch niet lukken qua tijd met 2 kleine kinderen thuis.

...Klein maar fijn...

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 15:44

Oh ja geen bussen of iets dergelijks lijkt me erg onhandig. Nu gebruik ok nooit het Ov dus geen last van.

Jammer dat je geen bijrijdpaard meer hebt om ritjes mee te doen esss.. Maar een klik is inderdaad erg belangrijk. Wat zoek eventueel. Misschien weet ik wel iets voor je.

Vrijdag had Harderwijk een mooie lucht. Echt heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:47

Gave foto's zeg! Je zou bijna denken dat ze in het buitenland zijn gemaakt.

Sure_lee schreef:
Jammer dat je geen bijrijdpaard meer hebt om ritjes mee te doen esss.. Maar een klik is inderdaad erg belangrijk. Wat zoek eventueel. Misschien weet ik wel iets voor je.

Mocht je iets weten dan houd ik me zeker aanbevolen! Ik zal je even een PB sturen.

...Klein maar fijn...


Amado7

Berichten: 10713
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:30

Esss schreef:
Oh dan is Harderwijk ook weer zo dorps dat er op zondag bijna geen bussen rijden. Zo irritant is dat! Kon je uiteindelijk wel met de 'vriendelijke' buschauffeur meer Courses of ben je gaan lopen? ;-)

Dat nieuwe bijrijdpaard vind ik vast wel weer (hoop ik)! En anders toch maar even paardloos blijven, een nieuw eigen paard gaat me toch niet lukken qua tijd met 2 kleine kinderen thuis.

Mag ik vragen wat je zoekt ? :D Zoeken hier een bijrijder 18+ die wat op niveau kan rijden elke week 1 of 2x. Mag evt ook mee gestart worden en naar het bos.

Niet perfect is ook goed

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-22 15:23

Hey hoe gaat het met iedereen hier?
Goede kerstdagen en jaarwisseling gehad?

Met mij gaat het goed. Maar wel een beetje saai nu alles dicht is.
Gelukkig kunnen we nog wel paardrijden en wandelen en laat dat nou beide een grote hobby van mij zijn!

Kent er hier toevallig nog iemand die een bijrijdpaard zoekt?
Er zoekt iemand een bijrijder/verzorger voor een hele leuke Rocky Mountain kruising. Eigenaar is heel relaxed en geeft veel vrijheid.

Kelan

Berichten: 1616
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:21

Nou gelukkig he, paardrijden en wandelen kan altijd.
Hoewel ik het weer nu niet altijd even motiverend vind :o


Hier geen bijrijdpaard nodig. Eerder zelf iets te veel paarden :D : in november heb ik mijn 3-jarige naar huis gehaald. In sept/okt is hij zadelmak gemaakt, en het idee was daarna door te laten rijden voor de verkoop. Maar hij was nog zo bloot / in de groei, dat ik m naar huis gehaald heb, om nog even een tijd in de wei te lopen.

En nu hinnikt ie me iedere dag tegemoet (zodra hij me ziet), en was de hernieuwde kennismaking met z'n moeder ook super leuk: ze hadden elkaar 3 jaar niet gezien, maar hij antwoordde meteen toen zij hinnikte. En toen ik ze aan elkaar liet snuffelen, herkende de merrie hem ook echt (die gilt nl. normaal naar ieder vreemd paard, maar hier murmelde ze echt weer zo lief.)

Dus of ik die ooit nog kan verkopen....

*****************************************

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:37

Wat leuk dit topic.

Ik kom uit Putten.
Mijn is Linda en heb een dochter van 4 jaar.
Ik ben denk ik wel een ouder dan de meeste hier.
Ik ben 39 jaar.
Mijn vriend heeft altijd in Harderwijk gewoond en zou stiekem wel weer terug willen.
Wie weet als de gekte van de huizenmarkt minder wordt dat wij eens gaan kijken.
Op dit moment huren wij.

Tijdens mijn zwangerschap gestopt met de paarden.
Nu begint het toch wel weer te kriebelen.
Maar ik moet eerst eens gaan afvallen.
1.60 en weeg 75 kg.
Dit was voor voor mijn zwangerschap wel anders.
Mijn paardrij spullen pas ik dus niet meer _O-

Sure lee als bv alleen verzorgen en wandelen ook kan zou ik graag wat meer informatie willen.

Of als iemand eens een leuke Shetlander of pony weet zodat mijn dochter eens kennis kan maken met pony's....
Ze heeft er nu niet veel mee maar wie weet kan ik haar nog om toveren naar een paarden meisje :+
Haar nichtje van 5 jaar zit nog niet op paardrijden maar houdt wel van paarden.

Voor de lockdown/corona kon je bij sequoia een pony huren en dat je als ouder er naast liep richting het bos erachter.
Dat heeft mijn zusje een paar gedaan met haar dochter.

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:10

Ik haak hier ook aan dus leuk dat het topic weer wat opleeft!

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-22 16:51

Klinkt wel heel leuk Kelan! Kan me voorstellen dat verkopen lastig gaat worden haha!

Welkom Linnie! Ik ben 38 dus zoveel schelen we niet.
1 stalgenoot weet ik zeker van dat hij verzorgen en wandelen prima vindt.
Het is ook een heel lief paard dus ik denk dat het paard je 4 jarige dochter ook geweldig gaan vinden.
Bij ons staan ook wat Shetlanders van de pensionhoudster. Wellicht mag je die ook wel pakken voor wat aandacht uiteindelijk.
Het gaat om Nature horse paradise in Zeewolde. Laat maar weten of je interesse hebt. Dan breng ik je in contact met mijn stalgenoot.

Welkom Uk-eef!

Wij zijn vandaag weer even gaan kijken bij ons nieuwe huis waar we de sleutel 1 februari van krijgen.
Heb zo'n zin om daar in bad te gaan liggen na een dag bij de paarden.

Kent er iemand toevallig nog een goede klusjesman/ schilder?
Ik heb denk ik niet zoveel zin om dingen zelf te doen.

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:47

Ik denk dat het net iets te ver is.
Mijn dochter gaat ook met zwemles beginnen. Zeewolde is denk ik 35-40 min rijden helaas. Ik werk namelijk ook nog.
Wat jammer.

Wat leuk dat komt dichtbij.
Moet er veel gebeuren?

Mijn vriend is vroeger schilder geweest en doet soms nog een klusje.
Hij is verder geen klusjesman.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:06

Linnie050 schreef:
Wat leuk dit topic.

Ik kom uit Putten.
Mijn is Linda en heb een dochter van 4 jaar.
Ik ben denk ik wel een ouder dan de meeste hier.
Ik ben 39 jaar.
Mijn vriend heeft altijd in Harderwijk gewoond en zou stiekem wel weer terug willen.
Wie weet als de gekte van de huizenmarkt minder wordt dat wij eens gaan kijken.
Op dit moment huren wij.

Tijdens mijn zwangerschap gestopt met de paarden.
Nu begint het toch wel weer te kriebelen.
Maar ik moet eerst eens gaan afvallen.
1.60 en weeg 75 kg.
Dit was voor voor mijn zwangerschap wel anders.
Mijn paardrij spullen pas ik dus niet meer _O-

Sure lee als bv alleen verzorgen en wandelen ook kan zou ik graag wat meer informatie willen.

Of als iemand eens een leuke Shetlander of pony weet zodat mijn dochter eens kennis kan maken met pony's....
Ze heeft er nu niet veel mee maar wie weet kan ik haar nog om toveren naar een paarden meisje :+
Haar nichtje van 5 jaar zit nog niet op paardrijden maar houdt wel van paarden.

Voor de lockdown/corona kon je bij sequoia een pony huren en dat je als ouder er naast liep richting het bos erachter.
Dat heeft mijn zusje een paar gedaan met haar dochter.


Mijn pony staat in Hierden en is heel lief. Hij wordt niet bereden maar je mag altijd een keer langs komen om eens kennis te maken

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Bienotje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:27

Hey sure lee, ik weet nog welke je hebt gekocht en dacht dat je er allang inzat!

Zeewolde ben je wel met 30 min, zeker als het gunstig ligt wel. Maar wel ff rijden ook nog idd.

The unicorn made me do it!

_Jitske_

Berichten: 5540
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 08:27

Ik kom me hier ook maar eens melden, woon inmiddels alweer bijna 6 jaar in Harderwijk en bevalt me nog steeds prima :).
Sinds afgelopen zomer ook een bijrijdpaard in Hierden, heerlijk om zo dicht bij het bos en de zandverstuiving te zitten met de paarden.

      .♥. Velvet Brown .♥.
Dressuur: L2 + 2 Springen: M + 5 SGW: L + 10
        .♥. Britt .♥.
Dressuur: M2 + 3 Springen: M + 6 SGW: M + 8

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:08

Wat leuk Linda dankjewel!
Stuur ik je binnenkort even een berichtje.

Wat heerlijk Jitske!

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:00

Ik kom even binnenvallen met een vraag! Rijden er hier ook mensen bij een manege in/rondom Harderwijk? Zo ja, waar en wat zijn jullie ervaringen? Ik heb een aantal jaar op een manege in Harderwijk gereden die nu niet meer bestaat, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Ik zit er al een paar maanden over te denken om het weer op te pakken, maar weet niet zo goed waar te beginnen…

Ik woon sinds 1,5 jaar weer in het mooie Harderwijk waar ik ook ben opgegroeid. Superleuk Sure_Lee dat je met honden van de Ark loopt!

Courses

Berichten: 9932
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:18

Ik heb vroeger altijd bij Linda gereden aan de Berkenboomsweg (heette daarna Ruitersportcentrum Harderwijk), ik ben echter al een tijdje uit de manege wereld en lees net ergens dat dit verkocht is (?). Sequoia zit in Ermelo, daar heb ik een tijdje met een verzorgpaard gestaan en mijn nicht geeft daar les. Prima manege van wat ik hoor maar ken de sfeer verder niet hoe dat nu is.

Is een leuk lease of bijrijdpaard wellicht niet leuker? Soms ben je na een tijdje ook een beetje 'klaar' met manages kan ik mij voorstellen? :)

Ik ga zo richting Harderwijk rijden, weekendje daar voor wat afspraken en verjaardag van m'n moeder. Horeca is uiteraard nog dicht maar de winkels zijn inmiddels wel weer open dus misschien dat ik daar nog even gebruik van maak :Y) (al zou ik niet weten wat daar wel zit wat er in Utrecht niet te vinden is, haha).

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 16:11

Welkom Uhnee!
Ik ken geen maneges is Harderwijk. 'Ken'wel Samosa en stal Ermelo. Heb bij beide met mijn vriend een buitenrit gedaan. Hoe de maneges zelf zijn weet ik niet.
Maar is idd een bijrijdpaard geen optie?
Lijkt mij ook veel leuker dan op en manege rijden haha.

Ik denk dat wij ons huis meteen weer gaan verkopen. Het appartement bevalt heel goed en heb eigenlijk niet echt zin om weer te verhuizen en dingen naar onze zin te maken.
Als we de sleutel krijgen, hakken we daarna de knoop door.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 16:46

Seqouia en Samosa inderdaad voorbij zien komen. Die laatste is net iets te ver voor mij. Een bijrijdpaard en privéles zou inderdaad de beste optie zijn, maar het is dus ook echt bijna 10 jaar geleden dat ik voor ‘t laatst op een paard heb gezeten en heb geen eens een eigen cap meer :’) Het gaat me ook niet zozeer om de sport/het rijden, maar meer om het bezig zijn, de omgang met een dier, en buiten zijn (helemaal gek van dat vele thuiszitten)

Waar hadden jullie een huis gekocht Sure_Lee? Met de huidige prijzen zal het vast een eitje zijn om jullie huis te verkopen.

Sure_lee

Berichten: 10346
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 16:59

Oh dan zou ik helemaal voor een bijrijdpaard gaan. Zijn er genoeg die het niet erg vinden dat iemand niet meteen kan en wil rijden. En zo kun jij lekker veel tijd buiten en bij paarden doorbrengen.
Dat gaat bij een manege vaak anders vind ik.

Is Zeewolde een optie voor je? Je mag wel een keer met mij mee. Kun je kijken of de plek en de sfeer je bevalt daar. Er worden privé lessen gegeven. Er zijn ook mensen die zo iemand zoeken als verzorgster/bijrijder en anders mag je altijd bij mij aanhaken af en toe.
Ik heb 2 haflingers.

Afbeelding

Het huis staat in Stadsdennen. Ik denk ook wel dat we het zo weer kwijt zijn als we het in de verkoop zetten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3661
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:40

Waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden?
Ik woon nu al 3 jaar in de grens tussen harderwijk en ermelo. Ik kom uit Lelystad.

Heb een men pony (lease) waarmee ik het liefst 3 dagen per week mee in het bos ben. Met name met het rondom Het Ros, Sequoia en naar de hei. Schaapskooi. Ook een keer naar boshuis 3 geweest en wil dat graag nog eens doen.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers